مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلیل احساس خستگی دائم در افراد

[ad_1]

دلیل احساس خستگی دائم در افراد

دلیل احساس خستگی دائم در افراد 

احساس خستگی دائم می تواند موجب اختلال در زندگی ما شود. طوری که کارهای روزمره و شغل خود را نتوانیم درست انجام دهیم. پیش از هر چیز خوب است بدانید خستگی با احساس خواب آلودگی متفاوت است و عمدتا به معنای کمبود انرژی و انگیزه (چه روحی ، چه جسمی) است.

 

وقتی علائم خستگی با استراحت و کاهش فعالیت سریع برطرف نشود، غیرطبیعی است و باید مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید عوامل متعدد جسمی و روحی می‌توانند باعث احساس خستگی غیرمعمول شوند.«کم‌خونی، مشکلات قلبی، سرماخوردگی، کمبود سدیم، پتاسیم، قند، چاقی و…

 

از جمله عوامل جسمانی هستند که حس خستگی به وجود می‌آورند اما افرادی هستند که بدون هیچ عامل مشخص بیولوژیکی حس خستگی مداوم دارند که به مسائل روانپزشکی آنها مربوط می‌شود.خستگی مزمن حالتی است که به آرامی در زندگی فرد ظاهر می‌شود و معمولا فرد نمی‌داند چه زمانی شروع شده است

 

اما از آنجا که تشخیص علت دقیق این مشکل بسیار تخصصی است، لازم است برای یافتن ریشه این مشکل به پزشک متخصص مراجعه کرد.
دلیل احساس خستگی دائم در افرادچرا روحم خسته است؟

خستگی مزمن علت‌های متنوعی دارد که فقط برخی از آنها به دلایل روانپزشکی مربوط می‌شود. از آنجا که اختلالات روانپزشکی زمینه‌ساز خستگی شیوع بسیار بالایی دارند، ممکن است حتی پزشکان هم در مواجهه با خستگی مزمن، برخی بیماری‌های غیر روانپزشکی را که بالقوه قابل درمان هستند، کمتر در نظر بگیرند.

 

مهم‌ترین علت روانپزشکی خستگی مزمن، افسردگی است. بیماران افسرده، علاوه بر خستگی و بی‌انگیزگی، معمولا از علائم دیگری چون احساس غم و بی‌علاقگی، بی‌لذتی، تغییرات اشتها و وزن، تغییرات خواب، عدم تمرکز، بی‌تصمیمی، کاهش اعتماد به نفس، احساس بی‌ارزشی، گناه، ناامیدی و افکار مربوط به خودکشی نیز رنج می‌برند.

 

باید توجه داشت یک بیمار افسرده ممکن است فقط تعدادی از این علائم را داشته باشد. در هر صورت به بررسی روانپزشکی از لحاظ افسردگی نیاز خواهد داشت.خستگی مزمن مشکلی است که در دهه‌های چهارم و پنجم زندگی شایع‌تر است و ژنتیک، استرس و مولفه‌های محیطی نیز نقش مهمی در آن دارند و از سویی، احتمال ابتلای به آن در زنان بیشتر است اما علائم این خستگی غیر معمول از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

 

رفع خستگی با درمان دارویی ضدافسردگی

به یاد داشته باشید همه افراد به یک اندازه به روان‌درمانی و روش‌های کمکی برای رفع علائم خستگی مزمن پاسخ نمی‌دهند.افرادی که کمتر به علائم‌شان توجه می‌کنند، با برنامه‌های مشاوره همراه هستند و به اندازه مناسب، فشار روزمره بر خود وارد می‌کنند درمان موفق‌تری خواهند داشت

 

اما در افرادی که برای این مشکل‌شان کاری نمی‌کنند علائم اضطراب، افسردگی و انزوای اجتماعی را نیز به تدریج تجربه می‌کنند.داروی قطعی و مشخصی برای این مسأله وجود ندارد اما از آن جا که احتمالا به دنبال این خستگی، علائم افسردگی هم در فرد ظاهر می‌شود

 

استفاده از درمان‌های ضدافسردگی تحت نظر روانپزشک الزامی است. در افرادی که اختلال خواب یا دردهای بدنی دارند درمان‌های دارویی کمکی هم پیشنهاد می‌شود.

 

با خستگی مزمن مقابله کنید

ورزش و فعالیت فیزیکی منظم، جسم و روان‌تان را شاداب نگه می‌دارد. همچنین باید سعی کنید از تغذیه سالم و متنوع برخوردار شوید. امروزه بر تاثیر کمبود بسیاری از ویتامین‌ها بر سر حال بودن تاکید شده است.باید به دنبال معنا در زندگی باشید. زندگی یکنواخت و ماشینی می‌تواند در درازمدت شما را فرسوده کند.

