مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند

[ad_1]

مصرف غلات کامل مانع از آن می شود که میکروب ها دیواره روده را بخورند و ریسک عفونت افزایش یابد.

به گزارش مشرق، همه از خواص فیبر برای سلامت گوارش آگاه هستند، اما مطالعه جدید نشان می دهد که فیبر به مقابله با عفونت روده هم کمک می کند و بدون مقدار کافی فیبر، میکروب های روده شروع به خوردن دیواره روده می کنند، و این بدین معناست که ما را زنده از داخل می خورند.

به گفته محققان، فقر فیبر موجب می شود میکروب های روده در موش ها شروع به خوردن غشای داخلی مخاط روده کنند.

اگر این کمبود فیبر مدت طولانی ادامه یابد، موجب فساد کامل روده شده و ممکن است اجازه دهد باکتری ها هجوم آورده و دیواره روده را عفونی نمایند.

به گفته محققان، این یافته می تواند دارای مفاهیم ضمنی برای استفاده احتمالی فیبر علیه تاثیرات ناشی از اختلالات دستگاه گوارشی باشد.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۱۴ نوع باکتری که معمولا در روده انسان ها رشد می کنند را در روده موش های آزمایشگاهی وارد کردند. در نتیجه آنها توانستند میزان کامل رژیم غذایی خاص در دیواره روده موش ها را مشاهده کنند.

نتایج نشان داد رژیم غذایی با مقدار کم فیبر بی نهایت برای سلامت روده موش ها مضر است و موجب خورده شدن غشای داخلی روده و امکان بروز عفونت های خطرناک باکتریایی می شود.

آنها همچنین شاهد نتیجه مشابه در مورد موش های بودند که رژیم غذایی سرشار از فیبر پری بیوتیک دریافت کرده بودند. فیبر پری بیوتیک، شکل تصفیه شده فیبر حلال است که در مواد خوراکی فرآوری شده و مکمل ها یافت می شود.

به گفته محققان مصرف غلات کامل از جمله نان، برنج و پاستا می تواند راهکار مفیدی برای تامین فیبر بدن باشد. بعلاوه خوردن یک موز یا یک گلابی در روز تا ۴ گرم از فیبر بدن را تامین می کند که معادل یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده است. همچنین ماست هم حاوی فیبر است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دیابت نوین طب بعد از درمان در مطلب قبلی موردی از درمان زخم دیابت به همراه تصاویر و توضیحات منتشر شددیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتدیابت نوع یک دیابت ناشی از واکنش ایمنی، یک اختلال ناهمگون پانویس ۲ ناشی از جهش روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، …هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه کار قبل از بارداری پرتال پارسه گردکارقبلاز کار قبل از بارداری از مصرف کافئین خودداری کنید تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از برای پسرها و دخترها پزشکان ایرانتا چند سال قبل اگر از برگزار نکردن جشن عروسی حرفی به میان می آمد، ممکن بود ماجرای مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمکروشهای طبیعی تقویت قدرت باروری در خانمها بـچه دار شــدن می تواند یکی از هیجان میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری …بنابراین دشمنان تان عبارتند از قندهای سریع الجذب، الکل، اضافه وزن بیش از حد و بی تحرکیدرسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی …ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه زمان بندی معرفی اسپرم به تخمک دانشنامه فرزندپیش از بارداریآزاد شدن تخمک از تخمدان هر ماه در حدود اواسط دوره ماهانه تخمک گذاری انجام می شودباورهای غلط در رابطه با دیابت سایت پزشکان بدون …دیابت یکی از معروفترین و قدیمی‌ترین بیماری‌هاست و شاید به همین دلیل است که باورهای دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دیابت دیابت نوع یک دیابت ناشی از واکنش ایمنی، یک اختلال ناهمگون پانویس ۲ ناشی از جهش‌های میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری گلیسرید و چربی بنابراین دشمنان تان عبارتند از قندهای سریع الجذب، الکل، اضافه وزن بیش از حد و بی تحرکی دیابت نوین طب بیمار خانم اقباله ع ساله و خانه دار، سابقه بیماری دیابت از شانزده سال پیش که در تاریخ روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، پیشگیری از هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه ها و کار قبل از بارداری پرتال پارسه گرد کارقبلاز کار قبل از بارداری از مصرف کافئین خودداری کنید تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد برای پسرها و دخترها پزشکان ایران تا چند سال قبل اگر از برگزار نکردن جشن عروسی حرفی به میان می آمد، ممکن بود ماجرای ازدواج یک مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک روشهای طبیعی تقویت قدرت باروری در خانمها بـچه دار شــدن می تواند یکی از هیجان انگیزترین درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی انسانی؛ مزاج بلغم ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه حسن زمان بندی معرفی اسپرم به تخمک دانشنامه فرزند پیش از بارداری آزاد شدن تخمک از تخمدان هر ماه در حدود اواسط دوره ماهانه تخمک گذاری انجام می شود باورهای غلط در رابطه با دیابت سایت پزشکان بدون مرز دیابت یکی از معروفترین و قدیمی‌ترین بیماری‌هاست و شاید به همین دلیل است که باورهای نادرست



