مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است

[ad_1]

گجت نیوز: دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) تحقیقات جدیدی را در مورد مغز انسان انجام دادند و با استفاده از تصویربرداری دیفیوژن به این نتیجه رسیدند که مغز هر فرد مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست.

 

مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است 

محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش می‌توان افراد را شناسایی کرد. دانشمندان برای انجام این تحقیق، نتایج ام آر آی دیفیوژن مغز 699 نفر را بررسی کردند.

این سیستم تصویربرداری از فرایند نفوذ مولکول‌های آب در بافت‌های بیولوژیکی به منظور ایجاد کنتراست در تصاویر استفاده می‌کند و به همین دلیل با نام دیفیوژن شناخته می‌شود. دانشمندان نتایج به دست آمده را دریافت کردند و با شمارش توزیع آب در تمام نقاط اتصال (کانکتوم محلی) از مسیرهای ماده سفید مغز به این نتیجه رسیدند که هر فردی از یک کانکتوم محلی منحصربه‌فرد مانند اثرانگشت برخوردار است. نکته جالب اینجاست که حتی کانکتوم محلی دوقلوها نیز تنها 12 درصد به یکدیگر شباهت دارند.
مغز انسان نشان‌دهنده‌ی تجارب زندگی فرد است

محققان برای اطمینان از درست بودن تحقیقات خود، 17 هزار آزمون شناسایی مختلف انجام دادند و موفق شدند تا 100 درصد افراد را از هم تشخیص دهند. آنها همچنین متوجه شدند که تجارب زندگی یک فرد مانند فقر یا بیماری بر روی ساختار مغز وی تاثیر می‌گذارد.

بنابراین با استفاده از این روش می‌توان چگونگی تاثیرات محیط و تجارب زندگی بر شکل مغز انسان را درک کرد. علاوه بر آن، محققان کشف کردند که با این شیوه امکان شناسایی افراد به وجود می‌آید. همچنین دانشمندان تلاش می‌کنند تا بر کاربردهای پزشکی این موضوع نیز تمرکز کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف مرکز پژوهشها واژه های مصوب فرهنگستان زبان و …واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی شماره ٤٣٥٤٩ ١٠٤٧٨٢ نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک مرکز پژوهشها واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی شماره ٤٣٥٤٩ ١٠٤٧٨٢



لینک منبع :مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است

مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../مغز-انسان-مانند-اثرانگشت-منحصربه‌فرد-است‎Cached19 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش ... مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه فرد است - اکسیر فناوری www.xeer.ir/شباهت-مغز-انسان-و-اثرانگشت/‎Cached19 نوامبر 2016 ... با استفاده از تصویربرداری دیفیوژن به این نتیجه رسیدند که مغز هر فرد مانند اثرانگشت منحصربه فرد است و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست. مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است – اینفو infu.ir/مغز-انسان-نیز-مانند-اثرانگشت-هر-فرد-منح/‎Cachedمحققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش می‌توان افراد را ... مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است - برترین ها 94.182.146.175/fa/news/.../مغز-انسان-مانند-اثرانگشت-منحصربه‌فرد-است محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش می‌توان افراد را ... مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/323711/ محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش می‌توان افراد را ... مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است microsoftpersia.com/.../29329-مغز-انسان-نیز-مانند-اثرانگشت-هر-فرد-منحصربه‌فرد-است 19 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش ... مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است — وبلاگ ... - خـانه i-sel.ir/blog/مغز-انسان-نیز-مانند-اثرانگشت-هر-فرد-منح/ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶ ... مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است. دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) تحقیقات تازه ای را در مورد مغز انسان انجام . مغز مانند اثر انگشت منحصر به فرد است! – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../مغز-مانند-اثر-انگشت-منحصر-به-فرد-است/‎Cached16 ا کتبر 2015 ... این یافته به گونه‌ای اثرانگشت مغزی کاربردی است که از ثباتی غیرمنتظره برخوردار است. ... این نشانگر زیستی منحصربه‌فرد براساس فعالیت‌های مغزی به دست ... انسان‌ها در میان میلیاردها اتصالی که میان سلول‌های مغزی‌‌شان وجود دارد،‌و ... مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است - مجله اینترنتی کشاورز جوان https://keshavarzejavan.ir/blog/.../مغز-انسان-مانند-اثرانگشت-منحصربه‌فرد/ مغز انسان مانند اثرانگشت منحصربه‌فرد است کشاورزنیوز(اخبارکشاورزی ایران): گجت نیوز: دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) تحقیقات جدیدی را در ... مغز انسان نیز مانند اثرانگشت هر فرد منحصربه‌فرد است - تکنونیوز techno-news.ir/1395/09/01/مغز-انسان-نیز-مانند-اثرانگشت-هر-فرد-منح/ 21 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از سیستم تصویربرداری دیفیوژن (Diffusion MRI) ثابت کردند که مغز انسان مانند اثرانگشت فرد منحصربه‌فرد است و با این روش ...