مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازشناسی رفتار فرد لکنتی

ارتباط بصری خودتان را با شخصی که صحبت می کنید حفظ نمائید.

بازشناسی رفتار فرد لکنتی

ممکن است شما به هنگام صحبت با دیگری ارتباط بصری نیز داشته باشید اما اگر چنین نباشد عادت کنید وقتی با کسی صحبت می کنید به چشمان او تا آنجایی که مقدور است تقریبا به طور مستمر و خیلی طبیعی نگاه کنید. این فوق العاده مهم است که شما وقتی دچار لکنت می شوید و یا انتظار آن را دارید به این سو و آن سو نگاه نکنید.

احتمالا بعضی از افراد لکنتی از اینکه دچار لکنت هستند خجالت می کشند و بعضی دیگر به هنگام صحبت از نگاه کردن به چشمان مخاطبین خود اجتناب می کنند. حفظ مستمر ارتباط بصری قدر مسلم احساس شرم و خجالت را کاهش خواهد داد. اگر شما تاکنون موفق به حفظ طبیعی ارتباط بصری نبوده اید پس ذهن خودتان را در این رابطه متمرکز نموده و آماده انجام این کار شوید.

سعی نمائید با وارسی و تجزیه و تحلیل دقیق، حرکات ناموزون عضلات دستگاه گویایی خودتان را به هنگام بروز لکنت مشخص نمائید.

در واقع بخش حیاتی و بسیار مهم از این برنامه این است که شما قادر باشید حرکات ناموزون و یا اختلالات عضلات دستگاه گویایی خودتان را زمانی که با مشکل گویایی مواجه می شوید شناسایی نمایید.

به این ترتیب شما خواهید توانست آن دسته از رفتارهای زائد و یا نادرست و حرکات ناموزون عضلات گویایی خود را که نیاز به تغییر و اصلاح دارند مشخص کنید. به عبارت دیگر از آنجایی که شما به هنگام لکنت از عضلات گویای خود به طور غیر طبیعی استفاده می کنید لذا بسیار مهم است که شما علت این امر را کشف نمائید تا برای رفع و اصلاح آنها تلاش کنید.

برخورداری از چنین کار اکتشافی و حُسن استفاده از نتایج آن یک نقطه مهم و کلیدی در امر درمان می باشد. ما اکیدا تویه می کنیم که مطابق این دستورالعمل کار کرده و مطالعه جامعی را در مورد رفتارهای زائد خود به هنگام بروز لکنت انجام دهید آن گاه چگونگی رفتار عضلات دستگاه گویایی خودتان را در زمان بروز لکنت یا شرایطی که بدون مشکل صحبت می کنید مقایسه نمائید.

برای مشاهده رفتار شخصی، راه ها و روشهای بسیاری وجود دارد. یک روش می تواند این باشد که شما وقتی که دچار لکنت و گیر بان می شوید آن را تعمدا طولانی نمائید تا مشخص کنید که چه رفتارهایی از شما سر می زند و یا آن قدر آهسته لکنت نمائید تا احساس کنید که به هنگام لکنت شما چه چیزی اتفاق می افتد.

راه دیگر این است که وقتی با تلفن صحبت می کنید خودتان را در آئینه مشاهده کنید و یا اینکه صحبت خودتان را ضبط نموده و سپس به آن گوش دهید.

قدر مسلم انجام این کارها نیاز به جرات و اراده خوب شما دارد اما باید متذکر شد که شما برای اصلاح مشکل گویایی و رفتارهای زائد همراه آن نیاز دارید که اطلاعات بیشتری از چگونگی مشکل گویایی خود داشته باشید.

با این اطلاعات شما قادر خواهید بود که به این سوالات پاسخ دهید که (به هنگام لکنت):

چه کار دارم می کنم؟

چرا این کار را می کنم؟

در این شرایط چه کار دیگری را می توانم انجام دهم.



