مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟

[ad_1]

ارتباط بین کلسترول بالا خون و سو مزاج معده

نسخه ای گیاهی برای کاهش چربی خونلیپیدها بخشی از مواد موجود در بدن هستند که وظایف  مهمی را ایفا می نمایند .  لیپیدها در ساختار غشاء سلولی شرکت نموده ، به عنوان ذخیره ی انرژی عمل می نمایند ، به علاوه لیپیدها نقش هورمونی و پیام رسان ثانویه دارند . غلظت لیپیدهای پلاسما در هر زمان بیانگر تعادل بین تولید ، استفاده و ذخیره ی چربی است. این دسته از مواد برای اینکه دارای عملکرد صحیح باشند، باید مقدار آن ها در حد  مورد نیاز بدن باشد بنابراین افزایش سطح آن ها در خون ، می تواند منجر به بروز اختلالاتی مثل کلسترول بالا شود که حاصل آن بروز بیماری های مختلف از جمله آترواسکلروز است.

از آن جا که کلسترول بالا در خون مشاهده می شود و خونی که در عروق جریان دارد ترکیبی از صفرا، سودا ، دم و بلغم آست بنابراین ردپای کلسترول را باید در بین این اخلاط جست و جو نمود.

براساس توضیحات مفصلی که در کتب طب سنتی ایران وجود دارد غذا از زمانی که وارد دهان می گردد تا زمانی که آماده ی استفاده سلولی می شود، مراحل مختلفی را طی می نماید . اکثر قریب به اتفاق حکما به این اصل که هضم تا مصرف مواد غذایی توسط بافت همچنان ادامه دارد اتفاق نظر دارند . بنابر نظر ابو علی سینا و اکثر حکمای طب سنتی ایران زمین هضم در بدن انسان شامل چهار مرحله می باشد و در هریک از این مراحل چهارگانه ، فرآیندهای خاصی روی ماده غذایی صورت می گیرد تا قابلیت ورود به مرحله ی بعدی را پیدا کند .

این مراحل عبارتند از:

  1. هضم اول
    هضم معدی است و در این مرحله تغییر در برخی از صفات و کیفیات ماده غذایی ایجاد می شود و مواد مناسب برای جذب که به آن کیلوس معدی گفته می شود جذب شده و جهت ادامه ی هضم در اختیار کبد قرار می گیرد.
  2. هضم دوم
    هضم کبدی بوده و در این مرحله  صورت نوعیه ی غذا دچار تغییر شده و کیلوس و اخلاط چهارگانه از آن حاصل می شود که از طریق عروق در اختیار  بافت های مربوطه قرار می گیرد.
  3. هضم سوم
    هضم عروقی است که در این مرحله غذا نزدیک به صورت نوعیه ی  عضو مربوطه می شود.
  4. هضم چهارم
    هضم عضوی می باشد که غذا به صورت کامل صورت نوعیه ی عضو مربوطه را پذیرفته است، یعنی اینکه کاملا شبیه به همان عضو می شود.

اخلاط تولید شده ، در چه صورتی کیفیت خوبی خواهند داشت ؟

تاثیر بیماری ‌های کبدی روی پوستهمان گونه که بیان شد، اخلاط نتیجه ی هضم دوم یا هضم کبدی می باشند و برای اینکه این اخلاط با کیفیت مناسب تولید شوند ، دو شرط دارد :

  1. کبد باید در سلامت کامل باشد تا بتواند عمل هضم را به درستی انجام دهد.
  2. مواد اولیه (کیلوس معدی) که برای تولید اخلاط استفاده می شوند، باید ترکیب مناسبی داشته باشند که برای این موضوع ، لازم است معده سالم باشد و کیفیت مواد غذایی مصرفی مناسب باشد.

خون سالم و طبیعی چگونه تولید خواهد شد ؟

علائم افزایش غلظت خون چیست؟مهمترین عامل در تولید خون سالم  و به اصطلاح حکما خون طبیعی در کبد به عنوان محلی که در آن اخلاط چهار گانه به تناسب هر عضوی شکل می گیرند، وابسته به این است که معده بتواند ماده اولیه را با کیفیت لازم در اختیار کبد به عنوان دومین عضو مهم دخیل در هضم قرار دهد، زیرا در صورتی که هضم معدی با اختلال روبرو شود، بقیه ی اعضای دخیل در انجام سایر مراحل هضم چهارگانه مثل کبد، عروق و بافت ها نمی توانند از ماده اولیه ی خوبی برای انجام سایر مراحل هضمی استفاده نموده و دچار ضعف و نقصان عملکرد می شوند که می تواند یکی از موارد بروز و نمود بالا رفتن کلسترول باشد.

