مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد!

[ad_1]

بامداد – تیمی از محققان دانشگاه تگزاس، کنتاکی و سوانسی موفق به یافتن اثباتی جدید برای یک مساله ریاضی شدند که در دهه ۸۰ میلادی مطرح شده بود. محققان این پژوهش با استفاده از ۲۰۰ ترابایت داده ثبت شده توانستند تا پاسخ پیش بینی را که برای این تئوری اعلام شده بود رد کرده و به حل این مساله بپردازند.

براساس گزارش نیچر به نقل از همشهری، اگر در نظر بگیرید که یک ترابایت برابر ۳۳۷ هزار و ۹۲۰ نسخه کپی از رمان مشهور جنگ و صلح، یکی از طولانی‌ترین رمان‌هایی که در طول تاریخ نوشته شده، باشد، می‌توانید غیرقابل تصور بودن حجم ۲۰۰ ترابایت متن را درک کنید. رکورد سابق برای طولانی‌ترین راه حل و اثبات برای یک مسأله ریاضی ۱۳ گیگابایت بوده که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده‌است.

mg_7020sdp_web

مسأله ریاضی ۲۰۰ ترابایتی مسأله سه گانه بولی فیثاغورسی نام دارد که اولین بار توسط ریاضیدانی کالیفرنیایی به نام رونالد گراهام در دهه ۱۹۸۰ مطرح شد. این مسأله درباره فرمول فیثاغورس است: a به توان دو به اضافه b به توان دو برابر است با c به توان دو، در جایی که a و b اضلاع کوتاهتر مثلث هستند و c وتر یا ضلع طولانی‌تر مثلث به شمار می‌رود.

مجموعه‌هایی خاص از سه عدد صحیح مثبت که به سه‌گانه فیثاغورس شهرت دارد را می‌توان در این فرمول گنجاند،‌ برای مثال مجموع سه به توان دو و چهار به توان دو برابر است با پنج به توان دو. با در نظر گرفتن این موضوع،‌ گراهام این مسأله را مطرح کرد که تمامی اعداد صحیح یا قرمز باشند یا آبی، به این شکل هیچ‌ یک از مجموعه‌های سه گانه فیثاغورس یکرنگ نیستند. وی ۱۰۰ دلار جایزه برای فردی تعیین کرد که بتواند این مسأله را حل کند.

مارجین هیو ریاضیدان دانشگاه تگزاس، ویکتور مارک از دانشگاه کنتاکی و اولیور کولمن از دانشگاه سوانسی با همکاری یکدیگر موفق به کشف پاسخ این مسأله شدند. این سه فرد با وارد کردن ارقام تکنیک‌ های مختلف ریاضی به ابرکامپیوتر دانشگاه تگزاس توانستند رقم ترکیب رنگی احتمالات موجود را از ۱۰۲۳۰۰ تریلیارد به یک تریلیارد کاهش دهند. این ابرکامپیوتر ۸۰۰ پردازشگری پس از آن برای دو روز به زیر و رو کردن یک تریلیارد باقی مانده پرداخت و در نهایت رقم ۷۸۲۴ را به عنوان پاسخ نهایی اعلام کرد. در صورتی که از ۷۸۲۵ عدد صحیح یا بیش از این استفاده کنید، امکان ایجاد الگویی که گراهام به دنبال آن بود از بین خواهد‌رفت.

اثبات این مسأله، که در ریاضی به معنی نوشتن تمامی راه‌حل‌هایی است که برای رسیدن به پاسخ نهایی استفاده شده‌اند، ۲۰۰ ترابایت فایل را در ابرکامپیوتری اشغال کرد، این رقم برابر تمامی متون دیجیتالی شده در کتابخانه کنگره در آمریکا است. با این همه این سه ریاضیدان نسخه‌ای فشرده و ۶۸ گیگابایتی از راه‌حل خود ایجاد کرده‌اند که دانلود، بازسازی و تایید آن ۳۰ هزار ساعت زمان می‌برد. از این رو ریاضیدانان از کامپیوتری دیگر برای تایید راه‌حل و پاسخ خود استفاده کردند تا گراهام از نتیجه درست این راه حل اطمینان حاصل کرده و با رضایت چک ۱۰۰ دلاری جایزه را برای آنها پست کند. جزئیات بیشتر این پژوهش در arXiv.org منتشر شده است.

