مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: محققان طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که 12 محدوده از ژنوم‌ها با رفتارهای باروری(reproductive behavior) انسان در ارتباط است.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایم، در این پژوهش دانشمندان دریافتند که سن افراد در هنگام تولد اولین فرزند و همچنین تعداد فرزندان آنها به بخشی از ژن‌ها ارتباط دارد.

اینکه یک زن چند فرزند دارد و این فرزندان را در چه سنی به دنیا آورده است معمولا به عوامل اجتماعی و اقتصادی نسبت داده شده و تصور می‌شود که انتخاب‌های شخصی و شرایط اجتماعی عوامل اصلی رفتارهای باروری هستند.

در دهه‌های اخیر و از سال 1970 به بعد روند فرزندآوری در حدود چهار تا شش سال به تعویق افتاده است. این امر با سطوح بالاتری از بی‌فرزندی در زنان همراه است.

این پدیده تا حد زیادی توسط عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توضیح داده شده و تلاشی برای درک اینکه این امر یک زیربنای ژنتیکی دارد صورت نگرفته است.

 اما در این پژوهش جدید دانشمندان از یک نمونه بزرگ جامعه برای بررسی اینکه آیا این موضوع با ژن مرتبط است یا خیر استفاده کردند.

این پژوهش، توسط دانشگاه آکسفورد و با تحلیل 62 مجموعه از داده‌های 238 هزار و 64 زن و مرد که در سن آوردن اولین فرزند هستند و تقریبا 330 هزار مرد و زن که چند فرزند داشتند صورت گرفت.

این بزرگترین مطالعه ژنومی درباره تولید مثل انسان تا به امروز بوده و 12 حوزه ژنی مستقل که به طور قابل توجهی با سن پدر و مادر در تولد فرزند اول و تعداد فرزندان ارتباط  دارد را شناسایی کرده است.

این پژوهشگران همچنین دریافتند که این 12 محدوده ژنی با ویژگی‌های دیگر تولید مثل و رشد جنسی در ارتباط است.

برای مثال این ژن‌ها با اولین دوره قاعدگی که دختران تجربه کرده یا تغییر صدای پسران در سن بلوغ و حتی سن یائسگی در ارتباط است.

به گفته دانشمندان این پژوهش، این یافته‌ها دارای پتانسیل‌هایی است که در دراز مدت به بهبود درمان‌های باروری کمک کرده و درک بهتری از ساختار ژنتیکی رفتار باروری انسان را ارائه می‌دهد.

این پژوهش در Nature Genetics به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

یوزپلنگ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادیوزرنگ بدن یوز نخودی تا خاکستری متمایل به زرد است و خال‌های ریز و درشتی آن را پوشانده‌استعکس رحیم چمران فرزند شهید چمرانرحیمچمرانفرزندشهیدچمراناگر فکر کنیم کشور مال پابرهنگان است و از شایسته سالاری دور بیفتین همان پابرهنگان ناباروری مردان؛ علت ها و درمان هاامروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای تمام محققان عرصه ناباروری معلوم گشته که نازایی کلرلا و اسپیرولینا سوپرغذاهای شگفت انگیز و …کلرلا و اسپیرولینا سوپرغذاهای شگفت انگیز و درمان نازایی تقویت تحرک و تعداد و شناخت کودکان استثنایی انواع عقب ماندگی ذهنی …عقب ماندگی ذهنی عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟ بیماری تالاسمی تالاسمی نوعی کم خونی ارثی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی چگونه فرزندان نعمت الله گرجی با دستور امام خمینی …مرحوم حاج احمدآقا زنگ زده و آقای گرجی را دعوت کرده بود او هم هاج و واج مانده بود که با خبر خوش برای دیابتی ها؛ درمان قطعی میسر می شود – …خبرخوشبرایدیابتیهابا سلام من به این دوستمون به دلیل با انصاف بو دنشون تبریک میگم اگه تو دنیا همه اونائی بــارداری و نـــابــاروری در وبـــلاگ هفته اسپرم و تخمک همدیگر را در لوله فالوپ ملاقات می کنند در خانمهایی که پریود روزه سایر مطالب بارداری و چگونه متوجه شویم که نوزاد دوقلو باردار هستیم بچه دار شدن بعد از سرطان،شدنیست؟ کلید همه چیز درباره همجنس بازی جدید همهچیزدربارههمجنسبازیهمه چیز درباره همجنس بازی در نگارش این مطلب حداکثر سعی خود را نموده ام تا به صورت روشن مامایی پزشکان ایران ۱رعایت تنوع ، تعادل و تناسب از اصول تغذیه صحیح است که برای دستیابی به آن می توان روش تحقیقتکلیف شماره موسیقی و تاثیر آن بر ذهن و یادگیری افراد توجه پاسخگو موظف است به هر سایت تفریحی و سرگرمی همه چی از همه جاپول هر کشوری به عنوان بخش مهمی از اقتصاد آن کشور به شمار می رود و ارزش پول یعنی افزایش تنظیم خانواده سایت پزشکان بدون مرزجدول مقدار تقریبی شیر پستان مورد نیلز هر وتغذیه بر اساس وزن و سنشیردهی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادشیردهیاگرچه تمامی خواص شیر مادر شناخته نشده‌است، اما ظرفیت مادهٔ مغذی آن مشخص و پایدار استفان و سرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و …افسرده‌خویی یک نوع اختلال حال و وضع روانی است مشخصه افسرده‌خویی، افسردگی مزمن است ای پرنده مهاجرمرغ مینا پرنده‌ای کوچک زیبا و دلنشین است که قابلیت بسیار خوبی برای تقلید صدا دارد و



