مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

“سرطان دهانه رحم” | آزمایش سرطان دهانه رحم | واکسن سرطان دهانه رحم

“سرطان دهانه رحم” | آزمایش سرطان دهانه رحم | واکسن سرطان دهانه رحم

index

اولین آزمایش پاپ اسمیر خود را باید در ۲۱ سالگی بدهید

سرطان دهانه رحم
با آزمایش مرتب پاپ اسمیر می توان به سادگی “سرطان دهانه رحم” را پیشگیری کرد. دهانه رحم یک گذرگاه باریک است بین رحم ( جایی که بچه رشد می کند ) و واژن ( کانال تولد ). “آزمایش پاپ اسمیر” سلول های غیر طبیعی را که می توان قبل از سرطانی شدن حذفشان کرد را در دهانه رحم  شناسایی می کند. دلیل اصلی سرطان دهانه رحم ویروس پاپیلومای انسان است.

آزمایش برای سرطان دهانه رحم
در طول آزمایش پاپ اسمیر، پزشک مقداری از سلول های دهانه رحم را بر می دارد و برای بررسی به آزمایشگاه می فرستد. اولین آزمایش پاپ اسمیر خود را باید در ۲۱ سالگی بدهید و هر ۳ سال بعد از آن تکرارش کنید. اگر ۳۰ سال یا بیشتر سن دارید می توانید هر پنج سال به همراه تست HPV انجامش دهید.

واکسن برای سرطان دهانه رحم
دو واکسن گارداسیل (Gardasil) و سرواریکس می توانند خانم های زیر ۲۶ سال را از بسیاری مشکلات ویروس پاپیلومای انسانی در امان نگه دارند. این واکسن ها نمی توانند یک خانم را از تمام ویروس پاپیلومای انسانی سرطان زا حفظ کنند و با وجود آنها همچنان آزمایش پاپ اسمیر مهم است. تمام سرطان های دهانه رحم نیز با ویروس پاپیلومای انسانی شروع نمی شوند.

آزمایش های ضروری زنان

واکسن گارداسیل و سرواریکس می توانند خانم ها را از بسیاری مشکلات ویروس در امان نگه دارند

منبع:kermany.com



لینک منبع :“سرطان دهانه رحم” | آزمایش سرطان دهانه رحم | واکسن سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_دهانه_رحم‎Cached Similarسرطان دهانهٔ رحم (به انگلیسی: cervical cancer ) یا سرطان گردن رحم گونه‌ای سرطان است ... انگلیسی: immuno suppressor ) عاملی مستعد کننده در ابتلاء به سرطان دهانه رحم ... ‎۱ عوامل بیماری - ‎۳ تشخیص - ‎۳.۱ غربالگریآشنایی با سرطان دهانه رحم ( Cervical cancer ) و چگونگی تشخیص و ... www.pezeshk.us/?p=24390‎Cached Similarسرطان دهانه رحم یکی از شایع ترین سرطان های دستگاه تناسلی زنان است که به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل می باشد و در صورتی که تشخیص آن به تاخیر ... علائم سرطان دهانه رحم چیست و چگونه درمان می‌شود؟ | ستاره setare.com/.../علائم-سرطان-دهانه-رحم-چیست-و-چگونه-درمان-می‌شود‎Cachedعلائم سرطان دهانه رحم شامل خونریزی بدون دلیل از واژن و اختلال کار روده و مثانه است. با راه‌های درمان سرطان دهانه رحم و علت آن آشنا شوید. سرطان دهانه رحم چیست؟ علائم، تشخیص و درمان آن - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/cervical-cancer-symptoms-diagnosis-treatment/‎Cachedسرطان دهانه رحم هنگامی رخ می‌دهد که سلول‌های غیر طبیعی شکل می‌گیرند و در گردن رحم، قسمت پایین رحم گسترش می‌یابند. هرساله ... سرطان دهانه رحم - موسسه خیریه بهنام دهش پور https://behnamcharity.org.ir/سرطان-دهانه-رحم/‎Cached26 سپتامبر 2013 ... سرطان دهانه رحم یا چنگار دهانه رحم یا سرطان گردن رحم نوعی بیماری است که در آن رشد بافت سرطانی بدخیم از ناحیه دهانه رحم نشأت می‌گیرد و به طور نامنظم ... تست غربالگری سرطان دهانه ی رحم پاپ اسمیر - دکتر فاطمه نعمت اللهی ... www.drnematolahi.com/NewsDetails.aspx?id=534‎Cachedپس غیرطبیعی بودن نتیجه پاپ اسمیر همیشه معنی ابتلا به سرطان دهانه رحم نمی دهد . « غیر طبیعی بودن» پاپ اسمیر یعنی سلولهایی که دیده می شوند طبیعی نیستند. HPV و سرطان دهانه رحم -آزمایشگاه پاتوبیولوژی سپند sepandlab.net/hpv-و-سرطان-دهانه-رحم/‎Cached Similarسرطان دهانه رحم امروزه با بررسی های سیتولوژیک ، یک سرطان قابل پیشگیری محسوب می شود. امروزه می دانیم که تغییرات منتهی به سرطان در اثر ویروسی به نام Human ... سرطان دهانه رحم در زنان - تبیان article.tebyan.net/230110/سرطان-دهانه-رحم-در-زنان‎Cached2 دسامبر 2012 ... هنگامی که سلول های غیرطبیعی در قسمت پایین رحم به تعداد زیاد رشد و تکثیر می شوند، سرطان دهانه رحم بوجود می آید. در صورتی که این سرطان زود ... تشخیص سرطان دهانه رحم با یک تست ساده clinichoma.com/wp/library/popsmear.php‎Cachedآزمایش پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم به کار می رود. سرطان دهانه رحم قبل از آمیزش جنسی دیده نمی شود. سرطان دهانه رحم چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟ - کوکا www.coca.ir/cervical-cancer-symptoms-treated/‎Cached Similarخونریزی غیر طبیعی از واژن و یا تغییر غیر قابل توضیح در سیکل قاعدگی، درد در هنگام رابطه جنسی و ترشحات واژن که با خون آغشته شده است از علائم سرطان دهانه رحم.