مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا

[ad_1]

وب سایت سایبربان: استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنویسد که می‌تواند آرای کاندیدها را تغییر دهد.

 

  امکان هک تمام سیستم‌های‌ انتخابات الکترونیکی


اندرو آپل، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، توانسته یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنویسد که می‌تواند آرای کاندیدها را تغییر دهد.در سال 2008 آپل به‌طور آزمایشی با دست‌کاری سیستم رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات توانست 20 درصد آرای یک نامزد را به نفع نامزد دیگری انتقال دهد.

 

این موضوع که توجه رسانه‌ها و رأی‌دهندگان را به خود جلب کرد، باعث آگاهی مسئولان و مردم نسبت به ضعف احتمالی سیستم رأی‌گیری الکترونیکی شد. نشریه پولیتیکو وی را فردی معرفی کرد که به شکلی خستگی‌ناپذیر یک دهه را صرف خدمت به کشور کرده است.


آپل در مصاحبه با وب‌سایت دانشگاه پرینستون به سؤالاتی در زمینه امکان هک شدن سیستم انتخابات ریاست جمهوری قریب‌الوقوع آمریکا پاسخ داده است.

در ذیل شرح این مصاحبه را می‌خوانید:

سؤال: چه شد که شما به سیستم‌های امنیت انتخابات علاقه‌مند شدید؟

آپل: در قرن بیستم تقریباً هیچ‌کس برای تکنولوژی اخذ رأی اهمیتی قائل نبود؛ اما ناگهان در نوامبر سال 2000 این موضوع برای همه مهم شد. در آن زمان در رقابت بین بوش و ال‌گور اتفاقاتی منجر به بازشماری آراء در فلوریدا شد. در سال 2003 بسیاری از ایالت‌ها اقدام به نوسازی تجهیزات اخذ رأی خود کردند. چند تن از استید علوم کامپیوتر ازجمله من به این موضوع دقت کردیم که بسیاری از ایالت‌ها از صفحات لمسی بدون برگه استفاده می‌کنند؛ که درواقع رأی افراد را فقط در کامپیوتر ذخیره می‌کردند و هیچ برگه‌ای برای تطابق وجود نداشت.

 

این سیستم‌ها یک مشکل بزرگ داشتند. به‌راحتی می‌شد برنامه‌ای نوشت که آرای یک کاندیدا را به کاندیدای دیگری منتقل کند و هیچ‌کس هم متوجه وجود این برنامه نشود. این ماشین‌ها هنوز هم در 10 ایالت مورداستفاده قرار می‌گیرند. سه یا چهار ایالت دیگر هم هستند که رأی اخذشده توسط این دستگاه‌ها را چاپ می‌کنند و افراد می‌توانند رأی چاپ‌شده را قبل از انداختن در صندوق بررسی کنند. این روش وقت‌گیر است اما امنیت بیشتری دارد.


چگونه یک صفحه لمسی را می‌توان هک کرد؟

وقتی ما صفحه را لمس می‌کنید، پردازنده داخلی انتخاب شمارا تفسیر کرده و آن را در حافظه ذخیره می‌کند. برنامه رأی دزدی که من نوشته‌ام به این صورت کار می‌کند، بعدازاینکه انتخابات تمام می‌شود برنامه‌ من کار خود را شروع می‌کند و به حافظه سیستم رفته و بیست درصد رأی یک کاندیدا را به دیگری منتقل می‌کند. برنامه اخذ رأی یک گزارش دارد که هر رأی در آن ثبت می‌شود. برنامه من این گزارش را هم به‌تناسب تغییراتی که در آرا داده تغییر می‌دهد.

امن‌ترین دستگاهی که امروز برای رأی‌گیری استفاده می‌شود چیست؟

تمام سیستم‌های رأی‌گیری قابل هک شدن هستند. هیچ‌وقت نمی‌توان با اطمینان از برنامه‌های نصب‌شده روی یک سیستم سخن گفت. بهترین راه برای حل این مشکل این است که از تعرفه‌های کاغذی در کنار سیستم‌های اسکن نوری استفاده شود.

سیستم اسکن نوری چگونه کار می‌کند؟

یک برگه در برابر شما قرار دارد و نام کاندیداها با یک بیضی جلوی آن‌ها در آن چاپ‌شده است. وقتی پر کردن تعرفه را انجام دادید، آن را در یک دستگاه اسکنر نوری قرار می‌دهید. این دستگاه یک پردازشگر دارد که رأی شمارا ثبت می‌کند و برگه تعرفه شما در صندوق می‌اندازد. در صورت لزوم می‌توان برگه را هم به‌صورت دستی شمارش کرد. حدود 40 ایالت از این روش استفاده می‌کنند. در 12 ایالت از این ایالت‌ها چند صندوق به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و مورد بازشماری قرار می‌گیرند تا از درستی نتایج اطمینان حاصل شود.