لینک منبع :بازشناسی رفتار فرد لکنتی

بازشناسی رفتار فرد لکنتی - سلامتی salamati.ir/2017/05/29/بازشناسی-رفتار-فرد-لکنتی/‎Cached29 مه 2017 ... ارتباط بصری خودتان را با شخصی که صحبت می کنید حفظ نمائید. بازشناسی رفتار فرد لکنتی. ممکن است شما به هنگام صحبت با دیگری ارتباط ... بازشناسی رفتار فرد لکنتی - فرامطلب www.faramatlab.com/19938/recognition-person-stutters.htm‎Cached8 ژانویه 2017 ... این فوق العاده مهم است که شما وقتی دچار لکنت می شوید و یا انتظار آن را دارید به این سو و آن سو نگاه نکنید.احتمالا بعضی از افراد لکنتی از اینکه دچار ... لکنت زبان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/لکنت_زبان‎Cached Similarلکنت پیچیده و شدید بتدریج که حرکات و رفتار ضمنی همراه با لکنت به صورت ... نوعی روش رفتار درمانی نیز تلقی شود، بر این اساس استوار است که فرد لکنتی با ... اصلاح رفتار فرد دارای لکنت زبان - گفتار درمانی speechclinic.ir/2017/.../اصلاح-رفتار-فرد-دارای-لکنت-بزرگسال-2/‎Cached31 جولای 2017 ... برای اصلاح رفتار فرد دارای لکنت بزرگسال (تغییر لکنت زبان ) باید ... علاوه بر این شناسایی مشکل باعث می شود فرد بتواند از نزدیک به آن دقت ... توصیه های ضروری در رفتار با کودک مبتلا به لکنت | لیلا رستم ... www.goftardarmani.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cached Similarسعی نکنید کودکان را با هم مقایسه کنید و تفاوت های فردی آنها را به رخ یکدیگر ... 2- در برخورد با کودکان تنها نقاط ضعف و اشکال آنها را شناسایی نکنید ، بلکه یک ... بازشناسی درمان لکنت زبان - کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور farahmandpour.persianblog.ir/post/39‎Cachedبه این ترتیب، نه فقط در « درمان لکنت زبان » موفقیتی به‌دست نمی ‌آید، بلکه به هیچ یک از «پرسش ‌های ... شدت و ضعف لکنت زبان در یک فرد به چه عواملی بستگی دارد؟ [PDF] ناروانیهای گفتار rehab.mui.ac.ir/sites/rehab.mui.ac.ir/files/naravani%20goftar.pdf و شیوه های مختلف تغییر رفتار کالمی فرد لکنتی. •. معرفی ... تاری و درمان آنها، تشخیص افتراقی لکنت و سایر ناروانی های. گفتاری ... گفتار ناروان بازشناسی کند. تکلم در ادبیات فارسی - دستور العمل های مهم language-speech.blogfa.com/post/6‎Cachedسپس شما در اصلاح رفتار خودتان متمرکز خواهید شد، زمانیکه دچار لکنت می شوید. ... همچنین، شمرده و آرام صحبت کردن سبب می شود که فرد لکنتی بر احساس شتاب و عجله .... و زائدی را که بهنگام صحبت کردن از خود نشان می دهید شناسایی نموده و حذف نمائید. لکنت زبان: انواع، مراحل، علت و درمان - آلاچیق روان psych.ir/لکنت-زبان-انواع-مراحل-علت-درمان/‎Cached12 جولای 2017 ... بتدریج که حرکات و رفتار ضمنی همراه با لکنت به صورت غیر ارادی ظاهر ... روش رفتار درمانی نیز تلقی شود، بر این اساس استوار است که فرد لکنتی با ... توسط منطقه پردازشگر زبان و گفتار قابل شناسایی نیست در نتیجه باعث می ... مدیر سایت | لکنت زبان - فرهمندپور - Results from #90 - درمان لکنت زبان https://www.farahmandpour.com/بازشناسی...لکنت.../787-مدیر-سایت.html?...‎Cachedدوستان گروه درمان علت تغییر رفتار او را در احترام بیش از حد به او ارزیابی می نمودند . ... آیا می بینید چگونه لکنت زبان زندگی را برای یکی دو درصد از افراد لکنت دار و .... از طریق «واکنش افراد به مشکل»، به خود مشکل دست یابد و ماهیت آن را شناسایی ...