مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چاقی کودک را نادیده نگیرید!

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال بیان کرد: امروزه و با گسترش زندگی شهر نشینی چاقی در کودکان شیوع پیدا کرده است و حدود چهار تا هفت درصد از دانش آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می برند.


وی در خصوص عوارض چاقی اظهار داشت: بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، فشار و چربی خون از عواقب اضافه وزن محسوب می شوند.


این فوق تخصص غدد اطفال با عنوان اینکه شخصی به سندروم متابولیک مبتلا است که به سه مورد از موارد فشار خون و چربی غیر مفید بالا، چربی مفید پایین، قند خون بالا، چاقی شمکی و مقاومت به انسولین دچار باشد؛ افزود: این سندروم فرد را در معرض بیماری هایی مانند تصلب شرایین و اختلالات قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی قرار می دهد.


رزاقی آذر در خصوص بیماری هایی که در نتیجه دیابت ایجاد می شوند؛ تصریح کرد: این بیماری ممکن است با تشکیل لخته در رگ های بزرگ بدن در اندامی مانند پا موجب بیماری قانقاریا شود.همچنین دیابت می تواند کارکرد کلیه را با اختلال مواجه کند.


وی تاکید کرد: به طور کلی دیابت می تواند بر روی تمامی اندام های مختلف بدن تاثیر بگذارد.بنابراین در صورتی که کودکی دچار چاقی و اضافه وزن باشد مراجعه سریع به پزشک ضروری است.


این فوق تخصص غدد اطفال با بیان اینکه به طور معمول کودکان پس از یک سالگی مبتلا به بی اشتهایی فیزیولوژیک می شوند، اظهار داشت: این عملکرد طبیعی بدن برای پیشگیری از چاقی مفید است و اگر فرزندشان کم اشتها است نباید کودک را وادار به غذا خوردن بکنند زیرا در این صورت شخص دچار لاغری یا چاقی مفرط می شود.


رزاقی آذر یادآور شد: بر خلاف باور غلط رایج در بین برخی از خانواده ها که چاقی کودک نشان دهنده سلامتی اش است باید با مراجعه وی به پزشک قد و وزنش با توجه به منحنی های رشد بررسی شود و در صورتی که کودک دچار چاقی و اضافه وزن است پیروی از رژیم غذایی صحیح تحت نظر متخصص تغذیه توصیه می شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، کودک …فیلم کودک آزاری زن تایلند جنجال برانگیخت خارج کردن سه شاخه کابل برق از سر یک کودک ۲ تنظیم زمان والدین ، هیچ گاه اطمینان ندارند که آیا به اجبار کودک را به مدرسه فرستادن کار درستی است سلامت بانوان بهداشت خانم ها کودکسلامت بانوان بهداشت خانم ها زنانلباس زیر زنانهتبلی تخمدانخارش واژنعفونت ادراری توصیه های هفته آخر بارداریمشکلات دوران یائسگی را با انجام این ورزشها دور بزنید خستگی زودرس و گرگرفتگی از جمله جامعه شناسی و روانشناسی کودک تا ساله روان …جامعهشناسیوتاریخچه روانشناسی و جامعه شناسی کودک مفهوم کودکی جین کورتروپ مینویسد کودکان به نکته درباره سوزش سردل سوزش سردل یا یک مشکل جدی می‌باشد اما آیا می‌دانید به چه علت سوزش سردل به وجود بهداشت روان سایت پزشکان بدون مرزبسیاری از افرادی که متارکه کرده اند خود را فردی ناتوان و فاقد توان کافی برای ازدواج علل درد پاشنه ی پا چیست؟ پزشکی و سلامتعلل درد پاشنه ی پا چیست؟ درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد میشود ولی بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرزسنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، کودک آزاری فیلم کودک آزاری زن تایلند جنجال برانگیخت خارج کردن سه شاخه کابل برق از سر یک کودک ۲ ساله عکس روان شـناســی کودک والدین ، هیچ گاه اطمینان ندارند که آیا به اجبار کودک را به مدرسه فرستادن کار درستی است یا نه؟ سلامت بانوان بهداشت خانم ها کودک تشنج نوزاد با آب خوردن بیش از حد حُقه برای بزرگ کردن سینه ها گیاهانی که سلامت کودک تان را توصیه های هفته آخر بارداری مشکلات دوران یائسگی را با انجام این ورزشها دور بزنید سندرم تخمدان پلی کیستیک و رژیم غذایی جامعه شناسی و روانشناسی کودک تا ساله روان شناسیدلهره جامعهشناسیو تاریخچه روانشناسی و جامعه شناسی کودک مفهوم کودکی «جین کورتروپ» مینویسد کودکان به همان نکته درباره سوزش سردل به معنای سوزش قلب می باشد، زیرا برگشت اسید معده به مری باعث ایجاد درد و سوزش در قسمت سر بهداشت روان سایت پزشکان بدون مرز بسیاری از افرادی که متارکه کرده اند خود را فردی ناتوان و فاقد توان کافی برای ازدواج مجدد می علل درد پاشنه ی پا چیست؟ پزشکی و سلامت علل درد پاشنه ی پا چیست؟ درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد میشود ولی شایعترین بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله های چگونه کودک را بخوابانیم



