مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت

[ad_1]
عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به بسته بودن مرز مهران تاکید کرد: طرف عراقی شرط کرده تنها در صورتی مرز مهران را باز می کند که زائران دارای ویزا و روادی عراقی باشند و در صورت مشاهده زائر فاقد ویزا مجدد مرزمهران را می بندد.
به گزارش خبرگزاری آریا،  ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور در برنامه تیترامشب گفت: همه طرح های ما در اجرای مراسم اربعین به طور کامل جواب داد و هیچ مشکلی وجود نداشت تا اینکه در طی دو روز گذشته شاهد ازدحام جمعیت زائران فاقد ویزا در مرز مهران بودیم، ما توانستین ازدحام زائران را به کمک طرف عراقی رفع کنیم، ما حدود دو روز است که با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم و هر دو طرف متحمل رنج و سختی زیادی شدیم زیرا زیرساختهای مرزی دو شهر مرز در ایران و عراق آماده پذیرایی از این حجم از زائران را نداشت.
او افزود: تا حدود ساعت 5 صبح امروز بحث بسته شدن مرز مطرح نبود اما از 6 صبح به بعد شنیدیم که مرز مهران بسته شده است، مسئولین و مقامات دو کشور همه تلاش کردند تا مرز مهران باز شود که براساس تمامی پیگیری ها، نهایتا مقامات عراقی اعلام کردند که مشکلی برای باز شدن مرز ندارند بجز به یک شرط و آن اینکه تنها افراد صاحب ویزا می توانند از مرز مهران وارد عراق شوند و در صورت مشاهده زائران بدون ویزا مجددا مرز بسته می شود.
او گفت: آخرین گزارشها می گویند که حدود 100 هزار نفر می خواهند از مرز عبور کنند، اکثر غریب به اتفاق اینها فاقد ویزا هستند و تفکیک این جمعیت به این سادگی ها ممکن نیست، زیرا در یک خانواده ممکن است برخی صاحب ویزا و برخی فاقد ویزا باشند، براساس گزارشاتی،برخی از زائران در تلاش اند تا از بیراهه ها خود را به مرز مهران برسانند، برخی از این افراد به حالت خاصی به دنبال درگیری با نیروی انتظامی عراقی بودند، عراق در حال حاضر به باز کردن مرز نیست مگر به همان شرطی که پیشتر گفتم.
او افزود: ما امروز بیش از 2 میلیون ویزا صادر کردیم و متاسفانه برخی نیز راه بدون اخذ ویزا را انتخاب کردند، من بدون اغراق بگویم که اگر این زوار بدون ویزا نبودند می توانستیم ادعا کنیم که امسال بهترین سال پیاده روی اربعین است که متاسفانه افراد فاقد ویزا مشکلاتی را نه فقط برای خود که برای همه ایجاد کردند.
او گفت: براوردهای ما در بحث زیرساختها و خدمت رسانی به واقعیت نزدیک بود و می توانستیم سرویس کاملی ارائه دهیم، در حال حاضر تنها متغیری که در این روند مشکلاتی را ایجاد کرده همین زائران فاقد ویزا هستند. ما شاهد عدم همکاری از طرف عراقی نبویدم و آنها هم اکنون از ما تضمین می خواهند که اگر ما این تضمین را بدهیم قطعا درب مرز باز می شود. تعدادی از ایرانیان فاقد ویزا دستگیر شده و بازداشت شده اند، اگرچه در روزهای ابتدایی برخی را بازگرداند و مابقی ممکن است تحویل دستگاه قضای عراق شوند و با مشکلات زیادی روبرو شوند.
