مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی

[ad_1]

حتما شما هم مانند اکثر افراد در مواقع دندان درد و یا برای سلامت دهان و دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه می کنید.پس این موضوع طبیعی است که تصور کنید دندانپزشک ها با معاینه دندان ها و مشاهده ی دهان شما تنها می توانند مشکلات مربوط به لثه و دندان های فرد را متوجه می شوند.جالب است بدانید این تصور غلط است.مشکلات مربوط به دیابت،رفلاکس معده،سرطان دهان و بیماری های روده را می توان با توجه به دهان و دندان و لثه ها تشخیص داد.

بیماریهایی که با سلامت دهان ارتباط دارند

دیابت

اینفوگراف بیماری دیابتپوسیدگی دندان ها می تواند از این مشکل حکایت کند که بدن شما در پردازش گلوکز مشکل دارد. وقتی این اتفاق می افتد، قند در بزاق ایجاد شده و منجر به تحریک رشد باکتری های حفره زا در دهان می شود. شل بودن، عقب نشینی، خشکی و خون ریزی لثه ها همه علایم شایع بیماری دیابت است. بیماران دیابتی که کنترل قند خون موثرتری دارند، کمتر به بیماری های دهان و دندان مبتلا می شوند.

ریفلاکس معده

9 بیماری که علائمی مشابه سوزش معده ایجاد می‌کنندریفلاکس معده به مری و در نتیجه سوزش سر دل در هر کسی ممکن است بروز کند. اما تجربه این عارضه برای دو بار در هفته و به مدت طولانی می تواند روی مینای دندان اثر منفی بگذارد. اسید معده با pH پایین از معده به دهان می آید و می تواند مینای دندان رو از بین ببرد. مصرف آنتی اسیدها، تغییرات در شیوه زندگی، اجتناب از غذاهای خاص و مصرف وعده های غذایی کوچکتر برای رفع اسید معده و سلامت دهان و دندان توصیه می شود.

سرطان دهان

سرطان دهاندر کشور آمریکا، سرطان دهان، در رده ششم از شایع ترین سرطان ها قرار دارد و هر سال ۳۰ هزار مورد جدید گزارش می شود. مراجعه منظم به دندان پزشک می تواند به تشخیص این سرطان در مراحل اولیه کمک کند. سرطان دهان به شکل زخم های سفید و قرمز اغلب روی زبان، کف دهان، و بافت های نرم کام در پشت زبان ظاهر می شود. این زخم ها اغلب بدون درد است و بیمار به سختی متوجه آنها می شود.

بیماری های روده

روده 4۲۰ درصد از بیمارانی که دچار اختلال التهاب روده هستند دچار زخم دهانی می شوند. به گفته دندان پزشکان، برخی از افرادی که به دندانپزشک مراجعه می کنند لب های متورم و زخم هایی به اندازه سکه در داخل لبشان دیده می شود که توده سفید با هاله قرمز در اطراف آن تظاهر می کند. در صورت مشکوک بودن به بیماری کرون، از لثه ها عکس گرفته می شود تا از نبود بیماری لثه اطمینان حاصل گردد.

رعایت نکردن بهداشت دهان و ابتلا به این بیماریها

ذات الریه

وقتی سرفه مزمن می‌شودمراقبت از دندان ها و معاینه مرتب آن ها می تواند شما را از بسیاری از بیماری ها در امان نگه دارد.عفونت دهان و دندان می تواند باعث آسیب به ریه های شما می شود.هم چنین امکان بروز ذات الریه در افرادی که به سلامت دهان و دندان رسیدگی می کنند کمتر است.

به گفته محققان، هرکسی ممکن است مبتلا به ذات الریه شود اما بروز این بیماری در بین افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری ریه و مشکلاتی نظیر ایدز به مراتب بیشتر است.

در این مطالعه، محققان گزارش بیش از ۲۶ هزار نفر را بررسی کردند. طبق این مطالعه، افرادی که هرگز به دندانپزشک مراجعه نکرده بودند ۸۶ درصد بیشتر از افرادی که سالانه دوبار تحت چکاپ دندانپزشکی بودند مبتلا به ذات الریه باکتریایی می‌شدند.

دکتر مایکل دال، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ارتباط بین سلامت دهان و دندان و ذات الریه به خوبی اثبات شده و ویزیت دندان‌ها بسیار در حفظ سلامت دهان اهمیت دارد.»

به گفته دال، دهان هیچوقت عاری از باکتری نیست. اما مراقبت خوب از دندان‌ها میزان باکتری‌های موجود در دهان را محدود می‌کند.

