مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استفاده از دارچین و فایده های مختلف آن

از خواص درمانی دارچین چه میزان اطلاع دارید این چاشنی در چه زمینه هایی مفید است توصیه های متخصصین طب سنتی برای استفاده از این ادویه به چه صورت است چه امراض و عارضه هایی با استفاده از دارچین قابل درمان هستند .

استفاده از دارچین و فایده های مختلف آن

آیا می توانیم برای درمان سرماخوردگی از دارچین کمک بگیریم . یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف چوب، دمنوش یا پودر گیاه دارچین برای مبتلایان به آلرژی هیچگونه ضرر و مانعی ندارد.

روح الله مظفری پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه درختچه همیشه سبز دارچین به ارتفاع ۴ الی ۶ متر است، گفت: این گیاه بومی جنوب هندوستان است که از پوست درختچه دارچین به دلیل خاصیت های درمانی آن به عنوان ادویه جات استفاده می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه رشد گل گیاه دارچین از اواخر بهمن ماه تا اوایل فروردین ظاهر می شود، اظهار داشت: هر ۱۰ گرم دارچین دارای پروتئین، انرژی، کربوهیدرات و چربی است.

وی درباره خواص چای دارچین بیان کرد: مصرف چای این گیاه باعث افزایش قدرت بدنی، بهبود گردش خون و کاهش بیماری هایی مانند اختلال های گوارشی، کلسترول، استرس، اسهال، سوء هاضمه، نفخ معده، تب و سرماخوردگی می شود.

مظفری افزود: ماده Cinnamodehyde موجود در گیاه دارچین بر روح و روان انسان اثر آرامبخشی دارد.وی با بیان اینکه مصرف دمنوش و گیاه دارچین باعث جوانی پوست می شود، تصریح کرد: مصرف این گیاه برای افرادی که آلرژی دارند هیچگونه آسیبی ندارد.

مظفری با اعلام اینکه مصرف دارچین باعث زایمان زودرس می شود، بیان کرد: خانم ها در دوران بارداری و شیردهی جهت بهبود سیسستم گوارشی نوزاد از مصرف دمنوش یا پودر دارچین خودداری کنند.این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه تاثیرات دارچین همانند آنتی بیوتیک است، تاکید کرد: مصرف دارچین باعث کاهش تری‌گلیسیرید، گلوکوز سرمی و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

وی درباره مصرف این گیاه در فصل زمستان اظهار داشت: افراد با طبع گرم جهت بهبود خارش گوش، گلو و خشکی پوست و لب در فصل سرما از گیاه دارچین استفاده کنند.

مظفری با تاکید بر اینکه ماده موجود در دارچین از بروز بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری می کند، بیان کرد: کاراترین نوع دارچین، ضد ویروس HIV عمل می کند و مبتلایان به ایدز با مصرف این گیاه بیماری خود را تسکین می دهند.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف زیاد دارچین بر فلب، خواب و روان انسان تاثیرات مخربی دارد، افزود: ایجاد التهاب بر روی پوست، سوزش معده، لخته شدن خون و ترگ خوردگی لب می شود.



لینک منبع :استفاده از دارچین و فایده های مختلف آن

استفاده از دارچین و فایده های مختلف آن - سلامتی salamati.ir/2017/05/28/استفاده-از-دارچین-و-فایده-های-مختلف-آن/‎Cached28 مه 2017 ... از خواص درمانی دارچین چه میزان اطلاع دارید این چاشنی در چه زمینه هایی مفید است توصیه های متخصصین طب سنتی برای استفاده از این ادویه به چه صورت ... استفاده از دارچین و فایده های مختلف آن - فرامطلب www.faramatlab.com/.../استفاده-از-دارچین-و-فایده-های-مختلف-آن.htm‎Cached3 ژانویه 2017 ... از خواص درمانی دارچین چه میزان اطلاع دارید این چاشنی در چه زمینه هایی مفید است توصیه های متخصصین طب سنتی برای استفاده از این ادویه به چه صورت ... خواص و فواید دارچین چیست؟ خواص پزشکی آن کدام است؟ - راستینه ... https://rastineh.com/خواص-و-فواید-دارچین/‎Cachedدارچین (cinnamon) یکی از ادویه‌های مشهور است، که در تعداد زیادی از خوراکیها استفاده می‌شود. اما در طب سنتی این خوراکی فقط ادویه نبوده و خواص و فواید درمانی نیز دارد. آشنایی با خواص و مضرات دارچین - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-دارچین/‎Cached Similarدارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین ... استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می‌کند. دارچین به .... برگرفته از منابع مختلف پزشکی و طب سنتی ... 12 خاصیت فوق‌العاده‌ی دارچین - تبیان article.tebyan.net/243448/12-خاصیت-فوق-العاده-ی-دارچین‎Cached20 آوریل 2013 ... دارچین که در بسیاری از نان‌ها و شیرینی‌ها به عنوان ادویه استفاده می‌شود به ... البته با وجود این همه سود و فایده مصرف زیاد و بیش از حد آن نیز می‌تواند ... دارچین|خواص دارچین - نمناک namnak.com/خواص-دارچین.p10431‎Cachedدر مورد نوع دارچین چینی از پوست بیرونی استفاده میشود. تاریخچه. باتوجه به گستردگی جغرافیائی گونه های مختلف دارچین سابقه پیدایش و نامگذاری آنها نیز متفاوت ... خواص دارچین و عسل - ۱۹ فایده مصرف عسل و دارچین • نوآورد www.noavard.co/خواص-دارچین-و-عسل-19-خاصیت‎Cached26 آگوست 2015 ... در این مقاله می خواهیم شما را با فواید و خواص دارچین و عسل آشنا نماییم. ... بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده ... از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را ... اینگونه با دارچین خود را زیبا کنید | مجله اینترنتی زندگی سالم www.zendegisalem.com/اینگونه-با-دارچین-خود-را-زیبا-کنید/‎Cached2 نوامبر 2013 ... دارچین از آن ادویه های پرطرفدار است که در بیشتر خانه ها پیدا می شود اما ... از این مخلوط می توانید برای چروک های دور لب و گوشه چشم استفاده کنید. دارچین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دارچین‎Cached Similarدر قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. ... با توجه به گستردگی جغرافیائی گونه های مختلف دارچین سابقه پیدایش و نامگذاری آنها ... فواید دارچین چیست؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4161521/فواید-دارچین-چیست‎Cached Similar15 نوامبر 2012 ... امروزه از دارچین در فرآورده‌های مختلف اعم از خوراکی و آرایشی استفاده می‌شود. یک قاشق چایخوری دارچین ‌حاوی مقداری کلسیم، آهن، فیبر، ویتامین‌های C و K و ...