مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موفقیت تحصیلی ژنتیکی است

[ad_1]
به گزارش ستاره ها؛ امروزه افراد نسل قدیم، جوانان را سرزنش می کنند که صبور نیستند و به سادگی احساس شکست می کنند. اما براساس تحقیق دانشمندان کالج کینگ عوامل تعیین کننده ژنتیکی دلیل اصلی شکل گیری ویژگی های شخصیتی هستند.

به نقل از «بیگ تینک»، تحقیقی که به تازگی در ژورنال «فیزیک مولکولی» منتشر شده به تعیین میزان تاثیرگذاری ژنتیک کمک شایانی می کند. ویژگی های ژنتیک حدود ۱۰ درصد دستاوردهای علمی فرد تا سن ۱۶ سالگی را تعیین می کنند. این امر به وسیله متغیرهای ژنی موجود در DNA افراد مشخص می شود.

این تحقیق نشان داد ۶۰ درصد دستاوردهای علمی فرد را می توان به ساختار ژنتیکی او نسبت داد. دانشمندان کالج کینگ با مطالعه روی دوقلوها توانستند کل فرایند تاثیرگذاری ژنتیک از جمله چگونگی فعل و انفعال ژن ها، میزان تاثیرگذاری متغیرها بر فرد و چگونگی شکل گیری رابطه ژن ها و محیط را بررسی کنند.

در این تحقیق که با استفاده از روشی به نام «رده بندی پلی ژنیک» انجام شده میزان موفقیت تحصیلی افراد براساس ویژگی هایی خاص تعیین شده است.

بسیاری از متغیرهای ژنتیکی تاثیری محدودی دارند. اما قرارگرفتن آنها در کنار یکدیگر به افزایش میزان تاثیرگذاری شان منجر می شود. این تحقیق در حقیقت ادامه مطالعه مربوط به ژنوم هاست که چند سال پیش انجام شده بود.

مطالعه ژنوم ها شامل بررسی ۱۰ میلیون پلی مورفیسم نوکلئوتید بود. پلی مورفیسم نوکلئوتیدها معمول ترین متغیرهای ژنتیکی میان افراد و نشان دهنده یک ویژگی خاص هستند. نوکلئوتیدها در حقیقت سازنده DNA گروه های A,G,C و T هستند.  

در هر حال تحقیق پیشین نشان داد از افراد تعداد زیادی از متغیرهای مرتبط به دستاوردهای تحصیلی در مدرسه نمرات خوبی کسب می کنند و بالعکس.

در تحقیق جدید ۷۴ متغیر ژنتیکی مربوط به رفتارهای تحصیلی شناسایی شدند.

دانشمندان با استفاده از روش «پلی ژنیک» ۵ هزار و ۸۲۵ کودک ۱۲ تا ۱۶ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. آنها میزان مهارت کودکان در ریاضی و زبان انگلیسی را بررسی کردند. کودکانی که امتیاز پلی ژنیک بالاتری داشتند، نمرات بالاتری کسب می کردند اما دانش آموزانی که امتیاز پلی ژنیک کمتری داشتند، نمراتشان پایین تر بود.

به هرحال ۶۵ درصد افراد با امتیاز پلی ژنیک بالا توانستند در سطوح علمی بالاتر تحصیل کنند. اما فقط ۳۵ درصد افراد با امتیاز پلی ژنیک پایین به تحصیلات عالیه دست یافتند. بنابراین دانشمندان نتیجه گرفتند متغیرهای ژنتیکی تاثیر مستقیمی بر میزان تحصیل کودکان در سنین مختلف دارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مددکار اجتماعی …مقدمه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مختلف رشد جسمی ، روانی و اجتماعی نیازمند درانتظاربیستدرانتظاربیست مقاله رابطه ی انگیزه ی پیشرفت با پیشرفت تحصیلی آموزشیسرگرمی فشار خون چیست؟ علت ایجاد فشار خون بالا چیست؟ علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است دلایل افت تحصیلی دانش آموزانافسردگی یکی از دلایل افت تحصیلی در دانش اموزان است در سال های اخیر شاهد رکود تحصیلی کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهیاختصاصات کلیسرداران بدن از دو قطعه پروزوما و اپیستوزوما تشکیل شده است زواید اختلال یادگیری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداختلالیادگیریهر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمون‌های پرسش و پاسخ های روانشناسی در مرکز مشاوره راز …شما بازدید کننده محترم می توانید سوالات روانشناسی خود را به صورت رایگان مطرح کرده تا اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …مرکز جامع اعصاب و روان ، مشاوره و مرکز ترک اعتیاد نوین روبروی درب شمالی بیمارستان بعضی آقایان ایرانی مثل ماشین پراید هستند – مرد روزنظر و انتقاد شما است و حتما متکی بر شعور و سلیقه و تجربه تان… ما ولی فکر نمی کنیم نیت درانتظاربیست درانتظاربیست مقاله رابطه ی انگیزه ی پیشرفت با پیشرفت تحصیلی آموزشیسرگرمیپاورپوینت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مددکار اجتماعی پزشک و مشاور اجتماع مقدمه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مختلف رشد جسمی ، روانی و اجتماعی نیازمند دارا فشار خون چیست؟ علت ایجاد فشار خون بالا چیست؟ علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است دلایل افت تحصیلی دانش آموزان افسردگی یکی از دلایل افت تحصیلی در دانش اموزان است در سال های اخیر شاهد رکود تحصیلی بین کاروفناوری کَلاله دانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در دسکتاپ دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی اختصاصات کلیسرداران بدن از دو قطعه پروزوما و اپیستوزوما تشکیل شده است زواید پروزومایی اختلال یادگیری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اختلالیادگیری هر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمون‌های معیار بیش فعالیچهارده مقاله ی بررسی ، شناخت و درمان مشاور مقالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه اول اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک مرکز جامع اعصاب و روان ، مشاوره و مرکز ترک اعتیاد نوین روبروی درب شمالی بیمارستان پارس ایا سی پی ژنتیکی است



