مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد

[ad_1]

محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند.

جلبک

به نقل از مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی، دریاچه نمک حوض سلطان و آران و بیدگل با شوری بالا از نظر ذخایر ژنتیکی و زیستی دارای منابعی ویژه و قابل ملاحظه هستند. 

محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در راستای معرفی اهمیت بالای این اکوسیستمهای جذاب، دو گونه جلبک Dunaliella را از این دو دریاچه با نامهای علمی Dunaliella parva و Dunaliella viridis جداسازی کردند.

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران دراین باره گفت: تلاشهای ما در این مرکز طی نمونه برداری های مختلف از دریاچه های فوق شور حوض سلطان و آران و بیدگل  منجر به جداسازی و شناسایی دو گونه بومی ریزجلبک مهم Dunaliella parva و Dunailella viridis شده است که بر اهمیت اکولوژیک و تنوع زیستی این مناطق تاکید می کند.

وی افزود: این ریزجلبک ها پتانسیل قابل توجهی از نظر تولید بتاکاروتن ها داشته و سوژه های بسیار جذابی برای انجام مطالعات گسترده بیوتکنولوژی هستند.

فاضلی عنوان کرد: این ریزجلبک ها در زمان عادی که شوری دریاچه کم تر است، رنگدانه سبز ترشح می کند و با بالا رفتن شوری و یا تبخیر شدید آب برای سازگاری با این شوری از خود رنگ دانه قرمز ترشح می کند. 

وی افزود: شکوفایی این جلبک هیچگونه خطری برای جوامع بشری نداشته و حتی می تواند در صورت انجام مطالعات و بالا بودن تراکم وسیعی از جلبک های دونالیلا در استخراج مواد بیولوژیک دریایی مهمی چون بتاکاروتن ها، آلفا کاروتن، زاکسانتین، کریپتوکسانتنین، لوتیین و ... مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: سویه های این گونه های بومی در بانک میکروارگانیسمها، با شماره های دسترسـی Dunaliella parva IBRC-M ۵۰۵۸ و Dunaliella viridis IBRC-M ۵۰۵۹ نگهداری می شوند و قابل ارائه به تمام محققان و دانشمندان است.

نتایج این پژوهش در سال جاری در جلد ۱۷ شماره ۱ مجله رستنی ها به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
12 ساعت قبل ... محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند.12 ساعت قبل ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی، دریاچه نمک حوض سلطان و آران و بیدگل با شوری بالا از نظر ذخایر ژنتیکی و زیستی ...9 ساعت قبل ... محققان ایرانی از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل 2 گونه جلبک را شناسایی کردند.10 ساعت قبل ... محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند.مهر/ محققان مرکز ملي ذخاير ژنتيکي و زيستي توانستند از درياچه هاي شور حوض سلطان و آران بيدگل دو گونه جلبک را شناسايي و معرفي کنند. درياچه نمک حوض سلطان و ...12 ساعت قبل ... محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند.محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند. ادامهی خبر را از سایت اصلی ...به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی، دریاچه نمک حوض سلطان و آران و بیدگل با شوری بالا از نظر ذخایر ژنتیکی و زیستی دارای منابعی ویژه ...دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد - هدانا | خبرپو. ... 3 مربی اروپایی برای جذب بمب نقل و انتقالات در ایران · صالحی از اسرائیل تشکر کرد.


عبارات مرتبط با این موضوع

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایراندر بازدید از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تأکید شد دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد آفتاب حوض سلطان و آران بیدگل دو دو گونه جلبک را شناسایی و دو گونه جلبک در حوض سلطان دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک در حوض سلطان و و شناسایی دو گونه دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد دو گونه جلبک در حوض سلطان و و آران بیدگل شناسایی شد و آران بیدگل دو گونه جلبک دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد محققان شور حوض سلطان و آران بیدگل دو دو گونه جلبک در حوض سلطان و و آران بیدگل شناسایی شد دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد حوض سلطان و آران بیدگل دو دو گونه جلبک در حوض سلطان دو گونه جلبک را شناسایی و انجمن راسخون دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد راستگو بودن و پرهیز نمودن از دروغ، زیباترین اخلاق و بهترین آمریکا شد تصاویر و پارسی نیوز دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد نمک حوض سلطان و آران و بیدگل با دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد آکا محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد خبرگزاری مهر های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و



لینک منبع :دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد

دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../دو-گونه-جلبک-در-حوض-سلطان-و-آران-بیدگل-شناسایی-شد 9 نوامبر 2016 ... محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند. Images for دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد آخرین خبر | دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد akharinkhabar.ir/.../دو-گونه-جلبک-در-حوض-سلطان-و-آران-بیدگل-شناسایی-شد 9 نوامبر 2016 ... مهر/ محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند. دو گونه جلبک در حوض سلطان آران بیدگل شناسایی شد - onvansho onvansho.ir/.../دو-گونه-جلبک-در-حوض-سلطان-آران-بیدگل-شناسایی-شد.html انجمن راسخون دو گونه جلبک در حوض سلطانآران بیدگل شناسایی شد . برچسب ها دریاچه نمک bultannews com حوض سلطان می توانید در منطقه دریاچه نمک آرانبیدگل را دوم ... دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد - تی نیوز tnews.ir/news/0e8e73912284.html‎Cached9 نوامبر 2016 ... محققان ایرانی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را شناسایی و معرفی کنند. دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27886025 دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد. محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را ... شناسایی دوگونه جلبک کاربردی از دو دریاچه‌ نمک vimb.ir/News/View/2524‎Cached9 نوامبر 2016 ... vimb -شناسایی دوگونه جلبک کاربردی از دو دریاچه‌ نمک : محققان مرکز ملی ذخایر ... فوق شور «حوض سلطان» و «آران و بیدگل» منجر به جداسازی و شناسایی دو گونه بومی ریزجلبک مهم«Dunaliella parva» و «Dunaliella viridis» شده است که بر ... جداسازی و شناسایی ریخت‌شناسی و مولکولی گونه‌های جلبک Dunaliella ... journals.areo.ir/article_107004.html‎Cached... در تیر 1393 از اکوسیستم‌های آب شور دریاچه‌های حوض سلطان و آران و بیدگل جداسازی شدند و ... آرایه‌های جداسازی شده به کمک میکروسکوپ نوری و روش‌های ریخت‌شناسی مورد ... دریاچه‌ها نشان داد که دو گونه مختلف از جنس Dunaliella شامل D. parva و D. viridis در ... علم و تکنولوژی:دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد www.iranhsk-co.com/Forums/ratethread.php?tid=52947&rating=2... دو گونه جلبک در حوض سلطان و آران بیدگل شناسایی شد محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی توانستند از دریاچه های شور حوض سلطان و آران بیدگل دو گونه جلبک را ... مرکز ذخایر ژنتیکی - ایسنا www.isna.ir/tag/مرکز+ذخایر+ژنتیکی‎Cachedتوسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شد؛ ... شناسایی دوگونه جلبک کاربردی از دو دریاچه‌ نمک ... موفق به جداسازی و شناسایی ریخت‌شناسی و مولکولی دوگونه جلبک کاربردی Dunaliella از دریاچه‌های شور «حوض سلطان» و «آران و بیدگل» شدند.