مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی

[ad_1]
وب سایت گردالی: جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی قوی داره. هر چقدر آرزوی سفر کردن و دیدن جاهای مختلف رو بکنیم، تا وقتی که دست به کار نشیم و از چیزهایی که به طور موقت دور و برمون رو پر کنند دل نکنیم، اتفاقی نمیفته.

 هر وقت حرف از سفر و گشتن دور دنیا میشه، خیلی ها با بهانه هایی مثل اینکه "نمیشه” یا "شرایطش نیست”، از رسیدن به آرزوهاشون فرار می کنند. اما باید بدونیم آدمهایی وجود دارند، در همین نزدیکی، که برای آرزوهاشون زندگی می کنند. شاید هم بهتر باشه که بگیم در آرزوهاشون زندگی می کنند.

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

یکی از این افراد، هانیه رشیدی، یه دختر 34 ساله است که با یه سفر ساده شروع کرده و کم کم به آرزوی گشتن دور دنیا دست پیدا کرده. هانیه مدرک کارشناسی عکاسی رو از دانشکده خبر گرفته و حالا زندگی اش رو صرف گشت و گذار در شهرها و کشورهای مختلف می کنه. از دیدنی های سرتاسر ایران گرفته، تا جزایر مالدیو، آفریقا و… مصاحبه ای تهیه کردیم با این دختر فعال و ماجراجو تا ببینیم چطوری سفرهاش رو برنامه ریزی می کنه، و داشتن یه زندگی هیجانی که از روزمرگی به دور هست، چه چیزهای با ارزشی بهش داده.

در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو می خونید.

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

چی شد که به سفر کردن علاقه پیدا کردی؟

از اونجایی که یادم میاد من همیشه در سفر بودم، هیچ اردو و سفر تو دوران مدرسه و دانشگاه نبود که من نرفته باشم.این روند تا الان ادامه داشته.

از چه سنی سفر رو شروع کردی ؟

به طور جدی و سفرهای خارجی از سال ۹۰ ولی قبل از اون سفرهای داخلی می رفتم، یعنی حدود ۲۹ سالگی.

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

در اولین سفرهات ، چه چیزهایی بیشتر از همه نگرانت می کرد؟

همیشه نگران این بودم که عمر سفر کوتاهه و دارم برمی گردم ولی بعدها خودم رو این طوری قانع کردم که بهتره این سفر تموم بشه تا من بتونم واسه سفرهای بعدی ام برنامه ریزی کنم. یعنی امید به سفرهای بعدی من رو از نگرانی در می آورد. همیشه تو همون پرواز برگشت داشتم به سفر بعدی ام فکر می کردم به طوری که همسفرهام شاکی می شدن که بذار این سفر تموم بشه، بعد فکر برنامه بعدی باش!

چقدر طول کشید تا به لذت سفر پی بردی؟

شروع سفرهای من با لذت بود و شور وشوق دیدن جاهای جدید لذتم رو دو چندان می کرد. برای لذت بردن از کاری که می دونی درسته و بهش ایمان داری نیازی به گذشت زمان نیست.

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

توی زندگی الانت چه چیز مهمی هست که قبل از سفرهات نبود؟

باور به اینکه آدم به هر چیزی که بخواد می رسه. اما و اگر و چون وچرا هم نداره. شاید به تعویق بیفته، ولی حتما شدنیه.

از کار های خاصی که تو سفر هات انجام دادی و هیچوقت فکرش رو نمی کردی که یک روز این کار رو انجام بدی و حالا بهش افتخار می کنی بگو.

رفتینگ توی رودخروشان نیل و هیجانی که اون موقع به من دست داد واقعا غیر قابل توصیفه. همیشه دوست داشتم این فعالیت رو توی اوگاندا، اونم با گرید ۵ رفتینگ انجام بدم.

همه ی پیش آمدهای سفر برای من خوشایند بوده و هرچی غیر منتظره تر و غیر قابل پیش بینی تر،بهتر. همیشه دوست دارم خطر کنم و اتفاقاتی که فکرش رو نمی کنم برام پیش بیاد. به خاطر همین با هر پیش آمد جدیدی با آغوش باز استقبال می کنم.

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

معمولا چطوری برای سفرهات برنامه ریزی می کنی؟ از قبل؟ یا با گذر زمان تصمیماتو میگیری؟

سفرهای من در بیشتر موارد با برنامه دقیقی پیش نمیره. کلیت کار مشخصه ولی خیلی اتفاقات می افته که برنامه ام رو تغییر میده، اصلا تمام هیجان سفر برای من اینه که برنامه ها تو یه چارچوب مشخص نباشه، یه جور نظم در عین بی نظمی. اینکه یه سری اتفاقات غیرقابل پیش بینی بیفته و بعد بتونی مدیریت اش بکنی لذت سفر رو بیشتر میکنه.

