مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد

[ad_1]

محققان می‌گویند؛

افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
تحقیق جدید نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان داده‌های بیش از ۱۰۰ مطالعه در مورد ارتباط بین مهارت حل مسئله و افزایش سن مربوط به سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ را بررسی کردند. این مطالعات هم شامل اطلاعات مربوط به رفتار افراد و هم مربوط به اسکن مغزی بود.

دانشمندان دریافتند به طورکلی توانایی افراد مسن در تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی به اندازه افرد بزرگسال جوان قوی نیست، اما افراد بزرگسال مسن برخی مهارت‌های خلاقانه و حل مسئله را بهتر انجام می‌دهند.

لین هاشر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو کانادا، در این باره می‌گوید: «بسیار تعجب آور است که کاهش توانایی در تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی می‌تواند موجب بهبود عملکرد فرد در مهارت‌هایی شود که نیاز به ابتکار و خلاقیت دارد. چراکه قبلا تصور می‌شد توانایی تمرکز لازمه موفقیت در یادگیری است.»

به عنوان مثال در مطالعه ۲۰۱۶ که در مجله Psychonomic Bulletin & Review منتشر شده است، محققان به شرکت‌کنندگان تصاویر چهره‌ها را همراه با اسامی نمایش دادند. اگرچه از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا اسامی را نادیده بگیرند، اما محققان افراد را از این جهت که کدام اسامی را به خاطر سپرده بودند مورد آزمایش قرار دادند.

جالب اینجاست که آنها دریافتند شرکت‌کنندگان مسن‌تر، بهتر از شرکت‌کنندگان جوان در تطابق چهره‌ها با اسامی عمل کردند.

به گفته محققان، منطقه مغزی موسوم به «منطقه لوب پیشانی» با تمرکز، پردازش اطلاعات مربوطه و کنارگذاشتن اطلاعات منحرف کننده مرتبط است. شواهد نشان می‌دهد که با بالارفتن سن افراد، فعالیت این منطقه کاهش می‌یابد که با کاهش توانایی تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی مرتبط است.

به عنوان مثال، مطالعه سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان دارای یک جراحت در جلو مغز (براساس سی تی اسکن یا MRI) به مراتب بهتر از شرکت‌کنندگان بدون ضایعه مغزی در حل مسائل ریاضی عمل کردند. به گفته محققان درحالیکه ۸۲ درصد افراد دارای آسیب مغزی توانستند مسئله را حل کنند، تنها ۴۳ درصد افراد بدون اسیب مغزی مسئله را حل کردند.

با این حال محققان اذعان می‌دارند که توانایی تمرکز فرد تنها به سن آنها ارتباط ندارد. رفتار، بیخوابی و چند عامل دیگر همگی در فقدان تمرکز و افزایش حواس پرتی نقش خواهند داشت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تحلیل جامعه شناختی افزایش سن ازدواج؛ با تاکید بر …تحلیل جامعه شناختی افزایش سن ازدواج؛ با تاکید بر عوامل فرهنگی بخش اول تحولات برنامه شش هفته‌ای افزایش حجم با تأکید بر ۱۰ حرکت …قادر پاسخ در تاریخ آذر ۲۵ام ۱۳۹۴ ۲۲۴۵ بهترین برنامه تمرینی سینه با روش درمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو …سلام شاید اینی که می گم ربطی نداشته باشه ولی با استفاده از این نرم افزار که از یکی فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های درمان لاغری راه های افزایش وزنشما در حال مشاهده انجمن بصورت میهمان هستید برای شرکت در بحث ها ، ارتباط با سایر توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی …۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در راه های افزایش صبر چیست؟ شهر سوالبا سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال چند توصیه ساده اما کاربردی برای شما ارائه می استفاده از قدرت ذهن بخش سومقرار شنیده استفاده از برقه یا چادری را انگلیسها در زمان به قدرت رساندن دولتهای ایکه انواع روشهای تدریس،مقایسه تدریس در مدارس …روشهای تدریس،شیوه های نوین تدریس،تجربیاتی از تدریس موفق،روش تدریس معلمان در کلاس تحلیل جامعه شناختی افزایش سن ازدواج؛ با تاکید بر عوامل فرهنگی تحلیل جامعه شناختی افزایش سن ازدواج؛ با تاکید بر عوامل فرهنگی بخش اول تحولات ساختاری برنامه شش هفته‌ای افزایش حجم با تأکید بر ۱۰ حرکت حجم‌ساز قادر پاسخ در تاریخ آذر ۲۵ام ۱۳۹۴ ۲۲۴۵ بهترین برنامه تمرینی سینه با روش فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت استفاده از قدرت ذهن بخش سوم قرار شنیده استفاده از برقه یا چادری را انگلیسها در زمان به قدرت رساندن دولتهای ایکه در کشور توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت می کند درمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو نه بابا با پر خوری نمیشه کاش یه راه بهتری بود راه های افزایش صبر چیست؟ شهر سوال با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال چند توصیه ساده اما کاربردی برای شما ارائه می شود تا انواع روشهای تدریس،مقایسه تدریس در مدارس ایران،آمریکا،ژاپن روشهای تدریس،شیوه های نوین تدریس،تجربیاتی از تدریس موفق،روش تدریس معلمان در کلاس درس درمان لاغری راه های افزایش وزن شما در حال مشاهده انجمن بصورت میهمان هستید برای شرکت در بحث ها ، ارتباط با سایر کاربران و



