مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی

[ad_1]

قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی

دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند.

محققان با مطالعه بر روی گونه‌ای از ماهیان تزئینی با نام گورخرماهی موفق به شناسایی پروتئین ترمیم‌کننده نخاع شدند.
سیستم عصبی محیطی در این گونه از ماهیان کاملا انعطاف‌پذیر است به‌ طوری‌ که حتی در مواردی که نخاع کاملا قطع شده باشد، پروتئین‌های ترمیم‌کننده به سرعت دو سر قطع شده نخاع را ترمیم می‌کنند.
پروفسور کنت پوز، متخصص بیولوژی سلولی از دانشگاه دوک عنوان کرد: پروتئین ترمیم‌کننده نخاع در واقع قابل توجه‌ترین شاهکار طبیعت است که باعث اثبات نظریه باززایی یا احیاء سلولی در جانوران است.
وی افزود: شناخت این پروتئین قطعا اولین گام برای درمان نوین ضایعه قطع نخاع در انسان است چرا که درمان ضایعه نخاعی و ترمیم بافت آسیب‌دیده نخاع در انسان به نوعی در پیوند با روند ترمیم این عارضه در گورخرماهی است.
محققان دریافتند که هنگام قطع شدن نخاع در گورخر ماهی، گونه‌ خاصی از پروتئین‌ها در محل قطع شده به طور غیرقابل طبیعی بلند می‌شوند و خود را به سر دیگر قطع شده نخاع می‌رسانند و پس از تشکیل اولین پل میان دو سر نخاع سلول‌های عصبی نخاع نیز به تبعیت از این رفتار، فاصله کانال قطع شده را طی و در نهایت محل آسیب را ترمیم می‌کنند.
محققان برای کشف جزئیات پدیده‌ بسیار پیچیده ترمیم نخاع در این ماهی از تکنیک شناخت سلولی استفاده کردند. در این روش تغییرات در فعالیت ژنی پس از آسیب نخاعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
محققان پس از مطالعه بسیار بر روی روند تغییرات ژنی پس از آسیب نخاعی دریافتند که تراکم پروتئین موسوم به CTGF در بافت پیونددهنده محل آسیب نخاع بسیار زیاد است.
مهمترین دستاورد این مطالعه کشف شباهت 90 درصدی پروتئین CTGF انسان در مقایسه با گورخر ماهی است. به‌طوریکه پس از تزریق پروتئین CTGF انسان به ماهی آسیب دیده مشخص شد که روند ترمیم نخاع آسیب دیده افزایش یافت و پس از دو هفته، معلولیت ناشی از قطع نخاع در ماهی برطرف شد.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 ساعت قبل ... قدم جدید محققان برای درمان آسیبهای نخاعی. دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم ...ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. خانواده ایرانی - محققان با مطالعه بر روی ...قدم جدید محققان برای درمان آسیبهای نخاعی. دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند.آنها با مطالعه بر روی گونهای از ماهیان تزئینی با نام گورخرماهی موفق به شناسایی پروتئین ترمیمکننده نخاع شدند. قدم جدید محققان برای درمان آسیبهای نخاعیقدم جدید محققان برای درمان آسیب های نخاعی. دریافت خبر : سهشنبه 18 آبان 1395 ساعت 11:43. محققان با مطالعه بر روی گونه ای از ماهیان تزئینی با نام گورخرماهی موفق به ...قدم جديد محققان براي درمان آسيبهاي نخاعي. ايسنا/ محققان با مطالعه بر روي گونهاي از ماهيان تزئيني با نام گورخرماهي موفق به شناسايي پروتئين ترميمکننده نخاع شدند.ایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: موضوع ایمیلهای شخصی هیل.30 دقیقه قبل ... خبرآنلاین: محققان دانشگاه دوک برای اولین بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. آنها با مطالعه بر روی گونه ای از ماهیان ...6 دقیقه قبل ... خبرآنلاین: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. آنها با مطالعه بر روی گونهای از ماهیان ...قدم جدید محققان برای درمان آسیبهای نخاعیدانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند.


