مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا

[ad_1]

هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا

دانش > پزشکی - ایرما نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می دهد.

مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می دهد کباب کردن و سرخ کردن غذا به جای آب پز کردن یا بخار پز کردن آن، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزیش می دهد.
سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن غذاها مستلزم قرار گرفتن آنان در دمای بالاست و این موضوع باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شود. معمولا پخت غذا در دمای بالا در کشورهای جنوب آسیا بسیار شایع است؛ ولی این مطالعه نشان می دهد نرخ ابتلا به بیماری های قلبی در چین بسیار پایین تر است و دلیل آن نیز بخار پز و آب پز کردن غذاهاست.
معمولا ساختار شیمیایی غذا در دمای 150 درجه سانتی گراد به بالا تغییر کرده و ترکیباتی به نام NFCs تولید می شود. در بخار پز و آب پز کردن غذا، حداکثر دما بین 100 تا 130 درجه سانتی گراد است؛ در حالی که در پخت غذا به شیوه آسیای جنوبی، گاهی دمای پخت به 500 درجه سانتی گراد نیز می رسد و با افزایش اسیدهای چرب ترانس، نرخ ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. نتیجه این مطالعه در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند.
فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه هستند. بر اساس گزارش WHO، حدود 80 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتنابند.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrition منتشر شده است.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 ساعت قبل ... تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می دهد.6 ساعت قبل ... تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می دهد.13 ساعت قبل ... تحقیقات جدید نشان میدهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش میدهد.سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن غذاها مستلزم قرار گرفتن آنان در دمای بالاست و این موضوع باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شود. معمولا پخت غذا در دمای بالا در ...سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن غذاها مستلزم قرار گرفتن آنان در دمای بالاست و این موضوع باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شود. معمولا پخت غذا در دمای بالا در ...12 ساعت قبل ... سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن غذاها مستلزم قرار گرفتن آنان در دمای بالاست و این موضوع باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شود. معمولا پخت ...هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا. دانش > پزشکی - ایرما نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل ...هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا. ۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۰۰:۰۷:۱۵ فناوری-خبرآنلاین مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می دهد کباب کردن و سرخ کردن غذا به جای آب پز کردن یا ...سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن غذاها مستلزم قرار گرفتن آنان در دمای بالاست و این موضوع باعث افزایش اسیدهای چرب ترانس می شود. معمولا پخت غذا در دمای بالا در ...


کلماتی برای این موضوع

چه ظرفی برای پخت غذا بهتر است؟چه ظرفی برای پخت غذا بهتر است؟ همه ظروف موجود در بازار معایب و محاسنی دارند در سال کدام ظرف برای پخت و پز بهتر است؟ تفلون، چدن، …کدام ظرف برای پخت و پز بهتر است ، سالم‌ترین ظروف برای طبخ غذا ، پخت و پز در ظروف برنجی طرز نگهداری نخود فرنگی و باقلا سبز در فریزر بدون …طرز نگهداری نخود فرنگی و باقلا سبز در فریزر بدون تغییر رنگزیست نیوزنماینده مردم بابل در مجلس گفت سال هاست زباله در بکرترین منطقه جنگلی این شهرستان دپو بهترین ظروف جهت طبخ غذا بهترین ظروف جهت طبخ غذا پرسش بهترین ظروف جهت طبخ غذا چه ظروفی هستند؟ پاسخ ظروف مناسب هفت اشتباه رایج هنگام پخت برنج – جدیدترین اخبار …هفتاشتباهرایجهنگامپختترفندهایی برای قدکشیدن برنج ۱هنگام پخت برنج زمانی که برنج در حال جوشیدن کامل است نگهداری موادغذایی درمنزل بسته‌بندی معمولی منظور بسته‌بندی در ظروف یک بار مصرف یا بسته‌بندی در پوشش پلاستیکی ده قانون طلایی سازمان جهانی بهداشت برای ایمنی و …طبق یافته های تعداد معدودی عوامل بیماریزا ، موجب مسمومیت های غذایی بی شمار می شوند رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار آزمایش سایت بهداشت محیط ایرانآزمایش آزمایش دانلود آزمایش شمارش باکتری های آب باکتری های هتروتروف بـاکتری عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایرانآموزش بدنسازی و پرورش اندام ورزش ، بدنسازیآموزش بدنسازی در منزلآموزش بدنسازی تصویریآموزش بدنسازی دانلوداموزش بدنسازی با جهان پزشکی پزشکان ایران متخصص گوش و حلق و بینی گفت یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌تواند خارش گوش را به حداقل رستوران های شمال تهران چه به خورد مردم می دهند؟ …به نظر بنده تعطیل کردن یا قفل کردن رستوران در حضور مشتریان ربطی به بهداشت ندارد زیرا خانه داری پزشکان ایران ماه محرم نزدیک است با توجه به افزایش تقاضای ظروف یکبار مصرف در این ایام، توصیه رییس جنگل و محیط زیست بیش از نیم تریلیون تن کربن توسط انسانها از زمان انقلاب صنعتی در جو زمین منتشر شده است سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیشبکه های اجتماعی در سال‌های اخیر شاهد ظهور پدیده‌های ناشناخته‌ای هستند که شهرتشان رنگ کردن لباس و تثبیت رنگ آن در خانهخانه و خانه داریرنگ کردن لباس و تثبیت رنگ آن در خانه آموزش رنگ کردن لباس به روش ساده و نکات رنگ کردن جنگل و محیط زیستبه گزارش بی بی سی، تغییر در مدار گردش زمین به دور خورشید باعث شد قطب شمال چندین قرن اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان کاردانی ، دیپلم و زیر دیپلم دارای



لینک منبع :هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا

هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/597158/science/medical‎Cached4 نوامبر 2016 ... ایرما نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می ... Images for هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - صدای ایران sedayiran.com/fa/news/129987/هشدار-درباره-پخت-غذا-در-دمای-بالا‎Cached4 نوامبر 2016 ... به گزارش صدای ایران، تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - پارسینه www.parsine.com/fa/news/318723/هشدار-درباره-پخت-غذا-در-دمای-بالا 4 نوامبر 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می دهد. هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27647875 5 نوامبر 2016 ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا ... همچنین می توانید با پخت و پز بدون روغن و یا با روغن کمتر، انتخاب های هوشمندانه تر هنگام خوردن غذا، نظارت بر اندازه ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - ایانا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27613925 4 نوامبر 2016 ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا. تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - خبرگزاری تابناک | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27606665 4 نوامبر 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می دهد. - هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - چه خبر www.chekhabar.ir/News/45652/هشدار-درباره-پخت-غذا-در-دمای-بالا 8 نوامبر 2016 ... ایرما نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ترانس افزایش می ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا - خبروان khabarone.ir/news/4560166/هشدار-درباره-پخت-غذا-در-دمای-بالا‎Cachedهشدار درباره پخت غذا در دمای بالا. ایرما نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به دلیل افزایش اسیدهای چرب ... wisgoon - ویسگون - هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا . . . تحقیقات جدید ... wisgoon.com/pin/16955178/‎Cached5 نوامبر 2016 ... هشدار درباره پخت غذا در دمای بالا . . . تحقیقات جدید نشان می دهد پخت غذا در دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به ...