مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیز درباره آنفلوآنزا

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، این بیماری اغلب بطور ناگهانی و با سردرد و درد عضلانی آغاز شده و به دنبال آن تب و لرز، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و کسالت عارض می‌شود. آب‌ریزش از بینی و چشم و درد و ناراحتی گلو نیز وجود دارد، اما با توجه به عوارض حاد اولیه تحت الشعاع قرار می‌گیرند. موارد تخفیف آنفلوآنزا خیلی شبیه سرماخوردگی بروز می‌کند. در حالیکه این دو بیماری با هم متفاوتند.

انتشار و راه انتقال بیماری

به دلیل تغییرات مداوم مواد ژنتیکی، ویروس آنفلوآنزا زمینه‌ساز وقوع همه‌گیری در منطقه و در جهان می‌شود. تا کنون سه نوع ویروس آنفلوآنزا A، B و C شناخته شده‌اند که از این میان نوع A بیشترین تغییرات و در نتیجه توانایی ایجاد همه‌گیری را دارا است. راه انتقال این بیماری به این صورت است که ویروس مولد آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی (حلق و بینی) در پی سرفه و عطسه انتقال می‌یابد.

آنفلوآنزا مرغی

ویروس آنفلوآنزا علاوه بر انسان، پرندگان و حیوانات دیگر را نیز مبتلا می‌کند، اما شدت و نحوه بیماری‌زایی آن در میزبان‌های مختلف متفاوت است. البته شایع‌ترین نوع آن آنفلوآنزای پرندگان است که موجب صدمات اقتصادی در مرغداری‌ها شده و برای انسان‌ها نیز خطرناک است. در چند سال گذشته یک نوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان به انسان سرایت کرده و انتشار و مرگ و میر قابل توجهی در جهان ایجاد کرده است. علائم اولیه آن نیز شامل تب (دمای بیش از ۳۸ درجه)، التهاب دستگاه تنفسی (فوقانی و تحتانی)، احتقان، اسهال و حالت تهوع و درد در نواحی شکمی و سینه است.

آنفلوآنزای خوکی

بیماری آنفلوآنزای خوکی از کشور مکزیک شروع شده و تا کنون در بسیاری از کشورها مشاهده شده است. این ویروس مسری است و مرکز مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت کشورمان با همکاری مراکز درمانی و آزمایشگاهی دیده‌ور نمونه تنفسی از بیماران مشکوک را جمع آوری کرده و با استفاده از روش‌های مولکولی حضور این ویروس را بررسی می‌کند.

علائم بیماری آنفلوآنزای H۱N۱ طیف متنوعی را شامل می‌شود که عبارتند از موارد بالینی خفیف یعنی بیماری مشابه آنفلوآنزای فصلی تا موارد شدید عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی و پنومونی. قابل توجه است که در حال حاضر درصد مرگ و میر این بیماری از آنفلوآنزای فصلی کمتر است.

بر این اساس توصیه می‌شود، در صورت بروز تب ناگهانی بالا به همراه درد عضلانی و ضعف عمومی به مراکز بهداشت مراجعه کنید تا پزشک مرکز در صورت مشکوک بودن به آنفلوآنزا، نمونه‌گیری کرده برای آزمایشگاه ارسال کند.

واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا

همه ساله سازمان بهداشت جهانی ویروس‌های آنفلوآنزای شایع را اعلام می‌کند و کارخانه‌های واکسن سازی معتبر، واکسن همان سال را می‌سازند. محدودیت ساخت واکسن باعث می‌شود که گروه های جامعه جهت انجام واکسیناسیون اولویت بندی شوند. بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، دیابتی، افراد مسن، کودکان و پرسنل بهداشتی درمانی گروه‌های پر مخاطره از نظر بیماری آنفلوآنزا هستند که بهتر است همه ساله در اوایل پاییز با واکسن همان سال واکسینه شوند.

باید توجه کرد که افراد حساس به ترکیبات تخم مرغ و افرادی که در موارد قبلی تزریق واکسن حساسیت نشان داده‌اند، نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

توصیه‌های بهداشتی

بنابر اعلام واحد آنفلوآنزا انستیتو پاستور ایران، به منظور جلوگیری از انتشار آنفلوآنزا رعایت موارد زیر الزامی است:

- رعایت بهداشت فردی و عمومی

- شست‌وشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون بالاخص پس از برخورد با فرد بیمار

- پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه

- اجتناب از تماس با دیگران هنگام بیماری

- استراحت و نوشیدن مایعات گرم به میزان کافی هنگام بیماری

- این بیماری توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین آنتی بیوتیک‌ها اثر مهاری ندارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز درباره تبلت ها استیو جابز سال با معرفی رایانه لوحه‌ای به سال‌ها تفکر درباره نوآوری در این همه چیز درباره کشیدن دندان وماجراهای بعد از آن …کشیدندندانتوصیهنوشدارو پس از کشیدن دندان تمام تاکید و تلاش علم دندان‌پزشکی امروز بر نگهداری دندان همه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین …پزشکی و سلامتهمه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین بچه آسپرینآسپرین بچهآسپرین آسپرین پروستات چیست، درمان پروستات،همه چیز درباره …درمان پروستات با داروی گیاهیدرمان پروستات بزرگدرمان پروستاتدرمان پروستاتیت مزمن همه چیز در مورد مونوکسید کربن و مسمومیت با آن …عزراییل از لوله بخاری می آید گوش شنودنگان رادیو دیگر به آمار روزانه مرگ و میر بر اثر همه چیز در مورد زنجبیل قسمت اولزنجبیل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا اگر می‌خواهید تمام زمستان را همه چیز در مورد غار اصحاب‌ کهف عکسداستان اصحاب کهف در زمانی به وقوع پیوست که تنازعی شدید در امر معاد و بعثت مردگان بین همه چیز در مورد زنجبیل قسمت دومهمه چیز در مورد زنجبیل قسمت دوم آیا زنجبیل باعث لاغری می‌شود؟بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، …بیتوته پورتال جامع شامل اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون سایت تفریحی و سرگرمی همه چی از همه جاسایت تفریحی و سرگرمی همه چی از همه جا سایت تفریحی و سرگرمی همه چی از همه جا همه چیز درباره تبلت ها استیو جابز سال با معرفی رایانه لوحه‌ای به سال‌ها تفکر درباره نوآوری در این عرصه همه چیز درباره کشیدن دندان وماجراهای بعد از آن کشیدندندانتوصیه نوشدارو پس از کشیدن دندان تمام تاکید و تلاش علم دندان‌پزشکی امروز بر نگهداری دندان‌هاست همه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین بچه اس ام پزشکی و سلامت همه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین بچه آسپرینآسپرین بچهآسپرین آسپرین چیست پروستات چیست، درمان پروستات،همه چیز درباره پروستات آکا درمان پروستات با داروی گیاهیدرمان پروستات بزرگدرمان پروستاتدرمان پروستاتیت مزمندرمان همه چیز در مورد مونوکسید کربن و مسمومیت با آن عزراییل از لوله بخاری می آید گوش شنودنگان رادیو دیگر به آمار روزانه مرگ و میر بر اثر همه چیز در مورد زنجبیل قسمت اول زنجبیل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا اگر می‌خواهید تمام زمستان را درگیر همه چیز در مورد غار اصحاب‌ کهف عکس داستان اصحاب کهف در زمانی به وقوع پیوست که تنازعی شدید در امر معاد و بعثت مردگان بین موحدین همه چیز در مورد زنجبیل قسمت دوم همه چیز در مورد زنجبیل قسمت دوم آیا زنجبیل باعث لاغری می‌شود؟ بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد بیتوته پورتال جامع شامل اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی همه چیز درباره ی زنان لخت همه چیز درباره مسایل زناشویی همه چیز درباره دوجنسی های کون گنده همه چیز درباره سک همه چیز درباره شیطان پرستان همه چیز درباره قوانین پناهندگی همه چیز درباره کوس همه چیز درباره کشور ارمنستان



لینک منبع :همه چیز درباره آنفلوآنزا

همه چیز درباره آنفلوآنزا - ایسنا www.isna.ir/news/95090402418/همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا‎Cached24 نوامبر 2016 ... "آنفلوآنزا" عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه ... همه چیز درباره آنفلوآنزا | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/بخش.../160347-همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا‎Cached24 نوامبر 2016 ... همه چیز درباره آنفلوآنزا. "آنفلوآنزا" عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری ... همه چیز درباره "آنفلوآنزا" - فرادید faradeed.ir/fa/news/29999/همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا‎Cached24 نوامبر 2016 ... همه چیز درباره آنفلوآنزا. "آنفلوآنزا" عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری ... خطر واقعاً جدی است؛همه چیز درباره آنفلوانزای خوکی - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../risk-serious2-swine.html‎Cached Similarبیماری تنفّسی واکسن آنفلوآنزا سیستم ایمنی بدن واکسن آنفلوآنزای خوکی , آنفلوآنزای خوکی چیست , آنفلوانزای خوکی, بیماری آنفلوانزای خوکی, علایم آنفلوآنزای ... آنفلوانزا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آنفلوانزا‎Cachedآنفلوانزا یا گریپ بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران‌ای از خانواده Orthomyxoviridae ایجاد می‌شود. ... آنفلوانزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می‌شود. .... در ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔ آنفلوانزا موجود است. .... همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر ... ‎۱ تاریخچه بیماری - ‎۳ علائم بیماری - ‎۴ علل بیماری - ‎۶ پیشگیری و درمانآنفولانزا و همه چیز درباره اش... - هر چی بخوای هست - پرشین بلاگ dehkadeye-jorvajor.persianblog.ir/post/3/‎Cached Similar11 نوامبر 2009 ... بازم فصل زمستون اومد تصاویر زیباسازی ، عکس های یاهو ، بهاربیست www.bahar- 20.com و با خودش انواع و اقسام آنفولانزاهارو آورد هوا که تغییر می ... همه چیز درباره آنفلوآنزا - خبرگزاری تابناک | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28615663 24 نوامبر 2016 ... ویروس آنفلوآنزای مرغی H5N8 ، یکی از ویروس های جدید آنفلوآنزا به شمار می آید. این ویروس ... داروها در مقابل همه انواع ایجادکننده آنفولانزا مؤثر نیستند. همه چیز درباره "آنفلوآنزا" - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/169981/همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا- 11 دسامبر 2015 ... دکتر نقیلی با بیان اینکه آنفلوانزا همه ساله تغییر چهره می دهد، گفت: آنفلونزایی که باعث عفونت در بخش فوقانی دستگاه تنفسی همچون آبریزش ... همه چیز درباره آنفلوآنزا | "آنفلوآنزا" عفونت حاد ویروسی - قطره www.ghatreh.com/news/nn34761745/همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا 24 نوامبر 2016 ... "آنفلوآنزا" عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیمØ. همه چیز درباره آنفلوآنزا - تابناک | دمادم https://damadam.ir/news/همه-چیز-درباره-آنفلوآنزا/4372484 'آنفلوآنزا' عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و ...