 

لازم است هر کدام از ما بتواند معنا و هدفی را ویژه خودش بیافریند و در مسیر آن قدم بردارد. به ویژه ضروری است بتوانید استرس‌هایتان را کم کنید. یعنی تا جایی که می‌توانید استرس‌های بیهوده را کم کنید. استرس‌ها حتی می‌توانند باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شما و استعداد برای بیماری‌های عفونی شوند.
دلیل احساس خستگی دائم در افرادعضو گروه‌هایی باشید. افرادی که احساس تعلق به یک گروه خاص با اهداف مشترک دارند، انگیزه‌های بیشتری داشته و شاداب‌ترند. این گروه‌ها می‌توانند، دوستان‌تان باشند یا گروه کوهنوردی یا محافظت از محیط زیست. به ویژه باید تفریح منظم داشته باشید. تفریح، فعالیتی لذتبخش است

 

که می‌تواند بهانه شما برای زندگی کردن بشود. این تفریح می‌تواند عکاسی، نیم‌ساعت خندیدن با دوستان، دیدن اشیا زیر میکروسکوپ یا هر فعالیت دیگری باشد که شما را خوشحال و پرانگیزه می‌کند.

 

فعالیت‌های کاهنده خستگی مزمن

– برای خواب بهتر، کافئین را کم یا حذف کنید.

– سیگار نکشید.

– خواب چند دقیقه‌ای میان روز برای شما لازم است.

– ساعت مشخص برای به رختخواب رفتن و بیدار شدن داشته باشید.

 

– تا حد امکان از استرس‌های روحی و فعالیت‌هایی که به جسم فشار مضاعف وارد می‌کنند، پرهیز کنید.

 

– بخشی از روز را به فعالیت‌های خوشایند و آرامبخش اختصاص دهید.

 

– بر اساس توانمندی‌های خود حرکت کنید. اگر سعی کنید با فعالیت‌های خارج از توانتان حرکت کنید، روزهای ناخوشایندی در انتظارتان خواهد بود.

 

– با ورزش سبک آغاز کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید.

– کمک‌های تخصصی روان‌درمانی بگیرید.

 

بیماری‌هایی که خستگی مزمن می‌آورد
دلیل احساس خستگی دائم در افراد– بیماری‌های عفونی:

علامت ابتلا به برخی عفونت‌های ویروسی می‌تواند فقط خستگی و بی‌حالی و خواب‌آلودگی درازمدت باشد. این ویروس‌ها ممکن است سال‌ها در بدن بمانند و باعث آزردگی شوند.

 

– بیماری‌های غدد درون‌ریز:

مثلا کم‌کاری تیروئید ممکن است باعث خستگی مزمن شود و حتی در غیاب سایر علائم، فقط باعث ضعف و بی‌علاقگی درازمدت شود.

 

– برخی بیماری‌های مغز و اعصاب

– بیماری آپنه خواب:

با قطع تنفس در حین خواب همراه است. مبتلایان به این اختلال با وجود پرخوابی از خواب‌آلودگی، ضعف و بی‌رمقی روزانه شکایت دارند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی …راهنمایی موتور های جستجو ؛ علل خستگی مزمن، علت خستگی همیشگی ، دلیل ضعف و سستی بدن تاثیرات خودارضایی یا اسمتنا در پسران و دختران…بهداشت روانبرای شادتر بودن در زندگی این ۶ نکته را رعایت کنیدافسردگی چیست در صورتی که علاقمند هستید خبرهای آموزشی از طریق پیامک برای شما ارسال شود شماره تلفن درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی …تغذیه افراد بلغمی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله نقش ورزش در کاهش علایم ام اسورزش نه تنها در بهبود وضعیت سلامت و روحی افراد مفید است بلکه در بهبود بسیاری از علایم تب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتبالگوی وضعیت لحظه‌ای تب در تشخیص پزشکی بسیار مهم است نمودار تب ممتد و مداوم علل خستگی و بیحالی بیماری ام اس سرطان انمی یا …عللخستگیوبیحالینقش تغذیه در بیماری ام اس۳ همه چیز در مورد بیماری ام اس۳ کم خونی فقر اهن٢ مصرف بد نشستن شایع‌ترین علت گردن‌دردبه افراد شاغل که در اکثر مواقع سرشان در یک وضعیت ثابت قرار دارد، توصیه می شود که قبل از بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایرانبا سلام من پدرم رو در اثر بیماری ای ال اس از دست دادم خیلی دوست داشتم بتونم براش کاری بررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیسخودکشی، عملی است که فرد برای پایان دادن زندگی خود بطور آگاهانه و خودخواسته انجام می علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه علت خستگی ، سستی و ضعف و خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه بر خستگی دائم ، علل احساس تاثیرات خودارضایی یا اسمتنا در پسران و دختران … بهداشت روان برای شادتر بودن در زندگی این ۶ نکته را رعایت کنید افسردگی چیست در صورتی که علاقمند هستید خبرهای آموزشی از طریق پیامک برای شما ارسال شود شماره تلفن همراه درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی انسانی؛ مزاج بلغم تغذیه افراد بلغمی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله، مرغ تب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تب الگوی وضعیت لحظه‌ای تب در تشخیص پزشکی بسیار مهم است نمودار تب ممتد و مداوم که نقش ورزش در کاهش علایم ام اس ورزش نه تنها در بهبود وضعیت سلامت و روحی افراد مفید است بلکه در بهبود بسیاری از علایم بیماری بررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیس علل خستگی و بیحالی بیماری ام اس سرطان انمی یا کم خونی عللخستگیو نقش تغذیه در بیماری ام اس۳ همه چیز در مورد بیماری ام اس۳ کم خونی فقر اهن٢ مصرف ویتامینها بد نشستن شایع‌ترین علت گردن‌درد به افراد شاغل که در اکثر مواقع سرشان در یک وضعیت ثابت قرار دارد، توصیه می شود که قبل از ایجاد بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایران با سلام من پدرم رو در اثر بیماری ای ال اس از دست دادم خیلی دوست داشتم بتونم براش کاری بکنم که اقامت دائم در اتریش اقامت دائم در آلمان شرایط اقامت دائم در دبی اقامت دائم در قبرس اقامت دایم در کره جنوبی اقامت دائم در دبی اقامت دائم در سوئد



