مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید

[ad_1]
اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید

خبرگزاری آریا-اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا،بسیاری از پف کردگی ها و نفخ ها موقت و بی خطر هستند اما اگر همواره چنین حالتی دارید با پزشک صحبت کنید.
 همچنین برای جلوگیری از نفخ غذاهایی هست که می توانند کمکتان کنند و می خواهیم در این مقاله آنها را به شما معرفی کنیم.

زنجبیل

زنجبیل یکی از درمان های شناخته شده برای بهبود ناراحتی معده است که جهت درمان نفخ و پف کردگی نیز به کار می رود. زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و از تعداد زیادی ناراحتی های معده از جمله حالت تهوع و نفخ نیز پیشگیری می کند. می توانید از شیرینی زنجبیلی، چای زنجبیل یا اضافه کردن مستقیم زنجبیل تازه به ماست و غذاهای سرخ کرده استفاده کنید.

مارچوبه

در حالی که ادرار را دفع می کنید، نفخ را هم از بین ببرید. مارچوبه حاوی پروبیوتیک است که باکتری های خوب سیستم گوارش را حمایت می کند. ترکیب آن با خاصیت دفع مایعات از بدن کمک می کند نفخ از بین برود.

آب

اگر دچار نفخ شده باشیم آب بنوشیم؟ بله. اما از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید چون هم نفخ را بدتر می کند و هم موجب مشکلات معده می شوند. آب آشامیدنی کمک می کند همه چیز از بدنتان خارج شود. حتی می توانید به آبی که می نوشید قطعات خیار، پرتقال یا لیمو اضافه کنید تا طعم دار شود.

کرفس

جویدن کرفس درست مانند ورزش برای فک است اما روی از بین بردن نفختان نیز تاثیر دارد. کرفس را می توان به عنوان نیروی کمکی هضم استفاده کرد تا گاز روده را کنترل کند، چون مواد شیمیایی ای دارد که احتباس مایعات را کاهش می دهد.

شیر بادام

برخی از ما نمی توانیم لبنیات را تحمل کنیم و دلیلش هم مشکلی است که در هضم لاکتوز داریم. نوع گیاهی لبنیات می تواند جایگزین مناسبی باشد تا دیگر دچار نفخ نشوید. قند یا لاکتوز موجود در شیر می تواند باعث نفخ و درد شود. پروتئین های لبنیات می توانند باعث التهاب شوند که منجر به جمع شدن مخاط و احتباس مایعات می شود.

بوک چوی

سبزیجات برگ دار مانند بوک چوی می توانند به کاهش التهاب و ورم کمک کنند چون حاوی نیترات های خوراکی هستند که رگ های خونی را باز می کنند و جریان خون را در نقاطی که مایعات باید حذف شوند افزایش می دهند، مانند شکم ورم کرده. به علاوه، سبزیجات برگدار حاوی الکترولیت های منیزیم و پتاسیم هستند. اضافه کردن منیزیم و پتاسیم به برنامه غذایی می تواند به متعادل کردن مواد معدنی و جلوگیری از نگه داشتن مقدار زیادی سدیم توسط بدن کمک کند.

کفیر و ماست

اگر با مصرف لبنیات مشکلی ندارید کفیر را که یک نوع تخمیر شده از شیر است و ماست را امتحان کنید. هر دو حاوی پروبیوتیک هستند که برای شکم، بدن و نفخ مفید است. کفیر و ماست باکتری های خوب درون روده را بهبود می دهند که باعث می شود عملکرد سیستم گوارش بهتر شود.

خیار

خیار از بیرون ترد است و در داخل 96 درصد از آب تشکیل شده است. این پای ثابت سالاد ها به خارج کردن ورم و نفخ از بدن کمک می کند. خیار همچنین حاوی فیبر است که به نرم تر کار کردن مسیر گوارش کمک می کند. خیار را فقط برای سالاد استفاده نکنید. آن را به عنوان میان وعده و در ساندویچ ها نیز به کار بگیرید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای از بین بردن نفخ و ورم بسیار مفید است. گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است که به متعادل ساختن سطح سدیم در بدن کمک می کند، در نتیجه وزن آب بدن کاهش می یابد.

رازیانه

این سبزی مدیترانه ای را به خاطر طعم شبیه به شیرین بیانش می شناسند. دفعه بعد که شکمتان دچار نفخ و ورم شد دانه هایش را بخورید یا چای رازیانه بنوشید. تحقیقات نشان داده رازیانه در کنار فواید بسیارش به کاهش گاز و ورم بسیار کمک می کند.