آیا اکثر این دستگاه‌ها به اینترنت وصل هستند؟

اکثراً نه؛ اما هنوز یک مشکل دیگر وجود دارد. قبل از شروع انتخابات، مسئولین، در یک فایل ساختار برگه تعرفه را که شامل نام کاندیداهاست ذخیره می‌کنند. این فایل در یک کارت حافظه یا کارتریج ذخیره می‌شود و در دستگاه قرار می‌گیرد؛ اما بعضی از دستگاه‌ها از طریق اینترنت به این فایل دسترسی دارند. در سال 2006 پروفسور ادوارد فلتن نشان داد که بعضی ویروس‌های رأی دزد می‌توانند از طریق این فایل به دستگاه نفوذ کنند.

فکر می‌کنید در انتخابات امسال چه اتفاقی بیفتد؟

بسیاری از هک‌ها قابل‌پیشگیری و اصلاح هستند؛ اما اگر هکرهایی باشند که بتوانند به پایگاه‌های داده ثبت آرا و یا فهرست‌های واجدین شرایط که برخی ایالت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، نفوذ کنند در آن زمان مشکلات بزرگی ایجاد می‌شود؛ اما تا الان که هیچ نشانه‌ای از این مدل هک دیده نشده و به‌علاوه خود رأی‌دهندگان هم نمی‌توانند در صورت پاک شدن اسمشان از فهرست رأی بدهند و ما در این صورت مطلع خواهیم شد.

 

در صورت هک شدن اسکنرها امکان بازشماری تعرفه‌های کاغذی وجود دارد. بعد از پایان انتخابات هم تمام حوزه‌ها نتایج را به حوزه اصلی اعلام می‌کنند. این کار از طریق اینترنت انجام خواهد شد اما قبل از ارسال نتایج، بازرسان هر حوزه میزان آرا را ثبت می‌کنند تا در صورت مغایرت امکان بررسی وجود داشته باشد. به‌این‌ترتیب جلوی تخلفات گرفته می‌شود اما نگرانی‌ها در رابطه با صفحه‌های لمسی اخذ رأی همچنان وجود دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 روز پیش ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد که ...2 روز پیش ... استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد که می تواند آرای کاندیده.امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. زمان دریافت خبر : پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 14:19. امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. وب سایت ...1 روز پیش ... اندرو آپل، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا که در زمینه امنیت سایبری فعالیت میکند، توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد ...امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا n n n. ... نگاهی به تحولات انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته / آخرین... شهری تعیینکننده در انتخابات آمریکا. روسیه و ...شمار از خوراک کشاورزنیوز استفاده می کنیدکشاورزنیوز(اخبارکشاورزی ایران): وب سایت سایبربان: استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک ...1 روز پیش ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون ایالات متحده قادر بوده یک برنامه غیرقابل ردیابی بنگارد که ...امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد که میتواند آرای کاندیدها را ...2 روز پیش ... آپل در مصاحبه با وبسایت دانشگاه پرینستون به سوالاتی در زمینه امکان هک شدن سیستم انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع آمریکا پاسخ داده است.به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ اندرو آپل، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا که در زمینه امنیت سایبری فعالیت میکند، توانسته یک برنامه غیرقابل ...


کلماتی برای این موضوع

اسطوره فساد اخلاقی وجنسی با شکست …اسطورهفساداخلاقیبه دنبال اعلام نتایج شمارش آراء در چند ایالت باقیمانده انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ میلیاردر آمریکایی رئیس‌جمهور آمریکا شد طرفداران ……نامزد جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شدهک کردن یک موبایل اصلا سخت نیستدوستانی که دنبال هک کردن گوشی دوست و یا فرزندانتان هستید این کار کار درستی نیست به امکان پیگیری مدارک شناسایی گم شده از طریق خدمات …امکانپیگیریمدارکسازمان ثبت احوال کشور برای پیگیری مدارک شناسایی مفقود شده اعم از کارت‌های شناسایی خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری تابناک ورزشیخبرگزاری تابناک فارسیخبرگزاری تابناک اقتصادیخبرگزاری توییتر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتوییترتوییتر به انگلیسی یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ است که به کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیجنگ اطلاعاتی اهداف و ابزارها گردآورندهحمیدرضااهریان تاریخچه اصطلاح جنگ اطلاعاتی اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در …شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد شرایط پذیرش بدون کنکور ارشد شرایط پذیرش ارشد موتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت …سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت دانلود هم بصورت کتابخبرهای فناوری و ارتباطات خبر فارسیبه گزارش ایسنا، ایمیل هایی هستند که حکم مزاحم را دارند و در واقع اسپم هرزنامه به شمار دانلود فیلم سریال مستند عکس های جدید مدل …دانلود فیلم سریال مستند با کیفیت و عکس های جدید چهره ها مدل لباس آرایش راز برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …تعطیلی مدارس در برخی مناطق آذربایجان شرقی در پی بارش برف افزایش هزار نفری جمعیت در ارائه خدمات به شهروندان یا سد معبر مدرناما شعب الکترونیکی بانک شهر ابتدا قرار بود در بیش از ۱۰۰ نقطه تهران نصب شود که به دلیل اخبار خوزستان خوزستان خوزنیوزکلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خوزنیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع الف آیا عضویت در فیس بوک وشبکه های اجتماعی …چندی است که بحث عضویت برخی مقامات دولتی وحکومتی در فیس بوک طرح شده است پیش از این نیز وبلاگ یک مهندس حکمت شادان بخش چهاردهم عشق مگر حتما باید پیدا و آشکار باشد تا به آدمیزاد حق عاشق شدن



