مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن

[ad_1]

انجیر علاوه بر آن‌که به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتی‌اکسیدان است، چهار فایده اساسی برای بدن دارد که در ادامه بیان شده است.

به گزارش مشرق، انجیر از جمله میوه‌هایی به شمار می‌رود که سریع رو به فساد و خرابی می‌گذارد اما اگر به صورت تازه مصرف شود، فواید پرشماری برای سلامتی به همراه دارد.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از مدیکال دیلی، اگر انجیر را یکی دو روز پس از خریداری مصرف کنید، علاوه بر این‌که مواد آنتی‌اکسیدانی را روانه بدن خود کرده‌اید از چهار خاصیت شگفت‌انگیز آن نیز بهره خواهید برد.
 
۱-حفظ شادابی و رطوبت پوست


خوردن انجیر تازه می‌تواند به جوان و درخشنده نگاه داشتن پوستتان کمک کند. میزان بالای ذخایر اسیدهای چرب امگا-۳ در آن به کار تغذیه پوست می‌آید و در پی آن نشانه‌های پیری و لکه‌های قرمز ناشی از آکنه یا برخی دیگر از بیماری‌های پوستی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
به گفته دکتر روبینا طاهر، فیزیوتراپ در فیلادلفیا، با فشردن انجیر و افزودن مقداری آب به آن می‌توان خمیری را شکل داد که اگر به مدت ۱۰ دقیقه به عنوان ماسک آن را روی صورتتان بگذارید و سپس شست‌وشو دهید، به حفظ رطوبت و شادابی پوست چهره خود کمک شایانی کرده‌اید.
 
۲-کمک به هضم بهتر غذا و کاهش وزن


انجیر منبعی غنی از فیبر است؛ بر همین اساس به هضم بهتر غذا و همچین کنترل و مهار وزن کمک قابل توجهی می‌کند. محتوای بالای فیبر آن سبب نرم شدن مدفوع و در نتیجه نظم دادن به اجابت مزاج و رفع یبوست می‌شود.


بر اساس مطالعه‌ای که از سوی JAMA منتشر شده، وجود آنزیمی در این میوه به نام فیسین (Ficin) قادر است سوخت‌وساز را بهبود بخشد و پروتئین را به اسیدهای آمینه تبدیل کند؛ چنین روندی منجر به کاهش وزن می‌شود.


طاهر اضافه می‌کند: بدن ما از اسیدهای آمینه برای ساخت ماهیچه استفاده می‌کند و به همین دلیل انجیر می‌تواند انتخابی عالی برای کاهش وزن و تناسب بهتر اندام باشد.
 
۳-مبارزه با سرطان غیر ملانومی


میوه انجیر حاویی ماده‌ای فیتوچمیکال به نام «بنزالدئید» است که قابلیت ضد سرطانی دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که انجیر منبع بسیار خوبی از مواد فعال زیستی همچون فنول، کومارینز، و اسیدهای چرب با خاصیت بالقوه مفید درمانی برای سرطان پوست غیر ملانوم است. کومارینز بویژه برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات استفاده می‌شود.
 
۴-کاهش فشار خون بالا


انجیر منبعی از پتاسیم است؛ عنصری که برای کمک به مهار فشار خون از آن یاد می‌شود. پتاسیم می‌تواند اثرات منفی نمک بر فشار خون را کنترل کند. بسیاری از مردم میوه و سبزیجات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند اما بالعکس، میزان زیادی سدیم را به نام نمک وارد بدنشان می‌کنند و کاهش پتاسیم در نبرد نابرابر با سدیم می‌تواند منجر به افزایش احتمالی فشار خون در آنها شود.


به گزارش سلامت‌آنلاین، بر اساس یک مطالعه مشخص شد زمانی که گروهی از دواطلبان آزمایشی، وعده‌هایی از سبزیجات و غذاهای کم‌چرب به جای تنقلات و شیرینی خوردند، فشار خونشنان به طور میانگین از مقدار سیستولیک ۵/۵ روی مقدار دیاستولیک ۳ کاهش یافت.

