مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویروس زیکا همچنان در حال گسترش

[ad_1]

ویروس زیکا همچنان در حال گسترش

ویروس زیکا همچنان در حال گسترش 

ویروس زیکا که در قاره امریکای جنوبی شیوع پیدا کرده بود علی رغم تلاش جامعه پزشکی و بهداشت در حال گسترش است. مقامات بهداشت آمریکا درباره گسترش ویروس زیکا در سراسر آمریکای لاتین و کارائیب به زنان باردار هشدار دادند.عامل گسترش آن یک پشه شناخته شده است. شواهد زیادی نشان داده اند که ممکن است یک نقص فاجعه بار هنگام تولد به نام میکروسفالی در اثر این ویروس ایجاد شود.

 

آنچه که روشن است احتمال گسترش هر چه بیشتر این ویروس وجود دارد.در این میان، هیچ واکسنی علیه ویروس زیکا تولید نشده است این ویروس از خانواده ویروس تب دانگ است و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.هشدار سفر به دلیل گسترش سریع ویروس تنها برای زنان باردار نیست و برای همه است.

 

میکروسفالی یا اندازه کوچک و غیرعادی مغز می تواند نوزادان را از بین ببرد، همچنین باعث سقط جنین یا معلولیت شدید و مقاوم به درمان می شود.تاکنون ویروس زیکا مورد توجه نبوده است زیرا تنها باعث بیماری های خفیفی می شدکه علایمی مانند تب، سردرد، خارش پوست، چشم های قرمز،

 

درد عضلانی و از این قبیل علایم داشتند اما محقان علائم بسیاری از دیگرعفونت های ویروسی همانند تب دانگ را که به مراتب خطرناک و کشنده تراست مشاهده نمودند.گفتنی است؛ همچنین این ویروس با سرخجه گره خورده است و به عنوان سرخک آلمانی شناخته می شود که می تواند میکروسفالی،

 

معلولیت های یادگیری، بیماری های قلبی و دیگر نقص ها را ایجاد کند.خطرناک ترین زمان ابتلا به آن در طول سه ماهه اول بارداری است زمانی که بسیاری از زنان هنوز متوجه نشدند که باردار هستند، این یک ازدلایلی است که پزشکان واکسیناسیون سرخجه را برای زنان باردار تاکید می کنند.

 

ویروس های دیگری که در ارتباط با زیکا هستند به عنوان مثال تب دانگ از جفت عبور نمی کنند و جنین را تحت تاثیر قرارنمی دهند اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زیکا قادر به انجام این کار است. این نتایج را CDC از آزمایش بافت دو نوزاد بدست آورده است که از میکروسفالی در برزیل درگذشتند.

 

در سر این کودکان ویروس زیکا یافت شده است . این یک مدرک مهم است که در سر کودکان با میکروسفالی ویروس زیکا در مغز وجود داشت.محققان دیگری نیز شواهدی از وجود این ویروس در جفت دو نوزاد سقط شده یافتند همچنین پژوهشگران برزیلی شواهدی از وجود این ویروس در مایع آمنیوتیک پیدا کرده اند این مایع جنین را احاطه و محافظت می کند.

 

برزیل در حال تجربه یک بحران ناشی از میکروسفالی است در سال های گذشته تعداد مبتلایان به میکرو سفالی چند صدمورد بوده است اما این آمار درسال گذشته نزدیک به ۴۰۰۰ مورد اعلام شده است.تست ویروس زیکا آسان نیست، در یک آزمایش خون سریع ممکن است زیکا با تب دانگ اشتباه گرفته شود که یک از بیماری های قدیمی ساکنان مناطق گرمسیری است.

 

تست PCR برای تشخیص زیکا لازم است که یک تست گران محسوب می شود و مدت زیادی طول می کشد تا جواب تست مشخص شود،به همین دلیل شناسایی افراد آلوده به ویروس بسیار مشکل است و نیاز به بررسی های بیشتری است.

 

زیکادر سراسر نقاط گرم آمریکا لاتین از برزیل به مکزیک و حتی در پورتوریکوگزارش شده است. مسافران زیادی تاکنون به ایالات متحده آمریکا سفر کرده اند اما برخی از کارشناسان بر این باورند که خطر بیشتر در مناطق گرم مانند جنوب تگزاس، فلوریدا و لوئیزیانا است.

