مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوشمزه ترین “شیرینی” بوشهری “لگیمات” | نحوه پخت لگیمات با شیره خرما

نحوه درست کردن لگیمات,مواد لازم برای تهیه لگیمات

مواد لازم برای تهیه لگیمات (لیقمات) :

آرد گندم  ۲ پیمانه 
آب  ۲ پیمانه 
 شیره خرما ۱ پیمانه 
نشاسته  ۲ قاشق غذاخوری 
مایه خمیر (مخمر) ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۱ پیمانه

 

طرز تهیه لگیمات (لیقمات) :

ابتدا پودر مایه خمیر را با آرد گندم مخلوط کرده و سپس آب را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر شود بعد خمیر را در ظرف در بسته ای ریخته و در جای نسبتا گرم به مدت ۲-۳ ساعت نگهداری می کنیم تا به اصطلاح خمیر برسد.

پس از تخمیر خمیر یک عدد تخم مرغ را خوب هم می زنیم و همراه با نشاسته به خمیر اضافه می کنیم تا خمیر نسبتا روانی بدست آید، خمیر را در قیف مخصوص (قیف بامیه) ریخته و بصورت گرد گرد در روغن داغ انداخته و می پزیم تا طلائی رنگ شود.

سپس آنها را با کفگیر برداشته و در شیره خرما که قبلا کمی روی حرارت ملایم گرم کرده ایم می اندازیم تا شیره خرما را جذب کند و بعد در آب کش می ریزیم. شیرینی ما آماده است، ضمنا در صورتی که قیف نداشتید می توانید با قاشق غذا خوری اینکار را انجام دهید.

 

نکته : 

این شیرینی چون از شیره خرما درست میشود در واقع یک نوع شیرینی سالم می باشد و بخصوص برای بچه ها مفید و پر کالری، پر انرژی و خونساز و همچنین بسیار خوشمزه و خوش خوراک می باشد.

 

منبع : mamisite.com



لینک منبع :خوشمزه ترین “شیرینی” بوشهری “لگیمات” | نحوه پخت لگیمات با شیره خرما

Images for خوشمزه ترین “شیرینی” بوشهری “لگیمات” | نحوه پخت لگیمات با شیره خرما خوشمزه ترین "شیرینی" بوشهری "لگیمات" | نحوه پخت لگیمات با شیره ... https://baelm.net/خوشمزه-ترین-شیرینی-بوشهری-لگیمات-نح/‎Cachedمواد لازم برای تهیه لگیمات (لیقمات) : آرد گندم ۲ پیمانه آب ۲ پیمانه شیره خرما ۱ پیمانه نشاسته ۲ قاشق غذاخوری مایه خمیر (مخمر) ۱ قاشق چایخوری تخم مر. طرزتهیه لگیـــــمات , شیرینی سنتی فوق العاده ی بوشهری! +عکس ... www.niksalehi.com/cooking/archives/017050.php‎Cached Similar27 مه 2014 ... طرزتهیه لگیـــــمات , شیرینی سنتی فوق العاده ی بوشهری! ... دستور پخت: ... برچسب ها: تخم مرغ شیره خرما شیرینی با شیره خرما شیرینی سنتی. فیلم طرز تهیه لیگمات عربی و بوشهری ترد و خوشمزه مخصوص ماه رمضان iranbanou.com/magazin/658579-فیلم-طرز-تهیه-لیگمات‎Cached... و بوشهری ترد و خوشمزه ,لگیمات منال العالم,طرز تهیه لگیمات با پودر اماده لگیمات ... سپس شیرینی های لگیمات را با کمک کف گیر از روغن خارج کنید و در شیره خرما ... شیرینی های بوشهری مخصوص ماه رمضان+ عکس - راه دانا www.dana.ir/news/.../شیرینی-های-بوشهری-مخصوص-ماه-رمضان--عکس‎Cached29 مه 2017 ... طرز تهیه سه نوع شیرینی مخصوص بوشهری ها که بیشتر در ماه رمضان و ... یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی که با خرما تهیه می‌شود، رنگینک است که ... لگیمات/ لقیمات ... این شیرینی چون از شیره خرما درست می‌شود در واقع یک نوع شیرینی ... طرز تهیه لگیمات ؛ شیرینی سنتی بوشهری - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/156277/لگیمات-prepare-lgymat/‎Cachedلگیمات به علت استفاده از مواد مغذی همچون شیره خرما شیرینی فوق العاده خوشمزه و مقوی ... شیرینی ما آماده است، ضمنا در صورتی که قیف نداشتید می توانید با قاشق غذا ... شیرینی بوشهری : طرز تهیه لگیمات (لیقمات) - ایران استایل https://www.irstyle.net/شیرینی-بوشهری-طرز-تهیه-لگیمات-لیقمات/‎Cachedطرز تهیه لگیمات (لیقمات) شیرینی سنتی فوق العاده ی بوشهری ... سپس آنها را با کفگیر برداشته و در شیره خرما که قبلا کمی روی حرارت ملایم گرم کرده ایم می اندازیم ... طرز تهیه لگیمات شیرینی خوشمزه و متفاوت - آکاایران www.akairan.com/shirinipazi/.../news20174221823063358.html‎Cached22 آوریل 2017 ... طرز تهیه لگیمات خوشمزه و خوش طعم با شیره خرما در منزل به صورت مرحله به مرحله و ... امیدواریم از تهیه این شیرینی سنتی بوشهری در منزل نهایت لذت را ... طرز تهیه لگیمات با ماست - آکاایران www.akairan.com/shirinipazi/shirinikhoshk1/11442.html‎Cached Similarدقت شود شیرینی ها را باید خوب در روغن زیر و رو کنیم تا طلایی رنگ شوند. لگیمات با ماست ,طرز تهیه لگیمات با ماست ,روش تهیه لگیمات با ماست ,طرز پخت لگیمات با ... شیرینی لقیمات , لگیمات با شیره خرما legeimat - سفره خونه sofrehkhune.com/.../شیرینی.../9836-شیرینی-لقیمات-,-لگیمات-با-شیره-خرما-LEGEIMAT-sp-170‎Cached Similarشیرینی لقیمات , لگیمات با شیره خرما LEGEIMAT. شیرینی سنتی و بومی بندرگناوه در استان بوشهر محسوب میشود که در ماه رمضان و یا اعیاد تهیه میکنند . مواد لازم