مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دانستنی هایی درباره سفر به مالزی

[ad_1]

بامداد- مالزی در چهارراه جنوب شرق آسیا قرار دارد و از اغلب نقاط جهان، از طریق هوا، زمین و دریا به آسانی می توان به آن راه یافت. بیش از ۴۵ خط پرواز هوایی مالزی را به نقاط مختلف جهان پیوند می دهد. خطوط هواپیمایی مالزی نیز دارای یک شبکه جهانی است که آن را به شش قاره جهان مرتبط می سازد و در داخل کشور بیش از ۳۶ نقطه را به هم متصل می کند. از سوی دیگر، خدمات ارائه شده از سوی خطوط هواپیمایی آسیا، با نرخ اقتصادی در بعضی مناطق، پروازهای محلی را پوشش می دهد.

سفر هوایی به مالزی

تعداد زیادی از گردشگران با سفر هوایی وارد مالزی می شوند. ۶ فرودگاه در مالزی وجود دارد. دروازه اصلی هوایی مالزی به جهان خارج فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سوپانگ است که در ایالت سلانگور قرار دارد. فرودگاه های بین المللی سایر ایالتهای مالزی همچون صباح، ساراواک و منطقه فدرال لابوان در شرق کشور مالزی نیز به کمک ۱۴ فرودگاه، پروازهای محلی و باندهای موجود در حومه شهرها خدمات خوبی ارائه می دهند.
فرودگاه کوالالامپور که به طور کامل با کامپیوتر کنترل و راهبری می شود در سال ۱۹۹۸ آغاز به کار کرد. این فرودگاه یکی از فرودگاه های پیشرفته جهان است و به عنوان جایگزین فرودگاه بین المللی نخست مالزی، یعنی فرودگاه سلطان عبد العزیز شاه در سوپانگ ساخته شده است. این فرودگاه ۴ باند پرواز دارد و گنجایش سالانه آن ۲۵ میلیون مسافر است که با افزودن بعضی تسهیلات و امکانات دیگر می توان ظرفیت آن را به ۴۵ میلیون مسافر در سال رساند.

خرید در سراسر مالزی

نرخ ارزی مناسب، خریدی نسبتا ارزان را در بازارهای مالزی تضمین میکند. همه نوع صنایع دستی محلی شامل نقره کاری، اقلام برنزی و مسی، قالی و قالیچه های شرقی پشمی وابریشمی را می توان در بازارها یافت طاقه های پارچه های ابریشمی وکتان در رنگهای وسوسه کننده را به وفور خواهید یافت. طراحی بی نظیر و رنگارنگ پارچه های باتیک (نقش چایی) مالزی آن را از انواع مشابه خارجی متمایز می کند. در اینجا البسه آماده در طرحها و رنگهای مختلف، کیف وکفش های مد روز از هر نوع و مارک معروف دنیا، ساعتها و عینک های خاص و پارچه هایی با کیفیت عالی را می توان یافت. مدرنترین وسائل الکتریکی، تجهیزات الکترونیکی، کامپیوتر و دوربین با نازل ترین قیمت به فروش می رسد.
در جشنواره حراج بزرگ مالزی که هر ساله در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، خرده فروشی ها و فروشگاه های خیابانی سراسر کشور برپا میشود، هر جنسی را –به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد –در این جشنواره می توان یافت. در ایام جشنواره می توان ۱۰درصد تا ۷۰ درصد زیر قیمت خرید کرد.

ساعات کار

فروشگاه ها معمولا از ۹:۳۰صبح تا ۷:۰۰ بعداز ظهر باز هستند. ساعت کاری سوپرمارکتها و فروشگاههای زنجیره ای از ۱۰:۰۰صبح تا ۱۰:۰۰شب است. فروشگاههای بزرگتر در روزهای تعطیل هم باز هستند.

نکات قابل توجه خریداران

قیمتها را پیش از خرید مقایسه کنید تا اطمینان حاصل نمائید که معامله درستی انجام می دهید. نرخها معمولا در فروشگاه های بزرگ ثابت است. اما در فروشگاه های کوچکتر و دکه های کنار جاده بهتر است کمی چانه بزنید.
برای خرید وسائل الکتریکی بهتر است به ولتاژ آنها توجه کنید. در مالزی از برق ۲۲۰ولت استفاده می شود .اما اکثر فروشگاه ها اغلب وسائل الکتریکی خود را بدون پریز به فروش می رسانند که البته بنا به درخواست، پریز مناسب را دراختیارتان قرار می دهند. اکثر اقلام الکتریکی آن دارای یک سال ضمانت هستند.