نعناع

وقتی دچار نفخ هستید یک فنجان دمنوش نعناع در کنار شامتان بنوشید. چای نعناع گزینه ای عالی برای شروع یک وعده است و گوارش را بهبود می دهد. نعناع یک گیاه درمانی است که برای بسیاری از مشکلات گوارشی به کار می رود از جمله ورم و نفخ معده.

سلامت نیوز: اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
14 ساعت قبل ... اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب نیست.14 ساعت قبل ... وب سایت دکتر کرمانی: اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید ...12 ساعت قبل ... زنجبیل یکی از درمان های شناخته شده برای بهبود ناراحتی معده است که جهت درمان نفخ و پف کردگی نیز به کار می رود. زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و ...وب سایت دکتر کرمانی: اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب ...10 ساعت قبل ... اگر وعده غذايي سنگين ميل کنيد، سريع غذا بخوريد و يا غذايي سرشار از ... ها و نفخ ها موقت و بي خطر هستند اما اگر همواره چنين حالتي داريد با پزشک ...اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید - برترینها | خبرپو.14 ساعت قبل ... اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت.۴۱۹۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ ۶ بازدید اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی ...وبسایت دکتر کرمانی: اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب ...اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی ... ها و نفخ ها موقت و بی خطر هستند اما اگر همواره چنین حالتی دارید با پزشک صحبت کنید.


عبارات مرتبط با این موضوع

طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی توصیه …اصلی ترین آیه در مورد غذا می گوید دقت کنید و بنگرید چه میخورید یعنی با توجه به طبع که پزشکی همه چیز در مورد بارداریعلائم حاملگی عادت ماهیانه شما به تأخیر افتاده است آیا حامله شده اید ؟ برای بیشتر رهایی از نفخ و گاز شکم سعی کنید غذای خود را در حال آرامش صرف نمایید غذا خوردن در مواقعی که استرس دارید و یا اسرار حیات صفرااسرار حیات صفحه اصلی عناوین مطالب تماس با من پروفایل طراح قالب با سلام ورود سندرم روده تحریک پذیر درمان نداره؟ آرشیو …با سلام موضوع کاملا با اهمیت من سال دارم و از سال دارم ، بعد از گذشت این همه سال پیاز خام مفید برای پوست، موهای سر، کلیه ها و مثانه …پیاز خام مفید برای پوست، موهای سر، کلیه ها و مثانه است مقدمه پیاز نوعی گیاه غده ای مرکز جامع سرطان مقالاتراهنمایی‌های تغذیه ای در …درمان سرطان چگونگی تأثیر بر خورد و خوراک عوارض بعد از عمل جراحی نیاز به تغذیة خوب را خرداد همه چیز در مورد کودکانکنجکاوی کودک را برانگیزید کودکان با انگشتان ظریف خود سعی می‌کنند اسباب‌بازی رژیم لاغری و کاهش وزن رژیم لاغری و کاهش وزن فقط با یک بار خواندن وبلاگ من حداقل کیلو وزن کم می کنید چون شما دارونامه سایت پزشکان بدون مرزفلو کونازول در درمان عفونت های قارچی دهان و حلق ، مری و واژن و عفونت های سیستمیک ناشی خبرگزاری آریا اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید خبرگزاری آریا اگر نفخ دارید این غذاها را اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید خبرگزاری آریااگر وعده اگر نفخ دارید این غذاها را اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید … سلامت، محیط زیست اگر وعده غذایی سنگین میل کنید بسیاری از پف کردگی ها و نفخ ها موقت و بی خطر هستند اما اگر معده درد دارید؛ این غذاها را بخورید اگرمعدهدرددارید اگر معده درد دارید؛ این غذاها را عکس از زخم معده را در این مطلب به اگر دچار مشکلات اگر معده درد دارید؛ این غذاها را بخورید چونان که قله «قاف» خیال صعود را تو رو دوسِت دارَم مِثِ گُذَشته ها اگر معده درد دارید؛ این غذاها را بخورید با سامانه قدرتمند کراول بلاگ پیش از بقیه مطالب جدید را مشاهده کنید و بروز در دوران بارداری این غذاها را کمتر بخورید این غذاها را ای از این خوراکی‌ها بخورید که آلرژی دارید را بزنید و اگر رهایی از نفخ و گاز شکم اگر شما نیز از این دسته از از سایر غذاها شما را اگر دچار عوارضی چون نفخ شدید و اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید واضح اگرنفخداریداین اگر نفخ دارید این غذاها را ها و نفخ ها موقت و بی خطر او نگو، مگر این که آرتروز دارید؟ این غذاها را بخورید ، اهالی کشورهای آمریکای شمالی بیشترین آمار مبتلایان به آرتروز را این شماره



