مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان اسهال با داروهای گیاهی

[ad_1]
درمان اسهال با داروهای گیاهی

خبرگزاری آریا-عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا،اِسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار دست کم سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد. این حالت می‌تواند چند روز به طول بیانجامد و موجب کم آبی بدن می‌شود که در پی از دست دادن مایعات رخ می‌دهد.

 

نشانه‌های کم آبی معمولاً با از بین رفتن کشش طبیعی پوست و تغییر در شخصیت آغاز می‌شود. این وضعیت می‌تواند پیشروی کند و در حالات حادتر منجر به کاهش ادرار، رنگ‌پریدگی، ضربان سریع قلب، و کاهش در پاسخگویی شود. ولی مدفوع روان اما بدون آب در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند می‌تواند طبیعی باشد.

 

عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود. این آلودگی‌ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می‌شوند که آلوده به مدفوع شده‌اند یا مستقیماً از فردی منتقل می‌شوند که به این بیماری آلوده شده است. این بیماری را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: اسهال آبکی کوتاه مدت، اسهال خونی کوتاه مدت، و اگر به مدت بیش از دو هفته ادامه یابد، به عنوان اسهال پایدار شناخته می‌شود

 

داروهای گیاهی برای درمان اسهال

گیاهان دارویی برای اسهال

 بومادران برای درمان اسهال و دل‌درد بسیار موثر است

 

بومادران
بومادران یکی از گیاهان دارویی بسیار باارزش است که دارای خواص نسبتاً زیادی است. ازجمله خواص اصلی آن، اثرات ضداسپاسم، ضدنفخ، ضدورم (ضدالتهاب)، مقوی معده، صفراآور و برطرف کردن بی‌اشتهایی است. مصرف خوراکی آن جهت برطرف کردن مشکلات روده‌ای – معده‌ای ازجمله اسهال و دل‌درد بسیار موثر است. بومادران سالیان دراز در طب عوام به‌عنوان بندآورنده خونریزی ازجمله هموروئید و قاعدگی مصرف می‌شود. اثر بندآورنده خون این گیاه را مربوط به آلکالوئید آکی‌لتین می‌دانند که باعث کاهش زمان انعقاد می‌شود. بومادران در مشکلات پیش‌قاعدگی (PMS) باعث منظم شدن قاعدگی، کاهش خونریزی ماهیانه و کاهش درد می‌گردد. اثر دیگر آن بهتر نمودن جریان گردش خون بوده و به‌عنوان یک داروی ضد ترومبوز مغزی و شریانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تقویت رگ‌های واریسی از دیگر آثار خوب این گیاه است. اثر ضد میکروب قوی و کاهش پرفشاری خون بومادران نیز مکرراً گزارش شده است. از اثرات دیگر آن می‌توان خاصیت ضد حساسیت آن را ذکر نمود. همچنین می‌توان به‌عنوان یک گیاه معرق آن را در سرماخوردگی مصرف نمود.

احتیاط:
بهتر است در زمان حاملگی و شیردهی از این گیاه استفاده نشود.

طریقه و مقدار مصرف:
مقدار 2 تا 4 گرم از سرشاخه‌های گل‌دار را با حدود یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه می‌جوشانیم؛ سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌شود. این مقدار مصرف را می‌توان بین یک تا سه بار در روز (هنگام صبحانه، ناهار، شام) تکرار کرد. جوشانده حاصل بسیار تلخ است و می‌توان آن را با نبات یا عسل تا حدی تغییر مزه داد.

گیاهان دارویی برای اسهال

نمک برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده می شود

 

 نمک
نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظسطح pH  دستگاه گوارش کمک میکند.اضافه کردن 1 قاشق چای خوری نمک به 1 لیتر و یا 4 فنجان آب فیلتر شده.سپس 2 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیددر فواصل زمانیکوتاه در طول روز بنوشید.

  اسهال,درمان اسهال،داروی اسهال دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است

 

دارچین
دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است. همچنین از آن به‌عنوان معطر کننده در ادویه‌جات استفاده می‌شود.

طریقه و مقدار مصرف:
روزانه می‌توان 4-2 گرم از پودر دارچین استفاده کرد. استفاده از اسانس آن، روزانه بین 2/0-5 0/0 گرم بلامانع است. دارچین به‌صورت دیگر و به شرح زیر نیز مصرف می‌شود.