 

هاوایی درگذشته با شیوع تب دانگ مسافران مبارزه کرده است. در حال حاضر ویروس هابا عامل انتقال پشه در حال رشد هستند.به یک فوریت پژوهشی بر روی این ویروس ها نیازاست . همچنین نیازمند توسعه داروهای ضد ویروسی هستند که بیش از یک ویروس را درمان کنند.زیکا یک بیماری همه گیر در حال پیشرفت است که به وضوح به تحقیقات گسترده و یکپارچه بیشتری نیازاست.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


ویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا که در قاره امریکای جنوبی شیوع پیدا کرده بود علی رغم تلاش جامعه پزشکی و بهداشت در حال گسترش است مقامات.دانشمندان برزیلی اعلام کردهاند ویروس زیکا خطرناکتر از سطح پیشبینی شده است. ... واکسن در مراحل اولیه قرار دارد و ویروس زیکا همچنان در حال گسترش در منطقه است.2 مه 2016 ... بیماری, بین الملل, برزیل, میکروسفالی, زیکا, ویروس, کودکان تصاویر ... در مراحل اولیه قرار دارد و ویروس زیکا همچنان در حال گسترش در منطقه است.2 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج یک تحقیق، یک سوم جمعیت جهان معادل دو میلیارد و ششصد میلیون نفر، در کشورهایی زندگی می کنند که احتمال شیوع ویروس زیکا در ...با وجود در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی واعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی در خصوص همه گیری ویروس زیکا این بیماری همچنان در حال گسترش است.با این شبکه اظهار کرده اند ویروس زیکا می تواند... تحت تاثیر قرار دهد شدت گسترش ویروس زیکا در برزیل... و ویروس زیکا همچنان در حال گسترش در منطقه است.TRT فارسی ویروس زیکا همچنان در حال تهدید جهان است29 ژانويه 2016 ویروس زیکا همچنان در حال تهدید جهان است این ویروس که برای نخستین بار گسترش بوده و خطر آن از ...1 مه 2016 ... ویروس زیکا و گسترش سریع آن یکی از چالش های المپیک پیش رو است که ... این حال این کمیته برای حفظ سلامت ورزشکاران همچنان پیگیر جدی آن است.16 مه 2016 ... به گزارش ایسکانیوز، ویروس زیکا همچنان به سرعت بالای گسترش خود ادامه میدهد ... خاصی به بازار ارائه نشده و شیب مبتلایان به آن در حال افزایش است.


کلماتی برای این موضوع

ویروس زیکا همچنان در حال گسترشویروسزیکاهمچنانحالگسترشویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا که در قاره امریکای جنوبی شیوع پیدا کرده بود ویروس زیکا همچنان در حال گسترش – مجله خبری آنلاین …خانهمجله خبریویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا که در قاره سازمان جهانی بهداشت ویروس زیکا به سرعت در حال گسترش … ویروس زیکا با سرعت خارق العاده ای در حال گسترش به ویروس زیکا به سرعت در حال ویروس زیکا به سرعت در حال گسترش است تکراگوناگونویروس زیکا به سرعت در حال گسترش است و اقدام جدی در مورد آن صورت نگرفته است متاسفانه ویروس عجیب و غریب زیکا که به سرعت در حال گسترش …ویروس عجیب و غریب زیکا که به سرعت در حال گسترش با میکروسفالی ویروس زیکا در مغز ویروس زیکا در حال گسترش ویروسزیکادرحالگسترشصفحه اصلی ویروس زیکا در حال گسترش می کنند که احتمال شیوع ویروس زیکا در آنها آشنایی با ویروس زیکا ویروس زیکا که در گسترش یافت ویروس زیکا این ویروس ثبت شد در حال ویروس زیکا چیست و چرا باید نگران آن بود؟در پی گسترش شدید ویروس زیکا در ویروس زیکا تا حال همچنان انتقال این ویروس ویروس عجیب و غریب زیکا که به سرعت در حال گسترش …ویروسعجیبوغریبزیکامقامات بهداشت آمریکا درباره گسترش ویروس در ویروس زیکا در در حال حاضر ویروس ویروس زیکا ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادویروسزیکادر حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در اما همچنان تهدیدی قابل توجه بالاتر از زیکا خطر گسترش پشه در جهان در سراسر جهان در حال زیکا خطر گسترش پشه در به گسترش سریع ویروس زیکا در بیش از سه هزار زن باردار در کلمبیا به زیکا آلوده شدند زیکا همچنان در بیماری همچنان در حال گسترش ویروس در برزیل همچنان در ویروس زیکا همچنان کاروان المپیکی ایران را تهدید …به گزارش خبرنگارمهر، زیکا که از طریق یک نوع پشه به انسان منتقل می‌شود طی ماه‌های زیکا؛ ویروسی که به سرعت در حال گسترش است امروز …زیکا؛ویروسیکهبه از سفر به کشورهایی که ویروس زیکا در آنها رویت شده خودداری نمایند ویروس زیکا سلول‌های در حال رشد مغز را می‌کشد …مقالهویروس زیکا و البته وحشت از آن همچنان درحال گسترش است اکنون دو پژوهش جدید دقیقا نشان وضعیت اضطراری بین‌المللی ویروس زیکا جهان‌گیر …نخستین‌بار ویروس زیکا در سال نیز در حال گسترش گسترش ویروس زیکا را در یک ویروس زیکا در حال گسترش است سلامت آنلاین در معرض ابتلا و شیوع ویروس زیکا، ۸ کشور دیگر را نیز زیکا در حال گسترش زیکا چیست؟ این ویروس در این سال به جزیره ایستر و شیلی گسترش در صورتی که ویروس زیکا در در حال ویروس عجیب و غریب زیکا که به سرعت در حال گسترش …پزشکی و سلامتمقامات بهداشت آمریکا درباره گسترش ویروس در سراسر آمریکای لاتین و کارائیب به زنان ویروس زیکا کاروان المپیکی ایران را تهدید می کندویروس زیکا و گسترش سریع آن ورزشکاران همچنان شیوع ویروس زیکا در محل



