مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز

[ad_1]

مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز

این محققان برای انجام پژوهش جدید خود از سیستم تصویربرداری دیفیوژن diffusion MRI استفاده کردند تا ثابت کنند که مغز هر انسان منحصر به فرد بوده و با این روش قابل شناسایی است.

آنها نتایج ام‌.آر.آی دیفیوژن مغز 699 نفر را مورد بررسی قرار دادند.

این سیستم تصویربرداری به این دلیل دیفیوژن نام دارد که از فرآیند نفوذ مولکول‌های آب در بافت‌های بیولوژیکی برای ایجاد کنتراست در تصاویر استفاده می‌کند.

آنها سپس این نتایج را گرفته و توزیع آب در تمام نقاط اتصال (به نام کانکتوم محلی) از مسیرهای ماده سفید مغز را شمارش کردند. چیزی که در این پژوهش مشخص شد، این بود که هر فرد دارای یک کانکتوم محلی منحصر به فرد مانند اثر انگشت است.

حتی کانکتوم محلی دوقلوها تنها 12 درصد شبیه به یکدیگر هستند.

آنها برای اطمینان از اینکه نتیجه‌گیری‌هایشان درست است یا خیر، 17 هزار آزمون شناسایی انجام دادند که در آن با موفقیت نزدیک به 100 درصد توانستند افراد را از یکدیگر تشخیص دهند.

آنها همچنین دریافتند که تجارب زندگی یک فرد، مانند تجربه فقر یا بیماری، بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد.

به این ترتیب، محققان می‌توانند از این روش برای درک چگونگی تاثیرات محیط و تجارب بر شکل مغز افراد استفاده کنند.

در نهایت از این روش می‌توان به عنوان یک وسیله شناسایی استفاده کرد که در حال حاضر، محققان در حال تمرکز بر کاربردهای پزشکی بالقوه آن هستند.

نتایج این پژوهش در مجله PLOS به چاپ رسیده است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید ام‌آرآی دیفیوژن مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید بوده و در هیچ دو مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی مغزهیچدوانسانیشبیههممغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید مغز ارسال شده توسط وی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید شبیه هم نیستشناسایی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست شناسایی افراد با ام‌آرآی مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست شناسایی افراد با ام‌آرآی جدید مغز این محققان برای مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام آرآی بوده و در هیچ دو نفری پژوهش جدید خود از ام آرآی دیفیوژن مغز نفر مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی علمیکد مطلب ۴۱۵۲۸۱ مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید مغز مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی اثبات کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری که با سرطان مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی …مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید مغزتاریخ انتشار شنبه مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی مغزهیچدوانسانی کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری پژوهش جدید خود از مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌آرآی جدید مغز



لینک منبع :مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیستشناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز

Images for مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز www.yjc.ir/.../news/5865672/مغز-هیچ-دو-انسانی-شبیه-هم-نیستشناسایی-افراد-با-ام‌آرآی-جدید-مغز‎Cached18 نوامبر 2016 ... یک تیم از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اثبات کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست. مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز ... www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/18/1554594 18 نوامبر 2016 ... ایسنا نوشت: یک تیم از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اثبات کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست. مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز www.24khabar.com/news/.../مغز-هیچ-دو-انسانی-شبیه-هم-نیست-شناسایی-افراد-با-ام‌آرآی-جدید-مغز/‎Cached26 مه 2017 ... این محققان برای انجام پژوهش جدید خود از سیستم تصویربرداری دیفیوژن diffusion MRI استفاده کردند تا ثابت کنند که مغز هر انسان منحصر به فرد ... مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز news-bazar.com/news/.../-مغز-هیچ-دو-انسانی-شبیه-هم-نیست-شناسایی-افراد-با-ام--آر-آی-جدید-مغز- ... افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز. جمعه 28 آبان 1395 23:06 ۷۳ روز و ۱ ساعت پیش باشگاه خبرنگاران جوان 0 0. مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی ... آخرین اخبار کانکتوم محلی مغز - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/کانکتوم-محلی-مغز‎Cachedمغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام .آر.آی جدید مغز · الف ۲۰۷ روز پیش ۰. ایسنا نوشت: یک تیم از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اثبات کردند که مغز هر ... آخرین اخبار تصویربرداری diffusion - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/تصویربرداری-diffusion‎Cachedنتایج بررسی های جدید نشان داده است، یک فرد نمی تواند فقط راست مغز و یا چپ مغز باشد و ... مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام .آر.آی ... تصویربرداری دیفیوژن diffusion MRI استفاده کردند تا ثابت کنند که مغز هر انسان منحصر به فرد . مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز rasanehaval.com/?go=35008 مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز. شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/371236/شناسایی-افراد-با-ام‌آرآی-جدید-مغز 18 نوامبر 2016 ... شناسایی افراد با ام‌.آر.آی جدید مغز. یک تیم از دانشمندان دانشگاه ... که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست. ... diffusion MRI استفاده کردند تا ثابت کنند که مغز هر انسان منحصر به ... حتی کانکتوم محلی دوقلوها تنها 12 درصد شبیه به یکدیگر هستند. ... این هم توقیف اموال پرسپولیس!/ مغز هیچ دو انسانی شبیه هم نیست/شناسایی افراد با ام .آر.آی جدید مغز - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/yjc/news201611182310818834.html 18 نوامبر 2016 ... یک تیم از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اثبات کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست.