مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در پژوهشی منحصربه فرد دریافتند مردان سالمندی که سیگار استعمال می کنند و ورزش نمی کنند با درصد بالایی مبتلا به انواع بیماری ها از جمله ذات الریه می شوند.

در نتایجی شگفت انگیز دانشمندان دانشگاه "هلسینکی" فنلاند دریافتند مصرف مکمل ویتامین E باعث افزایش 68 درصدی ابتلا به ذات الریه در سالمندانی می شود که سیگار استعمال می کنند و ورزش انجام نمی دهند. این در حالی است که همین ویتامین در سالمندانی که سیگار مصرف نمی‌کنند، باعث حفاظت در برابر این بیماری می‌شود.

افراد سالمند به علت ضعف ریه به ویژه در فصول سرد سال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ریوی از جمله ذات الریه و سینه پهلو قرار دارند و این بیماری ها یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ سالمندان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند سالمندان علاوه بر تزریق واکسن آنفلوآنزا سعی کنند تغذیه کافی داشته و نیز ورزش منظم انجام دهند و در هوای بسیار سرد از منزل خارج نشوند.

با وجود مزایای شگفت‌انگیز ویتامین E بر سلامت بدن از جمله محافظت از چشم و پوست در مقابل آسیب و بیماری ها و نیز جلوگیری از پیری سلول ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، این ویتامین می تواند اثری معکوس بر سلامت افراد سیگاری داشته باشد.

کارشناسان توصیه می کنند افراد سالمند حتما نسبت به ترک سیگار اقدام کنند زیرا این ماده دخانی می تواند زمینه‌ساز ابتلای آنها به انواع بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی و نیز مشکلات ریوی باشد.

ویتامین E در مواد خوراکی چون روغن های گیاهی زیتون و ذرت، دانه های آجیل و جوانه گندم وجود دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در داروسازی پزشکان ایران دکتر امیر حسین جمشیدی نسبت به مصرف دارو و مکمل های تهیه شده از فروشگاه های غیرمجاز تحت آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین قرص آهن، مضر یا مفید؟ مکمل‌های آهن را همراه با غذا مصرف نکنید مکمل آهن همراه با غذا یا بلافاصله قبل و بعد امّ الامراضی به نام یبوست بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند خوراکی‌هایی در هیبت قاتل نورون‌های مغز رفتارهای مغزغذاییجستجوکنیداز طرفی کارشناسان اعلام کرده اند اگر از دوران نوجوانی رژیم غذایی اصلاح شود با توجه به قرص مولتـی ویتامین ول من پایگاه …مهرداد پاسخ در تاریخ آذر ۱۱ام ۱۳۹۳ ۱۳۱۴ برخی افراد به طور خودسرانه، مقادیر زیادی از توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی …۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامتبهترین رژیم غذایی برای بیماران دارای فشار خون و دیابت با مصرف روزانه آجیل از بروز درباره افسرده‌خویی افسرده‌خویی یک نوع اختلال حال و وضع روانی است مشخصه افسرده‌خویی، افسردگی مزمن است پوست و مو پزشکان ایران زعفران همیشه به عنوان یک ماده غذایی مفید و خوش عطر و رنگ در سفره غذایی ما ایرانی‌ها اخبار پزشکی سلامت رئیس کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان ایران تاکید کرد مردم عادی نگران بارداری شیرین صفحه رابطه جنسی در دوران حاملگی اگر می خواهید باردار شوید، حتماً باید رابطه جنسی داشته چگونگی پریود شدن مردها طی تحقیقات به عمل آمده مردها نیز در حین ناباوری مانند خانم ها پریود می شود پریود همان بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …سرطان معده و علائم آن بیمار آقای ساله ای هستم که از حدود دو ماه قبل دچار درد معده ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستمواد غذایی درمان کننده ی آکنه میوه ها و سبزیجات ، سیب ، طالبی ، شهد گیاهی ، توت ، کنگر اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …رییس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی نتایج تحقیقات انجام شده در کشور درباره خود کشی، را چربی خون یک سایت دیگر با وردپرس فارسییک سایت دیگر با وردپرس فارسی دیابت بی مزه نوعی بیماری است که طی آن، مقدار زیادی از



لینک منبع :آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست

آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../آنچه-باید-درباره-مصرف-خودسرانه-مکمل‌های-غذایی-دانست‎Cached1 نوامبر 2016 ... هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می‌خورد تقویت بدن با مکمل‌های غذایی است غافل از اینکه مصرف خودسرانه این مواد ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../آنچه-باید-درباره-مصرف-خودسرانه-مکمل‌های-غذایی-دانست‎Cached2 نوامبر 2016 ... هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می‌خورد تقویت بدن با مکمل‌های غذایی است غافل از اینکه مصرف خودسرانه این مواد ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل های غذایی دانست | هنگام - قطره www.ghatreh.com/.../آنچه-باید-درباره-مصرف-خودسرانه-مکمل-های-غذایی-دانست 5 نوامبر 2016 ... هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می خورد تقویت بدن با مکمل های غذایی است غافل از اینک. آخرین خبر | سالمندان/ آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست akharinkhabar.ir/health/3060403 1 نوامبر 2016 ... باشگاه خبرنگاران/ هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می‌خورد تقویت بدن با مکمل‌های غذایی است غافل از اینکه مصرف ... 28 نکته ای که باید درباره مصرف مکمل های ضروری بدانید www.behpu.com/.../28-نکته-ای-که-باید-درباره-مصرف-مکمل-های-ضروری-بدانید‎Cachedاگر بیماری خاصی دارید و پزشک مصرف برخی از مکمل‌های غذایی را برایتان تجویز کرده ... 28 نکته ای که باید درباره مصرف مکمل های ضروری بدانید ... 1-مکمل آهن در صورتی به شما تجویز می‌شود که مبتلا به کم‌خونی فقر آهن باشید بنابراین بدون هیچ دلیل و خودسرانه، این قرص را مصرف نکنید. .... همه آنچه که باید درمورد قرص های جوشان بدانید. آخرین اخبار سرطان ریه در سیگاری - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/سرطان-ریه-در-سیگاری به گزارش رویترز این یافته ها از یک بررسی درباره آسیب مخرب ژنتیکی یا جهش های ناشی از سیگار کشیدن در ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل های غذایی دانست. آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/928543/ 1 نوامبر 2016 ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست. به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در پژوهشی ... مصرف مکمل ها - محبوب ها mahboobha.ir/tag/مصرف-مکمل-ها 5 آوریل 2017 ... مهم‌ترین مخاطرات مصرف خودسرانه دارو/ مکمل‌های کلسیم جانتان را هدف قرار می‌دهند... انواع مکمل‌ها با ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست. انواع مکمل های غذایی - محبوب ها mahboobha.ir/tag/انواع-مکمل-های-غذایی 16 مارس 2017 ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست... هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می‌خورد تقویت بدن با مکمل‌های ... پنجمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی برگزار می‌شود www.iscanews.ir/news/745960 8 آوریل 2017 ... پنجمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با هدف «کاربردها و سلامت مکمل‌ها در سندروم متابولیک ... آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست.