مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص

کوکو بادکوبه ای ، غذایی از نواحی سر سبز گیلان است که اسم سنتی آن کوکو چقرتمه بادکوبه ای است و به دلیل استفاده از مرغ به آن کوکو مرغ نیز می گویند. در ادامه با طرز تهیه این غذای محلی آشنا خواهید شد:

کوکو مرغ کوکو چخرتمه غذای خوشمزه بهترین سایت آشپزی آموزش غذای ایرانی آموزش آشپزی

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ:

مرغ پخته : ۱کیلو
تخم مرغ : ۸ عدد
پیاز داغ طلایی : ۴ ق غ
زعفران آب زده : ۳ ق غ
آب لیمو : ۳ ق غ
ماست چکیده : ۲ ق غ
نمک و فلفل : به مقدار لازم
روغن مایع : مقدار لازم

مواد لازم جهت تهیه سس مخصوص:

کره : ۵۰ گرم
آرد : ۱ ق غ
جعفری ریز شده : ۳ ق غ
رب گوجه فرنگی : ۴ ق غ
زعفران آب زده : ۲ ق غ
سس گوجه فرنگی : ۲ ق غ
سس تند : ۱ ق چ
آب مرغ : ۱ لیوان
نمک و فلفل

کوکو مرغ کوکو چخرتمه غذای خوشمزه بهترین سایت آشپزی آموزش غذای ایرانی آموزش آشپزی

طرز تهیه کوکو مرغ:

تخم مرغ ها را خوب بزنید تا یک دست شوند. سپس نمک و فلفل را به همراه ماست اضافه کرده و هم بزنید. پیاز داغ ها را اضافه و مخلوط کنید. مرغ را ریز کرده و به مواد بیافزایید، سپس آبلیمو و زعفران را ریخته و مواد را مخلوط کنید. روغن را در ظرف مناسب داغ کرده، مواد را اضافه و کف ظرف صاف کنید، سپس در طبقه وسط فر با درجه ۲۲۰-۲۴۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.

تهیه سس کوکو مرغ:

کره را آب کرده، آرد را بیافزایید و ۳ دقیقه تفت دهید. آب مرغ را افزوده هم بزنید تا آرد گلوله نشود. رب گوجه و نمک و فلفل را اضافه کنید و بر روی حرارت هم بزنید. زعفران آب کرده و جعفری ریز شده را نیز افزوده و بعد از کمی حرارت در ظرف مناسب بریزید. سس گوجه و سس تند را اضافه و سرو کنید.

چند نکته:

۱- میتوانید در مواد از نصف قاشق چای خوری دارچین نیز استفاده کنید.
۲- در بعضی دستورات جوش شیرین نیز به اندازه یک قاشق غذا خوری استفاده می شود.
۳- بعضی ها قارچ و نخود فرنگی و فلفل دلمه ای ریز شده هم در مواد میزنند که به سلیقه افراد بستگی دارد ولی در دستور اصلی این غذا نیست.



لینک منبع :کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص

کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص | ساتین saten.ir/99821/کوکو-مرغ-گیلانی-سس-مخصوص/‎Cached22 فوریه 2016 ... کوکو بادکوبه ای ، غذایی از نواحی سر سبز گیلان است که اسم سنتی آن کوکو چقرتمه بادکوبه ای است و به دلیل استفاده از مرغ به آن کوکو مرغ نیز می ... طرز تهیه کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص - سوران www.sooran.com/fa/recipes/10448/‎Cached25 فوریه 2016 ... کوکو بادکوبه ای ، غذایی از نواحی سر سبز گیلان است که اسم سنتی آن کوکو چقرتمه بادکوبه ای است و به دلیل استفاده از مرغ به آن کوکو مرغ نیز می ... [PDF] طرز تهیه کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/pdf/.../news201761920123518064.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﻃﺮﺯ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻮﮐﻮ ﻣﺮﻍ ﮔﯿﻼﻧﯽ (ﭼﺨﺮﺗﻤﻪ ﺑﺎﺩﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ) + ﺳﺲ ﻣﺨﺼﻮﺹ. ﻃﺮﺯ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻮﮐﻮ ﻣﺮﻍ: ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﺎ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﺷﻮﻧﺪ. ﺳﭙﺲ ﻧﻤﮏ ﻭ ﻓﻠﻔﻞ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﺎﺳﺖ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺰﻧﯿﺪ. ﭘﯿﺎﺯ ﺩﺍﻍ ﻫﺎ ﺭﺍ. طرز تهیه چغرتمه یا کوکو بادکوبه ای • دونفره https://www.2nafare.com/طرز-تهیه-چغرتمه-کوکو-بادکوبه-ای/‎Cachedطرز تهیه کامل چغرتمه مرغ یا کوکو بادکوبه ای با آموزش مرحله به مرحله و با عکس. ... در مناطق گیلان و مازندران رسمی هست به اسم “ماران پلو” (مادران پلو یا مادرزن پلو) که مادر ... طرز تهیه چغرتمه یا کوکو بادکوبه ای • همراه با علم - سایت علمی ، آموزشی ... https://baelm.net/tag/طرز-تهیه-چغرتمه-یا-کوکو-بادکوبه-ای/‎Cachedکوکوی چخرتمه | کوکوی مرغ گیلانی | چغرتمه | کوکو بادکوبه ای ... طرز تهیه کوکوی چخرتمه (گیلانی) مواد لازم کوکوی چخرتمه: مرغ پخته و خرد شده نیم کیلوگرم تخم مرغ ... غذاهای محلی استان گیلان؛ خیلی هم عالی! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../غذاهای-محلی-استان-گیلان-خیلی-هم-عالی‎Cached3 جولای 2016 ... کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای)+ سس مخصوص کوکو بادکوبه ای، غذایی از نواحی سر سبز گیلان است که اسم سنتی آن کوکو چقرتمه بادکوبه ای ... روش تهیه ی کوکوی بادکوبه ای (غذای گیلانی) | زیباشهر zibashahr.com/1391.05/1607.html‎Cached Similar9 آگوست 2012 ... روش تهیه ی کوکوی بادکوبه ای (غذای گیلانی) | چغرتمه ی بادکوبه ای نوعی کوکوی مرغ است چنانکه از اسمش پیداست دستور تهیه ان از بادکوبه (قفقاز) ... طرز تهیه کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای)+ سس مخصوص - مجله مراحم morahem.com/.../طرز-تهیه-کوکو-مرغ-گیلانی-چخرتمه-بادکوب/‎Cached4 جولای 2016 ... بایگانی برچسب: طرز تهیه کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای)+ سس مخصوص ... امروز با غذاهای محلی استان گیلان ما را همراهی کنید. از خوراک ... کوکو مرغ گیلانی - ژله کاور cover - سرگرمی sarashpazbaran.factoryinformation.ir/page-856968.html‎Cachedکوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص ... است که اسم سنتی آن کوکو چقرتمه بادکوبه ای است و به دلیل استفاده از مرغ به آن کوکو مرغ نیز می گویند. طلا گیاه سس npss.in/Nov-24/طلا-گیاه-سس/ طرز تهیه کیک سیب با سس شیر و تخم مرغ طرز تهیه کوکو مرغ گیلانی (چخرتمه بادکوبه ای) + سس مخصوص طرز تهیه پیتزای مرغ با سس باربکیو ...بیش ...