مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاریخچه کامل دیوار بزرگ چین

[ad_1]

Great Wall of China

اگر به تاریخچه بناهای تاریخی علاقه دارید پس بهتر است ابتدا با تاریخچه جالب دیوار بزرگ چین آشنا شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ به عقیده تاریخ نویسان و باستان شناسان دوران جدید، دیوار چین زمانی جزء عجایب هفتگانه جهان بوده است. این اژدهای خفته در دل کوهستان روزگاران درازی را سپری کرده و ساخت آن نیز سالیان سال به طول انجامیده است. جالب این است که با وجود سلاطین و امپراطوران زیادی که بر این سرزمین حکم فرما بوده اند، این دیوار عظیم با متحمل شدن فراز و نشیب های بسیار، همچنان به قوت خود باقی مانده است. در این مطلب قصد داریم آنچه را که در طی سالیان دراز بر این بنای تاریخی کهن گذشته است برای تان بازگو کنیم تا هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری بدانید این بنای کهن چه روزگارانی را به خود دیده است. با ما همراه باشید تا بیشتر از دیوار چین بدانیم.

تاریخچه دیوار چین

بدون شک پروژه ساخت دیوار چین از بلند پروازانه ترین تصمیماتی بود که امپراطور شین هوانگ در طول حکومتش (۲۵۹ تا ۲۱۰ قبل از میلاد ) اتخاذ کرد. او دستور داد تمامی دیوار های میان شهرها برداشته شود و تنها دیوارهای مرزی شمالی بر جایشان بمانند. نمی توان دقیقا اشاره کرد که دیوار چین شامل چه شهر و استان هایی می شده اما چیزی که مشخص این است که این دیوار ۹ استان را در بر داشته است و از غرب به جایو گوان ( استان گانسو ) و از شرق به ساحل رود یالو جیان (استان لیائونینگ) امتداد یافته بود.

پس از مرگ چین شی هوان و سقوط سلسله چین ( Qin ) برخی مناطق دیوار به تدریج رو به زوال رفت و چندین قبیله شمالی که قوی ترینشان سلسله وی ( Wei dynasty ) بودند در حدود سال ۳۸۶ تا ۵۳۵ میلادی توانستند بر چین نفوذ کرده و بر این سرزمین حکومت نمایند. این سلسله پس از رسیدن به قدرت برای جلوگیری از حمله ی قبایل دیگر به تعمیر و بازسازی قسمت های زیادی از دیوار پرداختند.

قبایل و سلسله های زیادی در چین بر کیفیت این دیوار اثرگذار بودند. به عنوان مثال پادشاهی بی چی ( Bei Qi ) (حکومت بین سال های ۵۵۰ تا ۵۷۷ میلادی ) ۱۴۴۸.۴۰۶ کیلومتر طول دیوار را افزایش داد، سلسله سوئی (بین سال های ۵۸۱ تا ۶۱۸ میلادی) چندین بار دیوار را مرمت و بازسازی کرد و پس از آن ها حکومت تانگ ( Tang dynasty ) بین سال های ۶۱۸ تا ۹۰۷ میلادی دیوار را بازسازی نمود که در این زمان تقریبا دیوار دیگر به عنوان یک مانع، دشمنان را نمی ترساند. اما این سلسله توانست در جنگی میان قبایل، به دلیل وجود همین دیوار بر دشمن پیروز شود و این امر ابهت از دست رفته را دوباره به این دیوار بازگرداند.