لینک منبع :دلیل احساس خستگی دائم در افراد

علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه ... www.zibaweb.com/Fatigue2.htm‎Cached Similarچند مورد مهم از دلایل خستگی دائم برخی افراد خصوصا" جوانان و میانسالان ... و در آمدی حلال را داشته باشید و بر احساس کشنده خستگی دائم و ضعف و سستی و خواب آلودگی ... ۷ علت خستگی دائم - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../due-constant1-fatigue.html‎Cachedخستگی ناشی از کم خونی به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز خون است، که اکسیژن را از ... افراد مبتلا به دیابت، اغلب با احساس خستگی و نداشتن انرژی کافی برای بدن که ... 10 دلیل ممکن که چرا همیشه خسته ام؟ - تبیان article.tebyan.net/274715/10-دلیل-ممکن-که-چرا-همیشه-خسته-ام-‎Cached13 مارس 2014 ... آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه احساس خستگی می کنند؟ ... کم خونی یکی از شایع ترین دلایل احساس خستگی دائمی است که با انجام یک ... ۱۴ چیزی که ممکن است علت خستگی دائمی شما باشند! | فارنت farnet.ir/1393/12/91600/14-reasons-for-fatigue/‎Cached Similar7 مارس 2015 ... کم خوابی یکی از دلایل اصلی احساس خستگی دائمی است. ... این افراد که دچار خستگی مزمن بودند، در طی دوره آزمایش ۲۰ دقیقه ورزش به برنامه روزانه خود ... اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، بخوانید - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../اگر-همیشه-احساس-خستگی-می‌کنید-بخوانید‎Cached Similar24 آگوست 2012 ... اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، بد نیست 2 تا 3 هفته کمی در سبک ... بدن را تأمین می‌کند و این یعنی مشکل برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که نمی‌توانند ... همین دلیل خیلی مهم است که علائم هشدار آن را تشخیص دهیم و کمک بگیریم. دلیل خستگی زنانی که همیشه خسته اند - نمناک namnak.com/دلیل-خستگی-زنانی-همیشه-خسته.p15975‎Cachedدلیل خستگی زیاد زنان چه می تواند باشد در حالی که اکثر زنانی که همیشه خسته اند به ... این دسته افراد هستید و به دنبال دلیل آن می گردید باید بگوییم که این نوع خستگی، ... گروهی از بانوانی که احساس خستگی مفرط دارند از قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا ... دلیل احساس خستگی دائم در افراد - پارس ناز www.parsnaz.com/دلیل-احساس-خستگی-دائم-افراد.html‎Cachedدلیل احساس خستگی دائم در افراد ،بیماری های عفونی و احساس خستگی،دلایل خسته بودن دائمی بدن،افرادی که همیشه خسته اند،خستگی و راه درمان آن،رفع کردن خستگی. علل خستگی و ضعف عمومی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=6076‎Cached Similarمعمولا عفونت مجرای ادرار با علائمی چون سوزش ادرار و احساس ادرار فراوان داشتن شناخته می شود. ... در افراد دیابتی گلوکز در خون باقی می ماند و توسط سلول ها استفاده نمی شود و به ... شایع ترین علامت این بیماری، خستگی شدید و دائم بدون علت خاص است. احساس خستگی و خواب آلودگی دائمی | پرسمان دانشجویی - تربیتی و ... www.moshavereh.porsemani.ir/.../احساس-خستگی-و-خواب-آلودگی-دائمی‎Cached Similarمن در طول روز، همیشه احساس خستگی و خواب آلودگی می کنم و همش حس می کنم باید برم ... از قهوه، شکلات و نوشابه، به دلیل کاهش دریافت کالری، از جمله این علت ها عنوان شده است. ... این حالت ممکن است به این علّت روی دهد که آنان خود را افرادی بی کفایت می پندارند و ... دنیای روانشناسی - بررسی علت خستگی و ضعف ،خواب آلودگی همیشگی ... psyhpnu.blogfa.com/post/53‎Cached Similarبررسی علت خستگی و ضعف ،خواب آلودگی همیشگی و راههای غلبه بر احساس بی حوصلگی ... چند مورد مهم از دلایل خستگی دائم برخی افراد خصوصا" جوانان و میانسالان ...