مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قضاوت دیگران درمورد ما

[ad_1]

people judge you based on 2 criteria when they first meet you

قضاوت دیگران بر شما چه تاثیری دارد؟ اصلا آیا دیگران دائماً در حال قضاوت کردن درباره شما هستند؟

به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ روانشناسان معتقدند فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا در اولین برخورد، طرف مقابل‌مان را قضاوت کنیم. آیا تا به حال فکر کرده‌اید این قضاوت سریع بر چه اساسی شکل می‌گیرد؟ در ادامه، با یک روانشناس اجتماعی همراه می‌شویم که پانزده سال است روی همین موضوع کار می‌کند و به نتایج جالبی دست یافته است.

اِمی کادی (Amy Cuddy) در کتاب جدیدش با عنوان حضور می‌نویسد وقتی کسی را برای بارِ اول می‌بینیم، قبل از هر چیزی از خودمان می‌پرسیم: «می‌تونم به این آدم اعتماد کنم؟ واقعا آدم کاربلدیه؟» جواب ما به این دو سوال تا حد زیادی بستگی دارد به اولین برداشتی که از طرز رفتار طرف مقابل در ذهن‌مان شکل می‌گیرد.

کادی می‌گوید بیشتر مردم، به ویژه در محیط‌های کاری، فکر می‌کنند کاربلد بودن از قابل اعتماد بودن مهم‌تر است. این قبیل آدم‌ها همه‌ی سعی‌شان را می‌کنند تا باهوش و کاردان به نظر برسند. آنها امیدوارند با این رفتار به طرف مقابل‌شان بفهمانند که می‌توانند سررشته‌ی امور را به دست بگیرند، غافل از اینکه قابل اعتماد بودن نخستین مولفه‌ای است که دیگران بر اساس آن قضاوت‌مان می‌کنند. به زبان ساده، دیگران قبل از اینکه از روی کاربلد بودن قضاوت‌مان کنند، می‌خواهند بدانند شایستگی اعتمادشان را داریم یا نه.

برای اینکه به اهمیت نکته‌ی گفته شده پی ببرید، شاید بد نباشد به دوران غارنشینی برگردیم. در آن زمان، ارزیابی و قضاوت یک شخص می‌توانست به دلیل سبک زندگی بر اساس مهارت‌هایی نظیر روشن کردن آتش باشد، اما مهم‌تر از توانایی آتش‌افروزی این بود که آن شخص به هم‌قبیله‌ای‌هایش خیانت نکند و نقشه‌ی کشتن‌شان را نکِشد.

به عبارت دیگر، ما ابتدا بر اساس قابل اعتماد بودن‌مان قضاوت می‌شویم و بعد بر اساس توانایی انجام کار. پس یادتان باشد قابلیت‌های کاری خود را بیش از حد پررنگ نکنید، چرا که ممکن است نتیجه‌ی معکوس ببینید. خلاصه اینکه حواس‌تان باشد طوری رفتار نکنید که مهارت‌های‌تان زیرکانه و تهدیدآمیز به نظر برسند.

دانش آموختگان دوره‌های کسب‌وکار تا مدتی بعد از فارغ‌التحصیلی سعی می‌کنند خودشان را در مصاحبه‌های شغلی باهوش‌تر و کارکشته‌تر از آنچه در واقعیت هستند نشان دهند. این‌ها خودشان را بی‌نیاز از کمک دیگران می‌بینند و هدف‌شان فقط این است که دست‌ نیافتنی جلوه کنند. اما همین آدم‌های باد به غبغب انداخته، حتی اگر واقعا هم کاربلد باشند، چون نمی‌توانند اعتماد دیگران را جلب کنند، موقعیت‌های شغلی بسیاری را از دست می‌دهند.

همه‌ی اینها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که اگر نتوانید اعتماد طرف مقابل‌تان را جلب کنید، مطمئن باشید راه به جایی نخواهید برد. بدون تردید آدم‌های قابل اعتماد و کاربلد تحسین برانگیزند، اما فراموش نکنید کاربلد بودن فقط در صورتی مزیت حساب می‌شود که اعتماد طرف مقابل‌تان را از پیش جلب کرده باشید.


ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

قضاوت های عجولانه ممنوع مورد قضاوت قرارگرفتن همان اندازه که برای ما ناخوشایند است، برای دیگران هم آزاردهنده مقاله ای مفید درمورد عزت نفس همراه … مقاله ای مفید درمورد عزت نفس همراه بافایل مهارتهای ارتباطی چگونه با دیگران برخورد کنیم ؟ …سوال در هنگام تمسخر و متلک پرانی و طعنه زنی افراد بی شخصیت چگونه برخورد کنیم ؟ مقابله چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر …متاسفانه با بهترین دوستانم نمی‌توانم به خوبی ارتباط برقرار کنم گاهی درباره من پیامک ؛ جملات زیبا، حدیث، داستانک حدیث احادیث …پیامک ؛ جملات زیبا، حدیث، داستانک حدیث احادیث روایات درمورد زشتی اثر جمله گناه حکمت های امام علی علیه السّلام حدیثحکمت روش برخورد با فتنه ها اخلاقی، سیاسی درود خدا بر او، فرمود در فتنه ها، چونان نظرات دوستان درمورد دکترهای زنان و زایمان در اصفهان …نظرات دوستان درمورد دکترهای زنان و زایمان در اصفهان۹ حقیقت درمورد پول که استرس تان را کم میکند …۹حقیقتدرموردپولکه۹ حقیقت درمورد پول که استرس تان را کم میکند براساس یک تحقیق جدید، ۷۱ درصد از امریکایی چگونه احترام دیگران را جلب کنیم؟اگر انتظار دارید که دیگران با شما با احترام رفتار کنند، اولین قدم این است که با دیگران چرا حجاب موی سر در قرآن تأکید نشده؟ بایگانی …چرا قرآن صراحتا حجاب موی سر رو نام نبرده و دستور نداده که موی سر خود را از نامحرم قضاوت های عجولانه ممنوع مورد قضاوت قرارگرفتن همان اندازه که برای ما ناخوشایند است، برای دیگران هم آزاردهنده است مقاله ای مفید درمورد عزت نفس همراه بافایل مقاله ای مفید درمورد عزت نفس همراه بافایل پیامک ؛ جملات زیبا، حدیث، داستانک حدیث احادیث روایات پیامک ؛ جملات زیبا، حدیث، داستانک حدیث احادیث روایات درمورد زشتی اثر جمله گناه توبه نظرات دوستان درمورد دکترهای زنان و زایمان در اصفهان صفحه دکتر فردوس محرابیان خیابون آمادگاه اون پاساژه که کنار پاساژ گلدیسه و یه دکه روبروشه چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر سوال متاسفانه با بهترین دوستانم نمی‌توانم به خوبی ارتباط برقرار کنم گاهی درباره من چیزهایی فکر مهارتهای ارتباطی چگونه با دیگران برخورد کنیم ؟ آرشیو سوال در هنگام تمسخر و متلک پرانی و طعنه زنی افراد بی شخصیت چگونه برخورد کنیم ؟ مقابله به حکمت های امام علی علیه السّلام حدیث حکمت روش برخورد با فتنه ها اخلاقی، سیاسی درود خدا بر او، فرمود در فتنه ها، چونان شتر دو چگونه احترام دیگران را جلب کنیم؟ اگر انتظار دارید که دیگران با شما با احترام رفتار کنند، اولین قدم این است که با دیگران با چرا حجاب موی سر در قرآن تأکید نشده؟ بایگانی کانون گفتگوی چرا قرآن صراحتا حجاب موی سر رو نام نبرده و دستور نداده که موی سر خود را از نامحرم بپوشانید؟ دکتر رهام صادقی مقاله ای درمورد انزال زنان دکتر رهام صادقی اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات مقاله ای درمورد انزال زنان مقاله درمورد ما محرم



