مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان

[ad_1]

محققان ساوت همپتون دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چرا برخی زنان به سختی باردار می شوند با سلول های بنیادی ارائه کرده اند.

بارداری

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، اندومتریوز بیماری مزمنی است که بیش از ده درصد زنان را تحت تاثیر قرار داده است و با درد شکمی مزمن، پریودهای نامنظم و کاهش بارداری همراه است.

زنان برای باردار شدن باید تخمک های بالغی را ولید کنند. این بلوغ در ساختارهای مملو از مایع به نام فولیکول های تخمدانی صورت می گیرد. این تخمک ها سپس برای بارور شدن آزاد می شوند اما با این حال تخمک ها در زنانی که دچار اندومتریوز هستند تحت تاثیر محیط بسیار متغیر رحم قرار گرفته و شانس باروری شان کاهش می یابد.

پیش از این تصور می شد که خود تخمک پیش از آزادسازی تحت تاثیر اندومتریوز قرار نمی گیرد اما محققان ساوت همپتون نشان داده اند که کیفیت تخمک شدیدا بوسیله اندومتریوز مختل می شود.

آن ها نشان داده اند که اندومتریوز توانایی بلوغ تخمک ها را مختل می کند و تخمک هایی که در معرض مایع فولیکولی زنان مبتلا به اندومتریوز قرار بگیرند، دچار آسیب های شدید می شوند. در این مطالعه دکتر سیمون لان و همکارانش نشان داده اند که مایع فولیکولی بیمارانی که به اندومتریوز مبتلا باشند با القای تولید رادیکال های اکسیژن آزاد(ROS) در تخمک مانع از بلوغ تخمک می شوند.

این گونه های اکسیژن آزاد به DNA‌تخمک ها آسیب می رساند و در نتیجه بلوغ و بالطبع باروری صورت نخواهد گرفت. برای رسیدن به این مطلب که آیا آسیب ایجاد شده بوسیله اندومتریوز قابل درمان و مهارشدنی است یا خیر، نیاز به مطالعه بیشتر است، هر چند محققین براین باورند که می توان اثرات اندومتریوز روی بلوغ تخمک ها را بوسیله آنتی اکسیدانت ها مهار کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دندان پزشکی پزشکان ایرانتوجه به سلامت دهان،‌ دندان و زبان ما را برای اصلاح و ادای درست گفتار خود یاری می‌کندانجمن زنان موفق و سخت کوش آی وی افی صفحه روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را انجمن زنان موفق وسخت کوش آی وی افی نوین … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش ناباروری مردان؛ علت ها و درمان هاناباروریمردانعلتهاامروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای تمام محققان عرصه ناباروری معلوم گشته که نازایی اخبار دندانپزشکی سایت پزشکان بدون مرزبوی بد دهان با توجه به تاثیرات اجتماعی آن از جمله مشکلاتی است که مورد توجه بوده و با انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین …انجمن علمی سرطان های زنان ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش ثروت واقعی …سردار‌ لقب‌ جدید دکتر روحانی، ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش، ثروت واقعی یکی از مشکلاتی که برای خانم ها، به خصوص از سنین تا سالگی پیش می آید، افتادگی سینه خبرهای علمی و پزشکی خبر فارسیوب سایت تبیان اگر با وجود تمام تلاش هایتان موفق به کوچک کردن شکمتان نمی شوید باید به انجمن زنان موفق و سخت کوش آی وی افی صفحه روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را کاهش انجمن زنان موفق وسخت کوش آی وی افی نوین صفحه روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را کاهش دندان پزشکی پزشکان ایران توجه به سلامت دهان،‌ دندان و زبان ما را برای اصلاح و ادای درست گفتار خود یاری می‌کند پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو یکی از مشکلاتی که برای خانم ها، به خصوص از سنین تا سالگی پیش می آید، افتادگی سینه است ناباروری مردان؛ علت ها و درمان ها ناباروریمردان امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای تمام محققان عرصه ناباروری معلوم گشته که نازایی تنها اخبار دندانپزشکی سایت پزشکان بدون مرز بوی بد دهان با توجه به تاثیرات اجتماعی آن از جمله مشکلاتی است که مورد توجه بوده و با یافتن انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی شهید ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش ثروت واقعی بابک زنجانی ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش برکو زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه در کمال ناباوری قصد دارد پرستاران استان اصفهان فردا، سه‌شنبه، ‪ ۲۹‬اسفند ماه برابر با ‪ ۲۰‬مارس ‪ ۲۰۰۷‬است ‪ ۱۶۱‬سال پیش در چنین روزی



