مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا

[ad_1]

این مطالعه که توسط محققان دانشکده بهداشت امپریال کالج لندن و به رهبری مجید عزتی صورت گرفته است، نشان می دهد تعداد مبتلایان به فشار خون بالا از 594 میلیون نفر در سال 1975، به بیش از 1.1 میلیارد نفر درسال 2015 میلادی رسیده است. این مطالعه نشان می دهد بیشترین پرفشاری خون در کشورهای فقیر و کم درآمد، به ویژه جنوب آسیا و جنوب آفریقا دیده می شود و فشار خون در ساکنین این مناطق رو به افزایش است؛ در حالی که در کشورهایی با درآمد بالا از جمله کانادا، آمریکا و انگلیس، به کمترین میزان خود رسیده است.
محققان مصرف میوه و سبزی، توجه به شیوه صحیح زندگی و تشخیص زود هنگام و درمان را از عوامل موثر در این امر می دانند. مجید عزتی در این باره می گوید که تغذیه سالم در دوران کودکی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در جلوگیری از ابتلا به فشار خون در بزرگسالی است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. کنترل فشار خون فرآینده پیچیده ای نیست و به راحتی می توان با اجتناب از مواد غذایی و عوامل تحریک کننده بر آن چیره شد.
برخی از عوامل افزایش دهنده فشار خون به شرح ذیل است:
-غذاهای کنسروی، آماده و فرآوری شده
این غذاها حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای نمک، مواد نگهدارنده و ادویه هستند و سبب افزیش فشار خون می شوند. نمک این غذاها بیش از حد مجاز است.
-انواع شیرینی و کیک
کیک و شیرینی منبع شکر و چربی های اشباع است که علاوه بر افزایش وزن، یکی از مهمترین دلایل افزایش فشار خون محسوب می شود.
-رب و سس گوجه فرنگی کنسرو شده
رب و سس گوجه فرنگی کنسروشده حاوی مقادیر بالای نمک است و استفاده از آن برای بیماران مبتلا به فشار خون به هیچ وجه توصیه نمی شود.
-مشروبات الکلی
مشروبات الکلی یکی از مهمترین دلایل افزایش فشار خون و صدمه به سیستم قلب و عروق است.
-لبنیات پرچرب
-غذاهای چرب
-شور و ترشی های پرنمک
-گوشت قرمز

**توصیه هایی برای کاهش فشار خون :
-میزان نمک در وعده های غذایی را کاهش دهید
-وزن خود را کاهش دهید
- به طور مرتب ورزش کنید
- از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم بیشتر استفاده کنید
سیب زمینی، موز، سبزیجات سبز پر رنگ، بادام، گوجه فرنگی، انواع کلم و قارچ حاوی این مواد معدنی مفید هستند
-از مصرف دخانیات اجتناب کنید
-در معرض دود سیگار قرار نگیرید
-از استرس و تنش دوری کنید
-روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید
-فشار خون خود را به صورت روزانه بررسی کنید
-مصرف کافئین را به حداقل کاهش دهید
-از غذاهای گیاهی استفاده کنید
-شکلات تیره و کم شیرین بخورید
-خواب کافی داشته باشد
فشار خون عارضه ای است که تقریبا از هر سه فرد بزرگسال، یک تن به آن مبتلاست و عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود.
نتایج این مطالعه در نشریه The Lancet منتشر شده است.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مدیریت منابع آب در ایران و جهان آکامدیریت منابع آب در ایران و جهان آب سر منشاء تولید تلاش و تمدن است خداوند در قرآن الف سلامتپایگاه خبری الف ایرج حریرچی در افتتاحیه نخستین کنفرانس سرطان غرب آسیا اظهار داشت پول نیوز این قیمت، خود توجیه کننده صعود تومانی نرخ مبادلاتی دلار در لایحه بودجه است، نرخی پایان‌نامه دکتری پنج میلیون، کارشناسی ارشد دو …از بنده تقاضا شد تا در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌ها روشهای سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش موبهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ثروتمندترین مردان ایران عکسحسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال زیر پوست تن فروشی در تهران زیرپوستتنفروشیدردر همین رابطه، سعید مدنی، جامعه شناسی صاحب‌نظر در حوزه آسیب‌های اجتماعی معتقد است اخبار سیاسی روزهای بروجردوب سایت خبری تحلیلی روزهای بروجرد وی بابیان اینکه متأسفانه ورق ورشو در کشور تولید پارسی نیوزخبرگزاری فارس حجت‌الاسلام رنجبر شیرازی رایزن فرهنگی ایران در سوریه گفت یکی از ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا تهران پرس مطالعات جدید نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا طی میلیارد نفر در اربعین ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا به فشار خون بالا طی خون بالا از میلیون نفر در سال از میلیارد نفر ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا خودرو هایی که توان بیشتری از میزان خودرو هایی که توان بیشتری از میزان خودرو هایی که توان بیشتری از میزان جزئیات و قیمت لندروور دیسکاوری جدید جزئیات و قیمت لندروور دیسکاوری جدید جزئیات و قیمت لندروور دیسکاوری جدید اسپارک اکتیو، کراس اوور نمای شورولت اسپارک اکتیو، کراس اوور نمای شورولت اسپارک اکتیو، کراس اوور نمای شورولت سقوط پله ای ایران در رنکینگ جهانی سقوط پله ای ایران در رنکینگ جهانی سقوط پله ای ایران در رنکینگ جهانی ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا آکا مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از میلیارد نفر ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا تهران پرس به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از میلیارد نفر در تهران ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا سامانه اطلاع مطالعات جدید نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار از میلیارد نفر ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار ۱۱ میلیارد نفر در جهان به فشار خون بالا طی ۱٫۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا مجله راگا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از ۱٫۱ میلیارد نفر جهان دانلود میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از ۱۱ میلیارد نفر آخرین مطالب مربوط به کلید واژه سلامت ۱۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه



لینک منبع :۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا

۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/601953/science/medical‎Cached17 نوامبر 2016 ... ایرنا نوشت: مطالعات جدید نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از 1.1 میلیارد نفر رسیده است. ۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1131564 17 نوامبر 2016 ... مطالعات جدید نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از 1.1 میلیارد نفر رسیده است. به گزارش ... یک میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا - onvansho onvansho.ir/result/یک-میلیارد-نفر-در-جهان-گرفتار-فشار-خون-بالا.html به فشار خون بالا طی نفر در جهان گرفتار فشار بیش از 1 1 میلیارد نفر . راه های پیشگیری از فشار خون بالا یک نفر به این ۱ ۸ میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون ... Images for ۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا ۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا - مرجع خبری استان تهران ... tehran.ircnn.com/۱-۱-میلیارد-نفر-در-جهان-گرفتار-فشار-خون/ 17 نوامبر 2016 ... ۱.۱ میلیارد نفر در جهان گرفتار فشار خون بالا. مطالعات جدید نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا طی چهار دهه اخیر، دو برابر شده و به بیش از ... آخرین اخبار اجتناب از کافئین - بازدید https://buzdid.ir/tag/اجتناب-از-کافئین این مطالعه که توسط محققان دانشکده بهداشت امپریال کالج لندن و به رهبری مجید عزتی صورت گرفته است، نشان می دهد تعداد مبتلایان به فشار ... ۱.۱ میلیارد نفر در جهان ... فشار خون بالا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فشار_خون_بالا‎Cached Similarمجمع فشار خون جهان WHL، یک سازمان چتری شکل متشکل از ۸۵ جامعه و ... به تمام ۱٫۵ میلیارد نفر تخمین زده شده‌ای که مبتلا به فشار خون بالا ... روش های طبیعی برای کاهش فشار خون | بزرگترین شبکه تفریحی kolony.ir/1395/10/27/روش-های-طبیعی-برای-کاهش-فشار-خون/‎Cachedفشار خون بالا یک بیماری خطرناک است که می تواند به قلب شما آسیب برساند. یک نفر از سه نفر در ایالات متحده و ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان گرفتار آن هستند. نوسان فشار خون خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد - بیماری ... www.salamatnews.com/.../-نوسان-فشار-خون-خطر-ابتلا-به-زوال-عقل-را-افزایش-می-دهد‎Cached14 ساعت قبل ... این مطالعه نوسان فشار خون را دلیل آلزایمر نمی‌داند، بلکه نوسان فشار خون در ... بر اساس آمار، حدود 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون بالا رنج می ... ویروس عامل فشار خون - فشارخون.. چربی خون.کلسترول.درد سینه.. درد ... robabnaz17.persianblog.ir/tag/ویروس_عامل_فشار_خون‎Cached Similarفشارخون.. چربی خون.کلسترول.درد سینه.. درد قلب .دیابت نوع 1 و 2 .روزه . ... زیادی از فشار خون – عارضه‌ای که بیش از یک میلیارد نفر را در جهان گرفتار کرده – باشد.