کوالالامپور

کوالالامپور مرکز تجارت کشور محسوب میشود .این شهر سهم بسزایی از سازه های مشهور، زیارتگاه های تاریخی، ساختمان های میراث فرهنگی وشبهای پرجنب وجوش دارد. این شرایط دیدار کنندگان را شبانه روز به خود مشغول می دارد. علاوه بر آن، فروشگاه های فوق مدرن و مجموعه های خریدی که همه نیازمندیها را یکجا ارائه می دهند، هیجان خرید را دو چندان می کند. تماشای فروشگاه های آنتیک و محلی در منطقه قدیمی شهر بسیار سرگرم کننده است.

عیدها وجشنواره ها در مالزی

هاری رایا عید الفطر:

یا «هاری رایا پواسا» در پایان ماه رمضان، ماه روزه داری، با آغاز ماه شوال (دهمین ماه هجری قمری) نزد مسلمانان برگزار می گردد. نشانه ها و علامت های شادی از بیستم ماه مبارک رمضان آشکار می شوند. مسلمانان در روز عید فطر در ابتدا نماز عید را ادا می کنند سپس به زیارت قبرها می روند. خانه تکانی به صورت سمبلیک، خرید لباس های نو و دعوت دوستان و آشنایان به صرف غذا از عادات متداول در ایام عید می باشند. همچنین در مناطق اطراف شهری معمولا خانه ها چراغانی می شوند.

هاری رایا عید قربان:

عید قربان، همه ساله در پایان مناسک حج یعنی در تاریخ دهم ماه ذی الحجه، آخرین ماه تقویم اسلامی برگزار می شود. عید قربان با ادای نماز عید در مساجد آغاز شده سپس با قربانی کردن گاو و بز و بخشیدن گوشت حاصل به نیازمندان دنبال می شود.

دیپا والی:

عید خاص مردم هندو می باشد. این عید، «دیپا والی» به معنی جشن نور نامیده شده است و به پیروزی نیکی بر بدی دلالت دارد و در ماه هفتم تقویم هندو بوقوع می پیوندد. استحمام با روغن سنتی، پیش از فرا رسیدن این عید به وسیله هندوها صورت می گیرد. مراسم این عید شامل زیارت معابد و دعا در قربانگاه ها می باشد. همچنین منازل به وسیله چراغها یا مشعل های روغن زینت داده می شوند که نشانگر غلبه الهه «کریشنا» بر دمون راوانا است.

تایپو سام:

این جشن دیدنی در اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه صورت می گیرد. این عید جشن «تولد الهه گسوبر امانیام» می باشد در شبانگاه این جشن تندیس الهه سوبرامانیام بر روی ارابه بزرگی حمل شده و به وسیله گاو های نر کشیده می شود وبه همراه آن صفوف دسته جمعی منظم حرکت می کنند.
در روز بعد، پارسیان هندو که «کاوادی» به دست دارند به سرود خواندن و طبل زنی در وسط معبد هندو می پردازند. کاوادی کمانی چوبی یا فلزی می باشد که بر آن نقش های بسیار دقیق کنده کاری شده است و بر شانه های راهبان هندو قرار می گیرد. از این کمان چنگک ها و میخهای متعددی در مناطق مختلفی از بدن راهب فرو می روند. این جشن اکثرا در مناطقی مانند سلانگور، پنانگ، نگری سمبیلان، جوهور و پیراک صورت می گیرد.

روز وساک:

روز میلاد بودا است که در آن آیین مرگ و نور برگزار می شود. این جشن مراسم متعددی را شامل می شود، مانند آزاد کردن پرندگان از قفس که حاکی از رهایی ارواح اسیر شده است. در بعضی از خانه ها در این روز با غذاهای گیاهی از میهمانان پذیرایی می شود.

روز کریسمس:

مصادف با بیست و پنجم ماه دسامبر و همانند دیگر مناطق جهان، عید کریسمس بوسیله مردم مسیحی مالزی صورت می گیرد. آغاز آن در کلیساها هنگام شب عید یا روز بعد می باشد .شادی در شب قبل از عید شروع می شود و مردم برای بیان خوشی و سرور، در بازارها و هتل ها به چراغانی اماکن می پردازند. آنها همچنین به تزیین درختهای کریسمس و نصب چراغهای مخصوص به آن اقدام می کنند. این روز فرصتی برای نیکو کاری، کمک به نیازمندان و محبت به یتیمان تلقی می شود.

