مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا ۹۵

با استفاده از دستور انواع غذاهای مخصوص شب یلدا در این مطلب از پورتال وهاران یک شب پرخاطره را تجربه کنید.

طرز تهیه انار پلو شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

مواد لازم برای انار پلو :

برنج ۲ لیوان
دانه انار ۱ لیوان
سینه مرغ ۲ عدد
گشنیز خرد شده ۱ لیوان
پیاز ۲ عدد
خلال پسته نصف لیوان
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری
نمک مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو :

سینه های مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز ، کمی زردچوبه ، نمک و ۲ لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند ، سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی نمائید ( زمانی باید برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می فشارید اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

در یک قابلمه یک عدد پیاز را تفت بدهید و بعد مرغ و سپس دانه انار و گنشنیز را اضافه کنید و خلال پسته را در آخر کمی تفت بدهید و لابه لای برنج بریزید و در آخر روی برنج زعفران آب کرده بریزید مقداری هم برای تزیین روی آن بگذارید.

طرز تهیه مسما انار شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

مواد لازم:

مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
دانه انار ۱ پیمانه
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه مسمای انار

ابتدا پیازها را خرد کرده و تفت دهید. مرغها را می توانیم درسته سرخ نمایید و هم چند تکه بکنید و در روغن همراه با پیاز تفت دهید.

در این مرحله انارهای دانه شده همراه با نمک، فلفل، زعفران دم کشیده و رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و تفت میدهیم. و در آخر آب اضافه میکنیم و می گذاریم به مدت ۴۵ دقیقه کاملاً جا بیفتد.

بعد از اینکه خوب جا افتاد رب انار را اضافه میکنیم و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید خورش را برای سرو آماده کنید.

همچنین بخوانید:  عکسهایی از جدیدترین مدل لباس زنانه و دخترانه شب یلدا 95

خورش اناردانه مسما باید غلیظ و کم آب باشد.
می توانید کمی شکر به این خورش انار بیافزایید تا طعم آن شیرین تر شود.

طرز تهیه خورش انار و بادمجان شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

آموزش تهیه

مواد لازم برای دو نفر :

گوشت مرغ ۴۰۰گرم
دانه انار ۱پیمانه
آب انار ۲ پیمانه
پیاز متوسط ۱عدد
روغن ۲ق س
بادمجان قلمی ۳ عدد

روش تهیه:

پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید؛بعد در تابه ای مقداری رروغن بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی روغن داغ شد پیاز را سرخ کنید و پس از برشته شدن آن را از روغن دراورده به کناری بگذارید.

مرغ را در روغن داغ در تابه گذاشته و سرخ کنید بهتر است هنگام سرخ کردن درتابه را بگذارید تا مرغ بهتر سرخ شود میتوانید کمی نمک و فلفل هم به مرغ اضافه کنید تا طعم دار شود.

پس از سرخ شدن مرغ دانه های انار را هم به تابه اضاافه کنید و پس از کمی تفت دادن پیاز سرخ شده را هم افزوده و خوب مخلوط کنید.

حالا نوبت اضافه کردن ادویه نمک و فلفل سیاه است پس از کمی تفت دادن مواد داخل تابه،میتوانید آب انار را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم آرام آرام بپزد و جا بیفتد.

بادمجان ها را پوست کنده ،نمک زده و کناری بگذارید.بعد از حدود ۲۰ دقیقه آنها را با دستمال خشک کنید و در تابه ای با مقداری روغن سرخ کنید.۲۰ دقیقه مانده به آخر پخت ،بادمجانهای سرخ شده را به

خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

*اگر آب انار در دسترس نبود مبتوانبد ۲ قاشق سوپخوری رب انار غلیط اضافه کنید.

**ادویه خورشی شامل زیره سیاه زنجبیل جوز هندی فلفل قرمز زردچوبه و فلفل سیاه است همینطور اگر دانه های انار ترش بود میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه خشیل شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

مواد لازم برای ۴ نفر:

بلغور گندم: یک پیمانه

آرد: ۴ الی ۶ قاشق سوپ‌خوری

آب سرد: ۴ پیمانه (یک لیتر)

همچنین بخوانید:  آموزش خرید جهیزیه : لیست وسایل غیر ضروری جهیزیه

شیر: به میزان لازم

عسل: به میزان لازم

کره: به میزان لازم

طرز تهیه:

* بلغور را خیس کرده و بعد از چند ساعت با آب بپزید تا زمانی که آب بلغور کشیده شود. سپس بگذارید تا سرد شود.