دم‌کرده: به 2 تا 4 گرم از پودر دارچین یک لیوان آب جوش اضافه نموده و 20 دقیقه به حال خود می‌گذاریم. بهتر است درب ظرف بسته باشد و یا پارچه‌ای روی آن قرار دهیم. سپس صاف کرده و صاف‌شده را میل می‌کنیم. دم‌کرده برای درمان اسهال، ضعف کلیه و حالات سرماخوردگی مفید است.

احتیاط:
استفاده آن در زمان شیردهی، مطالعه نشده است، لذا بهتر است در زمان شیردهی مصرف نشود.

موارد منع مصرف:
در زمان حاملگی، وجود زخم‌های گوارشی و وجود تب‌های با منشأ ناشناخته نباید مصرف شود.

اسهال,درمان اسهال،داروی اسهال

زنجبیل به دلیل خاصیت ضد باکتری،برای درمان اسهال و استفراغ مفید است

 

زنجبیل
زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد.  اضافه کردن 1 قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده  به 1 فنجان آب جوش. به مدت 10 تا 15 دقیقه. ، اضافه کردن  جرعه ای عسل  به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده 2 یا 3 بار در روز تا زمانی که احساس می کنید  حالتان بهتر است.   شما همچنین می توانید  زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید  یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید.

توجه: افراد دارای فشار خون بالا باید از زنجیبل استفاده نکنند.

اسهال,درمان اسهال،داروی اسهال

انقوزه با باکتری ها مبارزه می کند و در نتیجه  علائم اسهال و استفراغ  را کاهش میدهد

 

انقوزه
سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد ویروس است، انقوزه با ویروس ها و باکتری ها  مبارزه کرده و در نتیجه  علائم اسهال و استفراغ  را کاهش میدهد و تاثیرش سریع است. به علاوه، این ادویه به هضم غذا کمک کرده و سبب و تقویت دستگاه گوارش می شود یک دوم قاشق چای خوری پودر انقوزه را به  یک لیوان آب گرم اضافه کرده خوب هم بزنید.دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید.برای جلوگیری از اسهال و استفراغ و سایر مشکلات گوارشی، کمی  انقوزه به ادویه کاری و مواد غذاییروزانه اضافه کنید.    

اسهال,درمان اسهال،داروی اسهال

ریحان می تواند معده را قوی تر کند و از اسهال و استفراغ جلوگیری کند

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

درمان با داروهای تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیطب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی گیاهان داروئی وسلامتی وعرفان روانشناسیطب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیطب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی گیاهان داروئی وسلامتی وعرفان روانشناسیبانک اطلاعات داروهای گیاهی وگیاهان دارویی ایرطببانک اطلاعات بیماریها پزشکان دندانپزشکان و داروخانه ها بیمارستانها درمانگاه هاداروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای بانک اطلاعات داروهای گیاهی وگیاهان دارویی ایرطبنکته خیلی مهم ذکر مورد استعمال داروهای گیاهی تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی داروهای گیاهی برای زنجبیل ممکن است با مهار یک سری از آنزیم ها در بدن، خواص ضد التهابی داشته باشد همچنین بهتران گیاهان دارویی و عرقیات گیاهیگیاهان دارویی و عرقیات گیاهی آّب گیاه شربت یکی از مایعات رایجی است که بیشتر مردم در روشنایی بررسی علل و روش های درمان عفونت معده و درمان چرا درمان ریشه‌کنی با شکست روبه‌رو می‌شود؟ دو عامل به‌طور یکسان بر پیامد درمان اثر یبوست ، شقاق و راه های درمانشاید این مبحث به درد بعضا از دوستان بخوره چون ام اس باعث یبوست و به دنبال هموروید و گیاهان دارویی گیاهان دارویی مفید در سلولیت بیش از درصد زنان در طول عمر خود با سلولیت روبرو مهرطب روشهایی ساده برای درمان …روشهایی ساده برای درمان یبوست بر اساس طب سنتی نوشته شده توسط مدیر در ۰۷۰۴۱۳۹۰ – ۱۲ خواص درمانی سیاه دانه خواصسیاهدانهسیاه دانه و خواص و فواید سیاه دانه و درمان بیماری های با سیاه دانه و زیبایی پوست با مهرطب درمان کم خونی به روش طب سنتی…آخرین مطالب لیست کتب مرتبط با طب سنتی تا پایان مهر ماه ۹۵ چهار ذکر الهی در چهار حالت جهت رفع یبوست از چه نوع ملینی باید استفاده کرد ؟ …جهت رفع یبوست از چه نوع ملینی باید استفاده کرد ؟ انواع ملین‌ها طب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان هاطب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان ها فرهنگ تغذیه از نگاه قرآن استاد جمشید خدادادیدرمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو آبلیمو با ا لیوان آب میخورن برای لاغری چربی سوزی میکنه و روده ها رو به تحرک وادار میکنه