مثلا یک بار توی یه شهری گم شدیم و سر از جای دیگه در آوردیم و باعث شد جای دیگه که جزو برنامه نبود رو ببینیم و حتی یه روز سفر رو از دست بدیم.

یا به اتوبوس نرسیدیم و باز سر از جای دیگه در آوردیم. ساعت ها کنار جاده موندن تو تاریکی شب که یه ماشین بیاد و تو رو ببره، و خیلی اتفاقات دیگه…

جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

در ضمن همه سفر لذت و شیرینی نبوده سختی و تلخی های زیادی هم بوده که باز اونم برای خودم شیرینش کردم مثلا تو ابتدای سفر به کنیا، تمام مدارک و پول من ١٧٠٠ دلار دزدیده میشه. من حتی میرم زیر سُرم از حال بدی که داشتم ولی با کمک همسفرام به سفرم ادامه می دم و اون میشه یکی از بهترین سفرهام.

من توی سفرهام، بیشتر از اینکه خودم رو بشناسم، همسفرهام رو شناختم برای همین سفر شده یکی از معیارهای انتخاب دوستام، و واقعا هم جواب داده مخصوصا تو سفرهای چندین روزه این موضوع جواب میده.


جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی

داشتن یه زندگی پر هیجان چه حسی داره؟

بعضی وقتها مجبور میشم که افسار این هیجان سرکش رو تو دستم بگیرم. با اینکه خیلی سخته، ولی خیلی وقت ها باید کنترلش کنم. با همه اینها هیچوقت تن به یکجا موندن و پوسیده شدن نمی دم. حرف های دیگران خیلی زیاده، ولی من کاری رو که روحم رو آروم میکنه انجام میدم. گاهی چشمم به آسمونه و پرواز هواپیماها رو نگاه می کنم، یا گوش به بوق اتوبوس های مسافربری می دم. شاید خنده دار باشه ولی اینا به من حس آرامش و شوق رفتن میده.

اگر پیاده هم شده است سفر کن ، در ماندن می پوسی.(دکتر شریعتی)

اما روحی مصمم مرا می کشاند…و شوق دیدار سرزمین های پر آوازه…در سینه ام می جوشد و من خانه ام را رها کردم، همچون پرنده ای که آشیانه اش را رها می کند.(ابن بطوطه)


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 ساعت قبل ... جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی قوی داره. هر چقدر آرزوی سفر کردن و دیدن ...6 ساعت قبل ... جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی قوی داره. هر چقدر آرزوی سفر کردن و دیدن ...در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو می خونید. ... ۱ جهانگردی به سبک ... جهانگردی به سبک هانیه رشیدی / جهانگردی و شیوه ی … جهانگردی به سبک هانیه ...6 ساعت قبل ... در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو می خونید. جهانگردان ایرانی: مصاحبه با هانیه رشیدی. چی شد که به سفر کردن علاقه پیدا کردی؟6 ساعت قبل ... در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو می خونید. ... [ مشاهده متن کامل جهانگردی به سبک هانیه رشیدی در پورتال خبری و سبک زندگی ].22 ا کتبر 2016 ... دهمین قطار جهانگردان به ایران رسید ,همزمان با ورود دهمین قطار گردشگران خارجی به ... اروپایی از کهنسالی به میانسالی و جوانی تغییر وضعیت داده است.23 جولای 1977 ... كانون ايرانگردان و جهانگردان جوان (كاج) كانوني است كه به صورت عضوگيري از ... دادن نوجوانان وجوانان ايراني، جهت ارتقأ سطح آگاهي آنان در زمينههاي آشنايي با فرهنگ .... ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی در راستای تحکیم بنیان خانواده ...18 مه 2015 ... خانه برزگر در روستای بزم سالهاست که جهانگردان خارجی را به خود جلب کرده به همین دلیل در ... در این مقاله تلاش میشود زندگی جوانی روستایی که از 18 سال پیش برای نشان دادن سبک موفق زندگی ایرانی اسلامی به جهانیان تلاش کرده و با ...4 ساعت قبل ... جهانگردی به سبک هانیه رشیدی - وب سایت گردالی: جهانگردی و شیوه ی زندگی پر ... در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو می خونید.