او افزود: مرز شلمچه و چزابه در حال حاضر با مشکلی روبرو نیست، آنهایی که ویزا دارند تا زمانی که فرصت باقیست یعنی تا روز اربعین، از مرزهای جنوبی خود را به عراق برسانند. ما در سال گذشته تجمع افراد فاقد ویزا و خروجشان از ایران را بررسی کردیم، برخی برایشان به صورت قانونی ویزایی صادر نشده بود، برخی به دنبال ملاطفت بودند، از سوی دیگر ما در سال گذشته صدور ویزا را دیر آغاز کردیم که با هماهنگی های صورت گرفته بنا شد برای امسال صدور ویزا زودتر انجام شود، گروه دوم خارجی ها بودند که بعد از ثبت نام، نیروی انتظامی برایشان دفترچه اقامت صادر کرد و تا کنون 76 هزار ویزا برایشان صادر شده، در مرحله بعد زیرساختهای مرز بودند که اقدامات فیزیکی در حد مقدور انجام شد، در نهایت ما تلاش کردیم برای همه عوامل مشکل ساز در سال گذشته راه حلی پیدا کنیم، اگر لغو روادید صورت می گرفت مشکلات امروز به حداقل می رسید زیرا هر زائر باید 40 دلار بپردازد که ممکن است برخی به دلیل مسائل مالی، بدون ویزا اقدام به مراجعه به مرزها کرده باشند.
او گفت: حداقل 1600 دستگاه اتوبوس در حال حرکت به سمت مرز مهران هستند تا زائرانی که به ایران بازمی گردند را به پارکینگها منتقل کنند، امروز تصمیم گرفتیم اتوبوسهای شهری به صورت خالی به مرز عزیمت کنند تا زائران به مشکلی برنخورند. گاهی ما طرحهایی دارید که روی کاغذ جواب می دهند اما در عمل ممکن نیستند، البته ما نمی خواهیم این مشکل را توجیه کنیم، ما کنترل هایی داشتیم اما حجم افرادی که به دنبال خروج از مرز آن هم بدون ویزا بودند کار دشواری است، ما دیروز شاهد نیسانهایی بودیم که برخی از زائران را از بیراهه به مهران می رساند و می رفتند؛ با توجه به شرایط جغرافیایی و تردد با خودروی شخصی، حقیقتا امکان بازرسی بیشتر را از ما گرفت.
حمیدی رئیس پلیس راه کشور مهمان تلفنی برنامه گفت: شرایط ترافیکی در مهران کاملا متفاوت از دو مرز دیگر است، مرز مهران به دلیل عدم آمادگی زیرساختها دچار مشکلاتی است، شرایط ترافیکی در مرز مهران به گونه ایست که افراد مجبورند مسافت 10 تا 15 کیلومتری تا مرز را پیاده طی کنند که با توجه به گرد و خاک هوا و گرما، شرایط می تواند برای زائران قدری دشوار شود، این زیرساختهای موجود در مهران نیز به دلیل حضور همین تعداد از زائران می تواند آسیب ببینند.
او افزود: هر دو مرز چزابه و شلمچه زیرساختهای مناسبی دارند و حجم تردد نیز نشان می دهد که رفت و برگشتها نسبت به مهران کمتر است، مرز مهران به ایران و کربلا نزدیک تر است و همین امر موجب انتخاب این مرز از سوی زائران است.
شریعتی استاندار خوزستان دیگر مهمان برنامه گفت: مرز شلمچه و چزابه آمادگی لازم برای پذیرش زائران را دارد، در شلمچه این آمدگی بیشتر است زیرا زیرساختهای ما آماده اند و می توانیم روزانه 100 هزار نفر را پذیرش کنیم.
