مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معرفی قلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد

[ad_1]

بامداد-این قلعه که در محله مهرجرد واقع شده است نمونه قلعه هایی است که در تمامی آبادیهای منطقه میبد وجود داشته و تنها باقیمانده این قلعه ها در منطقه می باشد. قلعه مهرجرد دارای چهار برج در چهار گوشه و یک برج به عنوان درب ورودی در سمت جنوب می باشد .

199091_ir3280

 قلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد واقع شده است

خندقی که در حال حاضر چیزی از آن باقی نمانده است چهار سمت بنا را محافظت می کرده است . کلیت این بنا  سه طبقه ،  با پله هایی که ارتباط عمودی را میسر می ساخته است می باشد . انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده می گردد. قلعه مهرجرد علاوه براینکه به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفته ، مکان امنی برای پناه گرفتن و نیز در دورانی از آن به عنوان مکتب استفاده   می شده است .

199091_ir3280-1

 قلعه مهرجرد دارای چهار برج در چهار گوشه و یک برج به عنوان درب ورودی در سمت جنوب می باشد

قلعه مهرجرد را می­توان متعلق به دوره­ های زندیه و افشاریه دانست. این قلعه با مصالح خشت و گل و در سه طبقه بنا شده است. حصارهای قلعه چینه­ای و بر روی آن تزییناتی از همان مصالح اصلی به کار رفته است. در ورودی قلعه از جنس چوب است.

قلعه مهرجرد با شماره ۴۱۳۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

199091_ir3280-2

 قلعه مهرجرد را می­توان متعلق به دوره­ های زندیه و افشاریه دانست

199091_ir3280-3

  قلعه مهرجرد با مصالح خشت و گل و در سه طبقه بنا شده است

 منبع:

meybodphoto.com

naringhaleh.com

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دیدنی های شهر تاریخی میبد به روایت تصویردیدنی های شهر تاریخی میبد دیدنیهای شهر میبدمیبد مکان های تاریخی میبد این شهر دارای آثار باستانی ایران ،مکان های تاریخی ایرانموزه قرآن و کتابت تبریز یکی از موزه‌های تبریز است که در محل مسجد صاحب ‌الامر ایجاد قلعه مهرجرد میبد معرفی جاذبه های گردشگری ایران قلعهمهرجردمیبد قلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد معرفی برترین غذاهای ایرانی در جاذبه تاریخی قلعه مهرجرد میبد تاریخی مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان معرفی جاذبه های گردشگری میبد قلعه تاریخی مهرجرد قلعه مهرجرد در میبدتصاویر قلعه مهرجرد در میبد قلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد واقع شده آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد آسمونی … استان یزد معرفی ورزشها و آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد قلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قلعه مهرجرد درگاهکویر قلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد معرفی خبرنامه آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد آکا آکاایران آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد آکا قلعه مهرجرد در میبد مهراز جوان آثار تاریخی خانه آثار تاریخی قلعه مهرجرد در میبد این قلعه که در محله مهرجرد واقع شده معرفی قلعه مهرجرد میبد یزد میراث فرهنگی قلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قلعه مهرجرد در محله«در معرفی کنید و به آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد قلعه مهرجرد میبدقلعه مهرجرد در میبدقلعه قلعه مهرجرد در محله معرفی نامزد دیدنی های شهر تاریخی میبد به روایت تصویر قلعه مهرجرد در آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد پخش سری جدید محله گل و بلبل از ۱۰ روز



لینک منبع :معرفی قلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد

آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد - بیتوته www.beytoote.com/iran/bastani/castle3-mehrjerdi.html‎Cached Similarقلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد واقع شده است. خندقی که در حال ... انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده می گردد. قلعه مهرجرد علاوه ... قلعه مهرجرد میبد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران - سیری در ایران seeiran.ir/قلعه-مهرجرد-میبد/‎Cachedقلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد. قلعه مهرجرد را میتوان متعلق به دوره های زندیه و افشاریه دانست. این قلعه با مصالح خشت و گل و در سه طبقه بنا شده ... آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد - آسمونی www.asemooni.com/tourism/iran/mehrjard-castle‎Cachedقلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد. قلعه مهرجرد را ... انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده می گردد. قلعه مهرجرد ... کوتاه درباره قلعه مهرجرد+تصاویر - میبدما meybodema.ir/?p=32457‎Cachedاین قلعه که در محله مهرجرد واقع شده است نمونه قلعه هایی است که در تمامی آبادیهای منطقه میبد وجود داشته و تنها باقیمانده این قلعه‌ها در منطقه می‌باشد. قلعه مهرجرد دارای چهار ... جاذبه تاریخی قلعه مهرجرد میبد - اطلاعات تور www.gardeshgarha.com/.../historical-attraction-castle-gets-mehrjardi/‎Cached21 جولای 2015 ... معرفی جاذبه های گردشگری میبد قلعه تاریخی مهرجرد. در محله«در قلعه» شهرستان میبد یکی از بناهای تاریخی میبد به نام قلعه تاریخی مهرجرد وجود دارد ... قلعه مهرجرد - میبد - یزد - میراث فرهنگی - همگردی hamgardi.com/place/32662‎Cachedقلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد. قلعه مهرجرد را میتوان متعلق به دوره های زندیه و افشاریه دانست. این قلعه با مصالح خشت و گل و در سه طبقه بنا شده ... قلعه مهرجرد میبد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران / آرشیو farspage.com/w/32/zsgc0‎Cachedقلعه مهرجرد در محله«در قلعه» شهرستان میبد قرار دارد. قلعه مهرجرد را میتوان متعلق به دوره های زندیه و افشاریه دانست. این قلعه با مصالح خشت و گل و در سه طبقه بنا شده ... قلعه مهرجرد | گردشگری و تور تیشینه www.tishineh.com/touritem/1713/قلعه-مهرجرد‎Cached Similarقلعه مهرجرد مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در میبد، خیابان ... در محلات مختلف در شهرستان میبد، جلوه‌ای ویژه به جاذبه‌های توریستی و گردشگری ... انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده می‌گردد. رسانه مجازی نگاه - قلعه مهرجرد میبد - ایران، طبیعت و صنایع دستی www.negahmedia.ir/media/show_video/98101‎Cached31 دسامبر 2016 ... قلعه که در محله مهرجرد واقع شده است نمونه قلعه هایی است که در تمامی ... انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده ... میهن مگ - آشنایی با قلعه مهرجرد در میبد https://mihanmag.com/post/.../آشنایی_با_قلعه_مهرجرد_در_میبد‎Cached24 مه 2017 ... قلعه مهرجرد در محله مهرجرد میبد واقع شده است. خندقی که ... انواع مختلف پوششهای خشتی که در معماری ایران وجود داشته است در این بنا مشاهده می گردد. قلعه ...