مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید

[ad_1]

اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید

اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید 

به عفونت در ناحیه سینوس در صورت،سینوزیت می گویند که بسیار شایع است و سر درد آن می تواند آزار دهنده باشد. سینوس‌ها حفره‌های کوچکی در پیشانی هستند که وظایف متعددی را بر عهده دارند، از جمله مرطوب کردن هوایی که تنفس می‌کنیم. بعضی وقت‌ها سینوس‌ها نمی‌توانند به خوبی با پاتوژن‌ها بجنگند که در نتیجه نشانه‌های عفونت سینوسی در بدن نمایان می‌شود.

 

از نشانه‌های این نوع عفونت ورم سینوس‌ها، افزایش خلط، سردرد، سرفه، گرفتگی و گاهی اوقات تب است بستگی به نوع عفونت‌تان راه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. سینوزیت معمولا خودش تمیز می‌شود، اما می‌تواند با راه حل‌‌های خاصی به تمیز شدن آن کمک کرد و روند آن بهبود را تسریع بخشید.

 

۱. تشخیص علائم اولیه

سردرد

فشار در اطراف چشم‌ها

گرفتگی بینی

آبریزش بینی

گلو درد

سرفه

تنفس سخت

تب

 

معمولا سینوزیت با همین علائم بروز پیدا می‌کند و اگر از نوع مزمن باشند ممکن است بعد از ۵تا ۷ روز بدتر شوند.

 

۲. چند روز است که این علائم را دارید؟

سینوزیت ممکن است عادی باشد و قبل از ۴ هفته خوب شوید، و یا ممکن است مزمن باشد تا ۱۲ هفته طول بکشد. اگر بیشتر از این مدت طول بکشد نشان دهنده‌ی بدتر بودن سینوزیت‌تان نیست.

 

سینوزیت‌های عادی ممکن است به دلایل زیادی رخ دهند که رایج‌ترین آن‌ها ویروس است. شما ممکن است بعد از سرماخوردگی دچار سینوزیت شوید. این دست سینوزیت معمولا بعد از ۷-۱۴ روز بهتر خواهند شد.آلرژی از جمله دلایل سینوزیت‌های مزمن است. اگر آسم یا پولیپ بینی دارید و یا سیگار می‌کشید، احتمال ابتلای شما به سینوزیت مزمن بیشتر است.

 

۳. دمای بدن‌تان را چک کنید

سینوزیت‌هایی که بر پایه‌ی آلرژی هستند معمولا با تب همراه نیستند. سینوزیت‌هایی که به دلیل عفونت به وجود آمده‌اند، مثل سرما خوردگی، ممکن است با تب همراه باشند. تب بالا معمولا نشانه‌ی عفوت باکتریایی سینوزیت است.

 

۴. خلط زرد تیره با سبز دارید

خلط زرد تیره یا سبز با بوی بد یا مزه‌ی بد می‌تواند نشانه‌ی عفوت باکتریایی باشد. اگر فکر می‌کنید دچار چنین عفونتی شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.پزشکان معمولا سعی می‌کنند قبل از اینکه به شما‌آنتی‌بیوتیک بدهند با راه‌های دیگری سینوزیت‌تان را درمان کنند،

 

چراکه مصرف بیش اندازه‌ی آنتی‌بیوتیک می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را افزایش دهد. در ضمن آنتی بیوتیک فقط می‌تواند عفونت‌های باکتریایی سینوزیت را برطرف کند.

اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید

سینوزیت‌های عادی ممکن است به دلایل زیادی رخ دهند که رایج‌ترین آن‌ها ویروس است

 

۵. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

علاوه‌بر علائم بالا، علائم دیگری هم هستند که اگر آن‌ها را مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید. از جمله:

علائم‌تان بیش از ۱۰ روز ادامه داشت.

 

علائمی همچون سردرد که با مسکن هم آرام نمی‌شوند.

سرفه‌هایی با خلط خونی، سبز یا زرد تیره همراه است.

 

تنگی نفس یا سنگین بودن قفسه سینه.

درد شدید در گردن

 

درد گوش

تغییر دید و تاری دید

افزایش واکنش‌های آلرژیک نسبت به داروها

شدید شدن علائم آسم در افراد آسمی

 

راه‌های درمان عفونت سینوس :

1. اگر می‌خواهید خودتان دارو مصرف کنید حتما با پزشک مشورت کنید. به هیج وجه داروهایی که برای بزرگسالان است به کودکان ندهید. بسیاری از داروهای سرماخوردگی برای کودکان مناسب نیست. خانم‌های باردار هم به هیج وجه نباید سرخود دارو مصرف کنند.

 

2. اگر پزشک به شما آنتی‌بیوتیک داد، حتما طبق دستور آن را مصرف کنید. حتی اگر بیماری‌تان بهبود یافت، مصرف آنتی بیوتیک را قطع نکنید و تا پایان دوره درمان دارو را مصرف کنید. این کار احتمال برگشت بیماری یا تبدیل آن به عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک را کم می‌کند.