بنابران این فرضیه شکل می گیرد که سوء مزاجات معده به دلیل ایجاد اختلال هضم در این عضو می توانند نقش مهمی در ایجاد اختلالات بیوشیمیایی خون از جمله کلسترول بالا داشته باشند و ارگان های هدف در درمان این بیماران معده است و در صورتی که در اولین قدم برخورد با این بیماران، اقدام به درمان سومزاج معده شود، این امکان وجود دارد که بهبود هضم نقش بسیار مهم و موثری در درمان  کلسترول بالا داشته باشد.

بهبود عملکرد معده و درمان سو مزاج معده

مقطر ضد بلغم پاپریکا (5گیاه) - پارسی طب جهت بهبود عملکرد معده و  درمان سو مزاج معده استفاده از مقطر پنج گیاه پاپریکا توصیه می شود. این مقطر، حاصل ترکیب عصاره گیاهان گرم و خشکی است که عملکرد درمانی آن­ها خصوصاً در دستگاه گوارش متمرکز می باشد. این حالت باعث می شود دستگاه گوارش به ­طور مشخص و به ­شکل هدفمند، تحت تاثیرگرمای این محصول قرار گیرد هم­چنین، توانایی و موفقیت مکانیسم اثر این محصول در دفع خلط بلغم از معده­، سبب می­شود در مدت زمان کوتاهی تمام عوارض و مشکلات مربوط به سرد مزاج معده  برطرف شود­.

بازکننده عروق پاپریکا (کاردی آی) - پارسی طبهمچنین جهت کاهش کلسترول بالا خون  استفاده از مقطر پاکسازی خون و عروق پاپریکا (17 گیاه) پیشنهاد  می شود  گیاهان به کار گرفته شده در این محصول همگی در دفع چربی­های زاید از خون و کبد نقش بسزایی دارند بنابراین باعث کاهش کلسترول، می­شود.

این مقطر به راحتی به محل ایجاد رسوب­ها دراعماق ظریف مویرگ­ها نفوذ کرده و با توجه به توانایی بالای دفع چربی­های رسوب شده و شناور­سازی آن­ها، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی عوارض ناشی از بیماری تصلب شرایین را نیز بهبود می‌بخشد.

منبع

تحریریه پارسی طب

به این مطلب امتیاز دهید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دیابت نوع چیست و چگونه می توان آنرا درمان کردپزشکی و سلامتدیابت نوع و راههای درمان آن دیابت نوع دیابت نوع چیستدیابت نوع علائمدیابت نوع آیا غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می شود …آیا غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می شود چرا که معمولا عملیات جذب صورت نمی‏گیرد و دانستنیهای گیاهان دارویی•چگونه وارد این وبلاگ شدید جستجو از طریق گوگل جستجو از طریق سایر مرورگرها معرفی دوستانخواص بامیهبامیه مفید برای دیابتی هاپرشین …خواص بامیهبامیه مفید برای دیابتی هامصرف بامیه هم مانع یبوست می شود و هم به روند کاهش فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …سوء‌هاضمه تعریف سوء هاضمه به احساس ناراحتی مبهم در شکم یا قفسه سینه گفته می شود که راهنمای خرید قرص لاغری، ضد چاقی و اشتهادر زمینه خرید قرص های لاغری و ضد چاقی قرص های زیادی در بازار و داروخانه ها وجود دارد که طب سنتی سایت پزشکان بدون مرزبا اینکه سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می‌شود چربی خون یک سایت دیگر با وردپرس فارسیدیابت بارداری یکی از انواع دیابت است که در این دوران بروز می کند و در اغلب موارد نیز با سالمندان پزشکان ایران دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی، می تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز دیابت نوع چیست و چگونه می توان آنرا درمان کرد پزشکی و سلامت دیابت نوع و راههای درمان آن دیابت نوع دیابت نوع چیستدیابت نوع علائمدیابت نوع و ورزش آیا غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می شود نوشته های آیا غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می شود چرا که معمولا عملیات جذب صورت نمی‏گیرد و معده و دانستنیهای گیاهان دارویی بابونه خواص گیاه بابونه طبیعت گرم و خشک دارد تقویت اعصاب و رفع سردرد و خواص بامیهبامیه مفید برای دیابتی هاپرشین پرشیا خواص بامیهبامیه مفید برای دیابتی هامصرف بامیه هم مانع یبوست می شود و هم به روند کاهش وزن فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و تندرستی سوء‌هاضمه تعریف سوء هاضمه به احساس ناراحتی مبهم در شکم یا قفسه سینه گفته می شود که هیچ راهنمای خرید قرص لاغری، ضد چاقی و اشتها در زمینه خرید قرص های لاغری و ضد چاقی قرص های زیادی در بازار و داروخانه ها وجود دارد که برخی طب سنتی سایت پزشکان بدون مرز با اینکه سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می‌شود افراد به چربی خون یک سایت دیگر با وردپرس فارسی دیابت بارداری یکی از انواع دیابت است که در این دوران بروز می کند و در اغلب موارد نیز با خاتمه سالمندان پزشکان ایران دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی، می تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز



لینک منبع :چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟

چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چگونه-سوء-هاضمه-باعث-کلسترول-بالا-می-شو/‎Cachedدر اولین قدم برخورد با این بیماران، اقدام به درمان سومزاج معده شود، این امکان وجود دارد که بهبود هضم نقش بسیار مهم و موثری در درمان کلسترول بالا داشته باشد. سلامت و ورزش | چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟ www.stylebody.ir/?aid=13222‎Cachedاز آن جا که کلسترول بالا در خون مشاهده می شود و خونی که در عروق جریان دارد ترکیبی از صفرا، سودا ، دم و بلغم آست بنابراین ردپای کلسترول را باید در بین این اخلاط ... سلامت و ورزش | چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟ www.salamatbashim.com/?aid=13222 از دیرباز یکی از واکنش های انسان به شرایط زندگی و تلاش برای بهبود شرایط ، جابجایی مکان زندگی و مهاجرت بوده است . در این بخش از مجله سلامتی راستینه ، تمایل ... آشنایی با 14 دلیل که باعث حمله قلبی می شوند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../آشنایی-با-14-دلیل-که-باعث-حمله-قلبی-می-شوند‎Cached Similarواکنش و عملکرد سریع باعث نجات بسیاری از زندگی ها می شود. ... خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. ... اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با ... قلب بدلیل رسوب چربی ، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شود ، بتدریج ضخیم تر ... کلسترول بالا چه علائمی دارد ؟ - مشاور تغذیه و رژیم درمانی-سارا چیذری chizaridiet.com/کلسترول-بالا-و-علائم-آن/‎Cached19 نوامبر 2016 ... کلسترول بالا دشمن پنهانی است که میتواند بسیار خطرناک باشد . ... بیشتر کلسترول توسط کبد در خون ترشح می شود، اما بخشی از کلسترول ... اما در صورت عدم توجه ، این مسئله می تواند باعث بروز مشکلات زیادی برای کبد و ... آروغ زدن، گاز و سوء هاضمه پس از خوردن غذا . ... چگونه کلسترول بالا را در خانه کنترل کنیم؟ کبد چرب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کبد_چرب‎Cached Similarوجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، ... و پیشروی این بیماری در کبد باعث سوءهاضمه شده و در نهایت منجر به مرگ انسان می شود. ... دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن می باشند. همه چیز در باره کبد چرب از گرفتاری تا درمان - مجله اینترنتی مکملها دات ... https://mokamelhaa.ir/2209/‎Cached30 ژانویه 2015 ... کبد با مصرف زیاد الکل صدمه دیده و قادر به شکستن چربی ها نیست. ... دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن می باشند. ..... مفاهیم یک رژیم غذایی سالم و مناسب; غذاهای بدی که برای کاهش وزن خوب اند; رژیم غذایی در دوران بارداری; چگونه سریع و ... بنابراین مصرف غذاهای چرب باعث سوء هاضمه و حالت تهوع می شود. زرشک:تقویت کننده قلب و کبد.کمک به بهبود سوء هاضمه. تسکین تورم ... https://www.pinterest.com/pin/197595502380333616/ برای افرادی که دچار فشار خون بالا می باشند،برای پایین آوردن فشار خون مفید می باشد. ... به جلوگیری از تشکیل لخته خون که باعث سکته قلبی می شود کمک می کند ادامه درwww.foodlandgrp. .... سس گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی بوده وکم چربی می باشد. ... چگونه به حفظ سلامت استخوان هایمان کمک کنیم؟1-میزان نمک مصرفی تان را. خواص مفید و خواندنی گوجه سبز -آبتین نیوز abtinnews.ir/news/19432‎Cachedگوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو میتواند در درمان حالت اسیدی خون خوب باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از مریضی هایی مثل چربی خون بالا، پیری .... آبتین نیوز: چگونه سوء هاضمه باعث کلسترول بالا می شود ؟ آشنایی با قهوه و خواص و مضرات آن – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=17122‎Cached Similar۶-خوردن قهوه در خانم ها ممکن است باعث کیست در سینه شود ... ۱۲-سوء هاضمه می آورد ... قهوه بدون کافئین که به طریقه بالا تهیه می شود، دارای ۳ تا ۵ میلی گرم کافئین ، و میانگین کافئین ۴ میلی گرم است . ..... راست‌روده و کبد احتمالا با کاهش میزان ترشخ کلسترول، اسید صفراوی و استرول .... پیس میکر یا ضربان ساز قلب چگونه کار می کند؟