مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است

همه سرطان ها نتیجه چاقی و وزن نیستند، اما محققان متوجه شدند که اندازه دور کمر با 10 نوع سرطان از جمله روده، پایین مری، معده، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده، رحم، تخمدان، کلیه ها و سرطان سینه پس از یائسگی، ارتباط قابل ملاحظه دارد.

نویسندگان این مطالعه که تحقیق آنها در مجله انگلیسی سرطان منتشر شد، همچنین تصریح کردند که جمع شدن چربی اضافه در بدن می تواند سطح هورمون های جنسی همچون استروژن و تستوسترون را تغییر دهد و نیز با افزایش سطح انسولین در بدن، موجب التهاب می شود که همین امر هم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

این محققان تاکید کردند که براساس یافته های جدید، قسمت های مختلف بدن که محل تجمع چربی می شوند، این خطر را به شیوه های متفاوتی افزایش می دهند.

دکتر هاینز فریزلینگ نویسنده اصلی مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد شاخص توده بدن و قسمت هایی که چربی در بدن جمع می شود، می تواند شاخص های خوبی برای خطر ابتلا به سرطان مرتبط با چاقی باشند و به طور خاص چربی در اطراف کمر به جهت خطر ابتلا به برخی سرطان های خاص اهمیت دارد، اما تحقیق بیشتر در این خصوص لازم است.

بر این اساس، اضافه وزن و یا چاقی تنها علت اصلی قابل پیشگیری سرطان پس از مصرف سیگار است و با ابتلا به 13 نوع سرطان مختلف ارتباط دارد.

محققان سازمان جهانی بهداشت داده های مربوط به 43 هزار شرکت کننده را به مدت 12 سال پیگیری کردند، از این تعداد بیش از 1600 نفر به یکی از انواع سرطان های مرتبط با چاقی مبتلا شدند.

به گفته پژوهشگران، اطلاع رسانی به مردم در مورد راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان اهمیت دارد، و گرچه هیچ تضمینی در خصوص مبتلا نشدن به این بیماری وجود ندارد، اما داشتن وزن سالم از طریق تغییراتی اندک در خوردن و آشامیدن و انجام فعالیت بدنی در درازمدت، نقش مهمی در این زمینه دارد.



لینک منبع :این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است

این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است‎Cached29 مه 2017 ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است. محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت های بدن لاغر باشد، می تواند خطر ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است‎Cached27 مه 2017 ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است. سلامت نیوز: محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت های بدن لاغر باشد، ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - مجله تفریحی weblogfa.com/news/1046‎Cached30 مه 2017 ... محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت های بدن لاغر باشد، می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - خبرلند khabarland.com/news/.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است-1‎Cached29 مه 2017 ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت های بدن لاغر باشد، می تواند خطر ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - خرداد نیوز khordadnews.ir/fa/news/.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است‎Cached27 مه 2017 ... خرداد: محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت های بدن لاغر باشد، می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است - پایگاه خبری گسترش www.gostaresh.news/.../5455-این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است.html‎Cached27 مه 2017 ... دانستنی‌های سلامت; این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است. مطالعه محققان سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ۱۱ سانتیمتر افزایش اندازه دور کمر خطر ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است | آریا | خبروان khabarone.ir/news/.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است‎Cached27 مه 2017 ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است. خبرگزاری آریا - محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که شکم گلدانی حتی اگر سایر قسمت‌های بدن لاغر ... این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است | زندگی,دانش,روزانه https://www.zdr.ir/اخبار.../این-نوع-چاقی-شکمی-بسیار-خطرناک-است/‎Cached27 مه 2017 ... Source link, Source. این نوع چاقی شکمی بسیار خطرناک است, Title. ۲۷ May 2017 | 10:35 am. Publisher. salamatnews.com, quote ... چاقی باسنی (گلابی شکل) و چاقی شکمی (سیبی شکل) می تواند عمر ... www.pezeshk.us/?p=28951‎Cached Similarمهمترین محل ذخیره شدن چربی در بدن در ناحیه زیر پوست است. در حالات چاقی و غیر چاقی، ... به این نوع چاقی، نوع مرکزی، بالاتنه، مردانه و یا چاقی سیبی شکل گفته می‌شود. در زنان، چربی ... پاسخ دادن به چنین پرسشی می‌تواند بسیاری از حقایق را برای ما روشن کند. تحقیقات نشان داده است ... آیا چاقی موضعی خطرناک است ؟ چاقی شکمی زمینه‌ساز ... علت چاقی شکم؛ ۱۲ دلیلی که باعث می‌شود شکمتان جلو بیاید | چطور chetor.com/67096-علت-چاقی-شکم/‎Cached Rating: 95% - 165 votes چربی یا چاقی شکم بسیار خطرناک است. چاقی شکم احتمال بروز بیماری‌هایی مانند نشانگان سوخت‌ و سازی (سندرم متابولیک)، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را ...