مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رازهای پولدار شدن میلیونرها

اگر فساد مالی و رانت‌خواری را به کناری نهیم، معمولا و به شکل قانونی دو شیوه برای میلیونر شدن وجود دارد. یکی بهره گرفتن از مزایای آقازادگی و فوت “دلخراش” و “نابهنگام” پدری ثروتمند است و دیگری داشتن ایده و پشتکار.

نمونه اول میلیونر شدن برای ناپلئون هیل، نویسنده کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” جذاب نبوده. اما نمونه “افراد خودساخته” موضوع تحقیق و پژوهشی بوده که در کتاب یادشده منتشر شده است. کتابی که از زمان انتشار آن تا به امروز هفتاد میلیون از آن منتشر شده است.

میلیونرها هم مثل سایر انسان‌ها “فردیت” خود را دارند. اما آیا می‌توان در بین آن‌ها نکات مشترکی هم یافت؟ مثل عادات مشابهی که الگوی زندگی‌شان باشد؟ اصولا این میلیونرها که به افراد خودساخته شهره‌اند، چگونه انسان‌هایی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

ناپلئون هیل برای پاسخ به این پرسش‌ها زندگی و کار و کارنامه ۵۰۰ میلیونر را زیر ذره‌بین برده است. خصوصیت بارز همه این افراد توانایی تصمیم‌گیری و عزمی جزم برای تحقق تصمیم‌های‌شان است.

شنوندگانی خوب!

یکی از ویژگی‌های میلیونرها توانایی فوق‌العاده آن‌ها در شنوایی است. آن‌ها شنوندگان بسیار خوبی هستند. به قول ناپلئون هیل راز اصلی مشترک در همه این میلیونرها را باید در این توانایی جست: “گوش‌هایت را خوب تیز کن، چشم‌هایت را هم کاملا باز و دهن‌ات را ببند و بی‌خود حرف نزن!

مگر نه آنکه کسانی که خیلی حرف می‌زنند، عملا فرصت زیادی برای‌شان نمی‌ماند که دست به کاری دیگر بزنند؟ حال آنکه عمل مهم‌تر از کلام و حرف است و نتیجه بیش‌تری هم به بار می‌آورد. ریش‌سفیدان هم همواره گفته‌اند که خداوند به آدمی یک دهان داده و دو گوش و حکمت آن هم این بوده که انسان بیش‌تر بشنود تا حرف بزند.

نویسنده می‌گوید که حتما آدم باید درباره دست‌آوردهایش حرف بزنند و به جهانیان بگوید که چه کرده است. اما پسندیده آن است که اول کاری بکند و بعد درباره آن حرف بزند.


ناپلئون هیل میلیونر شدن راه پولدار شدن راز میلیونر شدن راز موفقیت پولدار شدن

دیگر رازهای مشترک میلیونرها

ناپلئون هیل سایر رازهای مشترک میلیونرها را این چنین دسته‌بندی کرده است:

هدف مالی خود را باید هر چه دقیق‌تر تعیین کنید. این که بیاییم و مدعی شویم که مایل به ثروتمند شدن هستیم، کفایت نمی‌کند. هدف مسیر را تعیین می‌کند و هر چه هدف دقیق‌تر تعیین شده باشد، مسیر روشن‌تر ترسیم خواهد شد.

در زندگی به هیچ کسی هیچ چیزی را به رایگان نمی‌دهند. بدیهی است که برای رسیدن به هدف تعیین‌شده باید از خود مایه گذاشت. باید برای خودتان روشن کنید که برای رسیدن به هدف خود حاضر به چه کاری هستید؟ به سخن دیگر حاضرید از چه چیزهایی در زندگی بگذرید. تنها تلاش و پیگیری شماست که دست آخر رسیدن به هدف را می‌تواند ممکن سازد.

برای رسیدن به هدفی که تعیین کرده‌اید، حتما زمان مشخص کنید. مثلا بگویید که کی می‌خواهید به این هدف دست یابید. عدم تعیین زمان عملا باعث آن می‌شود که زمان تحقق هدف‌تان به آینده نامشخص موکول شود و عملا هرگز به آن دست نیابید.

حال که هدف و زمان تحقق آن را تعیین کردید، می‌باید برنامه‌ای روشن برای این دوره تنظیم کنید و مسیر را ترسیم کنید. و مهم‌تر اینکه پس از تنظیم برنامه، بدون فوت وقت دست به کار شوید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که آدمی برنامه را برای کشوی میز کارش تنظیم کند!

مهم این است که برنامه‌ را دقیق به روی کاغذ بیاورید. برنامه‌ای ثبت‌شده در اوهام و تخیل به همان شکل که تنظیم می‌شود، نقض خواهد شد. همه چیز را بنویسید. از همه کارهایی که حاضرید برای رسیدن به هدف انجام دهید و گام‌های برنامه‌ای را که برای رسیدن به هدف تعیین کرده‌اید، دقیق و روشن ثبت کنید.

