مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید

[ad_1]

تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
ماه قرار است تا چند روز آینده در بزرگترین اندازه ممکن در آسمان شب دیده شود، حالتی که ابرماه شهرت دارد و طی آن ماه به نزدیک ترین فاصله خود از زمین خواهد رسید.

براساس گزارش گیزمگ،‌ پدیده ابرماه در طول یک سال چند بار رخ می‌دهد و به حالتی گفته می‌شود که ماه به فاصله مداری‌ نزدیک‌تر از فاصله معمولش از زمین می‌رسد. در واقع برای سال 2016 سه ابرماه ثبت شده‌است که یکی از آنها در 16 اکتبر رخ داد و دو ابرماه دیگر در 14 نوامبر و 14 دسامبر مشاهده خواهند شد.

ابرماهی که در 14 دسامبر رخ می‌دهد باعث خواهد شد تا نمای شهاب‌باران جوزایی تحت تاثیر نور شدید ماه قرار گیرد و شهاب‌ها از زمین قابل مشاهده نباشند.

با این همه ماه 14 نوامبر، برابر 24 آبان، بزرگترین این سه ابرماه خواهد بود،‌ زیرا در این تاریخ ماه که برای دو ساعت در وضعیت حضیض قرار دارد، نقطه‌ای از مدار بیضوی ماه که کمترین فاصله را تا مدار زمین دارد، کامل خواهد شد. این نقطه نسبت به نقطه اوج 48 هزار کیلومتر به زمین نزدیک‌تر است،‌از این رو زمانی که ماه در این نقطه قرار می‌گیرد، 14 درصد بزرگتر و 30 درصد درخشانتر دیده می‌شود.

شاید 14 درصد مقدار زیادی به نظر نیاید و پی بردن به بزرگتر شدن ماه درمیان آسمان شب کار ساده‌ای نباشد، زیرا مقیاسی برای سنجش این بزرگی وجود ندارد،‌اما اگر ماه را در زمان طلوع آن مشاهده کنید، می‌توانید آن را با سطح زمین مقایسه کرده و به خوبی به بزرگتر شدن آن پی ببرید.

و ابرماهی که در 14 نوامبر در آسمان ظاهر خواهد شد، از 67 سال پیش تا به امروز بزرگترین و نزدیک‌ترین ابرماهی است که طلوع خواهد کرد و در صورتی که شانس تماشای آن را از دست بدهید، تا سال 2034 دوباره چنین فرصتی دست نخواهد داد.

این ابرماه در تقویم نجومی قدیمی به نام ماه سگ آبی شناخته می‌شود زیرا قبایل بومی آمریکای شمالی و مهاجران آمریکایی در گذشته زمان طلوع ماه کامل نوامبر را به عنوان زمان تله‌گذاری برای سگ‌های آبی تعیین کرده‌بودند تا بتوانند برای زمستان خود پوست کافی جمع‌آوری کنند.

طلوع ابرماه نوامبر یا ماه سگ آبی توسط رصد‌خانه SALOOH به صورت مستقیم پخش خواهد شد تا درصورتی که آسمان ابری مانع از تماشای این رویداد شد، علاقمندان بتوانند در این وب‌سایت این پدیده زیبا را تماشا کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دانلود رایگان نرم افزارشرکت ارتباطات نت میهن فعالیت خود را از سال با عنوان میهن وب هاست آغاز نمود که در مدت عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی مجموعه ای کامل از اس ام اس با موضوع تولدالفبا برای سخن گفتن نیست برای نوشتن نام توست اعداد پیش از تولد تو به صف ایستاده اند مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …علیرضا حیدری، فنی ترین کشتی گیر سال جهان در کراسنوبارسک روسیه، رقیب سال های متوالی فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران تور اندونزی تور بالی تور جاکارتا شرکت خدمات …مایل به سفارش تعداد از این محصول هستم مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول زیباترین مکان های دیدنی شهر دبییکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف یادگیری اصطلاحات و لغات در چت روم ایران ناز مخفف به معنای قطع ارتباط با اینترنت مخفف به معنای دیدن، دوباره تو چت می اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید علت تشنگی قبل از خواب چیست؟ ساختمان مقاوم در برابر زلزله ریشتری زنان قد بلند بیشتر مالنا سلام فیلم را کامل ندیدم چون صحنه های زشت داشت به همین خاطر داستان را از طریق نقد ان رویدادهای سال نوزدهم اردیبهشت بازگشت به بالای صفحه پس از گذشت یک ماه پر التهاب و آکنده از درگیری بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی مردمانبررسیخودارضاییازنقطهدر این مطلب بصورت کامل با مضرات و خطرات خودارضایی بر اساس تحقیقات علمی آشنا می شویداخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی … صاحبان گربه های زیبا از سراسر جهان به همراه گربه هایشان در نمایشگاه گربه ها در میگنا از خیانت همسرتان جلو گیری کنیدواژه خیانت واژه ای کاملا آشناست و آن را بارها شنیده اید ، بارها شنیده اید که مردی به راه برای درمان افسردگی که می‌تواند جایگزین …۱ تمرین تمرکز حواس کنید هنگامی که شما افسرده هستید افکار منفی مانند آبی که از سد دانلود نرم افزار دانلود بازی آذر دانلود بازی برای اندروید آذر دانلود بازی ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالبا عرض سلام وتحیت و ضمن سپاس از اعتماد شما خواهر گرامی حتی در صورتی که ایشان به شما