 

رژیم غذایی افراد مورد مطالعه در یک گروه شامل پتاسیم، منزیم و کلسیم بیشتر بود و در گروه دیگر از رژیم غذایی معمول امریکایی با محتوای میوه و سبزی کمتر و چربی بیشتر پیروی می‌شد.


دکتر طاهر هشدار می‌دهد که همواره به یاد دشاته باشید، مصرف نمک میزان سدیم را در جریان خون بالا می‌برد و توانایی کلیه‌ها را برای جداسازی آب کاهش می‌دهد. این مایعات اضافی فشار خون را افزایش می‌دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 ا کتبر 2016 ... 4 خاصیت شگفتانگیز خوردن انجیر برای بدن. انجیر علاوه بر آنکه به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتیاکسیدان است، چهار ...8 ا کتبر 2016 ... انجیر علاوه بر آنکه به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتیاکسیدان است، چهار فایده اساسی برای بدن دارد که در ادامه بیان شده ...9 ا کتبر 2016 ... اگر انجير را يکي دو روز پس از خريداري مصرف کنيد، علاوه بر اينکه مواد آنتياکسيداني را روانه بدن خود کردهايد از چهار خاصيت شگفتانگيز آن نيز ...انجیر علاوه بر آنکه به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتیاکسیدان است، چهار فایده اساسی برای بدن دارد که در ادامه بیان شده است. به گزارش ...9 ا کتبر 2016 ... 4 خاصیت شگفتانگیز خوردن انجیر برای بدن انجیر از جمله میوههایی به شمار میرود که سریع رو به فساد و خرابی میگذارد اما اگر به صورت تازه مصرف ...اخبار 4 خاصیت شگفتانگیز خوردن انجیر برای بدن. روند رو به رشد سرطان در ایران تند استمشرق5 روز قبل; راز درمان سرطان در اعماق دریامشرق7 روز قبل; شرط درمان پذیر ...4 خاصیت شگفتانگیز خوردن انجیر برای بدن. ... ساوه رکورددار تولید انجیر در استان مرکزی جیب دلالان و قصه پر غصه انجیرکاران تصاویر انجیر یکی از میوه های مقوی ...8 ا کتبر 2016 ... انجیر علاوه بر آنکه به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتیاکسیدان است، چهار فایده اساسی برای بدن دارد که در ادامه بیان شده ...8 ا کتبر 2016 ... به گزارش مشرق، انجیر از جمله میوههایی به شمار میرود که سریع رو به فساد و خرابی میگذارد اما اگر به صورت تازه مصرف شود، فواید پرشماری برای ...


کلماتی برای این موضوع

شش خاصیت برای خوردن کیوی، کیوی، خاصیت کیوی، …خواص سبزیجاتخواص کیوی خواص دارویی کیوی فواید کیوی خاصیت کیوی کیوی در طب سنتی خواص میوه انجیر خواص میوه انجیر انجیر در آسیا رویش می کند امروزه بیشتر از نوع متفاوت انجیر وجود فواید پسته تازه برای بدن پسته گونه‌ای گیاه است این گیاه در کشورهایی مثل ایران، سوریه، ترکمنستان و غرب زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟خوردن زیاد آن و لاغرلطفا می خواهم بدانم که زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟ و آیا خوردن زیاد آن به لاغر شدن بهترین زمان مصرف قرص آهن برای مصرف هر نوع مکمل دارویی هر چند که مفید است با یک پزشک مشورت کنید و از مصرف خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …درمان عفونت های سینوسی با گریپ فروت میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز راه های خطرناک کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش تأمین کلسیم بدون لبنیات این ماده معدنی به حفظ عروق خونی سالم در بدن، تنظیم فشارخون و حتی پیشگیری از مقاومت به تمام راههای چاق شدن صورتراههایچاقشدنصورتحرکات ورزشی برای چاق شدن صورت اگر تمایلی به استفاده از تکنیک های تغذیه برای پر شدن و آشنایی با خواص انگور در همین زمینه آشنایی با هفت میوه عالی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم آشنایی با خواص به دنیا آوردن فرزند زیبا کار سختی نیستراه های …بهسیب در زیبایی کودک نقش زیادی ایفا می‎کند اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ میوه ها خواص ناشناخته نارگیل نارگیل خواص زیادی برای بدن دارد این میوه خوشمزه باعث تنظیم قند برای ارامش اعصاب چه باید بخوریم خوشبختی یعنیبرایارامشاعصابچهبایدبرای آرامش اعصاب، باید از مصرف چه غذاهایی پرهیز کرد؟



