مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان

[ad_1]
از طرفی چربی کمی دارد و گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در آن که قند طبیعی محسوب می‌شوند، انرژی‌زا هستند.

موز میوه شیرینی است که در تمام ماه‌های سال موجود است و بعد از رسیدن شیرین تر و نرم تر نیز می‌شود.
۱. انرژی زا

موز به عنوان میوه ورزشکاری شناخته می‌شود زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی‌زا می‌باشد.

کودکان در طول روز فعالیت زیادی دارند، این در حالیست که به سرعت خسته می‌شوند و برای ادامه فعالیت‌های خود به انرژی نیاز دارند.

از آنجایی که موزرسیده تقویت کننده انرژی می‌باشد، می‌توانید به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز دهید.
۲. گوارشی بهتر

فیبر موجود در موز به گوارش غذا کمک می‌کند. همچنین، موز حاوی نوع دیگری فیبر به نام پکتین (محلول در آب) می‌باشد.

این پکتین‌های محلول در آب موجب رسیدن موز می‌شوند که به هضمی مناسب، توسط تبدیل شدن کربوهیدرات به قند‌های ساده کمک می‌کند.

مصرف روزانه موز، اجابت مزاج فرزند شما را منظم کرده و از مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

محتوی فیبری موز، باعث ایجاد احساس سیری نیز می‌شود، و به این ترتیب فرزندتان برای زمانی طولانی احساس گرسنگی نخواهد کرد.
۳. استخوان‌های محکم و بینایی بهتر

موز منبع غنی ای از پتاسیم است. پتاسیم، سدیم موجود در در برنامه غذایی فرزندتان را خنثی می‌کند و در نتیجه استخوان‌های او را محکم‌تر می‌کند.

کلسیمی که به واسطه ادراراز دست می‌رود را می‌توان بوسیله مصرف موز جبران کرد.

کودکانی که مرتب موز می‌خورند از بینایی بهتری برخوردارند، زیرا این میوه می‌تواند دید شما را بهبود بخشد.

ویتامین A موجود در موز، برای بینایی و دید بهتر بسیار مفید می‌باشد. موز شبکیه چشم را ازانواع بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد.
۴. جلوگیری از کم‌خونی

فقر آهن، کمبود گلبول‌های قرمز در بدن، موجب کم‌خونی می‌شود.

برنامه غذایی کودک باید شامل آهن، فولیک اسید، ویتامین B12 و مس کافی به منظور تشکیل سلول‌های قرمز خون باشد.

موز میوه ای غنی از مواد مغذی است که به تولید هموگلوبین کمک می‌کند.

آهن برای کودکان ضروری بوده و از مبتلا شدن آنان به کم خونی جلوگیری می‌کند.
۵. افزایش قدرت ذهنی

موز سوخت خوبی برای مغز می‌باشد. پتاسیم موجود در موزبه جریان خون و ایجاد انرژی کمک می‌کند.

همچنین موز موجب افزایش قدرت تمرکز فرزندانتان می‌شود.

شما می‌توانید به عنوان تغذیه‌ای برای مدرسه و یا میان وعده‌ای در خانه به فرزندانتان موز دهید.
چه زمانی و چگونه به فرزندانمان موز دهیم؟

از آنجایی که این میوه حاوی مواد مغذی زیادی برای کودکان می‌باشد، شما می‌توانید از ۶ ماهگی به بعد موز را در برنامه غذایی کودک خود جای دهید.

می توانید مقدار کمی موز را خرد کرده و به صورت پوره در شیر او قرار دهید و سپس به مرور زمان مقدار آن را افزایش دهید.

بعد از ۵ سالگی می‌توانید تا ۴ عدد موز کوچک در روز به فرزندتان بدهید.

این موز‌های کوچک را می‌توانید در هر وعده غذایی در کنار ظرف او قرار دهیدو یا میلک شیک موز و کیک موزی درست کرده و به نحوی موز را در دسر خود جای دهید.

آنتی‌اکسیدان‌های زیاد موجود در موز از مبتلا شدن فرزندتان به بیماری‌های مزمن جلوگیری کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان





عبارات مرتبط با این موضوع

میوه ای مفید برای کم خونی و کمبود اشتها ایران نازیک متخصص تغذیه گفت مصرف این میوه برای کم‌خون و بی‌اشتها مفید است و به علت داشتن غذایی که به شما انرژی می‌دهدنوع و میزان غذایی که مصرف می‌کنید نقش قابل توجهی در سطح انرژی شما در طول روز داردکودکان روانشناسی کودکان،کودکان و والدین،سرگرمی کودکان خلاقیت در کودکانبیماری کودکان شعر کودکانهکودکانوالدینسرگرمی کودکانتربیت کودکان توصیه هایی برای پرورش خلاقیت کودکانخلاقیت کودکانخلاقیت ، شکل کنترل شده یا محدود شده ای از تخیل است خلاقیت ها ی افراد نه برنامه تغذیه کودک نوزده تا بیست و چهار ماهگی …نوپابرنامه غذایی کودکان وعده برنامه غذایی کودکان نوزده تا بیست و چهار ماهه تا سالگیمواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که ایجاد عادات خوب غذایی در کودکان آکاکودکان را ترغیب کنید که میوه و سبزی بیشتری مصرف کنند صورتکی میوه ای که سطح صورتش پر مامایی پزشکان ایران ۱اثر بر روی رشد و نمو کودکان مصرف سیگار مادر باردار ،باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض رژیم غذایی چطور در ۷ روز ۸ کیلوگرم لاغر شوید مردمانخیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان مواد غذایی تغذیه تغذیه مواد غذایی موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی می‌باشد موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان مواد موز، میوه ای انرژی زا برای کودکان آکا موز میوه ای بسیار مغذی و حاوی تر و نرم تر نیز می شودموز، میوه ای انرژی زا برای کودکان میوه‌ای انرژی زا برای کودکان میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه شیرینی است که در تمام ماه‌های سال موجود است و موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان انرژی زایی موز برای کودکانفایده موز انرژی زایی موز برای کودکانفایده موز انرژی زایی موز برای کودکانفایده موز جام جم انلاین موز میوه ای است که از جام جم انلاین موز میوه ای است که از جام جم انلاین موز میوه ای است که از موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان ستاره ها موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی می‌باشد موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای تبلیغات  موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان گنجاندن موز در موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز،میوه » موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای زا می‌باشد کودکان در موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای بسیار تر نیز می‌شودموز، میوه‌ای انرژی زا برای ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز، میوه‌ای انرژی زا برای آهن برای کودکان ضروری بوده و از مبتلا شدن آنان به کم خونی میوه‌ای انرژی زا برای کودکان میوه‌ای انرژی زا برای میوه‌ای انرژی زا برای کودکان موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی موز، میوه ای انرژی زا برای کودکان گنجاندن موز در برنامه موز، میوه ای انرژی زا برای کودکان گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن جملات انرژی زا برای درس خواندن



لینک منبع :موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان

موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../موز-میوه‌ای-انرژی-زا-برای-کودکان‎Cached8 نوامبر 2016 ... سلامت نیوز: گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد او یاری می‌کند. موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی ... Images for موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/504485/میوه‌ای-انرژی-زا-برای-کودکان‎Cachedموز به عنوان میوه ورزشکاری شناخته می‌شود زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی‌زا ... از آنجایی که این میوه حاوی مواد مغذی زیادی برای کودکان می‌باشد، شما می‌توانید از ۶ ماهگی ... موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - وب نگین | دمادم https://damadam.ir/news/موز-میوه‌ای-انرژی-زا-برای-کودکان/4237751 به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز بدهید. گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد او یاری می کند. موز میوه ای بسیار ... موز، میوه ای انرژی زا برای کودکان - آکاایران www.akairan.com/koodak/.../news201611134283099589.html‎Cached13 نوامبر 2016 ... آکاایران: به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز بدهید. به گزارش آکاایران: گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز ... موز میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - پرداد www.pardad.ir/_موز-میوه‌ای-انرژی-زا-برای-کودکان_16634.aspx 14 نوامبر 2016 ... موز میوه‌ای انرژی زا برای کودکان این میوه شامل منگنز، ‌ویتامین ‌B6، ویتامین C، فیبر، پتاسیم، آهن، ویتامین C، بیوتین و مواد مغذی دیگر می باشد. موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/797423/ 8 نوامبر 2016 ... از طرفی چربی کمی دارد و گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در آن که قند طبیعی محسوب می‌شوند، انرژی‌زا هستند. موز میوه شیرینی است که در تمام ماه‌های ... موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان - بلاگجو mahdimouood-2.sky.blogjoo.com/view537629.html انرژی زا موز به عنوان میوه ورزشکاری شناخته می‌شود زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی‌زا می‌باشد. کودکان در طول روز فعالیت زیادی دارند، این در حالیست که به سرعت خسته ... فواید مهم خوردن موز در کودکان - نمناک namnak.com/فواید-خوردن-موز-در-کودکان.p17605‎Cachedکودکان موز را دوست دارند زیرا شیرینی طبیعی دارد و هرچه میوه رسیده تر باشد، شیرینی آن نیز افزایش می یابد و انرژی زیادی را برای رشد کودکان فراهم می کند. به علاوه، ... Images about #شیرموز tag on Instagram - Pictaram.org www.pictaram.org/.../شیرموز/J0HWVkugQAAAF0HWVZEpgAAAFiYA‎Cached30 ژوئن 2017 ... موز، میوه‌ای انرژی زا برای کودکان به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز بدهید گنجاندن موز در برنامه غذایی فرزندتان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد ...