مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت های سنگینی سر

[ad_1]

 

با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان سنگینی سر آشنا شوید.

 

سردرد و راههای درمان آن

سردرد و راههای درمان آن

چرا دچار سنگینی سر میشویم؟

 

 علت سنگینی سر در هنگام بی خوابی و یا کم خوابی شدند. گروهی از متخصصان عصب شناسی ایتالیا در تحقیقات خود که در شماره اخیر نشریه علمی ‪ Science‬به چاپ رسید، اعلام کردند که در زمان کم خوابی و یا بی خوابی در درون مغز و بین نرون ها ، بیشتر از حد نیاز پروتئین انباشته می شود که موجب احساس سنگینی سر و کندی فعالیت مغز می گردد.این تحقیقات نشان داد که مغز هنگام خواب تمام اطلاعات وارده از روز قبل را طبقه بندی و تنظیم و نیز داده های اضافی را پاک می کند.


به گفته این گروه از پزشکان ایتالیایی، مغز انسان در طول روز داده های دریافت شده را انباشته می کند که با این عمل محل تماس اعصاب موسوم به ‪ synapse‬متورم شده تا قادر به نگهداری داده های دریافتی باشد، اما با توجه به محدود بودن گنجایش مغز بسیاری از این داده ها هنگام خواب پاکسازی می شوند.


کیارا چیرلی و جولیو تونونی پزشکان و پژوهشگران ایتالیایی دانشگاه پزشکی ویسکونسی - مدیسون آمریکا در آزمایش های خود با استفاده ازمیکروسکوپ پرقدرت کشف کردند درصورتی که شخص به مدت ‪ ۲۴‬ساعت نخوابد در اعصاب ( ‪ )Synapse‬پروتئین هایی متمرکز می شوند که فقط پس از خوابیدن حجم آنها ‪۳۰‬ تا ‪ ۴۰‬درصد کاسته و در واقع خواب موجب پاکسازی مغز و بهبود کارایی آنها می شود.

 

علت اصلی بیماری سنگینی سر

 

استرس ها ، اتفاقات ناگوار ، آلودگی صوتی ، مشکلات و گرفتاری های روزمره و .....است از نظر خوراکی نیز اگر بعد ناراحتی و استرس و ... ترشیجات مصرف شود در این حالت خلط سوداء بر طبیعت غالب آمده و فرد دچار حالات مذکور میشود.

منشأاین مرض طحال(سپرز)است.طحال عضویست در بدن که بعضی ازاسیدهای لازم در آن جمع میشود که بعد از تخلیه معده قدری از آن اسید به معده ارسال میشود که شخص در آن حال احساس گرسنگی میکند، حال اگر ناگهانی و به طور اتفاق شخص با یک موضوع ناملایم برخورد کند،این اسید در خون تأثیر کرده وچون خون در کل بدن گردش دارد وقتی به مغز میرسد شخص احساس نگرانی، ترس، تشویش خاطره، دلهره و اضطراب و استرس مینماید که ابتدا با ضعف اعصاب مشتبه میشود و زودرنج و افسرده میشود، آمادگی او برای گریه بیشتر میشود، رنگ چهره تدریجا تیره میشود، پس از معالجه نباید کوتاهی کرد.

 


1- فکر و استرس بی مورد
2- کم خوابی
3- کم حوصله شدن
4- تنفر از جمعیت و سروصدا
5- تیره شدن رنگ زبان و دهان
6- احساس بوی بد در دهان
7- دستگاه گوارش از اعمال وظایف کوتاهی میکند به طوری که قوه دافعه ضعیف شده وبر اثر یبوست معده ممکن است مبتلا به بواسیر شود.
8- دیدن کابوس در خواب
9- وسواس بیمورد به اطرافیان
10- لکه های پوستی
11- تمایل به گوشه نشینی و انزوا
12- تمایل به تنها بودن در جاهای تاریک و کم نور
13- نا امید بودن از زندگی
14- تمایل به پوشیدن لباسهای با رنگ تیره
15- بیمار مایل به خوردن غذاها، لبنیات و میوه های ترش میباشد.
16-این بیماری در موارد حاد به ورم های سرطانی و جنون منتحی میشود.
برای مداوای این بیماری بیمار باید از غذاهای شور ، ترشیجات و عدس پرهیز کند.
شربت سودا (عصاره مویز قرمز) برای درمان این بیماری بسیار مفید میباشد

 

سردرد و راههای درمان آن

سرگیجه علل بسیار مختلفی میتونه داشته باشه.

 

سردرد و راههای درمان آن


کاری که شما باید انجام بدید اینه که اولا یه آزمایش خون بدید تا ببینید که آیا کم خونی ندارید؟

 

یکی از علل شایع سرگیجه در خانمهای جوان کم خونیه. ضمنا باید فشار خونتون رو چک کنید که ببینید آیا نرمال هست یا نه . این یکی دیگه از علل سرگیجه هست. کار دیگه اینه که باید از نظر مشکلات گوش و نیز سینوزیت بررسی بشید. درنهایت اگر هیچکدوم اینها نباشه بهتره یه دکتر متخصص داخلی اعصاب یا همون نورولوژی شما رو ویزیت کنه تا علل مربوط به اعصاب و حس تعادل و... رو بررسی کنه. ( با روانپزشک یا دکتر اعصاب و روان اشتباه نشه)

بهتره اینها رو مرحله به مرحله انجام بدین و اول به یه دکتر عمومی مراجعه کنید برای کنترل فشارخون و ازمایشات اولیه.

 

 سردرد و راههای درمان آن

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

استرس علت سرگیجه سرگیجه غشگوش دردوزوز …استرسعلتسرگیجهسرگیجه سرگیجه شکایت شایعی است که به طور مکرر از افراد مختلف شنیده میشود، ولی مفهومی قلب انواع ، علت، علائم و نشانه های بیماری های قلب و …انواع ، علل، علائم و نشانه های بیماریهای قلب و عروق مطالب مرتبط آشنایی با عوامل خطر نشانه های خرابی واشر سر سیلندر و چرا واشر سر …نشانه های خرابی واشر سر سیلندر و چرا واشر سر سیلندر میسوزه ؟سر گیجه در اثر عفونت گوش میانی سرگیجه …سرگیجهدراثرعفونتسرگیجه در اصل نوعی اختلال است که باید از بیماری های مشابه موجود در این زمینه متمایز شوددردی ‌که بر ‌شانه ‌سنگینی‌ می‌کنددردی از گردن به کتف و شانه و پس از آن از طریق دست تا سر انگشتان کشیده می‌شود و با هر علت خودکشی دانشجوی دکترای دانشگاه بهشتی …چگونه از کسی که پس از عمری تحصیل، به اندازه هندوانه فروش و سمساری سر محل از تامین مالی علت بی‌نظمی عادت ماهیانه رژیم‌غذایی یکی دیگر از متداول‌ترین علت‌های بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه علت نامنظم بودن عادت ماهیانه چیست نازوبعادت ماهانه بانوان در سنین باروری به‌طور طبیعی، هر روز این عدد می‌تواند روز بیشتر علت سوزش درقفسه سینه؟ با سلام درد قفسه ی سینه عوامل مختلف عصبی یا ناشی از بیماری های گوناگون داره حتی گاهی قلب پنج علت مهم و کشنده درد سینهپنج علت مهم و کشنده درد سینه مطالب مرتبط معاینه بیماران قلبی عروقی درد سینه آنژین استرس علت سرگیجه سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان استرسعلتسرگیجه سرگیجه سرگیجه شکایت شایعی است که به طور مکرر از افراد مختلف شنیده می­شود، ولی مفهومی که از قلب انواع ، علت، علائم و نشانه های بیماری های قلب و عروق انواع ، علل، علائم و نشانه های بیماریهای قلب و عروق مطالب مرتبط آشنایی با عوامل خطر بیماری نشانه های خرابی واشر سر سیلندر و چرا واشر سر سیلندر میسوزه نشانه های خرابی واشر سر سیلندر و چرا واشر سر سیلندر میسوزه ؟ سر گیجه در اثر عفونت گوش میانی سرگیجه غشگوش دردوزوز گوش سرگیجهدراثر سرگیجه در اصل نوعی اختلال است که باید از بیماری های مشابه موجود در این زمینه متمایز شود دردی ‌که بر ‌شانه ‌سنگینی‌ می‌کند دردی از گردن به کتف و شانه و پس از آن از طریق دست تا سر انگشتان کشیده می‌شود و با هر حرکت دست علت خودکشی دانشجوی دکترای دانشگاه بهشتی سایت خبری تحلیلی چگونه از کسی که پس از عمری تحصیل، به اندازه هندوانه فروش و سمساری سر محل از تامین مالی و روحی علت بی‌نظمی عادت ماهیانه رژیم‌غذایی یکی دیگر از متداول‌ترین علت‌های بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه، غذاهایی است علت نامنظم بودن عادت ماهیانه چیست نازوب عادت ماهانه بانوان در سنین باروری به‌طور طبیعی، هر روز این عدد می‌تواند روز بیشتر یا علت سوزش درقفسه سینه؟ با سلام درد قفسه ی سینه عوامل مختلف عصبی یا ناشی از بیماری های گوناگون داره حتی گاهی اوقات قلب پنج علت مهم و کشنده درد سینه پنج علت مهم و کشنده درد سینه مطالب مرتبط معاینه بیماران قلبی عروقی درد سینه آنژین علت سنگینی سر درمان سنگینی سر معده سرگیجه و سنگینی سر سنگینی سر سنگینی سر نشانه چیست سنگینی سر معده