روز ملی مالزی:

روز ملی مالزی در تاریخ سی ویکم آگوست، مردم در دسته های بزرگی به این جشن حضور می یابند و رژه نظامی، نمایشهای تئاتر و مسابقه های مختلف در همه مناطق شهرهای بزرگ مالزی به اجرا در می آیند. همچنین پرچم مالزی نیز بر روی همگی ساختمان های مسکونی و تجاری بر افراشته می شود که بر شادمانی این مناسبت
می افزاید.

جشن روز میلاد پیامبر اکرم(ص):

مسلمانان روز دوازدهم ربیع الاول را به مناسبت میلاد پیغمبر جشن می گیرند که به نوبه خود مناسبت مهم دیگری در تقویم اسلامی می باشد. معمولا در این جشن نماز و خطبه خاصی در مساجد ادا می شود و همچنین حرکت در صف های دسته جمعی و ضیافتهای خاص انجام می گردد.

نوشته دانستنی هایی درباره سفر به مالزی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

راهنمای جامع سفر به بلغارستان لست سکندرسیدن به خیر جناب داریوش عزیز واقعا ً خوشحالم که بهتون خوش گذشته و همچنین لازمه نکته دیدنی های مالزی، جزیره پنانگ در مالزیدیدنی های مالزیمالزیمناطق دیدنی مالزیجاذبه های گردشگری مالزیمراکز گردشگری مالزی دانستنی های آفتاب هزینه سفر هنرمندان به اروپا را کدام ارگان ها تقبل میکنند؟ برنامه حرکت قطارها و قیمت آنچه برای سفر به دبی باید بدانیددور دنیا با یک کلیک اگر قصد سفر یکروزه به دبی دارید تجربه‌ای جدید در دبی سفری به راهنمای سفر و گردشگری شما می توانید خاطره سفر خود را در قالب راهنمای مسافرت برای دیگران به اشتراک بگذاریدگردشگری مکانهای تفریحی جهان دانستنی های …تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی دلگرم می باشد و راه و رسم سفر به ارمنستان نکاتی برای سفر به ارمنستان مکانهای تفریحی ارمنستان جاذبه های گردشگری ارمنستان راهنمای سفر به باکو با تجربه ی تمام لذت هایش…آن چه در سفر باید بدانیمباکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر این کشور است و به دلیل شباهت های فرهنگی از دانستنی های هنر کاردستیشمع هایی زیبا و معطر با کدو تنبل های پاییزی درست کنید کدو تنبل یکی از میوه های مخصوص دانستنیهای جالب درباره بدن انسانچشم ها دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند دیابت راهنمای جامع سفر به بلغارستان لست سکند رسیدن به خیر جناب داریوش عزیز واقعا ً خوشحالم که بهتون خوش گذشته و همچنین لازمه نکته سنجی دیدنی های مالزی، جزیره پنانگ در مالزی دیدنی های مالزیمالزیمناطق دیدنی مالزیجاذبه های گردشگری مالزیمراکز گردشگری مالزیاماکن آنچه برای سفر به دبی باید بدانید دور دنیا با یک کلیک اگر قصد سفر یکروزه به دبی دارید تجربه‌ای جدید در دبی سفری به بزرگ راهنمای سفر و گردشگری خاطرات شما راهنمای سفر دیگران آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی راهنمای سفر و گردشگری مکانهای تفریحی جهان دانستنی های سفری ایران شناسی تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی دلگرم می باشد و استفاده از راه و رسم سفر به ارمنستان نکاتی برای سفر به ارمنستان مکانهای تفریحی ارمنستان جاذبه های گردشگری ارمنستانگردشگریتور راهنمای سفر به باکو با تجربه ی تمام لذت هایش خانه باکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر این کشور است و به دلیل شباهت های فرهنگی از گردشگران دانستنی های آفتاب هزینه سفر هنرمندان به اروپا را کدام ارگان ها تقبل میکنند؟ برنامه حرکت قطارها و قیمت بلیط دانستنیهای جالب درباره بدن انسان چشم ها دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند دیابت اولین درباره سفر به مالزی



