مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استان سمنان و سوغات های رنگارنگ آن

[ad_1]

بامداد – استان سمنان در جنوب رشته کوه البرز واقع شده است. این استان براساس سرشماری سال ۱۳۹۰دارای ۱۵۳٬۶۸۰نفر جمعیت بوده است این استان تاریخی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که بهانه خوبی برای سفر به این استان را ایجاد میکند، اگر شما هم قصد سفر به این استان را دارید بهتر است سوغاتی های این دیار را بشناسید.

 

۱- گردو و آلوی شهمیرزاد:

walnutsmain_2431968b-large_transpjliwavx4cowfcaekesb3kvxit-lggwcwqwla_rxju8

گردو به دلیل داشتن امگا ۳ یکی از خوراکی های مفید برای مغز است، این خوراکی منبع غنی از منگنز و مس میباشد همچنین به کاهش کلسترول بد خون کمک میکند. از دیگر خواص گردو میتوان به تاثیر مثبت آن بر روی قلب و همچنین جلوگیری از ورم مفاصل اشاره کرد. گردو به محافظت از دستگاه ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از آلزایمر و پارکنسون کمک میکند. دارا بودن آنتی اکسیدان در گردو سبب میشود که از سرطان جلوگیری شود، سوخت و ساز بدن را افزایش میدهید و بدن شما را در برابر ابتلا سنگ صفرا مصون میکند.

 

آلو به دلیل داشتن مقدار فراوانی فیبر باعث حلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش میشود همچنین در کنترول فشار خون و جلوگیری از کم خونی مفید میباشد.

۲- پسته:

pistaches-2

مرغوب ترین پسته دنیا برخاسته از دامغان در استان سمنان میباشد. این خوراکی بی نظیر که پایه ثابت آجیل ما ایرانی ها را تشکیل میدهد برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و همچنین آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می دهد.پسته به علت داشتن آهن خون ساز میباشد در ضمن معده را تقویت می کند و برای تسکین سرفه مفید است.

 

۳-نان سنتی:

از جمله نان های سنتی سمنان  می توان به نان شیرین، کماج، نان شیرمال، نان خانگی و نان پیاز اشاره کرد.  این سوغاتی شیرین میتواند به شیرینی خاطرات سفرتان بیفزاید.

 

۴- خربزه:

خربزه یکی از سوغاتی های فصلی این استان خربزه است، اگر در فصل این میوه آبدار و خوشمزه به این استان سفر میکنید از خربزه و خواص آن غافل نشوید. خربزه به درمان سنگ کلیه کمک میکند، سبب رفع سموم بدن میشود، خاصیت ملین دارد و برای درمان یبوست تجویز میشود همچنین برای رفع خستگی و گرمازدگی یک انتخاب بی نظیر است. توجه فرمایید مقدار قند این میوه بسیار زیاد است به همین دلیل توصیه میکنیم افراد مبتلا به دیابت و افادی که از رژیم های خاص غذایی پیروی میکنند در مصرف این میوه بیشتر دقت نمایند.

 

۵- انار:

از انار های سرخ شهرستان‌های گرمسار و سرخه غافل نشوید، این سوغاتی خوش رنگ و خوش طعم دارای خواص بی شماری است که به طور مختصر میتوان به تصویه خون، کاهش فشار خون، و افزایش متابلیسم بدن اشاره کرد.

 

۶-انجیر:

باغ های انجیر در استان سمنان انجیر های مرغوبی را در بازار عرضه میکند که به عنوان یکی از سوغاتی های این استان شناخته میشود.

۷-انواع لبنیات:

لبینات استان سمنان یکی از سوغاتی های ثبت شده ملی این استان میباشد، لبنیات شهرستان مهدیشهر ماست، کشک، پنیر، آروشه، کره محلی و چیکو و… است که توسط عشایر ایل سنگسر تولید می‌شود و از معروف‌ترین سوغاتی‌های امروز این منطقه خوش آب و هوای استان سمنان است.

از دیگر سوغات این استان میتوان به برگه میوه، انگور و خشکبار اشاره  کرد.

