مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند

[ad_1]

دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
مقامات دهلی‌نو ۸ نوامبر (۱۸ آبان) مجوز عبور هزاران وسیله نقلیه قدیمی را لغو و کارهای ساختمانی در شبکه قطار زیرزمینی را متوقف کردند

به گزارش رویترز این اقدامات آخرین تلاش‌ها برای رفع لایه ضخیم مه‌دود و سایر آلاینده‌ها است که بیش از یک هفته است پایتخت ۱۷ میلیون نفری هند را پوشانده و خشم عمومی را برانگیخته است.

دیوان عالی هند که در گذشته مشوق اقدامات برای پاک کردن هوای شهر بوده است، به دولت دهلی دستور داد در طول دور روز طرحی را برای مقابله بدترین مه‌دود این شهر در ۱۷ سال گذشته به آن دادگاه بفرستد.

دیوان دادخواهی متعدد گروه‌های زیست‌محیطی برای منافع عمومی پاسخ می‌داد که خواستار دخالت آن برای اعمال اقدامات ضد آلودگی هوا شده بودند که یک دادگاه عالی زیست‌محیطی در ماه‌های پیش دستور اجرای آن‌ها را داده بود.

دفتر نجیب جونگ، معاون فرماندار دهلی صبح سه‌شنبه اعلام کرد که مجوزهای وسایل نقلیه گازوئیلی با عمر بیش از ۱۵ سال در حال لغو شدن هستند و به این ترتیب بیش از ۲۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه از خیابان‌های شهر خارج خواهند شد.

دادگاه ملی سبز در ماه ژوئیه به مقامات دهلی دستور داده بود که وسایل نقلیه گازوئیلی را که عمری بیش از ۱۰ سال دارند، از خیابان‌ها بیرون بکشد، اما این حکم اجرا نشده بود.

سونیتا ناراین، رئیس مرکز علوم و محیط زیست که از دیوان عالی دادخواهی کرده است، گفت: «دستورهای دادگاه به مرحله اجرا درنمی‌آید. اضطراری بودن آلودگی سمی هوا به خصوص در ماه‌های زمستان به رسمیت شناخته نمی‌شود.»

او که تقاضا دارد دولت این آخرین ظهور مه‌دود را یک اضطرار بهداشت عمومی اعلام کند، گفت: «ما از دیوان می‌خواهیم بر به اجرا درآوردن این اقدامات نظارت داشته باشد.»

میزان ذرات معلق آلاینده با قطر کمتر از ۲.۵ میکرومتر (P2.5) که به اعماق ریه می‌رسند و باعث تنگ نفس، تحریک گلو، خس‌خس سینه می‌شوند در روز دوشنبه در آلوده‌ترین نقاط شهر به بالای ۷۰۰ رسید.

روز سه‌شنبه شاخص کیفیت هوا که میزان آلودگی هوا را نشان می‌دهد تا حدود ظهر به ۳۷۲ سقوط کرد، اما هنوز در وضعیت بالاترین هشدار، در منطقه «خطرناک» قرار دارد که از ۳۰۰ شروع می‌شود.

کایران شاهِ، بازرگانی که روز سه‌شنبه از بمبئی به دهلی‌نو پرواز کرده بود، گفت: «من می‌توانستم آلودگی را از درون هواپیما هنگامی در دهلی به زمین نشستیم، استشمام کنم.»

آنوجا دایال، سخنگوی متروی دهلی گفت این سازمان عملیات ساختمانی‌اش را مطابق با دستور دولت برای توقف کارهای ساختمانی به حالت توقف درآورد. این سازمان در تلاش بوده است که با ایجاد مسیر به بخش‌های جدیدتر این کلان‌شهر در حال گسترش از تأخیر در رفت‌وآمدها بکاهد. به گفته دایال، مترو عملیات حفاری و پر کردن دوباره را که باعث افزایش میزان گردو غبار در شهر شده است، معلق کرده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان





عبارات مرتبط با این موضوع

دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند مقامات دهلی‌نو ۸ نوامبر دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند مقامات دهلی‌نو ۸ نوامبر دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی نو وسایل نقلیه کهنه پارسی نیوز دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند وسایل نقلیه گازوئیلی را دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند وسایل نقلیه گازوئیلی را دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوییلی را از خیابان ها خارج می کند را با تهمت از صحنه خارج دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوییلی را از خیابان ها خارج می کند دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان ها خارج می کند دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان ها خارج می کند ها است که بیش از یک هفته دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می را از خیابان‌ها خارج می‌کند دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان ها خارج می کند مقامات دهلی نو ۸ را لغو و کارهای ساختمانی در شبکه قطار زیرزمینی را ها گوناگون دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان ها خارج می کند و خشم عمومی را دهلی نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان ها خارج می کند



لینک منبع :دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند

دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند www.hamshahrionline.ir/details/352118‎Cached9 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات دهلی‌نو ۸ نوامبر (۱۸ آبان) مجوز عبور هزاران وسیله نقلیه قدیمی را لغو و کارهای ساختمانی در شبکه قطار زیرزمینی را متوقف کردند. دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/09/1545120 8 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات دهلی‌نو ۸ نوامبر (۱۸ آبان) مجوز عبور هزاران وسیله نقلیه قدیمی را لغو و کارهای ساختمانی در شبکه قطار زیرزمینی را متوقف کردند. دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند - kodoom ... news.kodoom.com/.../دهلی-نو-وسایل-نقلیه-کهنه-گازوئیلی/.../6060879/‎Cached8 نوامبر 2016 ... مقامات دهلی نو ۸ نوامبر (۱۸ آبان) مجوز عبور هزاران وسیله نقلیه قدیمی را لغو و کارهای ساختمانی در شبکه قطار زیرزمینی را متوقف کردند/ به گزارش ... پارسی نیوز: تعداد هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش تا پایان برنامه ... parsinews.ir/news/page/835184a8b85329334f949f7a38a59d5c 1 نوامبر 2016 ... علمی فناوری. دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند. علمی فناوری برنامه‌های خوبی در 3 سال گذشته تدوین شد، حالا وقت اجراست. کاربر هوا در دهلی نو www.gravelcrusher.studio/1023/کاربر-هوا-در-دهلی-نو.html‎Cached2 مه 2016 , آلودگی شدید هوا دهلی نو ،پایتخت هند ،یک شرکت کانادایی را ترغیب به ... دهلینو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابانها خارج میکند چرا به رئیس جمهور نامه ... خودروها عامل ۸۰درصد آلودگی هوای تهران هستند 164.138.21.147/details/352054/City/-Iranenvironment‎Cached... چالش اصلی تهران یاد می‌کند، راهکار برون رفت از این چالش چیست، گفت: آلودگی هوا ... باید تمرکز ما بر روی وسایل نقلیه و موتوری باشد، گفت: ما اثبات کردیم آلودگی ... ۱۱ نهاد درآلودگی هوا · دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند ... شیائومی ماسک ضد آلودگی هوا ساخت - همشهری آنلاین - تی نیوز tnews.ir/همشهری/484474159382.html ... دست و پنجه نرم می‌کنند، مناسب است اما در حال حاضر فقط برای مردم چین در دسترس است. ... ‌شهرها را گرفت · دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند ... کشف میکروب های خطرناک در هوای آلوده پکن www.sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-1178442.aspx ... هوا باکتری‌ها را مقاوم‌تر می‌کند · بازرسی باربیکیو‌ی شهروندان چین · دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند · آلودگی هوای زمستانی پایتخت هند را ... آرای الکترال کلینتون ۳ - دونالد ترامپ ۱۹ نتایج اولیه ... - نیوز مانیتور monitor.shafaqna.com/FA/IR/3026838 «وایبر ایرانی» وارد می‌شود. - فردا نیوز ... حضورناتودرافغانستان به تولید موادمخدرکمک می کند. - مهر .... دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند. آذر؛ رونمایی از کارنامه ۱۱ نهاد درآلودگی هوا | اخبار جدید ورزشی سیاسی ... c1plus.ca/fa/news/202549/آذر؛-رونمایی-از-کارنامه-۱۱-نهاد-درآلودگی-هوا/ دهلی‌نو وسایل نقلیه کهنه گازوئیلی را از خیابان‌ها خارج می‌کند · استاندارد یورو ۶ شرط شماره‌گذاری خودروهای سنگین · خودروها عامل ۸۰درصد آلودگی هوای تهران هستند · ads.