در سال های حکومت سلسله سانگ ( Song dynasty ) در فاصله سال های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ میلادی، چین در معرض خطر حمله قبیله های شمالی لیائو ( Liao ) و جین ( Jin ) قرار داشت. آن ها قسمت های زیادی از دو سمت دیوار را تصرف کرده بودند. در نهایت در فاصله سال های ۱۲۰۶ تا ۱۳۶۸ میلادی، پادشاه قدرتمند یوان ( Yuan ) از سلسله مغول قسمت های زیادی از آسیا، اروپا و چین را به تصرف خود در آورد و پس از آن دیوار چین عمدتاً به منظور محفوظ نگه داشتن بازرگانان و کاروان های مسافرتی مورد استفاده قرار می گرفت.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تاریخچة پیدایش خط و نوشتار قدرت نهفتة هیروگلیف ها انواع هیروگلیف کتاب مردگان نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج آجر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآجر خیابان کامل خط تاریخچه و آداب و رسوم جشن هالووینهالووین را غروب روز سی و یکم ماه اکتبر جشن می گیرند و آداب و رسوم آن عبارتند از آتش همه چیز درباره دستگاه خودپرداز؛ تاریخچه دستگاه …همه چیز درباره دستگاه خودپرداز؛ تاریخچه دستگاه خودپرداز در دنیا و ایران داستان اولین گیاهان مناسب بالارونده از دیوارگیاهانمشخصات ظاهری گیاهی است همیشه سبز ، خزنده ، بالارونده و پیچنده با گلهای زیبا و معطرکاغذ دیواری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادکاغذدیواریکاغذ دیواری یک نوع ماده‌است که برای پوشش دادن دیوارهای داخلی و هم‌چنین طراحی داخلی گلچین صفاسا ★ آپارات چند میلیون حقمو نمیدهتلگرام اینستاگرام گلچین صفاسا جدیدترین پیامک زیبا عکس عاشقانه رمانتیک آشنایی با شهر ممنوعه تور چین ویزای چین سفر به چین سفارت چین ویزا چین تحصیل در چین شهر ممنوعه تصاویر و ناگفته هایی از جنگ جهانی دوم در اروپا …اول سپتامبر اولین صحنه از تراژدی جنگ جهانی دوم ؛ مقابله سواره نظام لهستان با تانک تاریخچة پیدایش خط و نوشتار قدرت نهفتة هیروگلیف ها انواع هیروگلیف کتاب مردگان آجر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آجر آجر به خشت‌هایی گفته می‌شود که احکام یا فرامین دولتی بر روی آن نوشته می‌شد حک می‌گردید و کاغذ دیواری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کاغذدیواری کاغذ دیواری یک نوع ماده‌است که برای پوشش دادن دیوارهای داخلی و هم‌چنین طراحی داخلی در تاریخچه و آداب و رسوم جشن هالووین هالووین را غروب روز سی و یکم ماه اکتبر جشن می گیرند و آداب و رسوم آن عبارتند از آتش افروختن همه چیز درباره دستگاه خودپرداز؛ تاریخچه دستگاه خودپرداز در همه چیز درباره دستگاه خودپرداز؛ تاریخچه دستگاه خودپرداز در دنیا و ایران داستان اولین نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در شهریار تهران نمونه کارهای نقاشی ساختمان نمونه کارنقاشی ساختمان نمونه گیاهان مناسب بالارونده از دیوار مشخصات ظاهری گیاهی است همیشه سبز ، خزنده ، بالارونده و پیچنده با گلهای زیبا و معطر آشنایی با شهر ممنوعه تور چین ویزای چین سفر به چین سفارت چین ویزا چین تحصیل در چین شهر ممنوعه ؛ مجموعه اطلاعات کامل درمورد هتل‌ ها و انواع آنها اطلاعات کامل درمورد هتل‌ ها هتل‌ ستاره هتل‌ ستارههتل‌ ستارهبهترین هتل‌رزرو هتلهتل معرفی کامل جمهوری تاجیکستان این مقاله شما را به صورت کامل با جمهوری تاجیکستان آشنا می کند در این مقاله سعی شده است تمامی عکس هایی از دیوار بزرگ چین تاریخچه دیوار بزرگ چین دیوار بزرگ چین عکس دیوار بزرگ چین