 

3. اگر سینوزیتتان با آلرژی‌های فصلی همراه شده است، مصرف آنتی‌هیستامین می‌تواند به شما کمک کند. آنتی هیستامین می‌تواند واکنش‌های آلرژیک بدن‌تان را کم کند. می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کنید تا ببینید کدام نوع آنتی هیستامین می‌تواند به شما کمک کند.

 

4. از مسکن‌ها استفاده کنید تا دردتان کمتر شود. مسکن سینوزیت شما را خوب نمی‌کند، فقط درد را کمتر می‌کند.

 

5. از اسپری‌های بینی استفاده کنید تا برای مدت کمی هم که شده راه سینوزیت‌ها باز شود.

 

6. از داروهای ضد احتقان استفاده کنید تا راه بینی‌تان باز و درد سینوس‌تان کم شود. ولی از این دارو بیشتر از ۳ روز استفاده نکنید. استفاده بیش از حد آن مضر است.

 

7. سعی کنید خوب استراحت کنید و از فعالیت شدید بپرهیزید. سعی کنید هنگان خواب سرتان بالاتر از بدن‌تان باشد.

 

8. آب زیاد بنوشید.

 

9. از سرم‌‌های شست و شو کمک بگیرید و بینی خود را شست و شو دهید.

 

10. بخور گرم می‌تواند سینوزیت‌های‌تان مرطوب کند و تنفس‌تان را راحت‌تر کند.

 

11. از کمپرس گرم استفاده کنید تا درد و فشار در ناحیه‌ی سینوزتان کم شود.

 

12. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف غذاهای داریه ادویه مثل فلفل قرمز می‌تواند در تمیز شدن سینوزیت‌های‌تان کمک کند.

 

13. مصرف چای گرم می‌تواند گلو دردتان را بهتر کند، مخصوصا اگر با عسل و زنجبیل نیز همراه باشد.

 

14. خودن مایعات، مخصوصا مایعات گرم سرفه‌های‌تان را هم بهتر می‌کند.

 

15. سیگار نکشید

 

پیشگیری از عفونت سینوس:

برای پیشگیری بهتر است واکسن آنفولانزا بزنید.

در محیط‌های آلوده از ماسک استفاده کنید.

دست‌های‌تان را خوب بشویید.

آب، سبزیجات و میوه به مقدار زیاد مصرف کنید.

 

منبع:bartarinha.ir

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتیبیماری ایدزداروهای گیاهیاعتیاددرمان زود انزالیبهداشت کودکانپزشکی خانواده مهدوی دوران بارداریعلائم سیستیت نیز ممکن است در عفونت کلیه دیده شود عفونت کلیه یکی از خطرناک ترین عوارض استخر،سونا و جکوزی قصد ما از ارائه آموزش های مقدمات آشنا کردن دستهٔ اول با رشتهٔ ورزشی شنا می باشدگلو درد چرکی چیست؟ گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه‌های کامی است مهمترین عاملی که باعث علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع …چندین روش خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان درمان های خانگی بوی بد دهان علت مزه و بوی بیماری وسواساز ابتلا تا درمانوسواس چیست ؟ وسواس عبارت است از تکرار بدون اراده افکار ناخوشایند اگر چه فرد می فهمد از خوردن آلت تناسلی شوهرم متنفرم ولی شوهرم دوست …خوردنآلتتناسلیشوهرماز خوردن آلت تناسلی شوهرم متنفرم ولی شوهرم دوست داردچه کنم؟ سوال من و نامزدم هر دو آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ جدید اثراتخودارضاییبعدترکآیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟جدیدترین مطالب دندان پزشکیسینوس فک بالا حفره ای است که در داخل استخوان فک بالا قرار دارد ودر حقیقت قسمتی از پربیننده ترین و آخرین اخبار پزشکی و اخبار سلامت …صفحه اصلی خبرپو آخرین اخبار آخرین اخبار ایران و جهان پخش زنده آخرین اخبار آخرین خانواده مهدوی دوران بارداری علائم سیستیت نیز ممکن است در عفونت کلیه دیده شود عفونت کلیه یکی از خطرناک ترین عوارض دوران پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتیبیماری ایدزداروهای گیاهیاعتیاددرمان زود انزالیبهداشت کودکانپزشکیطب گلو درد چرکی چیست؟ گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه‌های کامی است مهمترین عاملی که باعث گلودرد استخر،سونا و جکوزی دکتر ژانت سروش، متخصص بیماری های عفونی و تب دار بیماری های بسیاری می توانند از طریق استخرها علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع بوی بد چندین روش خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان درمان های خانگی بوی بد دهان علت مزه و بوی بد جدیدترین مطالب دندان پزشکی سینوس فک بالا حفره ای است که در داخل استخوان فک بالا قرار دارد ودر حقیقت قسمتی از مجرای بیماری وسواساز ابتلا تا درمان وسواس چیست ؟ وسواس عبارت است از تکرار بدون اراده افکار ناخوشایند اگر چه فرد می فهمد که این آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ جدید اثراتخودارضاییبعد آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ سری جدید سوالات جنسی و زناشویی جدید سوالاتجنسیزناشویی سری جدید سوالات جنسی و زناشویی آیا این ممکن است که خانمی میل جنسی بیش از حد داشته باشد؟ مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید آنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید درباره این مقاله این مقاله دربارة تومورهایی است که