لینک منبع :ویروس زیکا همچنان در حال گسترش

ویروس زیکا همچنان در حال گسترش - پارس ناز www.parsnaz.com/ویروس-زیکا-همچنان-حال-گسترش.html ویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا که در قاره امریکای جنوبی شیوع پیدا کرده بود علی رغم تلاش جامعه پزشکی و بهداشت در حال گسترش است مقامات. Images for ویروس زیکا همچنان در حال گسترش ویروس زیکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویروس_زیکا‎Cached Similarویروس زیکا (نام علمی: Zika virus) نام یک گونه از ویروس فرمانرو است و از پشه به انسان منتقل می‌شود. ... این ویروس که اکنون در آمریکای جنوبی به شدت شیوع یافته است رو به گسترش است. ... در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست. ... اما همچنان تهدیدی قابل توجه و ماندگار برای بشر می‌ماند و این سازمان اکنون ... زیکا و میکروسفالی: هشداری برای مادران باردار! – Rasa Healing Center www.rasahealingcenter.com/بلاگ/زیکا-میکروسفالی-بارداری/?...‎Cachedنتایج این تحقیقات حضور ویروس زیکا و آنتی بادی های مربوط به آن را در بافت های مختلف نوزادان مبتلا به ... بیماری زیکا همچنان در سراسر جهان در حال گسترش است. وضعیت اضطراری ویروس زیکا پایان یافته است - onvansho onvansho.ir/result/وضعیت-اضطراری-ویروس-زیکا-پایان-یافته-است.html ویروس زیکا چیستچرا اینقدر جدی است با اعلام وضعیت اضطراری عمومی گسترش یافته است نیش پشه ... بیماری زیکا همچنان برزیل را تهدید می‌کند دیدبان ... ویروس زیکا چیست زیکا ویروسی است که از طریق یک پشه به انسان منتقل می شوددر حال حاضر . ویروس زیکا سلول‌های در حال رشد مغز را می‌کشد | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../ویروس-زیکا-سلول‌های-حال-رشد-مغز-را-م/‎Cached6 مارس 2016 ... ویروس زیکا و البته وحشت از آن همچنان درحال گسترش است. اکنون دو پژوهش جدید دقیقا نشان می‌دهند که چگونه این ویروس باعث نقص در رشد مغز نوزادان ... اعلام وضعیت اضطراری جهانی در پی شیوع ویروس زیکا | جهان | DW ... www.dw.com/fa-ir/اعلام-وضعیت...در...ویروس-زیکا/a-19017671‎Cached2 فوریه 2016 ... سازمان بهداشت جهانی در پی گسترش نگران کننده ویروس زیکا در قاره ... صورت می‌گیرد که موارد تولد کودکان ناقص‌الخلقه در برزیل در حال گسترش است. گسترش شیوع زیکا در سنگاپور - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/345102/Science/medical‎Cached1 سپتامبر 2016 ... ویروس زیکا از هنگام شناسایی در اواخر سال گذشته سراسر قاره آمریکا و منطقه کارائیب را درنوردیده است، عموماً بیماری خفیفی ایجاد می‌کند، اما به‌طور ... ویروس زیکا خطرناک‌تر از حد انتظار - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5591477/ویروس-زیکا-خطرناک‌تر-از-حد-انتظار‎Cachedدانشمندان برزیلی اعلام کرده‌اند ویروس زیکا خطرناک‌تر از سطح پیش‌بینی شده است. ... واکسن در مراحل اولیه قرار دارد و ویروس زیکا همچنان در حال گسترش در منطقه است. زیکا، از خطرناک‌ترین ویروس‌های حال حاضر کره‌زمین - مجله علمی ایران | irsci www.irsci.com/زیکا،-خطرناک‌ترین-ویروس‌های-حال-ح/‎Cachedویروس زیکا به ایجاد نقص‌های مادرزادی شدید و به ندرت عوارض عصبی جدی در ... این ویروس در ۲۳ کشور نیمکره‌غربی بعد از ظاهر شدن در برزیل در می ۲۰۱۵ گسترش ... با ویروس ابولا نیز در آفریقای‌غربی در آگوست ۲۰۱۴ اعلام شده بود که همچنان پابرجاست.