لینک منبع :موفقیت تحصیلی ژنتیکی است

موفقیت تحصیلی ژنتیکی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../موفقیت-تحصیلی-ژنتیکی-است‎Cached23 نوامبر 2016 ... دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی توانند مشخص کنند DNA تا چه حد در تعیین ویژگی های انسان تاثیر گذار است اما جدیدترین یافته ها نشان داد متغیرهای ... Images for موفقیت تحصیلی ژنتیکی است آیا موفقیت تحصیلی ژنتیکی است؟ - روز پلاس roozplus.com/fa/news/16349/آیا-موفقیت-تحصیلی-ژنتیکی-است 24 نوامبر 2016 ... آیا موفقیت تحصیلی ژنتیکی است؟ به نقل از «بیگ تینک»، امروزه افراد نسل قدیم، جوانان را سرزنش می کنند که صبور نیستند و به سادگی احساس ... آیا موفقیت تحصیلی ارثی است؟ - ایسنا www.isna.ir/news/93071508615/آیا-موفقیت-تحصیلی-ارثی-است‎Cached7 ا کتبر 2014 ... وی ادامه داد: ما دریافتیم نقش موروثی‌بودن موفقیت تحصیلی، بیش از هوش است و موفقیت تحصیلی در واقع ترکیبی از بسیاری از ویژگی‌هایی است که ... موفقیت تحصیلی ژنتیکی است آکا - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/موفقیت_تحصیلی_ژنتیکی_است_آکا‎Cachedموفقیت تحصیلی ژنتیکی است آکا. دانلود دانلود کتاب موفقیت در زندگی و موفقیت مالی و کسب و کار · دانلود کنکور و مشاوره تحصیلی برای موفقیت · دانلود باج شرم ... موفقیت تحصیلی ژنتیکی است آکا - onvansho onvansho.ir/result/موفقیت-تحصیلی-ژنتیکی-است-آکا.html میزان موفقیت دانش هدایت تحصیلی آنها نیز موثر است ژنتیکی نمی‌شود . چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم راز رسیدن به یک ازدواج خوشبخت امروز فرق کرده است شغلی یا ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند - روزیاتو rooziato.com/.../10-ویژگی-انسانی-که-باور-نمی-کنید-ژنتیکی-ب/‎Cachedموفقیت تحصیلی در انسان ها، ۵۵ درصد به ژن آنها بستگی دارد. ... دلیل آن هم فقط عوامل ژنتیکی است که به موازات رژیم غذائی کم ارزش، برخی از کودکان و جوانان به آن ... راز موفقیت چیست، ژنتیک یا عرق جبین؟ شاید هیچ کدام! - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/343087/science/fundamental-knowledge‎Cached Similar9 مارس 2014 ... به ادعای جانسن، موفقیت کاملا وابسته به بهره هوشی است، در نتیجه تمام کاری ... تحصیلی کودکان در مدارس انگلیس بیشتر ناشی از عوامل ارثی است تا ... آیا عوامل ژنتیکی در میزان هوش افراد مؤثر است ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29095‎Cached Similar“عدم موفقیت کودکان مهاجر ژنتیکی است”. این که آیا عوامل ژنتیکی ... تنها ۲۰ درصد از آنها تحصیلات خود را در دوران تحصیل مدرسه به پایان رسانده‌اند. کوشکون جنان، محقق ... ۱۰ ویژگی شخصیتی جالب که از والدین خود به ارث می‌برید - آزمایشگاه ... miladlab.ir/.../225-۱۰-ویژگی-شخصیتی-جالب-که-از-والدین-خود-به-ارث-می‌برید‎Cachedویدوآل در این مطلب تصمیم گرفته تا براساس آخرین دستاوردهای حوزه ژنتیک، ۱۰ ... نکته او درست است چراکه موفقیت تحصیلی ۵۵ درصد به وراثت ژنتیکی مرتبط است.