منبع: مجله نظاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
18 دقیقه قبل ... مرغوب ترین پسته دنیا برخاسته از دامغان در استان سمنان میباشد. این خوراکی بی نظیر که پایه ثابت آجیل ما ایرانی ها را تشکیل میدهد برای آرامش و ...15 فوریه 2016 ... شهرهای چون شهمیرزاد، گرمسار و دامغان در استان سمنان هر کدام محصولی منحصر بفرد را تولید می کند که از آن ها بعنوان معروفترین سوغاتی های سمنان می ...5 دسامبر 2014 ... پرتال جامع سمنان : ((سوغات و محصولات ويژه شهرستان سمنان )) نام منطقه ... اخبار و مطبوعات ایران و جهان; گالری ویدئو بهتریت فیلم ها; گالری عکس ...واقعا سوغاتی ها عالین بخصوص شیرینی ها!!!!!! و یک پیشنهاد : وقتی رفتین استان سمنان برید به دامغان و به تولیدی شیرینیش هم سر بزننید!(تو خیابون ایستگاه).سوغات سمنان. سوغات شهمیرزاد: آلو وگردو از سوغاتی های معروف این شهر است. سوغات دامغان: پسته از بهترین سوغاتىهاى این استان می باشد. و هم چنین می ... [ ]شهرستان ها.13 ا کتبر 2016 ... سوغات استان سمنان بسیار متنوع است و شامل انواع محصولات لبنی و کشاورزی، نانهای محلی ... سوغاتی های ایروان، از صنایع دستی تا خوراکی های خوشمزه ...3 جولای 2013 ... اگرچه در سفر به هرکدام از مناطق کویری استان و خصوصاً شهر سمنان سوغاتی ها و مخصوصاً خوراکیهای خوبی وجود دارد اما نانهای محلی و شیرمال سمنان بیش ...3 جولای 2013 ... اگرچه در سفر به هرکدام از مناطق کویری استان و مخصوصاً شهر سمنان سوغاتی ها و خصوصا خوراکی های خوبی وجود دارد اما نان های محلی و شیرمال سمنان بیش ...سوغات سمنان:( شیرمال و کماچ )، انجیر، گردو و گلیم، جاجیم، سفال، سرامیک و نمد و بافته های داری می باشد. صنايع دستي و سوغات مهديشهر. صنايع دستي سنگسري ها شامل ...


عبارات مرتبط با این موضوع

کدام سوغات کدام شهر؟ آکا سوغات یکی از فرهنگ های جاافتاده برای مسافرت های ایرانیان است این ویژگی آنقدر برای پورتال پرشین ویهم اکنون در پرشین وی سقوط یک فروند هلی کوپتر در دریاچه چیتگر تصاویر و جزییات مرد مقاصدی برای تماشای طبیعت پاییزی ایراناطلاعات کلی پاییز فرصت خوبیست برای تماشای رنگ های طبیعت… امروز در کارناوال به نقاط جاذبه های گردشگری کرمانشاهکرمانشاهلباس محلی کرما پوشاک مردان و زنان کرد شامل تن‌پوش، سرپوش و پای‌افزار است ساخت و جنگل‌های ارسباران بهشت گمشده ایران‌زمین ارسباران و …سفر به ارسباران بهانه نمی‌خواهد، کمی همت و بیشتر از آن جرأت و یک راهنمای خوب می معرفی مکان های زیبا و دیدنی در شیراز عکس ایران نازمی گویند اردیبهشت، بهترین وقت سفر به شیراز است وقتی که هم از شلوغی نوروز خبری نیست و ویژه نامه نوروز ویژه نامه نوروز معرفی آداب و رسوم نوروزی، صنایع دستی و سوغات استانهای زنجان، قزوین پورتال شهرداری تبریز لیست آژانس های مسافرتی …ردیف نام دفتر آدرس تلفن فاکس آذران سیر تبریز خیابان بهار، پایین تر از اداره دیدنی های تایلند، دیدنی های جزیره پوکت در تایلندجزیره ی فی فی این جزیره یکی از زیباترین جزیره های گرمسیری در دنیا، و یکی از اصلی ترین فهرستی از اسامی اصیل ایرانی معنافهرستیازاسامیاصیلبا درود و سپاسخوب بود ولی خواستم بگم فقط اونایی که اشاره کردین اسم کردی نیستنبسیاری سوغات سمنان چیست پسته سمنانسوغات سمنانسوغاتی استان سمنانسوغاتی های سوغات سمنان و به آن ها سوغات سمنان « به تور سوغاتسوغاتسمنان هاى این استان می باشد و هم چنین می توان به خشکبار و نان سنتی آن سوغات سمنان خوشمزه های سمنان سوغات های فصلی سمنان در که زنان سمنان آن را می و زیبای استان سمنان، نان سوغات شهرهای مختلف ایران شاید بتوان گفت بعد از فرش، مهمترین سوغات استان صفحه شطرنج و استان سمنان های و حذف سمنان سوغات سمنان سمنان رونق پیدا کرده و بعنوان سوغات سمنان سوغات استان از سمنان آن‌ دوره خوشمزه‌های سمنان ایسنا سوغات‌های فصلی سمنان در فصل که زنان سمنان آن را می شرق استان سمنان و خصوصا آشنایی با استان سمنان صنایع دستی و سوغات شهرستان سمنان سمنان بین استان سمنان و آن با نقش و نگار های سمنان ما سوغات استان سمنان از دیرباز مهد لهجه ها و گویش های گوناگون و به ظرافت ها و لطایف آن تا حدودی استان سمنان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد استانسمنان همسایگی استان سمنان با استان‌های خراسان توزیع جمعیت و تراکم آن در این استان یکسان نمی سوغات سمنان چیست؟ کجارو سوغات استان سمنان بسیار متنوع است و لبنی و کشاورزی، نان‌های محلی و صنایع دستی نظیر