کلماتی برای این موضوع

آشنایی با یک معلول قطع نخاعمحققان برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند محققان با اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …دانشمندان بریتانیایی در آزمایشی که برای اولین بار در جهان انجام می‌گیرد، عوارض ناشی بهترین درمان دیسک کمر تمرین برای کاهش درد کمربهترین درمان دیسک کمر تمرین برای کاهش درد کمر درمان غیر جراحی دیسک کمردکتر بیژن فروغ ضایعات نخاعی و سلولهای بنیادی و …فیزیوتراپی وکاردرمانی برای آن دسته ازافرادی که روزهای اولیه توانبخشی خود راسپری می پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش ژنتیک جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاژنتیکبرای اولین بار محققان توانستند نشان دهند که سلول های بنیادی انسان اثر قابل نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در همه چیز در باره اماسبیماری خاموشیکی از بیماریهایی که متخصصان هنوز دلیل مشخصی برای آن پیدا نکرده اند بیماری ام اس است بررسی ملکولی بیماری ام اس و نقش آن در عملکرد …سلولهای برای دمیلیناسیون کامل غلاف میلین حضور سلولهای و انتی بادیها لازم استارسال خبر خبرگزاری ایثارگرانرکوردشکنی جانباز درصد قطع نخاعی در رشته وزنه برداری عکس زیر متعلق به جانباز مهدی آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال …آخرینتغییراتخدمتسربازی۶ آذر ۹۵ – قانون خرید جریمه سربازی تمدید شد خبرگزاری ایسنا در جریان اما و اگرها برای ایمنی، بهداشت و محیط زیست … هماتولوژی ─≡Ξ║ علوم آزمایشگاهی ║Ξ≡─هماتولوژیفرآیند درمان لوسمی برای هر شخص معین با شرایط بیماری وی مرتبط است و الگوهای درمان چهار ستاره مانده به صبحگل آقا؛ مهدی حجوانی نویسنده و پژوهش‌گر ادبیات کودک و نوجوان به‌تازگی کتابی را با نام



لینک منبع :قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی

قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی - برترین ها www.bartarinha.ir/.../news/.../قدم-جدید-محققان-برای-درمان-آسیب‌های-نخاعی‎Cached8 نوامبر 2016 ... محققان دانشگاه دوک برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی - سه نشانه www.3neshaneh.com/news/.../قدم+جدید+محققان+برای+درمان+آسیب‌های+نخاعی‎Cachedدانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی - پایش | دمادم https://damadam.ir/news/قدم-جدید-محققان-برای-درمان-آسیب‌های-نخاعی/4193533 خبرآنلاین: محققان دانشگاه دوک برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. آنها با مطالعه بر روی گونه‌ای از ماهیان تزئینی با ... اجتماعی » قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی www.khabar.pichak.net/.../قدم_جدید_محققان_برای_درمان_آسیب‌های_نخاعی ایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: موضوع ایمیل‌های شخصی هیل. آخرین خبر | قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی akharinkhabar.ir/science/.../قدم-جدید-محققان-برای-درمان-آسیب‌های-نخاعی‎Cached11 آگوست 2016 ... ایسنا/ محققان با مطالعه بر روی گونه‌ای از ماهیان تزئینی با نام گورخرماهی موفق به شناسایی پروتئین ترمیم‌کننده نخاع شدند. سیستم عصبی محیطی در ... امید به درمان بیماران ضایعه نخاعی افزایش یافت - کلیک | نبض فناوری ... click.ir/.../electrical-spinal-stimulation-increased-hopes-for-treatment/‎Cachedترکیب مبتکرانه تحریک الکتریکی نخاع و درمان فیزیکی در کلینیک مایو موجب ... بود، واکنش سریعی نشان داد و توانست پاهایش را تکان دهد و مانند افراد عادی قدم بردارد. ... محققان در این تکنیک جدید تلاش می کنند به جای تحریک الکتریکی ماهیچه ها، ... یک قدم نزدیک‌تر به درمان آسیب‌های نخاعی – دکتر مجازی virtualdr.ir/2016/10/14/a-step-closer-to-treat-spinal-cord-injuries/‎Cached14 ا کتبر 2016 ... محققان به تازگی توانسته‌اند ژنی را که از رشد مجدد رشته‌های عصبی ... کماکان راه درازی برای درمان آسیب‌های نخاعی در پیش‌ است چرا که نتایج مثبت در ... با این وجود دانشمندان امیدوارند این یافته در ابداع روش‌های درمانی جدید سودمند باشد. قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی – mehrdad https://mehrdad00v.000webhostapp.com/.../%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-...‎Cached8 نوامبر 2016 ... قدم جدید محققان برای درمان آسیبهای نخاعی. دانش > پزشکی – ایسنا نوشت: محققان دانشگاه دوک برای اولینبار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم ... قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی - کلوب www.cloob.com/.../قدم_جدید_محققان_برای_درمان_آسیب%26zwnj%3Bهای_نخاعی‎Cachedقدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی. ... محققان دانشگاه دوک برای اولین‌بار موفق به کشف پروتیئن مسئول ترمیم نخاع آسیب دیده شدند. http://fa.alalam.ir/news/ ... هرلحظه، قدم جدید محققان برای درمان آسیب‌های نخاعی harlahze.com/اخبار-علم.../قدم-جدید-محققان-برای-درمان-آسیب‌های-نخاعی‎Cachedهر لحظه! در جریان اخبار باشید... مهم ترین اخبار روز در ایمیل شما. ثبت. اخبار · اخبار سیاسی · اخبار ورزشی · اخبار تصویری · سلامت · اخبار اقتصادی · اخبار فرهنگی ...