لینک منبع :امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان

امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/news/.../امیدواری-زنان-برای-باردار-شدن-با-یافته-جدید-محققان‎Cached24 نوامبر 2016 ... محققان ساوت همپتون دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چرا برخی زنان به سختی باردار می شوند با سلول های بنیادی ارائه کرده اند. Images for امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان - دیگه چه خبر dgchekhabar.com/news/.../امیدواری-زنان-برای-باردار-شدن-با-یافته-جدید-محققان امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان. منبع: خبرگزاری مهر۱۳۹۵-۹-۴-۱۱: ۰۰:۰۲. امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان. برای مشاهده کامل خبر در ... امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان elmdaily.tebyan.net/post/379‎Cachedامیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان - ... محققان ساوت همپتون دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چرا برخی زنان به سختی باردار می شوند با سلول های بنیادی ... آخرین اخبار ورزشی، فوتبال، والیبال و سایر ورزش ها | ایمان نیوز www.imannews.com/sport/tag/سلول%20بنیادی امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان ... محققان بریتانیایی توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی جنینی اضافی حاصل از لقاح مصنوعی (IVF)، سلول ... [PDF] اعطای‌تسهیالت‌برندسازی‌به‌شرکت‌های‌دانش‌بنیان www.akhbaresanat.ir/Newspaper/PagePDF/6940‎Cached26 نوامبر 2016 ... امیدواری زنان برای باردار شدن با. یافته جدید محققان. محققان ساوت همپتون دیدگاه های. جدیدی را در مورد این که چرا برخی زنان به. سختی باردار می شوند با ... سرطان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان‎Cached Similarزمانی که پروتیین Plcy1 به این مسیر می‌چسبد باعث فعال شدن تکثیر سلولی می‌شود اما ... احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی با افزایش سن احتمال ابتلا به ..... محققان موفق به کشف یک مکانیسم مولکولی جدید شده‌اند که سبب می‌شود تومورها در ... و کانادایی در حین تلاش برای کشف واکسنی برای مبارزه با مالاریا در زنان باردار، ... تمام نیوز : «آی سی تی» ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای ... www.tamamnews.com/news/.../«آی-سی-تی»-۴۰-هزار-میلیارد-تومان-صرفه-اقتصادی-برای-کشور-داشت 22 ا کتبر 2016 ... گرمسار - معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه «آی سی تی» ۴۰ هزار میلیارد ... امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان. تمام باید نبایدها واسه نی‌نی دار شدن | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/.../topic/.../تمام-باید-نبایدها-واسه-نینی-دار-شدن‎Cached... بکردم براتون امیدوارم همه منتظرا زود مامان بشن و خبرشو به منم بدین تا امیدوار و خوشحال بشم ... در موسساتی مثل رویان با هزینه ناچیزی این ازمایش رو انجام میدن . ... 4- به ارگاسم رسیدن زن محیط رو قلیایی و احتمال پسر شدن رو افزایش میده . ..... محققان به یافته های جدیدی درباره فواید “اسید فولیک” به ویژه در دوران بارداری دست یافتند. داستان عکس؛ شیردادن حق مادر است - پایگاه خبری تحلیلی علت | پایگاه ... elat.ir/1395/02/داستان-عکس؛-شیردادن-حق-مادر-است/ توضیح مخابرات در مورد درخواست کارکنان شرکتی/ رسمی شدن امکان ندارد · توضیح مخابرات در .... امیدواری زنان برای باردار شدن با یافته جدید محققان · امیدواری زنان برای ...