کلماتی برای این موضوع

جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیجهانگردیبهسبکجهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیگردشگریآداب معاشرت در هواپیما جهانگردی به سبک هانیه رشیدی به این مکان ها به تنهایی سفر کنید جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی محبوب هاجهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و بلاغ مازندران جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی…جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیوب سایت گردالی جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیعکس بلاغ …جهانگردی و شیوه‌ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه‌های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیعکس جهانگردی …جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیعکس جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی – نیوزوی مجله …جهانگردیبهسبکجهانگردجوانسرویس جهانگردی نیوزوی وب سایت گردالی جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی سحرنیوزجهانگردیبهسبکجهانگردسحرنیوز وب سایت گردالی جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیگردشگریآداب معاشرت در هواپیما به این مکان ها به تنهایی سفر کنید جهانگردی به سبک هانیه رشیدیجهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی تصاویرجهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی تصاویر جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیجهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی وب سایت گردالی جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیوب سایت گردالی جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی پرتال جامع تایاجهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و هرلحظه، جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیاخبارخواندنیجهانگردیبهسبکجهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و جهانگردی به سبک جهانگردان ایرانی دخترجهانگرد …در ادامه مصاحبه با هانیه رشیدی، جهانگرد جوان ایرانی رو جهانگردی به سبک جهانگردان جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیجهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیعکس اخبار …جهانگردیبهسبکجهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانیعکسگزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی برطرف کردن ضعف دانش آموزان بی علاقه به زبان انگلیسی و جهانگردی به سبک هندی تصاویرجهانگردیبهسبکهندیتصاویریک جوان ایرانی با موتورسیکلت هندی به جاده‌ها زده تا جهانگردی از نوع ارزان‌ را روی



لینک منبع :جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی

جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../جهانگردی-به-سبک-جهانگرد-جوان-ایرانی‎Cached6 نوامبر 2016 ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی. جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی ... Images for جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی - تازه های روز tazehayerooz.com/.../جهانگردی-به-سبک-جهانگرد-جوان-ایرانی/.../ایرانگردی 6 نوامبر 2016 ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی. جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی+عکس | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/4605642/جهانگردی-به-سبک-جهانگرد-جوان-ایرانی-عکس 6 نوامبر 2016 ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی+عکس. جهانگردی و شیوه‌ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه‌های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده‌ی ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی+عکس - بلاغ مازندران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27722926 6 نوامبر 2016 ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی+عکس. جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی ... جهانگردی به سبک جهانگرد جوان ایرانی - سایت خبری تفریحی سرگرمی ... www.centerwork.ir/گردشگری-2/جهانگردی/ وب سایت گردالی: جهانگردی و شیوه ی زندگی پر تحرک یکی از جنبه های لذت بخش زندگیه، که قطعا نیاز به شهامت و اراده ی خیلی قوی داره. هر چقدر آرزوی سفر کردن و دیدن ... جهانگردیِ ارزان یک ایرانی با موتور هندی + تصاویر - ایسنا www.isna.ir/.../جهانگردی-ارزان-یک-ایرانی-با-موتور-هندی-تصاویر‎Cached30 نوامبر 2016 ... یک جوان ایرانی با موتورسیکلت هندی به جاده‌ها زده تا جهانگردی از نوع ارزان‌ را روی ... ماجراجویی ارزان، رسمی رایج بین جهانگردان شده است، برخی حتی برای خود .... می‌کند: اگر بخواهم ماجراجویی‌هایم را با همین سبکی که شروع کردم ادامه دهم، باید ... دور دنیا با «هانیه رشیدی»، جهانگرد ۳۴ ساله ایرانی - روزیاتو rooziato.com/1396105273/هانیه-رشیدی،-جهانگرد-۳۴-ساله-ایرانی/‎Cachedبا داستان جالب جهانگردی به روایت هانیه رشیدی ۳۴ ساله از تهران، همراه ما باشید. ... می خواهد و به نظر می رسد، هانیه رشیدی، جهانگرد جوان تهرانی، از این خاصیت برخوردار است. .... التحصیل رشته عکاسی از دانشکده خبر تهران، برایش جهانگردی، به سبک زندگی ... ایرانگردی به سبک جوان ایرانی با روزی 35 هزار تومان! - ساسانم sasanam.ir/ایرانگردی-به-سبک-جوان-ایرانی-با-روزی-35-ه/ 31 ژانویه 2017 ... ایرانگردی به سبک جوان ایرانی با روزی ۳۵ هزار تومان! دسته بندی : اخبار ... به ایران آمده بود. این خانم با موتور در حال جهانگردی است. ... کمتر پیش می‌آید که بیشتر ما در ذهنمان یک ایرانگرد و یا جهانگرد را با موتور تصور کنیم. ویژگی‌ای که ... گردشگری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گردشگری‎Cached Similarگردشگری، سیاحت یا توریسم و نیز جهانگردی به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی ... گاه گاهی به یک جهانگرد و تاجر یهودی غربی در بلاد شرق برمی‌خوریم. ... دارند که به دلیل نزدیکی و ارزان بودن مسافرت، مورد توجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرند. ... و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است از ...