مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قلیان با ضمانت سرطان دهان

[ad_1]

بامداد – قلیان با ضمانت سرطان دهان

با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، قلیان وسیله ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه ٬ آسیای مرکزی و شمال آفریقا متداول است. قلیان توسط ایرانیان و هندی ها اختراع شد. قلیان در کشورهای عربی به نام شیشه و نارجیلة معروف است و در شبه قاره به حقّه معروف است.

قلیان با ضمانت سرطان دهان

بررسی ۵۴۲ مطالعهٔ علمی در زمینهً قلیان نشان می دهد که در مقایسه با کشیدن یک عدد سیگار، کشیدن یک قلیان حدوداً ۱۲۵ برابر بیشتر دود، ۲۵ برابر بیشتر قیر، ۲.۵ برابر بیشتر نیکوتین و ۱۰ برابر بیشتر منواکسید کربن وارد بدن می کند. گرایش مردم ایران به قهوه خانه ها مدتی هاست، بیشتر شده است.

در قهوه خانه ها که قلیان حضور پررنگی دارد می تواند بر روی سلامتی فرد، رشد اقتصاد ملی و همچنین شکل گیری نسل های بعدی تأثیرات مخربی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر قوام نصیری متخصص آنکولوژی با اشاره به اینکه مصرف دخانیات به عنوان مهم ترین عامل مرگ انسان در طول تاریخ ، قبلاً محدودتر بوده و اغلب آقایان استفاده می کردند، گفت: اما اکنون متأسفانه در کشور خانم ها هم به وفور مصرف می کنند و بعضی سرطان های وابسته به دخانیات مانند سرطان ریه در حال افزایش است.

وی با اشاره به مصرف دخانیات به عنوان یکی از عوامل سرطان زا تصریح کرد: کسانی که از دخانیات به ویژه سیگار استفاده می کنند، ۴۰ تا ۶۰ برابر بیشتر از بقیه به سرطان ریه دچار می شوند و استفاده از دخانیات احتمال ابتلا به سرطان مثانه و سرطان حنجره را به ویژه در آقایان افزایش می دهد، چراکه آقایان بخش عمده ای از مصرف کنندگان دخانیات را در کشور تشکیل می دهند.

دکتر نصیری به افزایش مصرف دو برابری قلیان در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد، علاوه بر آن توجه نکردن نسل جوان امروز به بهداشت دهان و دندان و انجام ندادن معاینات سالیانه دندانپزشکی می تواند در بروز این نوع سرطان تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان دهان، خاطر نشان کرد: درصورتی که مواد دارای اسانس در قلیان وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به سرطان دهان و تحریک مخاط این ناحیه را بیشتر می کند که احتمال بروز این بیماری براثر مصرف قلیان میوه بیشتر خواهد بود.

اخبار  پزشکی  –  ایسنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران ضربه زدن به توپ با سر در کودکان سبب اصابت های پیاپی مغز به جمجمه می شود که آسیب های ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیشیر مادر؛ نابود کنندۀ جزئی ناشناخته در شیر مادر وجود دارد که ذرات اچ آی وی و مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …اثرات مخرب مصرف توام الکل و دارو برای چه با مصرف الکل زندگی را به خود تلخ کنیم از ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتینشان این امر تفاوت برخورد تمدنهای مختلف و اقوام گوناگون در برخورد با زن است هر تمّدنی آیا با خواندن این مطلب باز هم قلیان می کشید؟ سرطان مریمضرات قلیانکشیدن سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و قلیان‌ با طعم سرطان دهان دندانه قلیان‌ با طعم سرطان دهان وی با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان دهان، خاطر قلیان با ضمانت سرطان ادامه مطلب در قلیان با ضمانت سرطان دهان امتیاز نظر شما بهار نیوز قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو قلیان‌هایی با طعم سرطان قلیان با طعم سرطان پزشکی و سلامت خطر کشین قلیان سرطان ریه،‌ سرطان لب و دهان و حنجره مهم است و قلیان با وجود اینکه سرنخ‌های سرطان در دهان سیگار و قلیان؛ دعوت سرطان به دهان با جامعه از قلیان باید تئاتر با ضمانت قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان قلیان‌هایی با طعم سرطان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد تسکین درد دندان،بدون مراجعه به دندانپزشکی سایت خبری تحلیلی سلامت طب سنتی درد دندان ، بهداشت دهان و دندان ، سفید کردن دندان در منزل قلیان با ضمانت سرطان قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان دانلود مداحی جدید اربعین قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان وی با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان دهان قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان ایران دنتال نیوز قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان قلیان وسیله‌ای است برای فقط با ضمانت سام سرویس رفع نم با ضمانت وام با ضمانت طلا با ضمانت سام سرویس