لینک منبع :افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد

افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../افزایش-قدرت-حل-مسئله-با-بالا-رفتن-سن-افراد‎Cached27 نوامبر 2016 ... تحقیق جدید نشان می دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می شود. افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد www.kanoon.ir/.../افزایش-قدرت-حل-مسئله-با-بالا-رفتن-سن-افراد‎Cached29 نوامبر 2016 ... تحقیق جدید نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می‌شود. افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/28/1562250 28 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تحقیق جدید نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می‌شود. وب سایت رسمی آخرین خبر | افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد akharinkhabar.ir/science/3115329 28 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین/ تحقیق جدید نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می‌شود. محققان داده‌های بیش از ۱۰۰ مطالعه در مورد ارتباط بین مهارت ... افزایش قدرت حل مسئله با بالارفتن سن | | linkchee.com/DVPSGAAAAAAIA/‎Cached31 دسامبر 2016 ... به گزارش مهر، محققان داده های بیشتمریناتی ویژه افراد مسن برای افزایش تعادل از ??? مطالعه در مورد ارتباط بین مهارت حل مسئله و افزایش سن مربوط به ... افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/.../افزایش-قدرت-حل-مسئله-با-بالا-رفتن-سن-افراد 28 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تحقیق جدید نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می‌شود. میهن مگ - افزایش قدرت حل مسئله با بالارفتن سن https://mihanmag.com/.../افزایش_قدرت_حل_مسئله_با_بالارفتن_سن‎Cached15 مه 2017 ... افزایش قدرت حل مشکل با پیری تحقیقات جدید نشان می دهد افزایش ... تحقیق جدید نشان می دهد با بالارفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می شود. ... با این حال محققان اذعان می دارند که توانایی تمرکز فرد تنها به سن آنها ارتباط ندارد. افزایش قدرت حل مسئله با بالارفتن سن - روزنامه نیم نگاه nimnegahshiraz.ir/fa/Main/.../افزایش-قدرت-حل-مسئله-با-بالارفتن-سن 3 دسامبر 2016 ... تحقیق جدید نشان می دهد با بالارفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می شود ... دانشمندان دریافتند که توانایی افراد مسن در تمرکز و جلوگیری از حواس ... افزایش قدرت حل مسئله با بالا رفتن سن افراد - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../افزایش-قدرت-حل-مسئله-با-بالا-رفتن-سن-افراد/ تحقیق جدید نشان می دهد با بالا رفتن سن، خلاقیت حل مسئله نیز بهتر می شود. به نقل از مهر، محققان داده های بیش از ۱۰۰ مطالعه در مورد ارتباط بین مهارت حل مسئله و افزایش ... افزایش قدرت حل مسئله با بالارفتن سن - تی نیوز tnews.ir/news/3e7f74950593.html 27 نوامبر 2016 ... دانشمندان دریافتند به طورکلی توانایی افراد مسن در تمرکز و جلوگیری از ... [ مشاهده متن کامل افزایش قدرت حل مسئله با بالارفتن سن در اتاق خبر 24 ].