لینک منبع :سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است

سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - ایسنا www.isna.ir/news/.../سن-فرزند-آوری-و-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است‎Cached2 نوامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم، در این پژوهش دانشمندان دریافتند که سن افراد در هنگام تولد اولین فرزند و همچنین تعداد فرزندان ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../سن-فرزند-آوری-و-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است. محققان طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که 12 محدوده از ژنوم‌ها با رفتارهای باروری(reproductive behavior) انسان در ارتباط ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - پول نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../سن-فرزند-آوری-و-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است/4132738 اینکه یک زن چند فرزند دارد و این فرزندان را در چه سنی به دنیا آورده است معمولا به عوامل اجتماعی و اقتصادی نسبت داده شده و تصور می شود که انتخاب های شخصی و شرایط ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - عصر ایران | دمادم https://damadam.ir/.../سن-فرزند-آوری-و-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است/4131167 به گزارش ایسنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم، در این پژوهش دانشمندان دریافتند که سن افراد در هنگام تولد اولین فرزند و همچنین تعداد فرزندان آنها به بخشی از ژن ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../سن-فرزند-آوری-و-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است/ 3 فوریه 2017 ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است. محققان طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که 12 محدوده از ژنوم‌ها با رفتارهای باروری(reproductive behavior) ... سن فرزند آوری تعداد فرزندان ژنتیکی است آکا - onvansho onvansho.ir/result/سن-فرزند-آوری-تعداد-فرزندان-ژنتیکی-است-آکا.html تعداد فرزندان ژنتیکی است سن فرزند آوریتعداد در سن آوردن اولین فرزند . پروژه آماری 50 خانوار مورد بررسی قرار گرفتهتعداد گرفتهتعداد فرزندان آنها آنها سؤال شده است ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - سایت تفـــــــــریحی dokhtarestan7.rzb.3tad.xyz/post515859.html 2 نوامبر 2016 ... 5 days ago - محققان دانشگاه آکسفورد: سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است. baby-reproduction.jpg. محققان طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که ... سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147809898022576‎Cachedسن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - عصر ایران. ارتباط سن فرزند آوری و تعداد فرزندان با ژنتیک ofest.ir/23879.html?s=‎Cachedارتباط سن فرزند آوری و تعداد فرزندان با ژنتیک ... یک پژوهش جدید نشان داده اند که 12 محدوده از ژنوم ها با رفتارهای باروری(reproductive behavior) انسان در ارتباط است. سن فرزند آوری و تعداد فرزندان ژنتیکی است - پول نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27556254 2 نوامبر 2016 ... وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است. ... سن پدر : اگر چه در فرزندان مردان بالا میزان بروز بیماری های ژنتیکی حاصل .