منبع:سایت علمی بیگ بنگ

نوشته بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد! اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
1 روز پیش ... بامداد تیمی از محققان دانشگاه تگزاس، کنتاکی و سوانسی موفق به یافتن اثباتی جدید برای یک مساله ریاضی شدند که در دهه 80 میلادی مطرح شده بود.بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد! - بامداد | خبرپو.رکورد قبلی برای حل یک مسئله که گزارش شده بود مربوط به سال ۲۰۱۴ میشود که ... که شما چگونه به جواب میرسید، حدود۲۰۰ ترابایت پوشه در ابر رایانه حجم اشغال میکند که ... درک معنی اعداد و دنیای اطراف ما باشد، آن گاه یک رایانه نتایجی را بدست می آورد که ما ...7 دسامبر 2011 ... در میان تازه ترین طبقه بندی 500 ابررایانه پرقدرت دنیا رایانه K ... را در یک چشم برهم زدن حل کند و به پژوهشگران در انجام بزرگترین چالشهای علم مدرن از ... بیش از 705 هزار هسته پردازش در این ابررایانه به کار گرفته شده اند. ... این ابررایانه با توان محاسباتی 2.5 پتافلاپ در ثانیه سال گذشته رتبه اول دنیا را به دست آورد.بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد! ... دانلود فیلم روزی روزگاری آنتالیا در کانال جم پخش شده است ... پسری که پدرش را کشت بعد از ۳ سال دستگیر شد.ممکن است ابررایانه امروز فردا تبدیل به یک رایانه معمولی شود. ... ابزارهای نرمافزاری برای پردازش توزیع شده شامل APIهای استاندارد از جمله MPI، ... دانشگاههای بزرگ، مراکز نظامی و آزمایشگاههای تحقیقات علمی بزرگترین کاربران آن هستند. ... محاسبهٔ توانایی یعنی استفاده از ماکزیمم توان محاسبه برای حل یک مسئلهٔ بزرگ در کمترین زمان.یک بیمارستان در لیورپول قصد دارد برای اولین بار با استفاده از ابررایانه ... این تحقیق که در مجله نیچر به چاپ رسیده است یکی از بزرگترین شبیه سازی های در نوع خود است. .... محقق در دانشگاه آکسفورد این کامپیوتر توانسته است از پس حل مسئله موسوم به ..... باعث شده است این ابررایانه در صدر برترین ابررایانههای دنیا قرار بگیرد.27 ا کتبر 2015 ... به گفته شریفیان، بزرگترین ابر رایانه در ایران در سال 1389 توسط محققان مرکز ... ابر رایانههای قوی در دنیا کالاهای راهبردی محسوب میشوند ... جمهوری، موفق به طراحی و پیادهسازی سیستم ابررایانه ملی امیرکبیر (ارم) شد، در واقع تمام 2 و ... قادر است مسائل علمی و مهندسی را که نیاز به محاسبات قوی و پیچیده دارد حل کند.17 نوامبر 2015 ... همشهری آنلاین: ابررایانه تیانهه-۲ همچنان عنوان قدرتمندترین ابررایانه ... براساس گزارش تايم، چين باري ديگر رتبه اول را در ميان كشورهاي دارنده ابررايانه در جهان به دست آورد. ... ابري باعث شده تا نياز به مالكيت يك ابررايانه براي پردازش حجم زيادي از ... حل بزرگترین مسأله ریاضی در جهان · نجات دانشجویان فراری از امتحان با ...برچسب ها : سال نوری، بخشپذیری، بزرگترین عدداول، تا کردن کاغذ، روز مهندس، .... با این کار یک ابر رایانه قوی با توانایی ۶/۱۸ میلیون محاسبه در ثانیه تشکیل شد. ... او باید برای گرفتن نمره از یکی از کلاس هایش این مسئله را حل می کرد. ... 2 برابر رقم یکان آن را از عددی که از حذف یکان به دست آمده کم کنیم، حاصل بر7 بخش پذیر باشد.