لینک منبع :اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید

چگونه عفونت سینوس را درمان کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چگونه-عفونت-سینوس-را-درمان-کنیم‎Cached23 ا کتبر 2016 ... از نشانه‌های این نوع عفونت ورم سینوس‌ها، افزایش خلط، سردرد، سرفه، گرفتگی و گاهی اوقات تب است بستگی به نوع عفونت‌تان راه‌های مختلفی برای ... اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید - پارس ناز www.parsnaz.com/اینگونه-عفونت-سینوس-را-بین-ببرید.html‎Cachedاینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید ،درمان سینوزیت،درمان سردردهای سینوزیتی، درمان عفونت سینوس ها در صورت،درد صورت و سر و سینوزیت،درمان عفونت سینوس ها. سینوس چرکی را با درمان های خانگی از بین ببرید. - زنجفیل www.zanjefil.com/سینوس-چرکی-را-با-درمان-های-خانگی-از-بین/‎Cached Similar27 مه 2015 ... این افشره بهترین درمان برای عفونت شدید سینوس و رفع چرک و خلط است. ... هویج درست کنید و روزانه بنوشید تا باکتری‌های سینوس را از بین ببرید. درمان عفونت سینوس‌ها با روشی خوش‌بو! | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../152907-درمان-عفونت-سینوس-ها-با-روشی-خوش-بو‎Cached20 ا کتبر 2016 ... عفونت سینوس ها (سینوزیت) را نمی‌توان به آسانی با راه‌های سنتی درمان کرد. ... به ویژه برای کسانی بسیار مفید است که دائما دچار این‌گونه عفونت‌ها می‌شوند. ... را کف دست بریزید، دست‌تان را نزدیک بینی‌تان ببرید و نفسِ عمیق بکشید. عفونت باکتریایی را این گونه از بین ببرید | فتویاب fotoyab.ir/عفونت-باکتریایی-را-این-گونه-از-بین-ببری/ 29 ژانویه 2017 ... در ضمن آنتی بیوتیک فقط می‌تواند عفونت‌های باکتریایی سینوزیت را برطرف کند. اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید. سینوزیت‌های عادی … خلط گلو را با این دمنوش از بین ببرید - نمناک namnak.com/از-بین-بردن-خلط-گلو.p40004‎Cachedخلط گلو و از بین بردن خلط گلو و خلط گلو را با این دمنوش از بین ببرید و بهترین ... انحراف تیغه وسط بینی و یا هر مشکل ساختاری که روی سینوس ها تاثیر بگذارد ... عفونت های باکتریایی با مصرف آنتی بیوتیک بهبود می یابند، اما خلط سبز یا زرد ... منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید . سینوزیت چه نشانه هایی دارد / چطور بفهمیم که سینوزیت داریم - مجله زیبا www.mziba.ir/post/25/neshanehhaye-sinosit-chist.html‎Cachedالتهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود. ... التهاب سینوسها اگر ادامه پیدا کند ممکن است به عفونتهای شدید و عوارض جدی تری منجر شود. در مواردی .... بوی بد دهان کودک را اینگونه از بین ببرید. آرشیو بهداشت و سلامتی - صفحه 936 از 1203 - مفیدستان mofidestan.ir/category/بهداشت-و-سلامتی/page/936/ اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید به عفونت در ناحیه سینوس در صورت، سینوزیت می گویند که بسیار شایع است و سر درد آن می تواند آزار دهنده باشد. سینوس‌ها ... بینی سینوزیت سینوس احتقان بخار توانید رینیت آلرژیک مشکلات ... multi-track.onvan.xyz/.../بینی+سینوزیت+سینوس+احتقان+بخار+توانید+رینیت+آلرژیک+مشکلات+سینوس+وجود+دارد+سیستم+ایمنی+انجام+...‎Cached2 آگوست 2017 ... اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های زیبای زیر نیز سری بزنید www.takcarpet. www.takcarpet.ir روی ... تومور سینوس جستجو شده - عنوان vista.onvan.xyz/search/تومور+سینوس‎Cachedسینوس فک بالا و ارتباط آن با جراحی های ایمپلنت دندانیپیوند سینوس فک سینوس ... اینگونه عفونت سینوس را از بین ببرید قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های ...