لینک منبع :امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا

امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../امکان-هک-کامل-انتخابات-الکترونیکی-آمریکا 3 نوامبر 2016 ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنویسد که ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا | پایگاه خبری ریشه www.rishenews.com/news/31165 4 نوامبر 2016 ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنویسد که ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا - گذارنیوز | دمادم https://damadam.ir/.../امکان-هک-کامل-انتخابات-الکترونیکی-آمریکا/4139578 امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. وب سایت سایبربان: استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد که می ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا | استاد علوم کامپیوتر www.ghatreh.com/news/.../امکان-کامل-انتخابات-الکترونیکی-آمریکا 3 نوامبر 2016 ... استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ردیابی بنویسد که می تواند آرای کاندیده. امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27579854 3 نوامبر 2016 ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا. وب سایت سایبربان: استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا توانسته یک برنامه غیرقابل ... تمام سیستم‌های‌ انتخابات الکترونیکی قابل هک شدن هستند - ایسنا www.isna.ir/.../تمام-سیستم-های-انتخابات-الکترونیکی-قابل-هک-شدن-هستند‎Cached2 نوامبر 2016 ... آپل در مصاحبه با وبسایت دانشگاه پرینستون به سوالاتی در زمینه امکان هک شدن سیستم انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع آمریکا پاسخ داده است. قابلیت هک کامل رای گیری و انتخابات الکترونیکی کشور آمریکا - سرزه www.serze.com/قابلیت-کامل-گیری-انتخابات-2184104/‎Cached3 نوامبر 2016 ... امکان هک کامل انتخابات الکترونیکی آمریکا استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون ایالات متحده قادر بوده یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنگارد که ... سامانه اقتصادی iran-un.org/index.aspx?fkeyid=&siteid=464&pageid=29694... 2 نوامبر 2016 ... تمام سیستم‌های‌ انتخابات الکترونیکی قابل هک شدن هستند ... زمینه امکان هک شدن سیستم انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع آمریکا پاسخ داده است. انتخابات الکترونیکی (چالش ها و فرصت ها) - ژِِئوپلیتیک امروز todaygeopolitic.blogsky.com/1390/08/27/post-26/‎Cached Similarانتخابات الکترونیکی (E-voting) سیستم انتخاباتی است که به رای دهنده این امکان را می دهد تا با ..... -2 امکان هک شدن سایت های مربوطه .... در آن سال سیستم رای گیری اینترنتی این امکان را برای فرانسویان مقیم آمریکا فراهم کرد تا آن ها ..... جهانی; » سیاست های تهدید و امنیت سایبری; » آمریکا و اسلام سیاسی · لیست کامل عناوین یادداشت‌ها ... آیا آرای مردم همچنان مخفی می‌ماند؟/ دستگاه‌ رأی‌‌گیری هم «چینی» است؟/ قطع ... https://www.tasnimnews.com/.../آیا-آرای-مردم-همچنان-مخفی-می-ماند-دستگاه-رأی-گیری-هم-چینی-است-قطع-اینترنت-چه-تأثیری-بر-انتخابات-دارد‎Cached31 ژانویه 2017 ... صفر تا صد انتخابات الکترونیکی در گفت‌وگوی تسنیم با شجاعان ... وی امکان هک شدن و یا اخلال در سیستم‌های طراحی شده برای اخذ رای ... فراهم کند که امروز از آمادگی کامل خود برای برگزاری این نوع انتخابات خبر می‌دهد؟ ...... انتخابات آمریکا را مورد مطالعه قرار دادیم؛ سیستم آنها متفاوت است و امکان هک در سیستم ما وجود ندارد.