لینک منبع :تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید

Images for تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/351912/Science/space‎Cached7 نوامبر 2016 ... ماه قرار است تا چند روز آینده در بزرگترین اندازه ممکن در آسمان شب دیده شود، حالتی که ابرماه شهرت دارد و طی آن ماه به نزدیک ترین فاصله خود از زمین خواهد ... تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/07/1543673‎Cached7 نوامبر 2016 ... تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید. SALOOH,فضا,سیاره و ستاره. همشهری آنلاین: ماه قرار است تا چند روز آینده در بزرگترین اندازه ممکن در ... تماشای بزرگ‌ترین ماه کامل سال را از دست ندهید - رشت رویایی rashteroyaiee.ir/تماشای-بزرگترین-ماه-کامل-سال-را-از-دست-ن/‎Cached9 نوامبر 2016 ... تماشای بزرگ‌ترین ماه کامل سال را از دست ندهید. ماه قرار است تا چند روز آینده در بزرگترین اندازه ممکن در آسمان شب دیده شود، حالتی که ابرماه شهرت دارد و ... تماشای بزرگترین ماه در 70 سال گذشته را از دست ندهید - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../تماشای-بزرگترین-ماه-70-سال-گذشته-را-از-دس/‎Cached2 نوامبر 2016 ... تماشای بزرگترین ماه در ۷۰ سال گذشته را از دست ندهید ... در این شرایط ماه کاملا بزرگتر از آن چیزی به نظر خواهد رسید که در حالت ماه کامل به نظرمان ... تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/b5db73801268.html 7 نوامبر 2016 ... براساس گزارش گیزمگ، پدیده ابرماه در طول یک سال چند بار رخ می‌دهد و به حالتی گفته می‌شود که ماه به فاصله مداری‌ نزدیک‌تر از فاصله معمولش از زمین ... تماشای بزرگترین ماه کامل سال را از دست ندهید | ماه قرار است - قطره www.ghatreh.com/news/.../تماشای-بزرگترین-ماه-کامل-سال-دست-ندهید‎Cached7 نوامبر 2016 ... ماه قرار است تا چند روز آینده در بزرگترین اندازه ممکن در آسمان شب دیده شود، حالتی که ابرماه شهرت دارد و طی آن ماه به نزدیک ترین فاصله خود از زمین خواهد ... ماه کامل 14نوامبر، بزرگ ترین ماه 68 سال اخیر! - دنیای علم و هنر | ISATC isatc.ir/ماه-کامل-14نوامبر،-بزرگ-ترین-ماه-68-سال-اخی/‎Cached5 نوامبر 2016 ... اگر به نجوم علاقه دارید، سعی کنید تماشای ماه را در این شب از دست ندهید، چون این اتفاق تا سال 2034 ... ماه کامل ۱۴نوامبر، بزرگ ترین ماه ۶۸ سال اخیر! تماشای بزرگترین ابرماه 30 سال گذشته - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../154042-تماشای-بزرگترین-ابرماه-سال-گذشته‎Cached10 نوامبر 2016 ... 24 آبان ماه، وعده دیدار با بزرگترین ابرماه 30 سال گذشته ... همین اتفاق میفتد و دو ساعت بعد از عبور ماه از فاصله کمینه‌اش با زمین، به صورت کامل دیده خواهد شد. ... اگر ماه گذشته دیدن این پدیده را از دست دادید، فرصت این ماه را از دست ندهید! دیدن بزرگترین بدر ماه در ۲۴ آبان را از دست ندهید - کیمیا استون | نجوم و ... kimiastone.com/press/دیدن-بزرگترین-بدر-ماه-در-۲۴-آبان-را-از-د/‎Cached7 نوامبر 2016 ... دیدن بزرگترین بدر ماه در ۲۴ آبان را از دست ندهید - کیمیا استون | نجوم و ستاره شناسی ماه کامل چیست؟ سوپر مون چیست؟ بدر کامل ماه بزرگترین ماه کامل در زمین. ... که در ۱۴ نوامبر، برابر با ۲۴ آبان، بزرگ‌ترین ابرماه از ژانویه سال ۱۹۴۸ به ...