روزی دو بار این برنامه را با صدای بلند بخوانید. یک بار صبح‌ها پس از بیدار شدن و یک بار شامگاهان و پیش از رفتن به بستر. خواندن برنامه در صبح‌ها یادآور گام‌ها و اقداماتی است که برای خود تعیین کرده‌اید و شب‌‌ها جمع‌بست همه آن چیزهایی است که در طول روز به دست آورده‌اید.

و فراتر از این توصیه‌ها، ناپلئون هیل نکات مشترک دیگری در شیوه و نوع زندگی میلیونرها را تشخیص می‌دهد. مثلا اینکه همه آن‌ها صبح‌ها خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند، مرتب و مستمر ورزش می‌کنند، آماده آموختن هستند و برای این کار وقت کافی در نظر می‌گیرند و به گونه‌ای منظم و مستمر با همفکران خود نشست و برخاست دارند و از کمی وقت نمی‌نالند.



لینک منبع :رازهای پولدار شدن میلیونرها

راز ثروتمند شدن میلیونرها چیست؟ - نمناک namnak.com/راز-ثروتمند-شدن.p17643‎Cachedثروتمند شدن و راز ثروتمندان و راز میلیونر شدن و راز ثروت و راز افراد ثروتمند و روش ثروتمند شدن را در نمناک بیاموزید. رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/952229‎Cachedرازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر. سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر: 1395/02/11 ساعت انتشار:00:08:10 بازدید:5936بار کد خبر: DEN-952229. 8 راز ثروتمند شدن میلیونرها - روزنامه فرصت امروز forsatnet.ir/free-time/8-راز-ثروتمند-شدن-میلیونرها.html‎Cached24 نوامبر 2016 ... ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت راه پیچیده و غیرقابل دسترسی نیست. بیشتر ثروتمندان دنیا افراد فقیر یا ورشکسته... رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../رازهای-ثروتمند-شدن-از-زبان-یک-میلیونر‎Cached26 ا کتبر 2015 ... تصویر رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر. به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از بازده ، هارو اِکر که میلیونری خود- ساخته است، در کتاب پرفروش‌اش ... این 7 راز شما را به یک میلیاردر خودساخته تبدیل میکند - 12CEO 12ceo.ir/این-7-راز-شما-را-به-یک-میلیاردر-خودساخته/‎Cached Similar1 آگوست 2014 ... اگر میخواهید میلیونر شوید این مقاله را نخوانید، فقط اگر میخواهیند میلیاردر شوید ... راز شماره 1 : برای میلیاردر شدن، اولین کار تصمیم گیری است. راز پولدار شدن میلیاردر ایرانی - فارس نویس www.farsnevis.ir/fun/fun-txt/.../say-secret-iranian-billionaire-rich.html‎Cached Similarراز پولدار شدن میلیاردر ایرانی از زبان خودش. اسدالله عسگراولادى، میلیاردر ایرانی از راز های تجارتش میگوید: free. من تاجرم و اصولى دارم؛ یکى از اصولم این است که هیچ ... رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../رازهای-ثروتمند-شدن-از-زبان-یک-میلیونر‎Cached27 ا کتبر 2015 ... رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر ... "افراد پولدار بدون هیچ تعارفی به دنبال ثروت هستند ". 2.به یک باشگاه پرتجمل بپیوندید. با افرادی ... رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر - فرارو fararu.com/fa/news/.../رازهای-ثروتمند-شدن-از-زبان-یک-میلیونر‎Cached Similar27 ا کتبر 2015 ... رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر. بیشتر آنچه مردم ثروتمند را از مردم معمولی جدا می‌سازد، عوامل ذهنی است- افراد ثروتمند متفاوت از مردم عادی فکر ... راز ثروتمند شدن میلیاردهای معروف چیست؟ | چطور chetor.com/37559-راز-ثروتمند-شدن-چیست/‎Cached Rating: 94% - 700 votes تا به حال از خود پرسیده‌اید که راز ثروتمند شدن بیل گیتس و سایر ثروتمندان چیست؟ آنها چه ویژگی‌هایی را به عادت تبدیل کرده‌ و چگونه به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. راز ثروتمند شدن میلیونرها - جستجو و دانلود کتاب - کتاب سبز ketabesabz.com/search?q=راز+ثروتمند+شدن+میلیونرها‎Cachedاین اثر ترجمه ای است از کتاب: Globalization in World History Peter N. Stearns First published 2010 by Routledge درباره نویسنده : پیتر. ان. استرنز پروفسور ...