لینک منبع :دانستنی هایی درباره سفر به مالزی

در هنگام سفر به مالزی به این نکات توجه نمائید - Iran Gazette https://www.irangazette.com/.../441-در-هنگام-سفر-به-مالزی-به-این-نکات-توجه-نمائید.html‎Cachedتور ارزان نوروزی و تابستانی مالزی سنگاپور 3 ,شب سنگاپور - 4 شب کوالالامپور تورتایلند 4 شب بانکوک / 3 شب پوکت,تورهای ارزان لحظه آخر,ماکائو لاس وگاس شرق ... مقصد | راهنمای سفر به مالزی | NextHoliday.ir nextholiday.ir/post/راهنمای-سفر-به-مالزی/‎Cached26 دسامبر 2015 ... راهنمای سفر به مالزی تلاشی است از تیم NextHoliday.ir که در آن اطلاعات مورد ... ساختمان هایی نظیر ساختمان سلطان عبدالصمد، ایستگاه راه آهن قدیمی ... اگر می خواهید به مالزی سفر کنید، این مطلب را بخوانید www.hidoctor.ir/64565_اگر-می-خواهید-به-مالزی-سفر-کنید،-این-مطل.html/‎Cached Similar1 مارس 2015 ... سفر به مالزی, کشور مالزی, مسافرت به کشور مالزی, رفتن به مالزی, خرید ... بخشی از آثار مربوط به مکان هایی با تکنولوژهای امروزی و مدرن می باشد مانند ... راهنمای کامل سفر به مالزی ، نکات لازم فرودگاهی ،فرودگاه امام خمینی ... www.irantomalezi.com/trip-malaysia.html‎Cached Similarسلام به همگی. معمولا بعضی از دانشجویان اولین بارشونه که به خارج از کشور سفر میکنند و شاید بعضی از شما ها اولین بار باشه که با هواپیما مسافرت میکنید و یا اینکه ... راهنمای سفر به مالزی؛ کشور بی دردسر - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../راهنمای-سفر-به-مالزی-کشور-بی-دردسر‎Cached Similar25 سپتامبر 2012 ... مالزی کشوری است که ایرانیها بدون نیاز به ویزا و تلف کردن وقت در سفارتخانه ها میتوانند به آن سفر کنند. هم کشور مسلمانی است و فرهنگش به فرهنگ ... اگر به مالزی سفر می کنید این 10 مکان را حتما ببینید! - تاپ ناز www.topnaz.com/اگر-به-مالزی-سفر-می-کنید-این-10-مکان-را-حتم/‎Cached Similar22 جولای 2014 ... تور مالزی, سفر به مالزی, عکس های مالزی, مالزی, تور مالزی, قیمت تور مالزی, تور مالزی ... اس ام اس · جالب و خواندنی · دانستنی ها · طنز و کاریکاتور · عجیب ترین ها · سلامت .... آن جزایر دارای برخی از زیباترین سواحل جهان و بیشترین غواصّی با اقامتگاه هایی فراوان و ارزان می باشند. ... باورهای غلط درباره استفاده از کولر خودرو. - سفرنامه مالزی rozanehonline.com/fa/دانستنیهای-سفر/سفرنامه-مالزی.html‎Cached4 سپتامبر 2012 ... مالزی از جمله کشور هایی است که به ایرانی ها در مرز ورودی ویزای 3 ماه توریستی ... چون این سفر دوم ام به مالزی بوده هم اطلاعات زیادی ازآن کشور داشتم و هم ... بهترین زمان سفر به مالزی - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../بهترین-زمان-سفر-به-مالزی/‎Cached Rating: 5 - 1 vote 5 آوریل 2017 ... با توجه به بارش باران های موسمی که باران هایی سیل آسا هستند، همیشه برای گردشگران سوال است که بهترین زمان سفر به مالزی کی است. دانستنی ها - ایرانی ها از سفر به این کشورها لذت میبرند! +عکس www.123tabmah.blogfa.com/post-59.aspx‎Cached Similarجالب اینجاست که بیشتر ویترین های موزه بزرگ اسلامی مالزی ویترین هایی ... از نکاتی که هنگام سفر به مالزی و کوالالامپور باید به آن دقت کنید این است که حتما لباس ... راهنمای هزینه های سفر به مالزی و گردش در این کشور رنگارنگ - روزیاتو rooziato.com/139694849/راهنمای-سفر-به-مالزی/‎Cachedاگر قصد سفر به مالزی را دارید، توجه داشته باشید که مقصدهای گردشگری طبیعی، تجاری، ... در واقع، ده ها هزار مالزی گرد حرفه ای و آماتور از سراسر جهان، نظرات و دیدگاه های خود را درباره جاهایی که حتما باید .... برخی از ایرلاین هایی که از طریق سایت آن ها نسبت به خرید بلیط اقدام می کنید، قیمت های ..... دانستنی ها · سبک زندگی · تازه های روز.