مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ربات‌ها در بازاریابی هوشمندتر می‌شوند

[ad_1]

بازاریابی زمانی مفید است که به یک نیاز پاسخ دهد. ساده بنظر می‌رسد، اما برخی از نیازها را به سختی می‌توان پاسخ داد. مانند هر مصرف‌کننده دیگری، نیازهای من نیز در هر روز تکامل پیدا می‌کند، حتی ممکن است هر دقیقه تغییر کند. من تبلیغاتی که به خوبی هدف یابی نشده و پیام‌های بی‌ربط به خود را تحمل نمی‌کنم.

 به گزارش صبحانه،ماشین‌ها نحوه بازاریابی را تغییر داده‌اند. درباره بات‌هایی که به مشتریان سرویس می‌دهند، صحبت نمی‌کنیم. درباره نرم‌افزارهایی صحبت می‌کنیم که به برندها کمک می‌کنند تا نیازهای کاربران را فهمیده و به آنها پاسخ دهند، حتی ممکن است که نیازهای کاربران را پیش‌بینی کنند.

این مرحله جدیدی بوده و آن را می‌توان بازاریابی ۳ نام نهاد. بازاریابی ۱ اوایل قرن بیستم بود که تنها فروختن کالا به کسانی که به آن نیاز داشتند را شامل می‌شد. بازاریابی ۲ از دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد و در این مرحله، تبلیغات نقش عمده‌ای داشت. یادگیری ماشین به بازاریاب‌ها کمک می‌کند تا از این مدل عبور کرده و به هدف اصلی بازاریابی برگردند.

    بازاریابی ۱: تامین نیازهایی که کاربر عنوان کرده است.
    بازاریابی ۲: ایجاد نیاز و سپس پاسخ دادن به آنها
    بازاریابی ۳: ماشین‌ها نیازها را آنالیز کرده و سپس به آنها پاسخ می‌دهند.

بازاریابی ۳ از یادگیری ماشین استفاده کرده تا بتواند کالا و کاربر را سریع‌تر و دقیق‌تر تطبیق دهد. این کار پیش از آن صورت می‌گیرد که کاربر نیاز خود را به صورت علنی اعلام کرده باشد. ماشین‌های با استفاده از داده‌های واقعی، قادر خواهند بود که نیازها و رفتار کاربران را پیش‌بینی کنند. به این ترتیب، بازاریاب‌ها نیازی ندارند که روند دقیق را در داده‌های زیاد تشخیص داده یا قوانینی که بر رفتار کاربران حاکم است را تشخیص دهند. به عبارت دیگر، یادیگری ماشین نقش بازاریاب‌ها را از دستکاری نیاز کاربران به پاسخ دادن دقیق با آنها تغییر داده است.

به عنوان مثال یک فروشنده BMW را در نظر بگیرید که قصد دارد یک مدل خاص را بفروشد. این فروشنده می‌تواند علایم افرادی که یک ماشین سری ۵ را قبلا خریداری کرده‌اند، شناسایی کنند. به عنوان مثال، این خریداران در مورد آئودی A6 و مرسدس E Class نیز تحقیق کرده‌اند. خریداران همچنین در مورد میزان مصرف بنزین نیز تحقیق کرده‌اند و ویژگی‌های مشترکی داشته‌اند. حال فرض کنید که کسی می‌خواهد BMW سری ۵ بخرد و دوستی دارد که قبلا این ماشین را خریده است. این شخص عبارت BMW 5 Series را جستجو کرده و نمایندگی‌هایی که تا فاصله ۱۰ مایلی قرار دارند، نشان داده می‌شود. سپس این شخص دقیقا به نمایندگی هدایت شده که دوستش نیز ماشن خود را از آنجا خریده است. سپس برنامه فردی را به کار معرفی می‌کند که سال پیش همین ماشین را به دوست او فروخته است و این دو می‌توانند در مورد خرید جدید صحبت کنند.

فرصت‌های زیادی برای پیش‌بینی نحوه تعامل آنلاین و آفلاین وجود دارد. گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون سرمایه‌گذاری زیادی بر روی تشخیص صدا و پردازش زبان طبیعی دارند. آمازون حتی سعی دارد به الکسا یاد دهد که پاسخ‌های عاطفی‌تری داشته باشد. صدا برای اینکه بازاریاب‌ها با استفاده از یادگیری ماشین تجربه کاربری ایجاد کنند، حیاتی‌ است. حتی اگر ماشین‌ها بتوانند پیشنهادهایی دقیق داشته باشند، بازهم کاربران به مکالمه نیاز دارند. کاربران شاید دوست داشته باشند با استفاده از الکسا پیتزا سفارش دهند، اما سفارش ماشین نیاز به صحبت و گفتگوی بیشتری دارد.

نقش ماشین‌ها این خواهد بود که بین رفتار کاربران و خواسته نهایی آنها، ارتباط پیدا کنند. نقش بازاریاب این است که تشخیص دهد که چه چیزی را می‌توان اتوماتیک کرد. بازاریابی ۴، نیازهای بیان‌شده و بیان‌نشده کاربر را پاسخ می‌دهد.

ما به سمت دنیایی حرکت می‌کنیم که یادگیری ماشین بیشتر تعامل بین برندها و مشتریان را بر عهده دارد. این تضادی با تجربه اصیل و ارتباطات انسانی ندارد. بازاریابی فراگیر و مبتنی بر داده خواهد بود.

منبع : آی تی رسان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بایدها و نبایدهای خرید کولر گازی در جستجوی هوای …راهنمای خرید کولر های گازی زومیت امروزه با هوشمندتر شدن دستگاه‌های دیجیتال و راه آموزش گوشی هوشمند و تبلت زومیتاپل در مراسمی که دور روز پیش در تالار بیل گراهام برگزار شد، از آیفون و آیفون پلاس اخبار روابط عمومی مقالات روابط عمومیبا توجه به نقش فراگیر و عمیق روابط عمومی‌ها در سازمانها، شرکتها و تأثیرگذاری آنها بایدها و نبایدهای خرید کولر گازی در جستجوی هوای مطبوع زومیت راهنمای خرید کولر های گازی زومیت امروزه با هوشمندتر شدن دستگاه‌های دیجیتال و راه یافتن اخبار روابط عمومی مقالات روابط عمومی با توجه به نقش فراگیر و عمیق روابط عمومی‌ها در سازمانها، شرکتها و تأثیرگذاری آنها بر آموزش گوشی هوشمند و تبلت زومیت اپل در مراسمی که دور روز پیش در تالار بیل گراهام برگزار شد، از آیفون و آیفون پلاس پرده



لینک منبع :ربات‌ها در بازاریابی هوشمندتر می‌شوند

ربات‌ها در بازاریابی هوشمندتر می‌شوند - آی‌تی‌رسان itresan.com/146518/ربات‌ها-در-بازاریابی-هوشمندتر.../.html‎Cachedبازاریابی زمانی مفید است که به یک نیاز پاسخ دهد. ساده بنظر می‌رسد، اما برخی از نیازها را به سختی می‌توان پاسخ داد. مانند هر مصرف‌کننده دیگری، نیازهای من نیز در هر روز ... Could Your Next Boss Be a Robot? - Smarter With Gartner www.gartner.com/smarterwithgartner/could-your-next-boss-be-a-robot/‎CachedMay 6, 2016 ... “Supervisor duties are increasingly shifting toward monitoring worker accomplishments through measurements of performance that are directly ... Marketing in China: Can Chatbots Take Over Customer Service ... https://www.emarketer.com/Article/Marketing-China.../1016168‎CachedJul 14, 2017 ... When the robot detects that the user is angry, the customer service agents know to ... But once we have more data, the AI becomes smarter. ... Another 25% are bots for ecommerce companies and brand marketing clients. Hacking Marketing: Agile Practices to Make Marketing Smarter, ... - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1119183235 Scott Brinker - ‎2016 - Business & Economics Agile Practices to Make Marketing Smarter, Faster, and More Innovative Scott Brinker ... push a button and a robot automatically does all your marketing for you . ... are usually the speed and adaptability of the management layer above that.Smarter cars paving the way for robot vehicles - San Francisco ... www.sfchronicle.com/.../Smarter-cars-paving-the-way-for-robot-vehicles-11174990.php‎CachedMay 26, 2017 ... these advanced driver-assistance features increasingly are embedded in ... said Schott, a channel marketing manager at a networking company. The cool factor of proper dialogues… with robots - IBM THINK ... https://www.ibm.com/.../marketing/the-cool-factor-of-proper-dialogues-with-robots/‎CachedJan 12, 2017 ... Chatbots and similar types of applied artificial intelligence are on the rise. ... The robot used in the project is Nao, a so-called humanoid bot from ... Collaborative robots are smarter and cheaper coworkers | The ... https://newsroom.cisco.com/feature-content?articleId=1719855‎CachedSep 28, 2015 ... “These robots are smarter, cheaper and easier for us to work with,” says ... chief product and marketing officer at robot-maker Rethink Robotics. Smarter, Faster, Cheaper: Non-Boring, Fluff-Free Strategies for ... - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=047093381X David Siteman Garland - ‎2010 - Business & Economics Non-Boring, Fluff-Free Strategies for Marketing and Promoting Your ... to crazy antics to have the type of personality to which people are drawn. ... Not a robot.Tomorrows Naked Lawyer - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1783581743 Chrissie Lightfoot - ‎2016 - Law Evidently, traditional marketing tips are being replaced by robots hits. no more B2B or B2C: ... language full of acronyms and big words, in order to sound smarter. ... that there is only human to robot (H2R) and, further still, robot to robot ( R2R), ...Moz | SEO Software, Tools & Resources for Smarter Marketing https://moz.com/‎Cached Similar... on the planet, Moz builds tools that make SEO, inbound marketing, link building, and content marketing easy. ... 5 billion searches are performed every day.