* حداقل ۴ قاشق آرد را در ۴ پیمانه آب سرد حل کرده، بلغور پخته شده را به آن اضافه و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ‌تر از حلیم شده، بوی خامی آرد از بین برود. در صورت لزوم می‌توان یک الی دو قاشق سوپ‌خوری دیگر آرد اضافه کرد تا به غلظت آن افزوده شود.

* برای سرو کردن خشیل، آن را در ظرف گودی ریخته، وسط آن را گود کرده و شیر و عسل بریزید. اطراف آن را نیز کره‌ی آب شده اضافه کنید که مقدار کره به میل و سلیقه شما بستگی دارد.

* خشیل رو حتما باید با شیره مصرف کرد چون بدون شیره بدون مزه خواهد بود و برای صبحانه بخصوص در روزهای سرد زمستانی و همچنین برای تقویت بنیه و خون‌سازی بسیار مناسب است.

نکته:

۱- این دستور ۲۰۰ گرم کربوهیدرات، ۲۰ گرم پروتئین، ۶۰ گرم چربی و ۱۴۲۰ کیلوکالری انرژی دارد.

۲- درصورتی که از آرد گندم کامل استفاده شود بسیار مقوی‌تر است.

۳- این غذا مربوط به استان‌های آذربایجان می‌باشد.

۴- این غذا را می‌توانید با مخلوط کره، دارچین و شکر سرو کنید.

۵- از (دوشاب) شیره انگور نیز می‌توان به جای شکر استفاده کرد.

طرز تهیه انار آویج شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

مواد لازم برای ۴ نفر

۱ کیلو گرم مرغ خرد شده
۲ /۱ ۲ پیمانه گردوی چرخ کرده
۲ /۱ ۲ پیمانه سبزی خرد شده
( تره نعنا گشنیز وجعفری)
۲ حبه سیر
۲ لیوان آب انار
۱ عدد پیاز درشت
به میزان لازم نمک و زردچوبه
۳ عدد تخم مرغ
۲ ق س رب انار
۲ پیمانه آب

طرز تهیه:

۱٫ ابتدا مرغ را خرد کرده و آنها را آغشته به نمک و زردچوبه کنید. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. بعد از آنکه داغ شد، پیاز خرد شده را به همراه ۲ حبه سیر داخل آن تفت دهید. حالا تکه های مرغ را اضافه کرده و همراه با پیاز کمی تفت دهید.

همچنین بخوانید:  مدل تزیینات سفره شب یلدا 95

۲٫ در این زمان گردو را همراه سبزی خرد شده اضافه کنید. کمی مواد را با هم تفت دهید، سپس آب را اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا مرغ بپزد.

۳٫ بعد از حدود یک ساعت آب انار را اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید و خوب با مواد مخلوط شود، سپس رب انار را اضافه کرده ، به آرامی هم بزنید.

۴٫ در کاسه ای تخم مرغ ها را خوب بزنید، سپس آن را داخل خورش بریزید. صبر کنید تا خورش جا بیفتد. حالا می توانید آن را سرو کنید.

یه جور دیگه

در صورت تمایل می توانید تخم مرغ را از دستور این خورش حذف کنید.

طرز تهیه کلم پلو شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا 95

مواد لازم برای تهیه کلم پلوبرای ۴ نفر

برنج ۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
کلم خرد شده یک عدد کوچک
پیاز خرد شده یک عدد متوسط
نمک و ادویه به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا کلم را خرد کرده و در یک ظرف با مقدار خیلی کمی آب بخار پز می کنیم
در ظرفی دیگر پیاز را سرخ می کنیم و بعد از آن گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و خوب سرخ می کنیم.نمک و ادویه و بعد از آن رب را به مواد اضافه می کنیم. مواد به دست آمده را با کلم مخلوط کرده تا سس غذا آماده شود. برنج را آبکش کرده و مواد سس را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا خوب دم بکشد.

