مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات پوشیدن لباس‌های تنگ

به گزارش جام جم آنلاین، جریان برگشتی خون در اندام‌های تحتانی ازجمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می‌کند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

تشدید واریس

این مورد ‌بویژه در زنان شایع‌تر است، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ‌ها نقش دارد. این وضعیت بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ به دلیل کندشدن گردش خون وخیم‌تر می‌شود. در یک پژوهش مشاهده شد 31 درصد جمعیت زنان دارای رگ‌های واریسی هستند. مصرف قرص‌های ضدبارداری، پوشیدن لباس‌های تنگ و ایستادن‌های طولانی‌مدت در افزایش وخامت این وضعیت مؤثرند.

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس‌های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی‌شود، اما می‌تواند بروز علائم ظاهری بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل‌شدن جریان خون و نمایان‌تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران‌ها می‌شود.

تنفس ناقص

تنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل می‌شود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفسه‌سینه بدرستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها می‌شود و به پیری زودرس می‌انجامد.

کمردرد

پوشیدن لباس‌های تنگ ازجمله دلایل دردهای کمری و لگنی است. لباس‌هایی که به دلیل تنگی زیاد، محدودیت حرکتی ایجاد می‌کنند، موجب کشیدگی برخی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره‌ها می‌شوند.

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می‌شود، درحالی که لباس‌های تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده جلوگیری می‌کنند و حتی در بروز دیرهضمی و رفلاکس نیز تأثیر دارند. یبوست، درد روده و تورم شکم ازجمله سایر عوارض لباس‌های تنگ به شمار می‌روند.

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد. این وضعیت در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌ها تأثیر می‌گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه می‌شود.

مشکلات پوستی

چنانچه لباسی که می‌پوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش و موهای زیرپوستی در ناحیه پاها ازجمله عوارض پوستی پوشیدن لباس‌های تنگ به‌شمار می‌روند.

افزایش تعریق

لباس‌های تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیربغل و پا می‌شوند. الیاف مصنوعی بویژه لباس‌های پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید می‌کنند و زمینه‌ساز رشد باکتری‌ها هستند.



لینک منبع :مضرات پوشیدن لباس‌های تنگ

مضرات پوشیدن شلوار تنگ برای مردان و زنان - سماتک www.samatak.com/.../the-disadvantages-of-wearing-tight-pants-for-men-and-women.html‎Cached Similarبرای اینکه سلامتی شما خانم ها و آقایان حفظ شود باید از پوشیدن لباس و شلوارهای تنگ و چسبان پرهیز کنید. مضرات پوشیدن شلوار تنگ برای مردان و زنان در سماتک شرح ... Images for مضرات پوشیدن لباس‌های تنگ عوارض و مضرات پوشیدن لباس های تنگ برای خانم ها - نمناک namnak.com/لباس-های-تنگ.p14539‎Cachedبسیاری از خانم های چاق برای اینکه لاغرتر به نظر برسند از لباس های تنگ استفاده می کنند، بدون اینکه از خطرات استفاده از این لباس ها آگاه باشند. پوشیدن لباس های ... 10 ضرر پوشیدن لباس تنگ - تبیان article.tebyan.net/361041/10-ضرر-پوشیدن-لباس-تنگ‎Cached11 ژوئن 2017 ... چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر ... مضرات لباس تنگ برای سلامتی - تبیان article.tebyan.net/166928/مضرات-لباس-تنگ-برای-سلامتی‎Cached29 مه 2011 ... معمولا 4 تا 6 ساعت پس از پوشیدن لباس تنگ، یک تورم عمقی همراه با خارش، سوزش و درد ایجاد می‌شود که پس از 8 تا 72 ساعت از بین می‌رود. گاهی تب و ... پوشیدن لباس تنگ چه عوارضی دارد ؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5330606/پوشیدن-لباس-تنگ-چه-عوارضی-دارد-‎Cached Similar21 سپتامبر 2015 ... کهیر، عفونت و اختلال اعصاب محیطی از عوارض پوستی نسبتا رایج لباس‌های تنگ است. توصیه هایی کاملا زنانه! - بیتوته www.beytoote.com/.../recommendations2-totally2-feminine.html‎Cached Similarعلت بیماری واریس در زنان عوارض پوشیدن لباسهای تنگ در زنان عفونت‌های قارچی در زنان,عفونت های ... گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است برای خانم‌ها خطر ندارد. مضرات پوشیدن لباس تنگ و کفشهای پاشنهدار و نوک تیز - پارسی طب fa.parsiteb.com/مضرات-پوشیدن-لباس-تنگ-و-کفشهای-پاشنهدا/‎Cached Similarین روزها هرچه موی آقایان ژولیده‌تر می‌شود، کفش خانم‌ها نوک تیزتر می شود. وقتی علتش را جویا می‌شوی همه تقصیرها گردن واژه‌ای می‌افتد به نام مد. البته کفش آقایان هم ... عوارض پوشیدن لباس تنگ در بارداری - نی نی بان niniban.com/fa/news/96550/عوارض-پوشیدن-لباس-تنگ-در-بارداری‎Cached12 جولای 2017 ... به توصیه های ما برای پوشیدن لباس دوره بارداری توجه کنید و متوجه عوارض و مضرات پوشیدن لباس های تنگ و چسبان در این دوره باشید. پوشیدن لباس ... پوشیدن لباس تنگ موجب عقیم شدن مردان می شود! - تاپ ناز www.topnaz.com/tights-پوشیدن-لباس-تنگ-موجب-عقیم-شدن-مردان-می/‎Cached Similarآقایان با پوشیدن لباس و شلوار تنگ عقیم می شوند. بررسیهای ... زندگی مدرن امروزی اثرات زیانبار بسیاری می تواند بر روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته باشد.