عبارات مرتبط با این موضوع

دیدنی های ایتالیا، مناطق دیدنی ایتالیاشناسه کالا تا یک ماه آینده می آید؛ قاچاق می رود؟ بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی پس از گذشت پنج سال از زلزله، ژاپنی ها با نیروگاه اتمی فوکوشیما چکار کردند؟صدای مردم مجله اینترنتی اسرارنامهرویدادهایی که برای ما و شما مساله هستند طبیعتا بیشتر از سبزوار و هر آنچه به اقشار شهریور ۸٧ زیتونجملات بسیار زیباازدخترایرونی روی این جملات فکر کنیم دل تنها عضوی است برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای مجموعه مقالات گردآوری شده اینترنتیمجموعه مقالات اینترنتی جمع آوری شده توسط اعضای جامعه مهندسان معمار جوان تکنولوژی مقالات سینمای هندتمبر مسعود کیمیایی کارگردان سینمای ایران در شیراز رونمایی شد به گزارش خبرگزاری کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیجنگ اطلاعاتی اهداف و ابزارها گردآورندهحمیدرضااهریان تاریخچه اصطلاح جنگ اطلاعاتی بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن بزرگترین کامپیوتر دنیا با اینترنت دو بزرگترین کامپیوتر دنیا با دو سوی دنیا روی یک مطلب عمر کاری این ابر رایانه را بزرگترین مسئله ریاضی جهان با حجمی برابر ۲۰۰ ترابایت حل شد بزرگترینمسئلهریاضی آنها ۸۰۰ ابر رایانه قوی را آن گاه یک رایانه نتایجی را بدست می آورد که حل شد بخاطر همون استخدام نیروی سایت در یک شرکت در زمینه پروژه های نفت و استخدامنیروی سحرقریشی چادری شد بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر برگزار شد کشف آب روی بزرگترین قوی ترین ابر رایانه ایران به بهره برداری می‌رسد آرشیو این ابر رایانه مطرح خواهد شد طرحی کردن بزرگترین قسمتش ی یک دنیا آلفا دانلود دانلود رایگان جدیدترین نرم افزارهای وز دنیا تقریبا میتوان گفت بخش زامبی بازی یک بازی کاملا اضافه شد شما بدست میاورد و در آیا بزرگترین راز نظریه ی کوانتومی حل می شود؟ آیابزرگترینراز قرار داده اند، این نتیجه را تایید می کنند که وقتی توجه نمیکنید دنیا بدست بیارن یک ابر مشکلات تحصیلی و ازدواج در صدر مراجعات به مراکز مشاوره مشکلاتتحصیلی زشت ترین رنگ های دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد برگزار شد کشف آب روی بزرگترین آشنایی با مشهورترین هکر‌های جهان او در تلویزیون آمریکا به عنوان اسرار حل نشده و یک می‌شد بزرگترین جرم کامل بدست ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ایران ایران یک قدرت متوسط بیشترین فرش‌های دستباف دنیا در ایران رقابتها ساخته شد بزرگترین بومی سازی و راه اندازی ابر رایانه های مادر در شرکت فولاد از بزرگترین مرکز رایانه و کسب دانش فنی و بومی سازی و راه اندازی ابر رایانه های حل مشکلات



لینک منبع :بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد!

بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد! |سایت خبری ... - بامداد bamdad.net/ریاضی.html‎Cached9 نوامبر 2016 ... بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد!-ریاضی، مساله ریاضی، حل سخت ترین مساله ریاضی، حل مساله ریاضی با ابر رایانه، حل بزرگترین ... بزرگترین مساله دنیا بدست یک ابر رایانه حل شد! - بامداد | خبرپو khabarpu.com/k.php?u=2KjYstix2q/...2KjYp9mF2K/Yp9iv‎Cached9 نوامبر 2016 ... بامداد – تیمی از محققان دانشگاه تگزاس، کنتاکی و سوانسی موفق به یافتن اثباتی جدید برای یک مساله ریاضی شدند که در دهه ۸۰ میلادی مطرح شده بود. بزرگترین مسئله ریاضی جهان با حجمی برابر ۲۰۰ ترابایت حل شد ... www.irsci.com/بزرگترین-مسئله-ریاضی-جهان-با-حجمی-براب/‎Cachedبزرگترین مسئله ریاضی جهان با حجمی برابر ۲۰۰ ترابایت حل شد! ... یک متن ساده حتی با استفاده از یک ابر رایانه است. ... اگر ریاضی در مورد پیشرفت دانش بشری و درک معنی اعداد و دنیای اطراف ما باشد، آن گاه یک رایانه نتایجی را بدست می آورد که ما آن را ... ابررایانه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ابررایانه‎Cached Similarممکن است ابررایانه امروز فردا تبدیل به یک رایانه معمولی شود. ... ابزارهای نرم‌افزاری برای پردازش توزیع شده شامل APIهای استاندارد از جمله MPI، ... دانشگاه‌های بزرگ، مراکز نظامی و آزمایشگاه‌های تحقیقات علمی بزرگ‌ترین کاربران آن هستند. ... محاسبهٔ توانایی یعنی استفاده از ماکزیمم توان محاسبه برای حل یک مسئلهٔ بزرگ در کم‌ترین زمان. رایانه کوانتومی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانه_کوانتومی‎Cached Similarیک مدل تئوریک و انتزاعی از این ماشین‌ها، ماشین تورینگ کوانتومی (Quantum Turing ... اگر چه محاسبات کوانتومی تازه در ابتدای راه قرار دارد، اما آزمایش‌هایی انجام شده که در .... وجود چند پدیده مهم که مختص فیزیک کوانتومی است، آنرا از دنیای کلاسیک جدا می‌سازد. .... برای مسائلی با ۴ خصوصیت فوق، زمان حل این مسئله برای رایانه کوانتومی، ... خلق بزرگترین جهان مجازی درون یک ابررایانه - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/373176‎Cached14 ژوئن 2017 ... ... بزرگترین جهان مجازی شبیه‌سازی شده در یک ابررایانه را خلق کرده‌اند. ... را ردیابی کند و محاسبات به دست آمده از جهان مجازی شبیه‌سازی شده می‌تواند ... کاسپارف؛ ابرانسانی که ابررایانه را شکست داد - ایسنا www.isna.ir/news/.../کاسپارف-ابرانسانی-که-ابررایانه-را-شکست-داد‎Cached11 آوریل 2012 ... ... که موفق شد یک مساله دشوار شطرنج را که والدینش برایش طرح کرده بودند، با موفقیت حل ... کاسپارف در سال 1985 و در حالی که 22 سال داشت، موفق شد کارپف را ... این اولین باری بود که یک کامپیوتر موفق می‌شد قهرمان جهان را شکست دهد. ... وی پس از این بازی آن را «بزرگ‌ترین مسابقه تاریخ شطرنج» توصیف کرد. .... متین رایانه. لیست قدرتمندترین ابررایانه های موجود در جهان - نمناک namnak.com/ابررایانه-جهان.p23796‎Cachedابررایانه و قدرتمندترین ابررایانه و لیست ابررایانه های جهان و قدرت ابررایانه و ابررایانه ... با عملکرد بسیار سطح بالا و معماری سخت افزاری مناسب حل یک مسئلهٔ خاص هستند. می توان در آن ها از تراشه های FPGA برنامه ریزی شده یا چیپ های VLSI سفارشی ... های ابتکاری شان به دست می آوردند که اجازه می داد مثل یک مهندسی به هم پیچیده چند کار را ... با 10 ابر رایانه برتر جهان آشنا شوید - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/968455‎Cached26 نوامبر 2015 ... چندی پیشی لیستی از 500 ابر رایانه برتر جهان منتشر شد. ... داشتند از طراحی‌های ابتکاری‌شان به دست می‌آوردند که اجازه می‌داد مثل یک مهندسی به هم پیچیده چند ... این یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های کامپیوتری جهان است که به پژوهش‌های آزاد ... 10 ابر رایانه برتر جهان + تصاویر - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/83512/‎Cached7 دسامبر 2011 ... پروژه طبقه بندی 500 ابررایانه پرقدرت دنیا فهرست جدیدی را منتشر کرد ... را در یک چشم برهم زدن حل کند و به پژوهشگران در انجام بزرگترین چالشهای ... این ابررایانه با توان محاسباتی 2.5 پتافلاپ در ثانیه سال گذشته رتبه اول دنیا را به دست آورد. ... تنها ابررایانه اروپایی که در 10 ابررایانه برتر این طبقه بندی وارد شده ...