لینک منبع :تاریخچه کامل دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیوار_بزرگ_چین‎Cached Similarدر این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می‌رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران ... ‎۱ پیشینه - ‎۲ علت ساخت دیوار بزرگ چین - ‎۳ گردشگری - ‎۵ تصورات اشتباهتاریخچه کامل دیوار بزرگ چین - تحقیق/مقاله درباره سابقه دیوار چین www.alamto.com/china-great-wall-history.html‎Cached23 نوامبر 2016 ... تاریخچه کامل دیوار بزرگ چین:اگر به تاریخچه بناهای تاریخی علاقه دارید پس بهتر است ابتدا با تاریخچه جالب دیوار بزرگ چین آشنا شوید. به گزارش ... دیوار بزرگ چین چه زمانی و چگونه ساخته شد؟ - سرزمین های دیگر - علم را ... https://020.ir/...های.../دیوار-بزرگ-چین-چه-زمانی-و-چگونه-ساخته-شد؟‎Cachedزیر مجموعه: تاریخ و جغرافی: دسته: سرزمین های دیگر ... دیوار بزرگ چین بیش دو هزار سال پیش ابتدا توسط "کین شی هونجی" (Qin Shi Huangdi), اولین ... دیوار بزرگ یکی از بزرگ ترین پروژه های ساختمانی ساخته شده توسط انسان است که تاکنون کامل شده. همه‌چیز درباره دیوار چین (عکس، تاریخچه، و طول دیوار بزرگ چین) | ستاره setare.com/.../همه‌چیز-درباره-دیوار-چین-عکس-تاریخچه-و-طول-دیوار-بزرگ-چین‎Cached Similar19 آگوست 2015 ... در این مطلب با تاریخچه دیوار چین و اطلاعات مربوط به طول دیوار چین، عکس‌‌های دیوار چین، علت ساخت دیوار بزرگ چین، تعداد کارگرانی که در ساخت آن ... Images for تاریخچه کامل دیوار بزرگ چین حکایتی اسفناک درباره دیوار چین - بیتوته www.beytoote.com/art/negah.../horrible2-story1-wall.html‎Cached Similarدیوار بزرگ چین قدمت دیوار چین نحوه ساخته شدن دیوار چین دیوار چین داستان هایی درمورد ساخت دیوار چین,تاریخ و تمدن,تاریخ ایران و جهان. تاریخ دیوار بزرگ چین مربوط به چند هزار سال قبل است. - آپارات ► 2:41www.aparat.com/v/RiZdA/تاریخ_دیوار_بزرگ_چین_مربوط_به_چند_هزار_سال_قبل Jan 26, 2015 - 3 min MAHMOUD JAFARI تاریخ بزرگ دیوار چین به عنوان سنبل ملت چین در فهرست میراث جهانی در سال 1987 میلادی ثبت شده. این دژ به ... دیوار بزرگ چین - عجایب جهان 7ww.ir/249/دیوار-بزرگ-چین.html‎Cached Similar17 آگوست 2011 ... ساخت دیوار بزرگ چین در قرن هفتم قبل از میلاد تحت نظر سلسله‌ی زور آغاز شد و تکمیل آن صدها سال بطول انجامید. ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این دیوار بمنظور ... تاریخچه ی دیوار چین - عجایب جهان 7ww.ir/tag/تاریخچه-ی-دیوار-چین‎Cached Similarدیوار بزرگ چین. ساخت دیوار بزرگ چین در قرن هفتم قبل از میلاد تحت نظر سلسله‌ی زور آغاز شد و تکمیل آن صدها سال بطول انجامید. ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این دیوار بمنظور ... 15 واقعیت عجیب درباره دیوار بزرگ چین - نارون مگ www.narvanmag.com/?p=403‎Cached Similar3 سپتامبر 2015 ... پس با ما همراه باشید تا با ۱۵ واقعیت عجیب درباره دیوار بزرگ چین آشنا ... به عنوان زیارتگاه استفاده می‌شود و پر از اشکال مربوط به تاریخ چین است.