لینک منبع :چاقی کودک را نادیده نگیرید!

Images for چاقی کودک را نادیده نگیرید! چاقی کودک را نادیده نگیرید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چاقی-کودک-را-نادیده-نگیرید‎Cached29 نوامبر 2016 ... تصویر چاقی کودک را نادیده نگیرید! به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال بیان کرد: امروزه و با ... چاقی کودک را نادیده نگیرید! - Barico Club | باریکو کلاب Barico Club ... www.baricoclub.com/?p=3458‎Cachedمریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال بیان کرد: امروزه و با گسترش زندگی شهر نشینی چاقی در کودکان شیوع پیدا کرده است و حدود چهار تا هفت درصد از دانش آموزان از چاقی ... چاقی کودک را نادیده نگیرید! www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=99103‎Cached3 دسامبر 2016 ... چاقی کودک را نادیده نگیرید! اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم کند.امروزه و ... چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید - سلامانه www.salamaneh.com/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی---چاقی-کودک-را-نادیده 5 دسامبر 2016 ... سلامانه : یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم ... | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی-%7C-چاقی-کودک-را-نادیده-نگیرید-/ هشدار درباره عوارض پفک بر جنین و کودک · سن کنجکاوی جنسی کودکان کاهش یافته است ... قلب شهر زیرزمینی در دست زنان + تصاویر · رژیمی کردن مواد غذایی چاق کننده ... چاقی کودک را نادیده نگیرید! | جام‌جم | خبروان khabarone.ir/news/4999381/چاقی-کودک-را-نادیده-نگیرید! 29 نوامبر 2016 ... چاقی کودک را نادیده نگیرید! یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می‌تواند زمینه ابتلا به ناراحتی‌های قلبی و عروقی را ... چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید www.24khabar.com/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی-چاقی-کودک-را-نادیده-نگیرید/ 2 فوریه 2017 ... چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید. مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه ... چاقی کودکان، هشداری برای بیماری‌های بزرگسالی است/ وزارت بهداشت و ... mehrkhane.com/.../چاقی-کودکان-هشداری-برای-بیماری‌های-بزرگسالی-است-وزارت-بهداشت-و-طرح-جامع-کنترل-چاقی-کودکان‎Cached7 دسامبر 2016 ... چاقی کودکان در صورت عدم ‌کنترل می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های غیرواگیر جدی مانند دیابت و ... چاقی کودکان را به دلیل ارثی بودن نادیده نگیرید چاقی کودکان را شوخی نگیرید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/321207/چاقی-کودکان-را-شوخی-نگیرید‎Cachedدر جهت اقدامات اساسی و اصولی در قبال کنترل وزن و جلوگیری از چاقی کودکان چه باید کرد؟!