لینک منبع :مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند

مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../مصرف-غلات-از-افزایش-ریسک-عفونت-جلوگیری-می-کند‎Cached24 نوامبر 2016 ... مصرف غلات کامل مانع از آن می شود که میکروب ها دیواره روده را بخورند و ریسک عفونت افزایش یابد. مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند - خبرگزاری مهر www.shahrekhabar.com/medical/147995088084012 24 نوامبر 2016 ... مصرف غلات کامل مانع از آن می شود که میکروب ها دیواره روده را بخورند و ریسک عفونت افزایش یابد. - خبرگزاری مهر. مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند - onvansho onvansho.ir/.../مصرف-غلات-از-افزایش-ریسک-عفونت-جلوگیری-می-کند.html مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند ۱۳۹۵ ۰۹ ۰۴ ۰۹ . بیماری های گوارشی شایع در سالمندی چیست سن افزایش می‌یابد نیمی از تومور جلوگیری می‌کند ... مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند - همیار مردم hamyaremardom.ir/مصرف-غلات-افزایش-ریسک-عفونت-جلوگیری/ 28 نوامبر 2016 ... به گزارش همیار مردم، همه از خواص فیبر برای سلامت گوارش آگاه هستند، اما مطالعه جدید نشان می دهد که فیبر به مقابله با عفونت روده هم کمک می کند و بدون. مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/643088/ 24 نوامبر 2016 ... همه از خواص فیبر برای سلامت گوارش آگاه هستند، اما مطالعه جدید نشان می دهد که فیبر به مقابله با عفونت روده هم کمک می کند و بدون مقدار کافی فیبر، ... آخرین خبر | مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند akharinkhabar.ir/.../-مصرف-غلات-از-افزایش-ریسک-عفونت-جلوگیری-می-کند‎Cached24 نوامبر 2016 ... مهر/ مصرف غلات کامل مانع از آن می شود که میکروب ها دیواره روده را بخورند و ریسک عفونت افزایش یابد. همه از خواص فیبر برای سلامت گوارش آگاه هستند، ... مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28603410 24 نوامبر 2016 ... مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند. مصرف غلات کامل مانع از آن می شود که میکروب ها دیواره روده را بخورند و ریسک عفونت افزایش ... 99 - پرتال خبری افکار afkarpress.ir/view_page.php?&show=8&page=99 مطالعه جدید نشان می دهد مصرف غذای چرب در کودکی ریسک ابتلا به مشکلات روانی و شناختی نظیر شیزوفرنی و ... مصرف غلات از افزایش ریسک عفونت جلوگیری می کند . جلوگیری از افزایش ریسک عفونت با مصرف غلات - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../جلوگیری-از-افزایش-ریسک-عفونت-با-مصرف-غلات‎Cached24 نوامبر 2016 ... به گفته محققان مصرف غلات کامل از جمله نان، برنج و پاستا می تواند راهکار مفیدی برای تامین ... جلوگیری از افزایش ریسک عفونت با مصرف غلات ... ترمیم شده و بهداشت بیمار به حد قابل قبولی ارتقاء پیدا می کند و توصیه های لازم در. دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت‎Cached Similarهمچنین دیابت با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد؛ لذا ... قند خون قبل و ۲ ساعت بعد از صرف غذا به بیمار کمک می‌کند تا میزان تأثیر مصرف غذا بر قند خون را ... شواهد قوی نیز وجود دارند که عفونت ویروسی سلول‌های بتای پانکراس را به عنوان ... این بیماران برای زنده ماندن نیاز به درمان دائم با انسولین خارجی ندارند.