مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک

چندین عامل زمینه ساز ژنتیکی برای اسکیزوفرنی وجود دارد. میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، بیش از حد طبیعی است.

تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک

میزان اسکیزوفرنی در بستگان بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی بالاست. ۱۰ درصد والدین کودکان اسکیزوفرنیک نوعی اختلال روان پریشی را دارند. هم چنین میزان عقب ماندگی ذهنی در خواهر یا برادر این کودکان بالاتر است.

اگر فردی مبتلا به اسکیزوفرنی باشد، احتمال اینکه خواهر/ برادرش هم مبتلا به این اختلال تشخیص داده شود ۷ تا ۹ درصد است. اگر یکی از والدین اسکیزوفرنی داشته باشد احتمال اینکه کودک نیز مبتلا باشد ۱۰ تا ۱۵ درصد است. هر چه تعداد بیشتری از اعضای خانواده بیمار باشند خطر بیماری بیشتر می شود.

همبستگی اسکیزوفرنی بین دوقلوهای همسان (که ژنهای مشابهی دارند) بین ۴/۲۲ تا ۵۰ درصد است. همین نشانگر آن است که اسکیزوفرنی یک  اختلال کاملا ژنتیکی نیست بلکه به وضوح مولفه های محیطی نیز دارد. در حقیقت ممکن است اسکیزوفرنی یک بیماری واحد با یک دلیل واحد نباشد بلکه احتمالا توسط تعدادی عوامل محیطی و ژنتیکی ایجاد می شود که این عوامل با هم تعامل دارند.

برخی ژنها می توانند ویژگی های مرتبط با اسکیزوفرنی، و نه خود بیماری را برانگیزانند. وجود ژنهای متعددی که زمینه ساز اسکیزوفرنی هستند می توانند تغییرپذیری و گوناگونی نشانه ها را بین افراد بیمار توضیح دهند.



لینک منبع :تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک

تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک - سلامتی salamati.ir/2017/05/30/تاثیرپذیری-اسکیزوفرنی-از-ژنتیک/‎Cached30 مه 2017 ... چندین عامل زمینه ساز ژنتیکی برای اسکیزوفرنی وجود دارد. میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، بیش از حد ... تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک - فرامطلب www.faramatlab.com/9911/تاثیرپذیری-اسکیزوفرنی-از-ژنتیک.htm 19 ا کتبر 2016 ... چندین عامل زمینه ساز ژنتیکی برای اسکیزوفرنی وجود دارد. میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، بیش از حد ... روز دنیا |تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک roozedonya.com/post/.../تاثیرپذیری-اسکیزوفرنی-از-ژنتیک‎Cached30 مه 2017 ... میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، بیش از حد طبیعی است. تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک میزان ... تاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک | خبرگزاری سلامتی | پارسی پو parsipoo.ir/news/.../تاثیرپذیری-اسکیزوفرنی-از-ژنتیک/‎Cached30 مه 2017 ... چندین عامل زمینه ساز ژنتیکی برای اسکیزوفرنی وجود دارد. میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی، بیش از حد ... SID.ir | واریانت های ژنتیکی ژن های مستعد اسکیزوفرنی و نقش آن در ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=224536‎Cached Similarاسکیزوفرنی بیماری شدید روانی است که حدود 1 درصد از مردم جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری چند عاملی با مشارکت شمار زیادی از ژن های مستعد کننده که در ارتباط با ... اسکیزوفرنی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اسکیزوفرنی‎Cached Similarبزرگترین خطر برای پیشرفت اسکیزوفرنی داشتن یک فامیل درجه اول مبتلا به این بیماری می‌باشد (درصد خطر ۶٫۵٪ است)؛ بیش از ۴۰٪ از ... خرداد ۱۳۹۶ – برگه 12 – news news.adbx.ir/d/2017/05/page/12/‎Cachedتاثیرپذیری اسکیزوفرنی از ژنتیک. چندین عامل زمینه ساز ژنتیکی برای اسکیزوفرنی وجود دارد. میزان اسکیزوفرنی در میان خویشاوندان درجه یک کودکان مبتلا به ... اسکیزوفرنی (شیزوفرنی) | سلامت salamat.ommolketab.ir/?p=11408‎Cached5 آوریل 2015 ... هر چند این‌گونه از بیماران، عملکرد عاقلانه و تاثیرپذیری نسبتا طبیعی را .... به نظر می‌رسد همپوشانی قابل توجهی در ژنتیک اسکیزوفرنی وجود دارد و ... شیزوفرنی را بهتر بشناسیم - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس ... robabnaz.persianblog.ir/tag/شیزوفرنی_را_بهتر_بشناسیم‎Cached Similarاسکیزوفرنی. ... هر چند این‌گونه از بیماران، عملکرد عاقلانه و تاثیرپذیری نسبتا طبیعی را از خود نشان می‌د‌هند، ولی اغلب دچار اوهام و توهمات ... عملکرد و انجام کارها ایجاد شده، زمینه شکل‌گیری بیماری، سابقه ژنتیکی و خانوادگی و چگونگی تاثیر داروها باشد. چگونه بیماری اسکیزوفرنی را به موقع تشخیص دهیم www.hidoctor.ir/213598_چگونه-بیماری-اسکیزوفرنی-را-به-موقع-تشخ.html/‎Cached7 فوریه 2017 ... بیماری اسکیزوفرنی یکی از بیماری هایی است که عقاید نادرستی درباره ... دکتر خردمند، وراثت و ژنتیک را یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلای فرد به این ...