لینک منبع :علت های سنگینی سر

علت سنگینی سر چیست و چگونه درمان می شود؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../علت-سنگینی-سر-چیست-و-چگونه-درمان-می-شود‎Cached9 فوریه 2017 ... سنگینی سر به دلیل عفونت و سرماخوردگی است اما گاهی بی خوابی هم می ... مغز انسان در طول روز داده های دریافت شده را انباشته می کند که با این عمل محل ... علت های سنگینی سر و درمان - متخصص مغز و اعصاب تهران- فوق تخصص ... drsakhabakhsh.ir/علت-های-سنگینی-سر-درمان/‎Cachedقریب به اتفاق 90 درصد مردم در دوره‌ای در زندگی خود از احساس سنگینی سر شکایت دارند. اگر چه سنگینی سر می‌تواند خفیف باشد، اما اگر به طور منظم رخ دهد، می‌تواند ... ‎علت‌های سنگینی سر - ‎علائم و نشانه‌های سنگینی سرعلت های سنگینی سر - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/494.../150609-علت-و-درمان-سنگینی-سر‎Cached3 دسامبر 2016 ... علت های سنگینی سر:احساس سنگینی سر به چه علت است؟با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان سنگینی سر آشنا شوید. سنگینی سر - سرگیجه .غش.گوش درد.وزوز گوش.صرع. .درمان گیاهی ... robabnaz15.persianblog.ir/post/36/‎Cached Similar16 ا کتبر 2009 ... علت بیشتر از این حالات زیاده روی در خوردن، آشامیدن، استراحت و کمی ورزش و استحمام است. ... سرخی چشم،چهره و زبان، سنگینی سر، زیادی ضربان رگها، زیادی خواب و قرمز شدن ... این علامات دلیل پیدا شدن امراض صفراوی مثل ورم پرده های مغز ... تفاوت سرگیجه و گیجی سر + علت و درمان - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../249403-تفاوت-سرگیجه-گیجی-سر-علت-درمان‎Cached Similar1 سپتامبر 2013 ... در این بیماری، فرد دچار حمله های متناوب سرگیجه، تهوع و استفراغ شده و با تغییر وضعیت سر تشدید می شود. البته علاوه بر اینها بیمار دچار سنگینی ... احساس سنگینی سر ، حالت تهوع، تاری دید و افتادن - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../احساس-سنگینی-سر-،-حالت-تهوع،-تاری-دید-و-افتادن.html‎Cached2 جولای 2016 ... احساس سنگینی سر ، حالت تهوع، تاری دید و افتادن ... انگار ک هوا گرفته بودش،وقتی حباب های ریز کف داخل تشت آب میترکن یه صدایی دارن،دقیقا همون ... علت سنگین شدن سر - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/question/search/.../علت-سنگین-شدن-سر-‎Cached10 مارس 2015 ... سنگین شدن سر علامت بیماری خاصی نیست مگر اینکه دلیل آن سردرد باشد.سردرد ها ممکن است عصبی باشند یا از دسته ی سردردهای میگرنی باشند و یا ... علت سنگینی سر - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/question/search/8841/علت-سنگینی-سر-‎Cached17 ا کتبر 2015 ... مشاور الودکتر: علائم دیگری کنارش ندارید؟ فقط سرتان سنگین است؟ بیمار: بله، یه مقدار هم سوزش معده دارم. مشاور الودکتر: تهوع، استفراغ، آبریزش ... علت سنگینی سر چیست و چگونه درمان می شود؟ | ستاره setare.com/fa/.../علت-سنگینی-سر-چیست-و-چگونه-درمان-می-شود‎Cached8 فوریه 2017 ... گاهی اوقات بیمار بدون اطلاع از علت بیماری و با احساس سنگینی سر به ... معمولا اکثریت افراد این مشکل را به هنگام سرماخوردگی تجربه کرده‌اند اما گاهی اوقات سنگین شدن سر دلایل ... درمان خانگی سردرد (روش‌ های درمان سردرد با طب سنتی) ... ۲۸ درمان برای گیجی و منگی سر که آزمایش و اثبات شده اند - مجله کسب و ... bazdeh.org/۲۸-درمان-برای-گیجی-و-منگی-سر/‎Cached18 ژانویه 2017 ... آیا می‌دانید بهترین درمان برای گیجی و منگی سر چیست؟ تقریبا همه‌ی ما این ... بابونه بنوشید. مطلب مرتبط: انواع سردرد: ۱۴ علت سردرد و راه های درمان آن ها ...