لینک منبع :4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن

4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../4-خاصیت-شگفت-انگیز-خوردن-انجیر-برای-بدن‎Cached8 ا کتبر 2016 ... انجیر علاوه بر آن‌که به گفته محققان دانشگاه اینسبروک در اتریش، سرشار از آنتی‌اکسیدان است، چهار فایده اساسی برای بدن دارد که در ادامه بیان شده ... Images for 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../4-خاصیت-شگفت‌انگیز-خوردن-انجیر-برای-بد.html‎Cachedاگر انجیر را یکی دو روز پس از خریداری مصرف کنید، علاوه بر این‌که مواد آنتی‌اکسیدانی را روانه بدن خود کرده‌اید از چهار خاصیت […] خوردن انجیر. انجیر از جمله میوه‌هایی به ... 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن - مینو club.minoogroup.com/.../4-خاصیت-شگفتانگیز-خوردن-انجیر-برای-بدن-TP5314/‎Cached9 ا کتبر 2016 ... 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن انجیر از جمله میوه‌هایی به شمار می‌رود که سریع رو به فساد و خرابی می‌گذارد اما اگر به صورت تازه مصرف ... فرهنگ نیوز - فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/.../فواید-خوردن-انجیر-در-کاهش-وزن-و-فشارخون 8 ا کتبر 2016 ... مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است. ... در کاهش وزن و فشارخون · 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن ... فواید خوردن انجیر برای بدن - onvansho onvansho.ir/result/فواید-خوردن-انجیر-برای-بدن.html 4 خاصیت شگفت‌انگیز خوردن انجیر برای بدن نیک صالحی. شود فواید پرشماری برای انجیر چه فوایدی برای بدن خوردن انجیر برای بدن . انجیر خشکفواید درمانی بسیار ... خواص شگفت انگیز انجیر خشک را می دانید ؟! - پرشین وی persianv.com/.../خواص-شگفت-انگیز-انجیر-خشک-را-می-دانید-؟.html‎Cached21 فوریه 2015 ... 1.خوردن انجیر حرارت کبد و قلب را تسکین می‌دهد. 2.انجیر ارزش غذایی زیادی دارد و طبع را لینت داده، مسهل ملایم است. 3.انجیر دارای طبع گرم و تر است. 4. خواص فوق العاده انجیر - آکا www.akairan.com/health/vegetable-health/anjir.html‎Cached Similarاین مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج کرده و درد را از بین می برد. ... خوردن انجیر خشک همراه پسته، بادام و گردو موجب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفکر شده و گنجاندن آن در ... خواص شگفت انگیز انجیر www.fardanews.com/fa/news/.../خواص-شگفت-انگیز-انجیر‎Cachedحضرت علی (ع) می‌فرمایند خوردن انجیر بر شما لازم است، زیرا که برای قولنج سودمند است و همچنین امام رضا (ع) می‌فرمایند انجیر رطوبت بدن را از بین می‌برد و استخوان را ... خواص فوق العاده میوه انجیر - نمناک namnak.com/خواص-میوه-انجیر.p8349‎Cachedخواص انجیر و انجیر و کم خونی و سلامت موها با انجیر و سلامت دهان و دندان با انجیر را در سایت نمناک می خوانید. ... انجیر و خواص شگفت انگیز آن ... انجیر تعرق بدن را زیاد می کند و برخی از سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن با خوردن انجیر از بدن دفع می شوند. ... خواص فوق العاده میوه انجیر. 4.774. منبع : نمناک -/ف. این مطلب مفید بود ؟ 70 4.