نکات تکمیلی در مورد کلم پلو

کلم پلو جزو پلو و چلو میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه میباشد .
کلم پلو را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

گردآوری : پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :دستور تهیه انواع غذا شب یلدا ۹۵

دستور تهیه انواع غذا شب یلدا ۹۵ - مجله اینترنتی وهاران www.vaharan.ir/recipe-food-types-yalda-95/‎Cached7 دسامبر 2016 ... انار پلو,انارپلو,طرز تهیه انار پلو شب یلدا 95,انار پلو مخصوص شب یلدا ... شب یلدا 95,انواع غذا شب یلدا 95,غذا برای شب یلدا 95,غذا ویژه شب یلدا 95. طرز تهیه انواع شام مخصوص برای شب یلدا ۹۵ - دیلی www.dailys.ir/شام-مخصوص-برای-شب-یلدا/‎Cached27 نوامبر 2016 ... شام شب یلدا عروس ,خوراکی های شب یلدا چیست؟,منوی شب یلدا,غذاهای سنتی شب یلدا, غذای شب یلدا در تهران,شام شب یلدا چی درست کنم,شام شب یلدا چیه. انار پلوی خوشمزه برای شب یلدا - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../delicious-dishes-pomegranate2.html‎Cached Similarطرز تهیه انار پلو انار پلوی خوشمزه , غذای شب یلدا , غذاهای شب یلدا , آشنایی با غذای شب یلدا , انار پلو ... آشپزی و تغذیهآموزش انواع غذاهاانار پلوی خوشمزه برای شب یلدا ... طرز تهیه خشیل؛ غذای شب یلدای آذربایجانی‌ها - بیتوته www.beytoote.com/.../khshyl-recipe1-food-yalda-night.html‎Cached Similarطرز تهیه خشیل غذای شب یلدا , پخت خشیل , غذای شب یلدای آذربایجانی ها , مواد لازم برای تهیه ... مجموعه: آموزش انواع غذاها ... بیشتر بخوانید: غذای خوشمزه برای شب یلدا ... غذاهای مناسب شب یلدا - ایران بانو iranbanou.com/magazin/180465-غذاهای-مناسب-شب-یلدا‎Cachedطرز تهیه انار پلو,غذای شب یلدا ... کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره ... دستور تهیه سالاد لبو، سالادی سبک و خوشمزه برای شب یلدا به شرح زیر است. آشپزی یلدایی | جدیدترین مطالب روز دنیا titrerooz.ir/ashpzy-yldayy/ 10 مارس 2017 ... طرز تهیه شکلات انار خوشگل و خوشمزه مخصوص شب یلدا که میتونیم به سادگی خیلی ... حس خوب آشپزی – ایده های یلدایی – اموزش انواع کیک شیرینی دسر وغذابهترین ..... شب یلدا ۹۵ با این اس ام اس های توپ و جدید خوش بگذره شهر مطلب. طرز تهیه سالاد انار برای شب یلدا • سالاد دستبند انار • مجله تصویر زندگی www.tasvirezendegi.com/طرز-تهیه-سالاد-انار/‎Cachedامروز در بخش آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی آموزش طرز تهیه سالاد انار حلقوی به صورت ... صفحه نخست » آشپزی » انواع غذاها » طرز تهیه سالاد انار برای شب یلدا • سالاد ... دستور پخت انار پلو (شام مخصوص شب یلدا) · جدید 96 -گهر gahar.ir/دستور-پخت-انار-پلو-شام-مخصوص-شب-یلدا/‎Cachedانار پلو,دستور پخت انار پلو,طرز تهیه انار پلو,دستور انار پلو,دسور تهیه انار پلو,مواد لازم برای انار پلو ... کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره مى‌گذارند. آموزش ماهی کبابی با سالسای هندوانه برای شب یلدا 95 -آکا - آشپز 123 ashpaz123.ir/news/93428 15 دسامبر 2016 ... n 1395/09/25 \n \n \n آموزش آشپزی ، سایت آشپزیآموزش پخت انواع غذا با آکا\n\n\n. ... برای شب یلدا 95,طرز تهیه ماهی کبابی با سالسای هندوانه,دستور تهیه ماهی کبابی با ... آکاایران: آموزش ماهی کبابی با سالسای هندوانه برای شب یلدا ۹۵. شب یلدا Archives - صفحه 10 از 23 - سایت آشپزی - آشپزی ها www.ashpaziha.com/category/شب-یلدا/page/10/‎Cachedطرز تهیه مسقطی هندوانه برای شب یلدا مسقطی هندوانه ادامه مطلب ... زیباترین تزیین میوه یلدا ۹۵ (سری دوازدهم) انواع پیش غذا نوروز ۱۳۹۵ نوروز ۹۵ عید ۱۳۹۵ تزیین سبزه ...