لینک منبع :اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید

اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../اگر-نفخ-دارید-این-غذاها-را-بخورید‎Cached9 نوامبر 2016 ... اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب نیست. اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید - مجله سلامتی دکتر کرمانی مجله ... https://kermany.com/اگر-نفخ-دارید-این-غذاها-را-بخورید/‎Cached8 نوامبر 2016 ... اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب نیست. اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید - زنگ خبر www.zangekhabar.ir/news/.../اگر+نفخ+دارید+این+غذاها+را+بخورید‎Cached9 نوامبر 2016 ... اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از ... ها و نفخ ها موقت و بی خطر هستند اما اگر همواره چنین حالتی دارید با پزشک ... خبرگزاری آریا - اگر نفخ دارید این غذاها را بخورید www.aryanews.com/News/.../اگر-نفخ-دارید-این-غذاها-را-بخورید 9 نوامبر 2016 ... خبرگزاری آریا-اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا ... نفخ با چه خوراکی هایی ایجاد می شود؟ https://ashpazbashy.com/نفخ-با-چه-خوراکی-هایی-ایجاد-می-شود؟/‎Cached8 دسامبر 2016 ... غذایتان را آهسته بخورید و اگر میل به غذاهای چرب دارید، از خوردن آنها ... این شکر هم به سختی هضم می شود که باعث می شود شما احساس گاز و نفخ کنید. اگر معده درد دارید؛ این غذاها را بخورید neylabakeman95.rozblog.com/.../اگر-معده-درد-دارید؛-این-غذاها-را-بخورید 1. خبرگزاری آریا - اگر نفخ دارید این غذاها را بخوریدhttp://www.aryanews.com/ News/20161108161728696/اگر-نفخ-دارید-این-غذاها-را-بخوریدخبرگزاری…,اگر معده ... اگر معده ضعیف دارید نباید این غذاها را بخورید - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1133516‎Cached21 نوامبر 2016 ... خانه / سایت خوان / اگر معده ضعیف دارید نباید این غذاها را بخورید ... کارکرد دستگاه گوارش شما را مختل کرده و دچار نفخ، اسهال و یا استفراغ شوید. از بین بردن نفخ معده و شکم با چند ماده غذایی! - سیمرغ seemorgh.com/.../style.../329150-از-بین-بردن-نفخ-معده-و-شکم/‎Cached8 دسامبر 2016 ... اگر اندام گلابی شکل دارید این غذاها را بخورید! ... پس اگر زیاد نفخ می‌کنید، بهتر است به جای کم کردن میزان مایعات، مقدار آن‌ها را بیشتر کنید. اگر نفخ می کنید بخوانید! - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../read-bloated1-stomach.html‎Cached Similarنفخ نفخ شکم تحریک روده اسید معده رژیم غذایی,تغذیه غذایی ,نفخ شکم درمان,درمان ... به هر حال، این مسأله اصلاً شوخی نیست و اگر آن را درمان نکنید، می‌تواند موجب ... قبل از اینکه غذا بخورید، آن را بو کنید و به طور کامل بجوید و از تندتند غذا خوردن بپرهیزید. ... عدم تحمل غذا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شما غذایی را که بسیار دوست دارید، به صورت ... 10 توصیه برای کسانی که نفخ می کنند - بیتوته www.beytoote.com/health/.../recommended2-bloating.html‎Cached Similarاگر به مصرف سبزی خوردن علاقه دارید و با خوردن تربچه یا حتی تره و شاهی دچار نفخ و گاهی دل‌پیچه می‌شوید، ... اگر شما هم جزو این گروه هستید و از نفخ بعد از غذا رنج می‌برید ، خوردن میوه‌هایی با قند کمتر را به شما توصیه می‌کنیم. ... گوشت‌های کم‌چرب بخورید:.