لینک منبع :استان سمنان و سوغات های رنگارنگ آن

Images for استان سمنان و سوغات های رنگارنگ آن سوغات سمنان | خوشمزه هایی از دیار جنگل و کویر - کارناوال www.karnaval.ir/semnan-souvenir-delicious-forest-desert‎Cached Rating: 5 - 12 reviews برای پخت، چونه ها را باز نمی کنند و آنها را در کوره ی مخصوصی به نام داش قرار می دهند. ... نان چای نام یکی دیگر از سوغاتی های خوشمزه ی سمنان است که طرفداران خاص خود را ... استان سمنان و سوغات های رنگارنگ آن | بامداد استان سمنان - قطره www.ghatreh.com/news/nn34548628/استان-سمنان-سوغات-های-رنگارنگ 10 نوامبر 2016 ... بامداد استان سمنان در جنوب رشته کوه البرز واقع شده است. این استان براساس سرشماری سال 1390دارای 153٬680نفر جمعیت بو. استان سمنان و سوغات های رنگارنگ آن - مفیدستان mofidestan.ir/استان-سمنان-و-سوغات-های-رنگارنگ-آن/‎Cachedشهرهای چون شهمیرزاد، گرمسار و دامغان در استان سمنان هر کدام محصولی منحصر بفرد را تولید می کند که از آن ها بعنوان معروفترین سوغاتی های سمنان می …5 دسامبر 2014 … سوغات سمنان چیست؟ - کجارو www.kojaro.com/2016/10/13/122600/seman-souvenirs/‎Cached13 ا کتبر 2016 ... سوغات استان سمنان بسیار متنوع است و شامل انواع محصولات لبنی و کشاورزی، نان‌های محلی و صنایع ... سوغات این استان نیز متنوع و شامل انواع صنایع دستی، محصولات کشاورزی و لبنی و نان‌های محلی است. .... نخستین کیوسک های صنایع دستی کشور در زنجان افتتاح شد ... راهنمای سفر به خوزستان (قسمت دوم: شهرستان ها) ... سوغاتی‌های استان سمنان - ایسنا www.isna.ir/news/96010100149/سوغاتی-های-استان-سمنان‎Cached21 مارس 2017 ... حمیدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: اگرچه در سفر به هرکدام از مناطق کویری استان و خصوصاً شهر سمنان سوغاتی ها و مخصوصاً ... خوشمزه های سمنان - استان سمنان - ایسنا semnan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID...‎Cached Similarاگرچه در سفر به هرکدام از مناطق کویری استان و مخصوصاً شهر سمنان سوغاتی ها و خصوصا خوراکی های خوبی وجود دارد اما نان های محلی و شیرمال سمنان بیش از همه اشتهار دارد. سوغات سمنان چیست - نشاط آوران www.eneshat.com/souvenirs-crafts/iranian-souvenir/semnan-1‎Cached26 جولای 2017 ... شهرهای چون شهمیرزاد، گرمسار و دامغان در استان سمنان هر کدام محصولی منحصر بفرد را تولید می کند که از آن ها بعنوان معروفترین سوغاتی های سمنان می ... سوغاتی های استان سمنان - khabarooz - خبروز khabarooz.com/post/372308‎Cachedحمیدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: اگرچه در سفر به هرکدام از مناطق کویری استان و خصوصا شهر سمنان سوغاتی ها و مخصوصا خوراکی های خوبی وجود دارد ... سوغات و صنایع دستی سمنان و معرفی آن ها به گردشگران : ثبت و رزرو ... https://www.persistour.com/.../213-معرفی-سوغات-و-صنایع-دستی-سمنان‎Cached25 مه 2017 ... سوغات و صنایع دستی سمنان تنوع زیادی دارد و آشنایی با آن ها به شما کمک خواهد کرد تا هنگام سفر به این استان هدایای ارزشمندی را برای عزیزانتان به ...