او افزود: زیرساختها از قبیل اتوبان سازی، موکب ها برای پذیرایی، گیت ها و غیره همه آماده اند، در مرز چزابه ما 20 کیلیومتر پایانی تا مرز را آسفالت کردیم و حدود 200 موکب داریم که از زائران پذیرایی می کنند، پارکینگهای ما آمادگی پذیرش ماشینها را دارند و اتوبوسها نیز آمادگی انتقال زائران در چندکیلومتر پایانی به مرزها را دارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت



لینک منبع :عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت

خبرگزاری آریا - عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت www.aryanews.com/News/.../عراق-برای-بازکردن-مرز-مهران-شرط-گذاشت 18 نوامبر 2016 ... خبرگزاری آریا- رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به بسته بودن مرز مهران تاکید کرد: طرف عراقی شرط کرده تنها در صورتی مرز مهران را باز ... عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت | رییس ستاد مرکزی اربعین www.ghatreh.com/news/.../عراق-برای-بازکردن-مرز-مهران-شرط-گذاشت‎Cached18 نوامبر 2016 ... رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به بسته بودن مرز مهران تاکید کرد: طرف عراقی شرط کرده تنها در صورتی مرز مهØ. عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت | The post عراق برای بازکردن www.ghatreh.com/news/.../عراق-برای-بازکردن-مرز-مهران-شرط-گذاشت 18 نوامبر 2016 ... The post عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت appeared first on تاپ توریسم . - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورØ. عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت | رزرو هتل های مشهد و هتل ... hotelvip.ir/عراق-برای-بازکردن-مرز-مهران-شرط-گذاشت/ عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت. نوامبر 18, 2016 admin 0 دیدگاه. The post عراق برای بازکردن مرز مهران شرط گذاشت appeared first on تاپ توریسم. ورود به مرز مهران باز هم ممنوع شد - نوشهر آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28217140 16 نوامبر 2016 ... احتمالا دولت عراق تصمیم به باز کردن مرز مهران تا روز اربعین ندارد در ابتدای .... عراقی اعلام کردند که مشکلی برای باز کردن مرز نیست با این شرط که ... مرز مهران مملو از زائران اربعین؛ سرگردانی مردم در بیابان ها /شرط عراقی ها ... khabarfarsi.com/u/28306687 17 نوامبر 2016 ... جاده مهران- ایلام یک طرفه شد/رایزنی با عراقی ها برای بازگشایی مرز ... مسئولان عراقی اعلام کردند که مشکلی برای باز کردن مرز نیست با این شرط که فقط .... سابقه زائران شلوغ ترین و التهاب ترین زمان را در روزهای اخیر پشت سر گذاشت. دلیل بستن مرز مهران توسط کشور عراق چیست؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/656414/‎Cached18 نوامبر 2016 ... رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در خصوص باز شدن مرز در نهایت مسئولان عراقی اعلام کردند که مشکلی برای باز کردن مرز نیست با این شرط که فقط ... مرزهای چزابه و شلمچه آماده پذیرش زائران است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/.../مرزهای-چزابه-و-شلمچه-آماده-پذیرش-زائران-است‎Cached18 نوامبر 2016 ... سردار حمیدی در خصوص آخرین وضعیت پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه ... عراقی اعلام کردند که مشکلی برای باز کردن مرز نیست با این شرط که فقط ... باز شدن ناگهانی مرز مهران برای زائرین کربلا93 - آپارات ► 2:20www.aparat.com/v/QtZPS/باز_شدن_ناگهانی_مرز_مهران_برای_زائرین_کربلا93 Dec 14, 2014 - 2 min حیدری ترک کلیپی از سایت روشنگری - مسئولین مرز که با جمعیت بی سابقه روبرو می شوند مجبور شدند بدون دیدن شناسنامه مرز را کامل به روی ... باز شدن ... چرا مرز مهران در اربعین دو روز باز شد؟ | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/163171‎Cached21 دسامبر 2015 ... این عشق است که دلهای عاشق را بدون توجه به وعده‌های مسئولان در فراهم کردن امکانات، منقلب می‌کند و به ... در مرز عراق در سال گذشته فقط 10 گیت گذرنامه وجود داشت و اگر امسال ما در ایران صد ... پیشنهاد ما برای سال آینده این است که اگر قرار است باز هم شرط صدور ویزا .... اربعین امسال چه تاثیرات فرهنگی در جهان اسلام گذاشت؟