مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان

[ad_1]

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد.

براساس گزارش BBC، فرمانداران چهار شهر بزرگ و اصلی جهان، پاریس، مکزیکو‌سیتی، مادرید و آتن می‌گویند با هدف بهبود کیفیت هوای این شهر‌ها قصد اجرای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را دارند. به گفته این مقامات استفاده از خودروهای جایگزین و تشویق به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از جمله برنامه‌هایی است که در راستای عملی ساختن این طرح اجرا خواهند شد.

این تعهدات در نشست دوسالانه مقامات شهری در نیومکزیکو تصویب شدند. استفاده از گازوئیل در حمل و نقل طی سال‌های اخیر به دلیل نگرانی درباره آلودگی هوا تحت نظارت شدید درآمده‌است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سالانه درحدود سه میلیون مرگ در جهان تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های هوا در شهرها است.

موتورهای دیزلی به دو شکل در این مشکل سهمی بزرگ دارند: تولید ذرات معلق و اکسید نیتروژن. ذرات بسیار کوچک معلق می‌توانند به درون ریه نفوذ کنند و به بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی و در نهایت مرگ منجر شوند. اکسید نیتروژن نیز منجر به ایجاد اوزون در سطح زمینی شده و اختلالات تنفسی را در افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری را ندارند تشدید می‌کند.

برهمین اساس فرمانداران شهرهای بزرگی که به بحران کیفیت بد هوا دچارند تصمیم به توقف استفاده از سوخت دیزلی گرفته‌اند و وعده داده‌اند تا سال 2025 هرآنچه در توان دارند را برای افزایش استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و هیدروژنی به کار بگیرند.

پاریس تاکنون اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌است و مجوز تردد خودروهایی متعلق به پیش از سال 1997 را باطل کرده‌است و این محدودیت را تا سال 2020 هرسال دشوارتر خواهد‌ساخت. همچنین یک بار در ماه منطقه کاخ الیزه برای خودروها ممنوع‌الورود می‌شود و سه کیلومتر از ساحل غربی رود سن نیز که زمانی خیابانی دو بانده بود،‌اکنون به پیاده‌رو تبدیل شده‌است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف خودروهای روشن متوقف در انتظار مجازات باشندکار زیاد سختی نیست فقط کافی است سوئیچ ماشین را بچرخاند و خاموشش کند اما می گوید فقط یک سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی زومیتسفری تصویری به دبی مال، بزرگترین فروشگاه و مرکز خرید جهان در امارات متحده عربی زومیتعصر خودرو آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرارگرد و خاک در تهران آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرار سه شنبه هوا بهتر می شودفروش اقساطی انواع محصولات ایران خودرو ویژه آبان ۹۵برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام هفده گل زیبا که در اشکالی باورنکردنی خودنمایی …یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۳ از رباتی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز تا حقایقی عجیب در مشخصات کلی تویوتا هایلوکس دیزلیشما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف قیمت خودرو تمامی مدل های کیا در دبی امارات …قیمتتمامیمدلهایکیادرآشنایی با انواع موتورهای جدید شرکت ایران خودرو قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد راهنمایجامعوکاربردیبا سلام، در صورت امکان ، توضیحی در مورد دریافت برگه اوراقی برا خودروهای صفر یا پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب مشخصات کلی سیتروئن نیو شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف الف خودروهای روشن متوقف در انتظار مجازات باشند راهور‌ اجباری به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیست سردفتران مردم را به کار غیرقانونی تشویق سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی زومیت سفری تصویری به دبی مال، بزرگترین فروشگاه و مرکز خرید جهان در امارات متحده عربی زومیت عصر خودرو آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرار گرد و خاک در تهران آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرار سه شنبه هوا بهتر می شود فروش اقساطی انواع محصولات ایران خودرو ویژه آبان ۹۵ مانور قدرت فرمانده پژو در قلمرو کره ای‌ها تولید ایران خودرو خراسان به ۶۰۰ دستگاه در روز رسید هفده گل زیبا که در اشکالی باورنکردنی خودنمایی می‌کنند زومیت یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۳ از رباتی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز تا حقایقی عجیب در مورد مشخصات کلی تویوتا هایلوکس دیزلی شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند قیمت خودرو تمامی مدل های کیا در دبی امارات اروند قیمتتمامیمدلهای با توجه به تغییراتی که در نحوه محاسبه عوارض خودروهای پلاک اروند راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد راهنمایجامعو با سلام، در صورت امکان ، توضیحی در مورد دریافت برگه اوراقی برا خودروهای صفر یا کارکرده پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد مشخصات کلی سیتروئن نیو شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند



لینک منبع :ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/354197‎Cached3 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد. عصر خودرو - ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان www.asrekhodro.com/.../ممنوعیت-تردد-خودروهای-دیزلی-در-چهار-شهر-بزرگ-جهان‎Cached3 دسامبر 2016 ... عصر خودرو- مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد. ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در 4 شهر بزرگ جهان - برترین ها www.bartarinha.ir/.../ممنوعیت-تردد-خودروهای-دیزلی-در-4-شهر-بزرگ-جهان‎Cached31 دسامبر 2016 ... علی رغم صرفه اقتصادی زیادی که در استفاده از وسایل نقلیه دیزلی وجود دارد کارشناسان محیط ... ممنوعیت تردد خودرو های دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان. ممنوعیت خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ دنیا - ایسنا www.isna.ir/news/.../ممنوعیت-خودروهای-دیزلی-در-چهار-شهر-بزرگ-دنیا‎Cached3 دسامبر 2016 ... تا سال ۲۰۲۵ خودروهای دیزلی در پاریس، مادرید، مکزیکوسیتی و آتن یونان اجازه تردد نخواهند داشت. ممنوعیت تردد خودرو های دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان – الکامپ تایمز elecomptimes.com/2016/.../ممنوعیت-تردد-خودرو-های-دیزلی-در-چهار-شه/‎Cached31 دسامبر 2016 ... علی رغم صرفه اقتصادی زیادی که در استفاده از وسایل نقلیه دیزلی وجود دارد کارشناسان محیط زیست حدود ۲ دهه است که نسبت به پیامد های خطرناک آنها ... ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ تا سال ۲۰۲۵ - زومیت www.zoomit.ir/2016/.../four-major-world-capitals-ban-diesels-2025/‎Cached6 دسامبر 2016 ... ممانعت از ورود برخی از خودروها به مکان‌های شلوغ شهری یکی از گزینه‌های رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است. اما این بار در یک حرکت جمعی، شهرداران چهار ... ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان - کانون فرهنگی ... www.kanoon.ir/Article/142733 3 دسامبر 2016 ... مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد. ممنوعیت خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ دنیا - onvansho onvansho.ir/result/ممنوعیت-خودروهای-دیزلی-در-چهار-شهر-بزرگ-دنیا.html ممنوعیت خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ دنیا. تا سال ۲۰۲۵ خودروهای دیزلی در پاریس مادرید مکزیکوسیتیآتن یونان اجازه تردد . تولید انبوه خودروهای گازسوز؛برنامه ... ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در شهرهای بزرگ - روزنامه فرصت امروز forsatnet.ir/.../ممنوعیت-تردد-خودروهای-دیزلی-در-شهرهای-بزرگ.html‎Cached8 دسامبر 2016 ... مقامات چهار شهر بزرگ دنیا می گویند استفاده از خودروها و کامیون های صد در صد دیزلی در این شهرها تا یک دهه آینده متوقف خواهد شد. شهرداران شهرهای پاریس، ... ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان - خبرگزاری ... econews.com/fa/.../ممنوعیت-تردد-خودروهای-دیزلی-در-چهار-شهر-بزرگ-جهان-1 4 دسامبر 2016 ... اقتصاد ایران: عصر خودرو- مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد.