مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه

[ad_1]
 برترین ها: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. این مکان ساهاسرالینگا نامیده می شود که به معنی هزاران لینگا است و در میان جنگل قرار دارد. نزدیک ترین شهر به این نقطه سیرسی تالوک در فاصله 17 کیلومتری است.

بهترین زمان برای بازدید از این زیارتگاه ها وقتی است که سطح آب رودخانه پایین است و بیشتر زیارتگاه ها قابل مشاهده هستند. در اصل هر لینگا شکل حکاکی شده گاو مقدس «ناندی» را روی خود دارد اما بسیاری از این ها آسیب دیده اند و بعضی ها محو شده اند. به مناسبت «ماها شیواراتری» یک فستیوال هندو، هزاران زائر به این مکان می آیند تا پروردگارشان شیوا را عبادت کنند.

 

اعتقاد بر این است که این زیارتگاه ها به دستور ساداشیوا رایا، فرمانروای سیرسی در سال های 1678-1718 ساخته شده اند. لازم به ذکر است مکان هایی مثل ساهاسرالینگا در هند عجیب و غیرمعمول نیستند. در اوریسا و نزدیکی هامپی در کارناتاکا سایت هایی وجود دارند که صدها لینگا در صخره ها کنده کاری شده اند. اما ساهاسرالینگا به این دلیل منحصربفرد است که زیارتگاه ها در ابعاد متنوع و در سراسر رودخانه و در یک منطقه وسیع وجود دارند و به سختی می توان تعداد آن ها را مشخص کرد. یک ساهاسرالینگای دیگر هم در کامبوج در 25 کیلومتری معبد هندوی مشهور، آنگکور وات وجود دارد. علاوه بر لینگا، نقوش مختلف اساطیری هندو در رودخانه وجود دارند از جمله تصاویری از شیوا، ویشنو، براهما، لاکشمی، راما و هانومان و هم چنین حیواناتی مثل گاو و قورباغه.

 

هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه 

 

هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تاریخ افغانستان پیش از اسلام ویکی‌پدیا، …تاریخافغانستانپیشعصر سنگ در مناطق شمالی هندوکش صدهزار تا چهارهزار سال پیش از میلاد عصر برنز و فرهنگ یک مردم شناس از زمانی که قدم در میدان می گذارد ، تحقیقش آغاز می شود چرا که ابزار اساسی هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه هزاران زیارتگاه خدای مکان های تفریحی جهان › هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه سحرنیوز هزارانزیارتگاهخدای که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه در بخش بزرگسالان هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه دانلود انشا درباره صدای گذر رودخانه دانلودانشا هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا گردشگری هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که اززبان رودخانه اززبانرودخانه هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا هتل مشهد مشهد – هتل و هتل آپارتمان های مشهد … هتل آپارتمان مشهد هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه فستیوال مختلط رنگ ها در هند تصاویر خدای هندو در رودخانه هزاران زیارتگاه خدای زیارتگاه خدای هندو در بستر تصاویر رودخانه، عکس رودخانه ها هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر حادثه در رودخانه کنجان چم تعرض به بستر رودخانه خطرهایی که در ترکیه در کمین تان است مجله راگا هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر خدای هندو در بستر رودخانه هزاران زیارتگاه خدای هندو مسجد جامع دهلی، مسجد تاریخی و زیبای هند مسجدجامع هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه



لینک منبع :هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه

هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخانه‎Cached14 نوامبر 2016 ... برترین ها: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخانه/‎Cachedدر منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. این مکان ساهاسرالینگا نامیده می ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - خبرلند khabarland.com/news/.../هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخانه‎Cached16 دسامبر 2016 ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - مجله اینترنتی طوطی ... toty.ir/هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخ/‎Cached13 مارس 2017 ... ها: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. این مکان ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - قم پرس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28104792 هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه. برترین ها: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - زنده باد ولایت zendebadvelayat.ir/.../هزاران+زیارتگاه+خدای+هندو+در+بستر+رودخانه‎Cached26 جولای 2017 ... در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. این مکان ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه - شبکه توریسم https://www.shabakehtourism.com/هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخ/ هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه. در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه | گروه گردشگری پار… | Flickr https://www.flickr.com/photos/136942070@N07/32791734942 گروه گردشگری پارس دان برترین ها: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده ... هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه www.titreno.com/fa/news/.../هزاران-زیارتگاه-خدای-هندو-در-بستر-رودخانه در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه آکا - پاندا رسا www.pandarasa.ir/Tags?search=هزاران+زیارتگاه+خدای+هندو...بستر+رودخانه... محبوب خدای متعال شدن...ق (ع) درباره قول خدای عز و جل «به مردم سخن نیک گوئید و جز خیر نگوئید» فرمودند:«به مردم سخن نیک گوئید و جز خیر نگوئید تا بدانید حقیقت ...