لینک منبع :قضاوت دیگران درمورد ما

Images for قضاوت دیگران درمورد ما نگران قضاوت دیگران نباش - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../worry2-judging-others.html‎Cached Similarهمه ما با شدت و ضعف، در گیر نحوه تفکر و قضاوت دیگران در مورد خودمان هستیم و شاید به همین دلیل است که در بسیاری از موقعیتها شجاعت ابراز وجود، دفاع از حق خود یا "نه ... قضاوت دیگران درمورد ما - قضاوت دیگران مهم نیست؟ - آلامتو www.alamto.com/judging-criterias.html‎Cached19 نوامبر 2016 ... قضاوت دیگران درمورد ما:قضاوت دیگران بر شما چه تاثیری دارد؟ اصلا آیا دیگران دائماً در حال قضاوت کردن درباره شما هستند؟ به گزارش آلامتو و به نقل از ... از قضاوت دیگران نترس - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش-اجتماعی-5/314518-از-قضاوت-دیگران-نترس‎Cached Similar30 مارس 2014 ... هرگز نمی توانیم کسی را وادار کنیم به ما احترام بگذارد، اما همواره می ... قضاوت دیگران در موردتان به خودشان مربوط است، نه به شما. ... تا جایی که موجب آزردگی و رنجش خاطر کسی نشود، لازم نیست نگران قضاوت دیگران در مورد خودم باشم. شخصیت شناسی ، دیگران در مورد من چه فکر می کنند؟ - نمناک namnak.com/شخصیت-شناسی.p22692‎Cachedشخصیتی که همه ما از خود در اجتماع نمایش می دهیم، به نوعی رزومه ما محسوب می شود که دیگران براساس آن قضاوت و ارزیابی مان می کنند؛ البته شاید برای برخی از ما اینکه ... قضاوت دیگران درمورد ما - قضاوت دیگران مهم نیست؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/zendegi/judging-criterias.html‎Cached24 جولای 2017 ... قضاوت دیگران درمورد ما:قضاوت دیگران بر شما چه تاثیری دارد؟ اصلا آیا دیگران دائماً در حال قضاوت کردن درباره شما هستند؟ به گزارش آلامتو و به نقل از ... درباره قضاوت... - روزنوشته های محمدرضا شعبانعلی mrshabanali.com/درباره-قضاوت/‎Cachedو از سر نادانی و بیکاری میشینن به قضاوت کردن در مورد دیگران ... کاملا موافقم چون فرد بر اساس بعضا اطلاعات کم در مورد ما قضاوت میکنه که درست یا نادرست نگرشش در ... قضاوت دیگران از رفتار ما - تبیان article.tebyan.net/265462/قضاوت-دیگران-از-رفتار-ما‎Cached16 دسامبر 2013 ... قضاوت های دیگران از ما ناشی از قانون آینه هاست. اگر جلوی آینه ... کوله قضاوت می کند. اما علی ای حال جهت اصلی قضاوت در مورد هر کسی، رفتار خود او است ... مظلومیت و ترس من از قضاوت دیگران | گروه تحقیقاتی عباس منش https://abasmanesh.com/fa/.../مظلومیت-و-ترس-من-از-قضاوت-دیگران/‎Cachedهمه ما با شدت و ضعف، در گیر نحوه تفکر و قضاوت دیگران در مورد خودمان هستیم و شاید به همین دلیل است که در بسیاری از موقعیتها شجاعت ابراز وجود، دفاع از حق خود یا “نه ... نگرانی از قضاوت دیگران - پریسا نصری: توانمندسازی زنان - هنر زن ... https://www.parisanasri.com/نگرانی-قضاوت-دیگران/‎Cached10 ژوئن 2017 ... همه ما با شدت و ضعف، در گیر نحوه تفکر و قضاوت دیگران در مورد خودمان هستیم و شاید همین دلیل برای عدم موفقیت کافی باشد. در این ویدئودراین مورد ...