مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا همه دختران در ۹ سالگی باید روزه بگیرند؟

دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی در خصوص روزه داری برای مشاغل سخت، دختران روزه اولی و غیره پاسخ داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص حکم روزه گرفتن دخترانی که به سن تکلیف رسده اند، اظهار کرد: دختر خانم‌های روزه اولی به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه از لحاظ جسمی توانایی گرفتن روزه را دارا بوده و رشد خوب و کاملی داشته اند.
وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با بیدار نگه داشتن این دخترها تا سحر هم از لحاظ تامین آب مورد نیاز بدن و هم تغذیه تا زمان اذان به آنها کمک کنند.
رضایی عنوان کرد: گروه دوم دخترهایی هستند که درحالی که به سن تکلیف رسیده‌اند اما رشد و توانشان در حد کودکان ۵ ساله بوده و تحمل گرسنگی را نخواهند داشت، لذا روزه گرفتن بر آنها هنوز واجب نشده است همان طور که بر افراد مسن کم توان نیز واجب نیست.
وی بیان کرد: افرادی که دارای مشاغل سخت غیر قابل ترک هستند مانند کشاورزان که برداشت نکردن محصول درآمد و زحمت یک سال آنها را نابود می‌کند، در صورت بروز حرج و سختی شدید می‌توانند روزه خود را بخورند و دیگر برآنها واجب نیست.
رضایی در رابطه با خوف هلاک گفت: هنگامی که آب بدن به صورت کامل از دست رفته و خوف هلاک بر فرد عارض شود، نوشیدن آب تنها درحد رفع هلاکت جایز بوده و پس از آن می‌تواند به روزه خود ادامه دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :آیا همه دختران در ۹ سالگی باید روزه بگیرند؟

آیا همه دختران در سن 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ - بیتوته www.beytoote.com/religious/din-ahkam/fasting4-girls.html‎Cachedروزه داری دختران در سن 9 سالگی روزه سن تکلیف دختران,احکام روزه,احکام روزه,احکام روزه زن باردار,احکام روزه های واجب,احکام روزه زن شیرده,سوالات احکام روزه,احکام روزه دار. آیا همه دختران در سن 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ - نیک صالحی https://www.niksalehi.com/.../آیا-همه-دختران-در-سن-9-سالگی-باید-روزه-بگ.html 23 ژوئن 2016 ... روزه داری دختران در سن 9 سالگی از حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص حکم روزه گرفتن دخترانی که به ... آیا همه دختران در 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../آیا-همه-دختران-در-9-سالگی-باید-روزه-بگیرند‎Cached22 ژوئن 2016 ... دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی در خصوص روزه داری برای مشاغل سخت، دختران روزه اولی و غیره پاسخ داد. آیا همه دختران در سن 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ -آکا - آکاایران www.akairan.com/din-andisheh/.../news201771716502960444.html‎Cached17 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد آیا همه دختران در سن 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته ... چرا دختر باید در 9 سالگی روزه بگیرد ولی پسر در 15 سالگی مکلف می ... www.soalcity.ir/node/3166‎Cached11 ژوئن 2016 ... چرا دختر باید در ۹ سالگی روزه بگیرد ولی پسر در ۱۵ سالگی مکلف می شود؟ ... در همه مناطق جهان با در نظر گرفتن شرایط طبیعی و اجتماعی، دختران ... پاسخ به شبهه - چرا روزه به دختر از 9 سالگی و به پسر از 15 سالگی ... www.x-shobhe.com/shobhe/3899.html‎Cached Similarچرا روزه به دختر از 9 سالگی و به پسر از 15 سالگی واجب می‌شود، در حالی که دختر 9 ... ایکس – شبهه: باید به هنگام بروز سؤال یا شبهه خوب دقت کنید که موضوع اصلی ذهن چیست؟ ... اضافه می‌شود «آیا این با عدالت خدا سازگاری دارد – آیا این بی‌عدالتی نیست و . .... که روزه بگیرد و از لحاظ جسمی به بلوغ رسیده پس مکلف به گرفتن روزه است. آیا همه دختران در 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ - میزان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/20753177 23 ژوئن 2016 ... آیا همه دختران در 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ خبرگزاری میزان- دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی در خصوص روزه داری برای مشاغل سخت، ... آیا همه دختران در سن 9 سالگی باید روزه بگیرند؟ - باور دینی bavaredini.ir/آیا-همه-دختران-در-سن-9-سالگی-باید-روزه-بگ/‎Cached28 ژوئن 2016 ... دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی در خصوص روزه داری برای مشاغل سخت، دختران روزه اولی و غیره پاسخ داد ... چرا دختر در 9 سالگی ولی پسر در 15 سالگی مکلف می شود؟ - تبیان article.tebyan.net/.../چرا-دختر-در-9-سالگی-ولی-پسر-در-15-سالگی-مکلف-می-شود-‎Cached7 نوامبر 2016 ... اولا این فرض که پسر پانزده سالگی باید روزه بگیرد، خیلی دقیق نیست. ... در همه مناطق جهان با در نظر گرفتن شرایط طبیعی و اجتماعی، دختران زودتر ... احکام روزه برای دختران و پسران نوجوانان و تازه به سن تکلیف رسیده www.khabaronline.ir/detail/233750/culture/religion‎Cached7 آگوست 2012 ... س: برای دختر بچه ها درسن 9 سالگی روزه گرفتن مشقت دارد آیا می‌توانند ... ج: در مورد سؤال باید روزه هائی که نگرفته قضا کند و امّا نسبت به کفّاره ...