لینک منبع :قلیان با ضمانت سرطان دهان

قلیان با ضمانت سرطان دهان - کلینیک من www.clinicman.org/قلیان-با-ضمانت-سرطان-دهان‎Cachedقلیان با ضمانت سرطان دهان. با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. قلیان وسیله ای آبی است برای کشیدن تنباکو که ... قلیان‌ با طعم سرطان دهان! | دندانه www.dandane.ir/قلیان‌-با-طعم-سرطان-دهان/‎Cached13 مارس 2016 ... ‌با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. قلیان وسیله‌ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در ... سرطان دهان - Newsgastroenterologist newsgastroenterologist.blogpart.ir/Tag/سرطان+دهان 2 دسامبر 2016 ... قلیان با ضمانت سرطان دهان. تاریخ : 12 آذر ... با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. قلیان وسیله ای ... قلیان با ضمانت سرطان دهان - Newsgastroenterologist newsgastroenterologist.geblog.ir/post-41266.html قلیان با ضمانت سرطان دهان. با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. قلیان وسیله ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در ... سرطان دهان ناشی از مصرف قلیان - سوک sook.ir/fa/news/140406/سرطان-دهان-ناشی-از-مصرف-قلیان‎Cached Similarدبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه سرطان دهان ششمین سرطان شایع در انسان است، گفت: متأسفانه با وجود پیشرفتهای اخیر ... Newsgastroenterologist newsgastroenterologist.yektablog.net/‎Cached2 دسامبر 2016 ... با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. ... ادامه مطلب در قلیان با ضمانت سرطان دهان. موضوع: برچسب‌ها: ... قلیان‌هایی با طعم سرطان دهان - فرارو fararu.ir/fa/news/265424/قلیان‌هایی-با-طعم-سرطان-دهان‎Cached9 مارس 2016 ... با توجه به افزایش مصرف قلیان در یک تا دو دهه آینده با افزایش سرطان دهان روبرو خواهیم شد. چند درصد سرطان‌ها نتیجه مصرف قلیان است؟/ 35 هزار تن تنباکو در ... - فردا www.fardanews.com/.../چند-درصد-سرطان‌ها-نتیجه-مصرف-قلیان-است-35-هزار-تن-تنباکو-در-کشور-دود-می‌شود-15-درصد-نوجوان-های-بین-13-...‎Cached19 فوریه 2016 ... استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.این تصور، تصوری کاملاً غلط است که اگر دود قلیان وارد ... ایرنا - میزان ابتلا به سرطان دهان در میان ساکنان غرب کشور بالاست www.irna.ir/fa/News/31649/‎Cached1 فوریه 2012 ... میزان ابتلا به سرطان دهان در میان ساکنان غرب کشور بالاست ... باشند و از عواملی که زمینه ساز بروز سرطان دهان هستند همچون مصرف سیگار، قلیان و الکل اجتناب کنند. ... دکتر مظفری با اشاره به هزینه های سرسام آور بیماری سرطان دهان از مردم خواست با رعایت این موارد ... ضمانت های بانکی، چالش پیش روی اشتغالزایی در بیجار. روزنامه جام جم95/3/8: پشت پرده قلیان های معطر لو رفت - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3366277 28 مه 2016 ... بازی با حلقه های دود سفید، سلفی گرفتن با قلیان های خوش تراش و دخیل بستن ... به گفته این کارشناس، این ماده خطرناک عامل ایجاد سرطان دهان، گلو، حنجره و ... به هر حال نبود ضمانت اجرایی در حوزه قوانین مقابله با دخانیات را شاید بتوان ...