بیماری های قلبی و عروقی

انواع درمان برای بیماری گرفتگی عروق قلبافرادی که به سلامت دندان هایشان اهمیت می دهند علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری دندان ها و بلع راحت تر ،احتمال ابتلا به برخی بیماری های قلبی را کاهش می دهند.دلیل این موضوع به رابطه ی میان بیماری های دهان و دندان و بیماری های قلبی و عروقی بر می گردد.

تحقیقات و پژوهش‌های متخصصان ثابت کرده است که باکتری‌های ایجادکننده بیماری‌های دهان و دندان و باکتری‌های مولد برخی از بیماری‌های قلبی و عروقی یکسان بوده و از یک گروه محسوب می‌شوند. برای مثال باکتری‌های ایجادکننده بیماری روماتیسم قلبی کاملاً با باکتری‌هایی که در مشکلات و بیماری‌های لثه وجود دارد یکسان است. بنابراین با درمان بیماری لثه می‌توان احتمال ابتلا به بیماری روماتیسم قلبی و بیماری‌هایی از این دست را کاهش داد.

هرچند که همه افرادی که مشکلات دهان و دندان دارند الزاماً دچار مشکلات قلبی نمی‌شوند اما افرادی که پس از ۴۵ سالگی به بیماری‌های لثه یا عفونت های شدید دندانی مبتلا هستند باید به پزشک قلب مراجعه کنند تا سلامت قلب‌شان بررسی شود.

رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن روزانه به صورت صحیح با استفاده از خمیر دندان‌های استاندارد می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های مضر احتمال بروز بیماری‌های مزمن در بدن را کاهش دهد.

منبع

آوای سلامت، پارسینه، آخرین نیوز

به این مطلب امتیاز دهید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طب سنتی ، آرایشی و زیبایی ، خانه و خانواده ، مسایل …پارسی طب مجله ای علمی ، پزشکی و مرجع طب سنتی ، آرایشی و زیبایی ، خانه و خانواده ، مسایل بیماری های کبد و راه های درمان پارسی طب…همه چیز درباره کبدبا توجه به آمار رو به رشد بیماری های کبد در ابتدا به بیماریهای شایع تر کبدی و مشکلات رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانهمانطور که جوامع در حال تغییر و تحول هستند، میزان شیوع و بروز بیماری ها نیز تغییرات کاروفناوری کَلالهکاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و کهیر، بیماری کهیر، درمان کهیر، کهیر و عوامل ایجاد آن، …بیمار آقای ساله‌ای هستم که از حدود دو هفته پیش دچار ضایعات پوستی و لکه‌های قرمز رنگ اخذ رضایت نامه و برائت نامه از بیمار و قوانین حقوقی …اتاق عملبا ورود بیمار به بیمارستان، اجازه نامه های مختلفی از وی و همراهان وی اخذ می گرددفصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست سایت بهداشت …فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست سایت بهداشت محیط ایران بهداشت محیط،آب وفاضلاب بهداشت عمومی سایت پزشکان بدون مرزبروسلوز از بیماری هایعفونی واگیرداری است که به لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام نقش بهداشت محیط در بیمارستان سایت بهداشت …فایل های جمع آوری شده بهداشت محیط در بیمارستان روی لینک های زیر کلیک کنید راهنمای پایگاه خبری تحلیلی بامهرستانمقام معظم رهبری از اول انقلاب یکی از نقاطی که مخالفین و دشمنان این انقلاب مدام تبلیغ طب سنتی ، آرایشی و زیبایی ، خانه و خانواده ، مسایل زناشویی شرکت پارسی طب یک شرکت تحقیقاتی – تولیدی می باشد که در زمینه تحقیق و بررسی بیماری های خاص و کاروفناوری کَلاله کاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و بیماری های کبد و راه های درمان پارسی طب … همه چیز درباره کبد با توجه به آمار رو به رشد بیماری های کبد در ابتدا به بیماریهای شایع تر کبدی و مشکلات ناشی از رابطه جنسی و عشق پزشکان ایران همانطور که جوامع در حال تغییر و تحول هستند، میزان شیوع و بروز بیماری ها نیز تغییرات شگرفی کهیر، بیماری کهیر، درمان کهیر، کهیر و عوامل ایجاد آن، علت کهیرکهیر صورتکهیر در بارداریکهیر زدن بدنکهیر زدنکهیر چیستکهیر مزمنکهیر و درمان آن اخذ رضایت نامه و برائت نامه از بیمار و قوانین حقوقی آن اتاق عمل با ورود بیمار به بیمارستان، اجازه نامه های مختلفی از وی و همراهان وی اخذ می گردد فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست سایت بهداشت محیط ایران فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست سایت بهداشت محیط ایران بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد بهداشت عمومی سایت پزشکان بدون مرز بروسلوز از بیماری هایعفونی واگیرداری است که به لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام، جایگاه ویژه نقش بهداشت محیط در بیمارستان سایت بهداشت محیط ایران فایل های جمع آوری شده بهداشت محیط در بیمارستان روی لینک های زیر کلیک کنید راهنمای ارزیابی پایگاه خبری تحلیلی بامهرستان مقام معظم رهبری از اول انقلاب یکی از نقاطی که مخالفین و دشمنان این انقلاب مدام تبلیغ کردند