لینک منبع :درمان اسهال با داروهای گیاهی

درمان اسهال با داروهای گیاهی - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../diarrhea3-treatment-herbal.html‎Cached Similarداروهای گیاهی اسهال گیاهان دارویی برای اسهال درمان اسهال با داروهای گیاهی,داروی اسهال, علل اسهال,اسهال,درمان اسهال,داروی اسهال,درمان دارویی اسهال. گیاهان دارویی ضد اسهال - تبیان article.tebyan.net/287088/گیاهان-دارویی-ضد-اسهال‎Cached25 ا کتبر 2014 ... اسهال بیماری خطرناک و یکی از عوامل مهم مرگ ومیر کودکان زیر ۵ سال می باشد که مهم ترین ... کتاب درمان بیماری‌ها با گیاهان دارویی –امیرمحمد نصرالهی. درمان اسهال با چای - آکا www.akairan.com/health/tebsonati.../201461817540.html‎Cached Similarروش های موثر برای درمان اسهال با استفاده از ترفندهای تغذیه ای! - .... درمان اسهال با چای گردآوری توسط بخش طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی سایت آکاایران. درمان دل پیچه، اسهال و مسمومیت غذایی با طب سنتی - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../درمان-دل-پیچه-اسهال-و-مسمومیت-غذایی-با-طب-سنتی‎Cached13 آگوست 2016 ... ‌در تابستان و فصول گرم شرایطی فراهم می‌شود که بیماری‌های فصلی مانند اسهال، وبا و مسمومیت‌های غذا از طریق مواد غذایی منتقل شده و گسترش یابند. درمان خانگی اسهال (درمان اسهال با طب سنتی) | ستاره setare.com/fa/news/.../درمان-خانگی-اسهال-درمان-اسهال-با-طب-سنتی‎Cachedمصرف دمکرده زیره + دارچین + زنجبیل، خاکشیر یخمال، جوشانده هل و میوه‌هایی نظیر سیب و موز نارس از راهکارهای درمان خانگی اسهال است. درمان سریع اسهال - تالاب www.talab.org/health/malady.../treatment-of-diarrhea.html‎Cachedاسهال و درمان آن اسهال بیشتر در فصل گرما رخ میدهد برای درمان اسهال این مقاله را کامل مطالعه نمایید تا ... در صورتی که اسهال بیش از دو روز به طول بیانجامد، یا با تب بالا و از دست دادن پنج درصد کل آب ... 7) اگر در حال مصرف کورتون یا سایر داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی هستید و دچار اسهال شده‌اید. .... گیاهان دارویی مناسب کاهش فشار خون. طب‌ سنتی و درمان اسهال کودکان - نی نی بان https://niniban.com/fa/news/50764/طب‌-سنتی-و-درمان-اسهال-کودکان‎Cached18 سپتامبر 2016 ... در این شیوه درمانی درمانگران با کمک گیاهان دارویی یا داروهایی که از ترکیب چند نوع گیاه دارویی یا معدنی تهیه می‌شوند به درمان بیماری‌های جسمی و روحی ... گیاهان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارویی ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسهال - دارو - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/125120/گیاهان-د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارویی-ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌-اسهال‎Cached Similar27 ا کتبر 2014 ... مقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار مصرف زیاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ از حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ممکن است تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلاتی با د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اروهای ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انعقاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فشارخون، اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رارآور و ... د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مکرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه برای د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رمان اسهال، ضعف کلیه و حالات سرماخورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی مفید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است. درمان اسهال و استفراغ با داروهای گیاهی | فوق تخصص گوارش و فوق ... govaresh-zanan.ir/درمان-اسهال-و-استفراغ-با-داروهای-گیاهی/‎Cachedداروهای گیاهی در طب سنتی بسیار کاربرد دارد . این شیوه در گذشته بسیار خریدار داشته است و درمان اغلب بیماری ها ، خصوصا بیماری های عفونی را بدین شیوه انجام می ... درمان خانگی اسهال شدید همراه با دل پیچه و دل درد - جذبه jazabeh.com/درمان-خانگی-اسهال-شدید-همراه-با-دل-پیچه/‎Cached Similarدرمان خانگی اسهال شدید همراه با دل پیچه و دل درد درمان اسهال ابکی درمان اسهال بزرگسالان درمان اسهال مزمن درمان با داروهای گیاهی درمان با طب سنتی درمان با م.