لینک منبع :ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی

ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی - پارسی طب fa.parsiteb.com/ارتباط-متقابل-بهداشت-دهان-و-دندان-و-بیم/‎Cachedحتما شما هم مانند اکثر افراد در مواقع دندان درد و یا برای سلامت دهان و دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه می کنید.پس این موضوع طبیعی است که تصور کنید دندانپزشک ها ... سلامت و ورزش | ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی www.stylebody.ir/?aid=13373‎Cachedشل بودن، عقب نشینی، خشکی و خون ریزی لثه ها همه علایم شایع بیماری دیابت است. بیماران دیابتی که کنترل قند خون موثرتری دارند، کمتر به بیماری های دهان و دندان ... ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی -آکاارتباط متقابل ... www.akairan.ir/.../ارتباط%20متقابل%20بهداشت%20دهان%20و%20دندان%20و%20بیما...‎Cachedبهداشت نزدیکی و مقاربت | بهداشت جنسی بالغین. نزدیکی و مقاربت از شایعترین راه های تخلیه و ارضای جنسی در بالغین است. مدت زیادی که از آغاز دخول آلت در مهبل تا ... ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی - میهن مگ https://mihanmag.com/.../ارتباط_متقابل_بهداشت_دهان_و_دندان_و_بیماری_های_داخلی‎Cached26 نوامبر 2016 ... ی دهان شما تنها می توانند مشکلات مربوط به لثه و دندان های فرد را متوجه … نوشته ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی اولین بار در ... سلامت و ورزش | ارتباط متقابل بهداشت دهان و دندان و بیماری های داخلی www.salamatbashim.com/?aid=13373‎Cachedاگر شما شبیه به اکثر زوج هایی هستید که نگران باروری و در تلاش برای حامله شدن هستند، قطعاً میخواهید زودتر حامله شوید. پوسیدگی دندان ها می تواند از این مشکل حکایت ... تأثیر متقابل بیماریهای دهان و دندان و بیماریهای سیستمیک – سایت ... www.pezeshk.us/?p=14291‎Cached Similarبنابراین عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها سبب بروز بیماریهای مربوط به حفره دهان ... قابل ملاحظه‌ای با شیوع بیماریهای قلبی- عروقی غیر کشنده در ارتباط بوده است. بین بیماری های دهان و دندان و بیماری های قلبی رابطه وجود دارد – سایت ... www.pezeshk.us/?p=22980‎Cachedدو نوبت مسواک زدن روزانه می تواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی کمک کند . ... که رعایت بهداشت دهان و دندان با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط ... بیماری های دهان و دندان و تغذیه - مرکز طب پیشگیری و ارتقا سلامت رهایش rahayesh.com/pages/view/pageid/91/lang/fa‎Cached@TA_HOME کانال تخصصی تحلیل رفتار متقابل ... ارتباط بین بیماری های دهان و دندان با بیماری قلبی منجربه این شد که محققین باکتری هایی را در دهان ... به نظر می رسد که تا 30 درصد افراد، بدون در نظر گرفتن مراقبت های بهداشت دهان و دندان، استعداد ژنتیکی برای بیماری های لثه دارند. ... تماس مستقیم و ملاقات حضوری با مدیر داخلی. بهداشت دهان و دندان - وب سایت رسمی دکتر محمد شاپوری | جراح دندانپزشک ... drshapouri.com/راهنمای-بیماران/بهداشت-دهان-و-دندان‎Cachedروش های کم هزینه ، ایمن و موثری برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان وجود دارد . ... درمان های پیچیده و پر هزینه و عواقب ناشی از ارتباط متقابل دهان و دندان با بیماری های ... مسواک با زاویه ۴۵ درجه بر روی سطح خارجی دندان قرار می گیرد و با حرکات لغزشی با ... آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آسیب‌شناسی_دهان_و_فک_و_صورت‎Cached Similarسازمان بهداشت جهانی از واژهٔ «بیماری‌های مربوط به غدد بزاقی، فک و پوسیدگی دندان» استفاده می‌کند. ... بهترین راه جلوگیری از بوی بد دهان، مسواک زدن مکرر دندان‌ها و زبان، تمیز نگه داشتن ... آفت، زخم‌های کوچکی است که در قسمت داخلی دهان، زبان و لب‌ها ایجاد می‌شود. ... ارتباط و اطلاعات پیرانون ارتودنسی · مجلهٔ بین المللی آنتروپولوژی دندان ...